چرا پسرها از ازدواج فراری اند؟

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز





چرا پسرها از ازدواج فراری اند؟ چندان نیازی به آمار و ارقام نیست. همین که به اطراف‌تان نگاه کنید، می‌بینید که تعداد پسران مجرد نسبت به نسل قبل چند برابر شده است. این موضوع را سازمان جوانان هم تایید می‌کند و به گزارش روزنامه هفت‌صبح، با توجه به نتایج یک نظرسنجي در شهر تهران می‌گوید، پسرها اشتیاق چندانی برای ازدواج ندارند. این نظرسنجی که با هدف بررسی عوامل موثر بر تاخير ازدواج از منظر جوانان انجام شد، نشان داد که 49/5 درصد پسران 15 تا 29 ساله مجرد اصلا شرايط خود را براي ازدواج مناسب نمي‌بينند اما از ميان دختران همين سال، تنها 22/3 درصد براي ازدواج آمادگي ندارند. به بهانه این آمارها با دکتر افسر افشار نادری گفت‌وگو کردیم تا از تحلیل این جامعه شناس با خبر شویم.
52/6 درصد از دختران به خاطر ادامه تحصیل ازدواج نمی‌کنند دلایلی که جوانان را در بستن پیمان مشترک منصرف می‌کند کم نیستند، اما این نظرسنجی نشان می‌دهد قصد ادامه تحصیل، یکی از اصلی‌ترین این دلایل است. یافته‌ها نشان می‌دهد 52/6 درصد از دختران و 44/8 درصد از پسران ترجیح می‌دهند به جای ازدواج، درس‌شان را ادامه دهند. افزايش سطح تحصيلي دختران نسبت به پسران هم به نظر 74/4 درصد دختران و 40درصد پسران در کاهش آمار ازدواج تاثيرگذار است. نمی‌توان عوامل دیگر را فراموش کرد و تنها تمایل به ادامه تحصیل را در این زمینه موثر دانست. در بسیاری موارد، تمایل افراد، به ویژه دختران به ادامه تحصیل ناشی از بیکاری است و بسیاری از پسر‌ها هم برای به‌دست آوردن شأن اجتماعی بالاتر به تحصیلات رو می‌آورند. خیلی از دخترها تحصیل را به عنوان یک سرگرمی و راهی برای ورود به جامعه می‌بینند و پسرها هم گمان می‌کنند که با بالاتر بردن پایگاه اجتماعی‌شان، برای داشتن یک ازدواج موفق امکان بیشتری را پیدا می‌کنند
. 91/8 درصد پسران به خاطر نداشتن شغل مناسب ازدواج نمی‌کنند بر کسی پنهان نیست که نگرانی‌های اقتصادی بیشتر از هر دلیل دیگری جوانان را به مجرد ماندن ترغیب می‌کند. از هزینه‌های سرسام آور اجاره‌خانه گرفته تا فراهم کردن مقدمات یک جشن عروسی و به‌جا آوردن رسوم، همه و همه در منصرف کردن جوانان از ازدواج نقش دارند. طبق اين نظرسنجي، يافتن شغل مناسب به نظر 89/9 درصد دختران و 91/8 درصد پسران، انتظار جهت دستيابي به امكانات رفاهي براي شروع زندگي مشترك از نظر 81/5 درصد دختران و 83/6 درصد پسران، اشتغال زنان نيز از نظر 78/4 درصد دختران و 41/6 درصد پسران تاثير زيادي دارد. همچنين به نظر 52/2 درصد دختران و 44/9درصد پسران كسب درآمد توسط زنان و بي‌نيازي آنها از مردان در افزايش سن ازدواج جوانان تاثير بسيار زيادي در تاخير سن ازدواج دارد. می‌توان مشکلات اقتصادی و معیشتی را به عنوان عامل اصلی دوری جوانان از ازدواج در نظر گرفت. در کشور ما با وجود سنت‌های بسیاری که بار مالی زیادی را بر دوش خانواده‌ها می‌گذارند، اقدام برای ازدواج نیازمند پشتوانه مالی بزرگی است و این موضوع باعث طفره رفتن جوانان از این تصمیم می‌شود. سنت‌هایی مثل جهیزیه کامل، هدیه‌های سنگین برای مناسبت‌های مختلف و بسیاری موارد دیگر، به 2 جوان که پشتوانه مالی قوی ندارند اجازه تصمیم‌گیری در این مورد را نمی‌دهد. در بسیاری از موارد، خانواده‌ها هم امکان تحمل چنین بار مالی سنگینی را ندارند و برای ازدواج فرزندانشان پیش‌قدم نمی‌شوند.
45درصد دخترها برای شرایط ازدواج‌سختگيري می‌‌کنند ميزان سختگيري پاسخگويان براي انتخاب همسر در پسرها از دختران بيشتر است. نتايج ارزيابي‌ها نشان مي‌دهد درحالی كه تنها 45درصد دخترها سختگيري بسيار زيادی برای شرایط ازدواج دارند اما حساسیت پسرها هم کم نیست و 53/1 درصد آنها دنبال شرایط ایده‌آلی برای ازدواج هستند. یکی از علت‌های کم شدن آمار ازدواج در جامعه ما، روابط آزاد خارج از محدوده ازدواج است. دکتر افشار نادری با بیان این مطلب می‌گوید:« زمانی که پسرها به سادگی به چنین روابطی دسترسی دارند، انگیزه چندانی برای تشکیل خانواده برایشان باقی نمی‌ماند. پسرهایی که از این طریق خود را از نظر عاطفی ارضا می‌کنند، دیگر دلیلی نمی‌بینند که برای ساختن یک زندگی خود را به دردسر بیندازند و از زیر بار مسئولیت‌هایی که فرهنگ بر دوش‌شان می‌گذارد، فرار می‌کنند.»
