► •*♥*•◄ گشتی در خبرهای جالب و خواندنی جهان ► •*♥*•◄

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گشتي در دنياي خبرها

طرح ساخت گرانترین خانه جهان ... :gol::gol:


حادثه > خارجی - بمبئی:
ثروتمندترین مرد هند قصد دارد گران‌ترین خانه جهان را در شهری بسازد که نیمی از جمعیت آن فقیرهستند.
موکش‌آمبانی رئیس یک شرکت بزرگ با 27‌میلیارد سرمایه به‌تازگی دستور ساخت خانه‌ای 27‌طبقه را داده است که به‌احتمال زیاد رکورد گران‌ترین خانه جهان را خواهد شکست. در نقشه ارائه‌شده برای این ساختمان 6‌طبقه پارکینگ در نظر گرفته شده است.
یک سالن سینما با ظرفیت 50 ‌نفر و باغی از درخت‌های تزئینی، بخش دیگری از این خانه هستند. بر فراز این ساختمان هم سکویی در نظر گرفته شده است که امکان فرود همزمان 3‌بالگرد را مهیا می‌کند. تخمین زده می‌شود که هزینه ساخت این خانه به‌همراه تجهیزات و زمین آن به‌بیش از یک‌میلیارد دلار برسد.

رکورد ساخت تونل شکسته شد
برن: مهندسان سوئیسی سرانجام با پایان عملیات حفاری طولانی‌ترین تونل راه‌آهن جهان، جشن این رکوردشکنی را برگزار کردند. عملیات حفاری این تونل که 57‌کیلومتر طول دارد و از زیر کوه‌های آلپ می‌گذرد بیشتر از 14‌سال طول کشیده است. در شرایط عادی، قطارها می‌توانند با سرعت ۲۵۰کیلومتر در ساعت در این تونل حرکت کنند.
این مسئله باعث خواهد شد که برای‌نمونه مسافران بتوانند فاصله بین شهرهای زوریخ در سوئیس تا میلان در ایتالیا را طی یک‌ساعت و ۳۰دقیقه طی کنند. پیش از این رکورد طولانی‌ترین تونل راه‌آهن جهان در اختیار ژاپنی‌ها بود. تونل 9/53‌کیلومتری سیکان در ژاپن که 2‌جزیره هونشون و هوکیادو را به‌هم وصل می‌کند یکی از افتخارات حمل‌و‌نقل این کشور به‌حساب می‌آید.

ساخت ماکت با مواد‌غذایی
لندن : نمایشگاه آثار یک‌مرد انگلیسی این روزها حسابی نظر مردم این کشور را به‌خود جلب کرده است. کارل‌وارنر،که علاقه شدیدی به‌غذا خوردن دارد تمامی ماکت‌های خود را از روی مناظر طبیعی اما با استفاده از مواد‌غذایی درست کرده است. یکی از آثار مورد‌توجه این نمایشگاه ماکت عبور یک قطار از جلوی یک دریاچه به‌حساب می‌آید که به وسیله شکلات و بیسکوئیت ساخته شده است.
این هنرمند 47‌ساله همچنین ماکت یک روستا را فقط با استفاده از تکه‌های انواع گوناگون کالباس ساخته است. ماکت دیگری از منظره طلوع خورشیددر یک زمین کشاورزی هم وجود دارد که در آن فقط پنیر‌و سیب‌زمینی به‌کار رفته است. قرار است تصاویر این آثار به‌زودی در کتابی با عنوان مناظر خوراکی‌ها منتشر شود.

نجات تخم‌مرغ گرد از نیمرو شدن
لندن: سرآشپز هتلی در انگلیس توانست یک تخم‌مرغ عجیب را از خطر شکسته‌شدن نجات دهد! قضیه از این قرار است که کارکنان آشپزخانه این هتل مشغول تهیه صبحانه میهمان‌ها بودند که سرآشپز متوجه تخم‌مرغی شد که گرد بود! این سرآشپز می‌گوید: من با‌وجود بیشتر از 20سال آشپزی چنین چیزی را ندیده بودم؛ به‌همین خاطر به‌سرعت دویدم و این تخم‌مرغ بی‌مانند را از دست یکی از کارکنانی که می‌خواست با آن نیمرو درست کند نجات دادم.
این سرآشپز که سابقه شکستن صدها‌هزار تخم مرغ را دارد قصد دارد این تخم‌مرغ عجیب و گرد را به‌عنوان یادگاری در خانه‌اش نگهداری کند. هر چند وی از کشف خود خیلی هیجان‌زده شده است اما کارشناسان می‌گویند تخم‌مرغ های با شکل‌های غیر‌عادی در جهان تعدادشان خیلی کم نیست.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کشتن فرزند به‌خاطر حفظ نکردن شعر