فقط 6/5 درصد پسرها شرايطشان را براي ازدواج مناسب می‌دانند 27/5 درصد دختران و 49/5 درصد پسران اصلا شرايط خود را براي ازدواج مناسب نمی‌بینند و فقط 22/3 درصد دختران و 6/5 درصد از پسران شرايط خود را به ميزان زياد و بسيار زياد براي ازدواج مناسب دانسته‌اند. در شرایط فعلی تنها در موارد اندکی می‌بینیم که هر دو طرف شاغل هستند و در اغلب موارد تنها یکی از 2نفر، شغلی با درآمد قابل قبول دارد. از آنجا که در فرهنگ ما برعهده گرفتن مسئولیت‌های مالی توسط زنان چندان شایسته تلقی نمی‌شود، پسرانی که درآمدی ندارند، نمی‌توانند تصمیمی برای تشکیل خانواده بگیرند. درست است که پسران شاغل در شرایط فعلی کم نیستند. اما با وجود هزینه‌های بالای زندگی، یک کار ساده با درآمد ناچیز نمی‌تواند هزینه‌های سنگین زندگی را پاسخگو باشد و از عهده مخارج سنگین یک زندگی بربیاید.
20/8 درصد دختران، عروسی رؤیایی می‌خواهند نحوه برگزاري مراسم ازدواج هم از مواردی است که نمی‌گذارد این پیمان به راحتی بسته شود. این بار دختران هستند که مانع می‌تراشند و از آرزوهای کودکی‌شان نمی‌گذرند. بر اساس آمار‌ها تنها 40/3 درصد از دختران حاضرند با یک عروسی ساده به خانه بخت بروند، درحالی‌که 43/2 درصد از پسران اهمیتی به یک عروسی مجلل نمی‌دهند. ميزان تمايل به انجام مراسم عروسي در يك سالن مجلل يا در يك هتل يا باشگاه درجه يك هم در دختران 20/8 درصد است و در پسران 15/2 درصد است. بعضی از تجملات نادرستی که در فرهنگ ما نهادینه شده‌اند، مانع از تشکیل یک زندگی آرام می‌شوند. شاید اگر خود خانواده‌ها در این زمینه آگاهی پیدا کنند آمار ازدواج روزبه‌روز بالاتر برود. مسئولان باید با ایجاد کار برای جوانان، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها را حل کنند. از طرف دیگر اگر دولت بتواند مسکن‌هایی را با شرایط ویژه به جوانان واگذار کند، مطمئنا شاهد آمار بسیار بالاتری در زمینه ازدواج خواهیم بود. گام بعدی فرهنگ‌سازی است؛ با از بین بردن تجملات و فرهنگ سازی درست در میان جوانان، می‌توانیم مشکل را حل کنیم.
معيارهاي ازدواج موفق چيست؟ به گفته رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان، نتايج مربوط به معيارهاي پاسخگويان از ازدواج موفق نشان مي‌دهد تفاهم و درك متقابل، شرايط مالي مناسب و صداقت به ترتيب از مهم‌ترين معيارهاي موردنظر پاسخگويان محسوب مي‌شود و از بين معيارهاي عنوان شده براي ازدواج در اين طرح در بين دختران و پسران به ترتيب 3مورد اخلاق و رفتار، همفكر و هم عقيده بودن و هم ترازي فرهنگي خانواده‌ها از مهم‌ترین عوامل بوده‌اند. همه این عوامل را می‌توان به عنوان فاکتور‌های دخالت کننده در ازدواج و موفقیت آن بررسی کرد اما همانطور که گفته شد، در شرایط فعلی، عامل اقتصاد از مهم‌ترین دلایلی است که تشکیل یک زندگی و دوامش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با فرهنگ سازی و تغییر نگاه جوانان نسبت به شرایط تشکیل خانواده هم می‌توان قدم بسیار موثری در این زمینه برداشت
. جوانان تا 27 سالگی مجرد می‌مانند به گفته دكتر مطلق، رئيس دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، در گذشته ميانگين سن ازدواج 21 سال بوده، اما امروزه به‌طورمیانگین جوانان تا 27 سالگی مجرد می‌مانند. دكترمطلق پیش از این با بيان اينكه سن بارداري در كشور حدود 8 تا 10 سال افزايش پيدا كرده است، گفته بود: «بهترين شرايط براي بارداري زنان در 20 تا 30 سالگي است و كشورهاي غربي بهترين سن باروري را 25سال اعلام كرده‌اند.» او در شرایطی این موضوع را بیان کرده بود که به دلیل بالا رفتن آمار ازدواج فاصله فرزندآوري پس از ازدواج هم بسيار طولاني شده است. زوجی که در سن بالاتری ازدواج می‌کنند، فرزندان کمتری خواهند داشت و انعطاف خود را برای کنارآمدن با سختی‌های زندگی از دست می‌دهند. شاید در برخی موارد با بالا رفتن سن، نگرش زوج‌ها منطقی‌تر شود، اما گذشته از رشد این منطق، سختگیری‌های بی‌مورد هم از مواردی هستند که با بالا رفتن سن ازدواج به این مسیر راه پیدا می‌کنند. خانواده ها باید اندکی سنت‌های پرهزینه را کنار بگذارند و به جوانانشان آگاهی لازم را داده و آنها را در این مسیر حمایت کنند.
 
آخرین ویرایش:

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خداییش الان اداره ردن زندگی اونم ببخشید به کسی برنخوره با این خانمای ولخرج الان راحت نیست

حالا ایناش به کنار هرجور هست زندگی رو می چرخونی غر غر کردنو می خوای چیکار کنی؟؟

خودمو می گم الان 6 ماه خانوادم که هیچ کل فامیل بسیج شدن منو داماد کنن باورتون نمیشه با کل فامیل قطع رابطه کردم و خونه که هیچ تلفناشونم جواب نمی دم

خانوادمم چنان جوابی دادم دندان شکن

حوصله غرغر شنیدن و عذاب کشیدن داری برو ازدواج کن
 

alone.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
چون طلا شده گرمی 140هزار تومان
چون سکه شده 1.5میلیون تومان
چون یه مراسن ساده دست کم 10 میلیون تومان خرج بر میداره
چون با تمام سگ دوی ها به زور ماهی 1 میلیون تومان درامد دارن
چون خرج یک ماه تو این وضعیت بیشتر از درامد هستش
یه کلام واقعا اوضاع مالی خرابه هرچی تلاش میکنیم
 

mohamad_musavi69

عضو جدید
برای اینکه آدمکا یادشون رفته چطور باید زندگی کنن. چطوری شروع کن. اشتباهاته گذشته روی هم جمع شده تا الان به جوونای امروزی که ما باشیم فشار میاره.
برای ازدواج درامد کلان میخوان. خونه میخوان و.........
اما اگه با هم هر دو از صفر مطلق :D شروع به ساختن زندگی کنن هم زندگی راحت میشه هم این همه سختی و فشار رو جونا نمی افته. از طرفی هم فساد و ... کم میشه.
میگیم دوتا گتجشک، دوتا کبوتر هر پرنده ای که میخوان با هم جفت بشه اول با هم لونه میسازن . با تلاشه همدیگه. کمکه همدیگه بعد زندگیشون رو شروع می کنن. اما ما ادما که مثلا فهم داریم. شعور داریم از اونا کمتر و اشتباه تر داریم عمل میکنیم.
اوانا پرندن ما انساااااااانیم.
توقعات هم زیاد که چه ارض کنم وحشتناک زیاد شده.
 