حادثه > خارجی - پکن:
دادگاهی در چین مادری را که فرزند خود را به‌خاطر حفظ‌نکردن یک شعر کشته است فقط به‌تحمل 3‌سال زندان محکوم کرد!
این مادر سنگدل در ماه‌مارس دختر 5‌ساله خود را به‌خاطر سهل‌انگاری در حفظ‌کردن یک شعر آنقدر کتک زد که این کودک راهی بیمارستان شد. پزشکان در بیمارستان نتوانستند کاری برای این بچه انجام دهند و او به‌خاطر شدت جراحات، جانش را از دست داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، هنوز مشخص نیست که این دادگاه به‌چه دلیل چنین حکم سبکی را برای این زن صادر کرده است. گفته می‌شد که بچه‌های چینی برای موفقیت در درس‌ها با برخورد‌های نامناسب روبه‌رو می‌شوند و در مدارس این کشور تنبیه‌های شدید بدنی اجرا می‌شود.

آزمایش خانه با پنکه‌های غول پیکر

کارولینای جنوبی: یک مرکز تحقیقاتی برای آزمایش مقاومت خانه‌ها در مقابل توفان، روش‌جدیدی را ابداع کرد. محققان این مرکز برای شبیه‌سازی توفان از 105‌پنکه غول‌پیکر استفاده کردند تا تاثیر استفاده از مصالح گوناگون را در استحکام ساختمان‌ها آزمایش کنند. در این آزمایش ابتدا خانه‌‌ای که به روش سنتی در ایالت کارولینای‌جنوبی ساخته می‌شود مورد امتحان قرار گرفت که پس از 10‌دقیقه و زمانی که سرعت باد به 155‌کیلومتر در ساعت رسید تخریب شد.
خانه دیگری که فقط با 5‌هزار دلار هزینه بیشتر و با استفاده از مصالح جدید ساخته شده بود اما مقاومت بسیار بهتری در مقابل این توفان از خود نشان داد. استفاده از تونل‌های باد برای آزمایش هواپیما و خودرو پیش از این مرسوم بوده اما استفاده از آن برای خانه‌ها برای نخستین‌بار انجام شده است.
برگزاری بزرگ‌ترین مسابقه طناب کشی
اوکیناوا : مردم ژاپن با استفاده از یک‌طناب 200‌متری بزرگ‌ترین مسابقه طناب‌کشی جهان را برگزار کردند! گفته می‌شود این طناب بلند و ضخیم که از جنس ساقه برنج ساخته شده است وزنی بیش از 43‌تن داشته است. در این مراسم هزاران نفر از مردم ژاپن شرکت کرده و هر کدام سعی کردند باعث برنده‌شدن تیم خود شوند.
طناب‌های کوچکی از طناب اصلی این مسابقه منشعب شده بود که به شرکت‌کنندگان در مسابقه اجازه می‌داد تا برای رد‌شدن تیم حریف از خط تعیین‌شده تلاش کنند. نام ژاپن به‌عنوان برگزار‌کننده بزرگ‌ترین مسابقه طناب‌کشی جهان در کتاب رکوردهای‌گینس ثبت شده است. قدمت این فستیوال طناب‌کشی به قرن 17‌میلادی باز می‌گردد و ژاپنی‌ها اعتقاد دارند به‌وسیله آن می‌توانند بخت زندگی خود را پیش‌بینی کنند.
قوی‌ترین بچه‌های جهان
بخارست: یک مرد اهل رومانی اعتقاد دارد که فرزندان کوچکش باید به‌عنوان قوی‌ترین بچه‌های جهان شناخته شوند. لولین استرو،35 ساله 2‌پسر 6 و 4‌ساله دارد که اکنون می‌توانند حرکات بسیار سخت ژیمناستیک را که نیاز به‌توان بدنی بسیار بالایی دارد انجام دهند. تمرینات ورزشی سنگین این بچه‌ها از زمان 2‌سالگی‌شان شروع‌شده و هنوز هم هر روز صبح ادامه دارد.
آقای استرو در زیرزمین خانه خود چند دستگاه بدنسازی قرار داده است و بچه‌ها باید هر روز پیش از رفتن او به سرکار دست‌کم 3‌ساعت تمرین‌های ورزشی خود را انجام دهند. پسر 6‌ساله این خانواده اکنون می‌تواند حرکت پرچم را انجام دهد که بزرگسالان می‌توانند فقط برای چند ثانیه قرار گرفتن در این وضعیت را تحمل کنند. تمرینات سخت این بچه‌ها باعث انتقاد برخی گروه‌های حمایت از کودکان شده است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پرتاب ماشین‌لباسشویی از طبقه‌هشتم