etnn

عضو جدید
کاربر ممتاز
20/8 درصد دختران، عروسی رؤیایی می‌خواهند
نحوه برگزاري مراسم ازدواج هم از مواردی است که نمی‌گذارد این پیمان به راحتی بسته شود. این بار دختران هستند که مانع می‌تراشند و از آرزوهای کودکی‌شان نمی‌گذرند. بر اساس آمار‌ها تنها 40/3 درصد از دختران حاضرند با یک عروسی ساده به خانه بخت بروند، درحالی‌که 43/2 درصد از پسران اهمیتی به یک عروسی مجلل نمی‌دهند. ميزان تمايل به انجام مراسم عروسي در يك سالن مجلل يا در يك هتل يا باشگاه درجه يك هم در دختران 20/8 درصد است و در پسران 15/2 درصد است. بعضی از تجملات نادرستی که در فرهنگ ما نهادینه شده‌اند، مانع از تشکیل یک زندگی آرام می‌شوند. شاید اگر خود خانواده‌ها در این زمینه آگاهی پیدا کنند آمار ازدواج روزبه‌روز بالاتر برود. مسئولان باید با ایجاد کار برای جوانان، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها را حل کنند. از طرف دیگر اگر دولت بتواند مسکن‌هایی را با شرایط ویژه به جوانان واگذار کند، مطمئنا شاهد آمار بسیار بالاتری در زمینه ازدواج خواهیم بود. گام بعدی فرهنگ‌سازی است؛ با از بین بردن تجملات و فرهنگ سازی درست در میان جوانان، می‌توانیم مشکل را حل کنیم.

واقعا ازین کار دخترا حرصم میگیره............
عروسی مجلل بگیری کلی ادم بیان بریزن و بپاشن بعدم برن.... این همه خرج فقط واسه یه شب؟؟!(تازه اگه یه قلم باب میلشون نباشه پشت سر ادم حرفم در میارن... و در هر صورت چه مجلل باشه و چه ساده مردم بالاخره یه حرفی درمیارن متاسفانه!)
از نظر من حیف این همه ولخرجی که تو عروسیا میشه..............اگه همین عروسی مجللو تبدیل به یه عروسی ساده کنیم ، با پولی که اخرش اضافی میاد میشه کللی کارا باهاش کرد اول زندگی......
 

vahid.gerrard

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نداشتن کار!!!
نداشتن پوول!!!
عدم توانایی در پیدا کردن دختر مناسب با سلایق!!!
ترس از تشکیل زندگی و شکست خوردن!!!
ترس از دخترای امروزی!!!
و ....
کلا بیخیال بابا ازدواج دیگه قدیمی شده!!!:D
 

heroo

عضو جدید
به نظر من علاوه بر چیزایی که بچا گفتن نداشتن اعتماد به جنس مخالفم میتونه باشه
 
چون طلا شده گرمی 140هزار تومان
چون سکه شده 1.5میلیون تومان
چون یه مراسن ساده دست کم 10 میلیون تومان خرج بر میداره
چون با تمام سگ دوی ها به زور ماهی 1 میلیون تومان درامد دارن
چون خرج یک ماه تو این وضعیت بیشتر از درامد هستش
یه کلام واقعا اوضاع مالی خرابه هرچی تلاش میکنیم
آخی همشهری عجب دل پری داریا:surprised: ولی خب حق داری:(
 
نداشتن کار!!!
نداشتن پوول!!!
عدم توانایی در پیدا کردن دختر مناسب با سلایق!!!
ترس از تشکیل زندگی و شکست خوردن!!!
ترس از دخترای امروزی!!!
و ....
کلا بیخیال بابا ازدواج دیگه قدیمی شده!!!:D

ببین اون چیزایی که اولش گفتیو قبول دارم ولی این نکته ای که پررنگ کردمو اصلااااااااااااااااااااااااااااااااا نمیشه قبول کرد!
شما از دخترای امروزی میترسین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما پسرای الآنو دیدی که اینجوری میگی؟ بیشترین دلیلی که باعث میشه دخترا الآن بیشتر ایراد میگیرنو توقعشون به قول شماها بالا رفته اطمینان نداشتن به پسرای این دوره اس.
دقت کردین الآن 99% پسرا اعتیاد دارن؟! سیگار- قلیان که مجازشده بقیه شم که خوتون بهتر میدونین.
یه موضوع دیگه ام سیر نشدن بعضی آقایونه که یه زن دارنو چن تا دوس دختر به خیلیام چشم دارن... ( این موضوع رو بیشترا دخترا تجربه کردن)
 

abolfaZZzl

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازم ممنون از استارتر بابت این تاپیکهایی که موضوع روزن.
بارها گفتم باید از خودمون و از خونواده های خودمون شروع بکنیم تا حداقل رسمو رسومات غلط رو برداریم.
 

vahid.gerrard

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ببین اون چیزایی که اولش گفتیو قبول دارم ولی این نکته ای که پررنگ کردمو اصلااااااااااااااااااااااااااااااااا نمیشه قبول کرد!
شما از دخترای امروزی میترسین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما پسرای الآنو دیدی که اینجوری میگی؟ بیشترین دلیلی که باعث میشه دخترا الآن بیشتر ایراد میگیرنو توقعشون به قول شماها بالا رفته اطمینان نداشتن به پسرای این دوره اس.
دقت کردین الآن 99% پسرا اعتیاد دارن؟! سیگار- قلیان که مجازشده بقیه شم که خوتون بهتر میدونین.
یه موضوع دیگه ام سیر نشدن بعضی آقایونه که یه زن دارنو چن تا دوس دختر به خیلیام چشم دارن... ( این موضوع رو بیشترا دخترا تجربه کردن)

من کاری به بقیه ندارم هرکی هرکار میخواد میکنه...اعتیاد و بقیه ی چیزاهم شایع شده!میدونم ولی بمن چه!!!!
من طرف هیچ کدوم نرفتم و واسه همینم سخت گیرم!!!به نظر خودمم دخترای امروزی از پسرا خیلی ترسناک تر و هفت خط تر هستن!!!لازم نیست بگین پسرا ایطورن و اوطورن!!!چون خودتونم میدونین دخترا هم همینطورن!!!
منکه اصن بیخیال شدم اصن تو فکر ازدواجم نیستم!!!چون دختری که من بتونم دوسش داشته باشم گیر نمیاد!!!!نیست!!!اصن نمیبینمش!!!!نیست!!!پس بقیه چیزا و بالا بودن توقعات هم واسه مراحل بعدشه!!!!اونا دیگه اصن مهم نیستن!!!
مهم اینه که من نمیتونم کسی رو بپسندم و دوسش داشته باشم!!!چه برسه به مراحل بعدش!
 

vahid.gerrard

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بازم ممنون از استارتر بابت این تاپیکهایی که موضوع روزن.
بارها گفتم باید از خودمون و از خونواده های خودمون شروع بکنیم تا حداقل رسمو رسومات غلط رو برداریم.

ابوالفضل داداش حرفت درسته ولی خب میگم این چیزا واسه مراحل بعدیه!!!وقتی پسر نتونه یه دختر مناسب برای خودش گیر بیاره چیکار میشه کرد!!؟؟؟نمیگم دخترا بدن!!میگم نمیتونم دختر مناسبو پیدا کنم!
 

levrone

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ازدواج ! براي هر كسي خوب نيست
هر آدمي با يك روشي تو زندگيش حال ميكنه
من خودم هميشه حتي تا چند روز پيش ميگفتم
اگر بخوام ازدواج كنم آينده اون طرف رو از بين ميبرم
چون هر كسي با من باشه عذاب روحي ميبينه
حالا آدم هستم يا نه مهم نيست چون ميدونم
چه طور آدمي هستم ازدواج رو اصلا بهش فكرم نميكنم
يكسري افراد هم دوست دارند ازدواج كنند ولي از لحاظ مغزي
هنوز آمادگي ندارند بايد ديد دليل ازدواجه چيه . آخه اين چي داره و چه كاربردي تو زندگي داره همه كليد ميكنند؟
ولي متاسفم كه گاهي خانواده ها اينقدر كليد ميكنند
تا آدم براي اينكه از زير فشار اونا فرار كنه مجبور ميشه قبول كنه
مثل خودم . من متنفرم از ازدواج دليلش هم گفتم اما همچنان
اصرار بر اين بود كه نه اگه لنگه خودت باشه داستان پيدا نميكني:wallbash:.
به قول پرندم حاليشون نيست !
آخرم كار خودشونو كردن . البته اشتباه از من بود كه همكارمو آوردم خونه
تا سه شنبه هنوز مجردم و مجبورم اين چند روز رو حال كنم
كه ديگه بعدا داستان دارم خودم ميدونم:neutral:
كسي راهي براي پيچوندن بلد نيست؟ :w10: اينجا تالار مشاوره است ديگه
 

manochehri_s

عضو جدید
کاربر ممتاز
ازدواج ! براي هر كسي خوب نيست
هر آدمي با يك روشي تو زندگيش حال ميكنه
من خودم هميشه حتي تا چند روز پيش ميگفتم
اگر بخوام ازدواج كنم آينده اون طرف رو از بين ميبرم
چون هر كسي با من باشه عذاب روحي ميبينه
حالا آدم هستم يا نه مهم نيست چون ميدونم
چه طور آدمي هستم ازدواج رو اصلا بهش فكرم نميكنم
يكسري افراد هم دوست دارند ازدواج كنند ولي از لحاظ مغزي
هنوز آمادگي ندارند بايد ديد دليل ازدواجه چيه . آخه اين چي داره و چه كاربردي تو زندگي داره همه كليد ميكنند؟
ولي متاسفم كه گاهي خانواده ها اينقدر كليد ميكنند
تا آدم براي اينكه از زير فشار اونا فرار كنه مجبور ميشه قبول كنه
مثل خودم . من متنفرم از ازدواج دليلش هم گفتم اما همچنان
اصرار بر اين بود كه نه اگه لنگه خودت باشه داستان پيدا نميكني:wallbash:.
به قول پرندم حاليشون نيست !
آخرم كار خودشونو كردن . البته اشتباه از من بود كه همكارمو آوردم خونه
تا سه شنبه هنوز مجردم و مجبورم اين چند روز رو حال كنم
كه ديگه بعدا داستان دارم خودم ميدونم:neutral:
كسي راهي براي پيچوندن بلد نيست؟ :w10: اينجا تالار مشاوره است ديگه
اتفاقا کار خوبی کردن که اصرار کردن ازدواج کنید.:cool:اگه به دید منفی نگاه نکنید میبینید که خیلی هم خوبه که ازدواج کنید.
 

vahid.gerrard

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ازدواج ! براي هر كسي خوب نيست
هر آدمي با يك روشي تو زندگيش حال ميكنه
من خودم هميشه حتي تا چند روز پيش ميگفتم
اگر بخوام ازدواج كنم آينده اون طرف رو از بين ميبرم
چون هر كسي با من باشه عذاب روحي ميبينه
حالا آدم هستم يا نه مهم نيست چون ميدونم
چه طور آدمي هستم ازدواج رو اصلا بهش فكرم نميكنم
يكسري افراد هم دوست دارند ازدواج كنند ولي از لحاظ مغزي
هنوز آمادگي ندارند بايد ديد دليل ازدواجه چيه . آخه اين چي داره و چه كاربردي تو زندگي داره همه كليد ميكنند؟
ولي متاسفم كه گاهي خانواده ها اينقدر كليد ميكنند
تا آدم براي اينكه از زير فشار اونا فرار كنه مجبور ميشه قبول كنه
مثل خودم . من متنفرم از ازدواج دليلش هم گفتم اما همچنان
اصرار بر اين بود كه نه اگه لنگه خودت باشه داستان پيدا نميكني:wallbash:.
به قول پرندم حاليشون نيست !
آخرم كار خودشونو كردن . البته اشتباه از من بود كه همكارمو آوردم خونه
تا سه شنبه هنوز مجردم و مجبورم اين چند روز رو حال كنم
كه ديگه بعدا داستان دارم خودم ميدونم:neutral:
كسي راهي براي پيچوندن بلد نيست؟ :w10: اينجا تالار مشاوره است ديگه

چرا بپیچونی؟؟؟
گرچه دارن بدبختت میکنن ولی عیب نداره!!دیگه رفتی توی این راه باید تا آخرش بری!!!!
بیچاره شدی رفت!!
ما اینجا مشاوره نمیدیم فقط افراد رو پشیمون میکنیم!!!:D
 

sana.68

عضو جدید
ازدواج ! براي هر كسي خوب نيست
هر آدمي با يك روشي تو زندگيش حال ميكنه
من خودم هميشه حتي تا چند روز پيش ميگفتم
اگر بخوام ازدواج كنم آينده اون طرف رو از بين ميبرم
چون هر كسي با من باشه عذاب روحي ميبينه
حالا آدم هستم يا نه مهم نيست چون ميدونم
چه طور آدمي هستم ازدواج رو اصلا بهش فكرم نميكنم
يكسري افراد هم دوست دارند ازدواج كنند ولي از لحاظ مغزي
هنوز آمادگي ندارند بايد ديد دليل ازدواجه چيه . آخه اين چي داره و چه كاربردي تو زندگي داره همه كليد ميكنند؟
ولي متاسفم كه گاهي خانواده ها اينقدر كليد ميكنند
تا آدم براي اينكه از زير فشار اونا فرار كنه مجبور ميشه قبول كنه
مثل خودم . من متنفرم از ازدواج دليلش هم گفتم اما همچنان
اصرار بر اين بود كه نه اگه لنگه خودت باشه داستان پيدا نميكني:wallbash:.
به قول پرندم حاليشون نيست !
آخرم كار خودشونو كردن . البته اشتباه از من بود كه همكارمو آوردم خونه
تا سه شنبه هنوز مجردم و مجبورم اين چند روز رو حال كنم
كه ديگه بعدا داستان دارم خودم ميدونم:neutral:
كسي راهي براي پيچوندن بلد نيست؟ :w10: اينجا تالار مشاوره است ديگه
این چند روز و بیشتر فکر کن تا این که بخوای خوش بگذرونی. چون کسی که ازدواج میکنه با هزار امید پاشو تو خونه ادم میزاره. مطمعن باش یه روزی به داشتن فردی که دوسش داشته باشی و دوست داشته باشه نیاز پیدا میکنی و هرگز جز همسر این خلا رو واست پر نمیکنه.
 

vahid.gerrard

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اتفاقا کار خوبی کردن که اصرار کردن ازدواج کنید.:cool:اگه به دید منفی نگاه نکنید میبینید که خیلی هم خوبه که ازدواج کنید.

کجاش خوبه!!!؟؟؟
تو خونه یماهم همش بحث سر ازدواج منه!!!منم همش فراریم!!!
الکی که نیست!!!مگه بچه بازیه!!!
حالا ازدواجم که همش یه بعد نداره!!!خدا فقط دخترارو میشناسه!!!باید یه دختری آدم پیدا کنه که دو تا خونواده رو بهم جوش بده نه اینکه تفرقه بندازه و دعوا درست کنه!!!!الان قضیه ای که من اصن بهش تا چندوقت پیش اهمیت نمیدادم همین بود!!!اصن برام مهم نبود دختر با خونوادم چطور رفتار کنه!!!ولی الان میفهمم که خیلی مصئله ی مهمیه!!!!اخه شما دخترا چرا ایطور هستین!!!چرا خودتون با خودتونم نمیسازین!!!!ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!
 

vahid.gerrard

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این چند روز و بیشتر فکر کن تا این که بخوای خوش بگذرونی. چون کسی که ازدواج میکنه با هزار امید پاشو تو خونه ادم میزاره. مطمعن باش یه روزی به داشتن فردی که دوسش داشته باشی و دوست داشته باشه نیاز پیدا میکنی و هرگز جز همسر این خلا رو واست پر نمیکنه.

کاش همیشه همینقدر خوب بود که شما میگین!
 

sana.68

عضو جدید
کجاش خوبه!!!؟؟؟
تو خونه یماهم همش بحث سر ازدواج منه!!!منم همش فراریم!!!
الکی که نیست!!!مگه بچه بازیه!!!
حالا ازدواجم که همش یه بعد نداره!!!خدا فقط دخترارو میشناسه!!!باید یه دختری آدم پیدا کنه که دو تا خونواده رو بهم جوش بده نه اینکه تفرقه بندازه و دعوا درست کنه!!!!الان قضیه ای که من اصن بهش تا چندوقت پیش اهمیت نمیدادم همین بود!!!اصن برام مهم نبود دختر با خونوادم چطور رفتار کنه!!!ولی الان میفهمم که خیلی مصئله ی مهمیه!!!!اخه شما دخترا چرا ایطور هستین!!!چرا خودتون با خودتونم نمیسازین!!!!ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!
سلام اقا وحید. به خداااااا همه دخترا اینطوری نیستن .بین دخترا هم تفاوت های فردی وجود داره
 

vahid.gerrard

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کجاش خوبه!!!؟؟؟
تو خونه یماهم همش بحث سر ازدواج منه!!!منم همش فراریم!!!
الکی که نیست!!!مگه بچه بازیه!!!
حالا ازدواجم که همش یه بعد نداره!!!خدا فقط دخترارو میشناسه!!!باید یه دختری آدم پیدا کنه که دو تا خونواده رو بهم جوش بده نه اینکه تفرقه بندازه و دعوا درست کنه!!!!الان قضیه ای که من اصن بهش تا چندوقت پیش اهمیت نمیدادم همین بود!!!اصن برام مهم نبود دختر با خونوادم چطور رفتار کنه!!!ولی الان میفهمم که خیلی مصئله ی مهمیه!!!!اخه شما دخترا چرا ایطور هستین!!!چرا خودتون با خودتونم نمیسازین!!!!ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!

خواهرام میگن باید یه دختری بگیری که ایطور باشه و اوطور باشه!!!میگن باید دختری باشه که آداب و معاشرت سرش بشه!احترام خونوادتو نگه داره و ....!!!!خب من واقعا نمیدونم چرا دخترا اینطورن!!!مثلا عروس قبلیمون اصن اخلاقش خوب نبود!!!با داداشم خوبه که زنشه ولی با خونواده ی ما اصن!!!مثلا من روم نمیشه برم خونه ی داداشم!!!خدایی چرا شما دخترا ایطور هستین!!؟؟؟بخدا شیطونه میگه آدم اصن زن نگیره!
 

levrone

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
چرا بپیچونی؟؟؟
گرچه دارن بدبختت میکنن ولی عیب نداره!!دیگه رفتی توی این راه باید تا آخرش بری!!!!
بیچاره شدی رفت!!
ما اینجا مشاوره نمیدیم فقط افراد رو پشیمون میکنیم!!!:D

يعني از دست رفتم ديگه دير شد؟:biggrin:
 

vahid.gerrard

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام اقا وحید. به خداااااا همه دخترا اینطوری نیستن .بین دخترا هم تفاوت های فردی وجود داره

سلام خانم مهندس...دوستان قدیمی...
والا بخدا من یکی حوصله ی گشتن دنبال استثنا رو ندارم!!!به خونوادم گفتم هرکی خودتون پیدا کردین خوب بود بگین من بگیرمش!!!چه میدونم!!!من سیاست بازی و این چیزای دخترا و خانوما رو سر در نمیارم!!!خودتونم با خودتون نمیسازین!!!چه انتظاری میره با مردا بسازین!!!والا بخدا!
 

vahid.gerrard

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
يعني از دست رفتم ديگه دير شد؟:biggrin:

داداش یه چیزی بهت بگم؟؟؟
آدم اگه زن خوب داشته باشه انگار کل دنیا مال خودشه...
برعکسشم هست!!اگه کل دنیارو داشته باشی زن خوب نداشته باشی انگار هیییییییییچ نداری!!!!
 

manochehri_s

عضو جدید
کاربر ممتاز
کجاش خوبه!!!؟؟؟
تو خونه یماهم همش بحث سر ازدواج منه!!!منم همش فراریم!!!
الکی که نیست!!!مگه بچه بازیه!!!
حالا ازدواجم که همش یه بعد نداره!!!خدا فقط دخترارو میشناسه!!!باید یه دختری آدم پیدا کنه که دو تا خونواده رو بهم جوش بده نه اینکه تفرقه بندازه و دعوا درست کنه!!!!الان قضیه ای که من اصن بهش تا چندوقت پیش اهمیت نمیدادم همین بود!!!اصن برام مهم نبود دختر با خونوادم چطور رفتار کنه!!!ولی الان میفهمم که خیلی مصئله ی مهمیه!!!!اخه شما دخترا چرا ایطور هستین!!!چرا خودتون با خودتونم نمیسازین!!!!ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!
سلام.حرفت درست ولی همه دخترا اینطوری نیستن.ولی همونطور که پسر خوب کمیاب شده دختر خوب هم کمیاب شده.دخترایی هستن که سطح توقعشون بالا نباشه.من نمونه اشو دیدم.سخت نگیرید.:D
 

Similar threads

بالا