حادثه > خارجی - برلین:
ماموران پلیس آلمان یک مرد‌تنبل را به‌خاطر بیرون انداختن یک ماشین‌لباسشویی از پنجره خانه‌اش به‌داخل خیابان دستگیر کردند!
قضیه از این قرار است که آقای گانتر‌کوئینگ از مدت‌ها پیش می‌خواست ماشین‌لباسشویی قدیمی خود را اسقاط کند اما به‌خاطر تنبلی حاضر به‌جابه‌جا کردن آن نبود. به‌همین خاطر یک روز صبح این ماشین‌لباسشویی را با خیال‌راحت از پنجره خانه‌اش در طبقه‌هشتم به‌داخل پیاده‌رو پرت کرد!
برخورد این دستگاه با کف‌خیابان صدای مهیبی ایجاد کرد. ماموران پلیس پس از تماس همسایه‌ها به‌خانه این مرد آمدند و او را دستگیر کردند. قرار است این مرد تنبل به‌زودی محاکمه شود.
میمون‌ها رئیس ایستگاه قطار شدند
توکیو: 2میمون در ژاپن به‌طور رسمی مقام ریاست ایستگاه قطاررا به‌دست آوردند! این بچه میمون‌ها از مدت‌ها پیش برای جلب گردشگر و مسافر در یک ایستگاه قطار فعالیت می‌کردند و مقام‌های راه‌آهن ژاپن به‌تازگی حکم ریاست آنها را امضا کرده‌اند. علاوه بر این شهرداری منطقه هایئوگو به این میمون‌ها نشان «شهروند ویژه» را اعطا کرده است.
این میمون‌ها مدت‌هاست که با یونیفورم ویژه خود در ایستگاه قطار هستند و مسافران زیادی برای دیدن آنها با قطار به‌این ایستگاه مسافرت می‌کنند. برخی خطوط راه‌آهن ژاپن با مشکلات اقتصادی فراوانی روبه‌روست و استفاده از حیوانات یکی از راهکارهای مسئولان برای جلب مسافران است. برای نمونه گربه‌ای‌‌ به نام تاما نیز از مدت‌ها پیش مشغول فعالیت در یک ایستگاه قطار ژاپن است و به‌همین خاطر شهرت جهانی دارد.
رکوردشکنی گران‌ترین تلفن‌همراه جهان
لندن : یک طراح انگلیسی، گران‌ترین تلفن‌همراه جهان را در معرض دید عموم گذاشت. این گوشی تلفن همراه،یک‌آیفون 4 است که با بیشتر از 500‌ الماس تزئین شده است. قیمت پایه این گوشی حدود 8‌میلیون دلار تعیین شده و به‌زودی در یک حراجی به‌فروش خواهد رسید.
استورات‌هاگز، جواهرسازی که این گوشی را طراحی کرده است می‌گوید وزن الماس‌های به‌کار رفته روی این گوشی در مجموع بیش از 100‌قیراط است و ساخت آن 2‌ماه زمان برده است. گفته می‌شود یک سرمایه‌گذار استرالیایی سفارش ساخت این گوشی را داده و نمونه مشابه دیگری از آن هم در حال ساخت است. با‌وجود قیمت بسیار گران این گوشی‌ها سازنده آن عقیده دارد این تلفن‌های همراه در یک چشم به‌هم‌زدن به‌وسیله افراد ثروتمند خریداری می‌شوند.
ساخت تصویر مادر‌شوهر با نان تست
لندن: یک زن انگلیسی برای نشان‌دادن علاقه خود به مادر‌شوهرش بزرگ‌ترین تابلوی جهان را با استفاده از تکه‌های نان تست ساخت! خانم لائورا‌هادلند که کارمند یک موزه در لندن است به‌جای خریدن کادوهای مرسوم از 40‌نفر از دوستانش خواست ‌که به او در ساخت تابلویی از تصویر مادر‌شوهرش به‌مناسبت تولد50‌سالگی اوکمک کنند.
این تابلو که با استفاده از 9‌هزار و 852‌تکه نان‌تست ساخته شده، طولی نزدیک به 13‌متر و عرضی بیشتر از 10‌متر دارد. مسئولان کتاب‌های رکوردهای گینس ،مشخصات این تابلو را به‌عنوان بزرگ‌ترین تابلوی ساخته‌شده به‌وسیله نان تست‌ثبت کرده‌اند. لائورا‌هادلند ودوستانش برای درست‌کردن نقاط تیره این تابلو از ده‌ها دستگاه تستر برای برشته‌کردن تکه‌های نان استفاده کرده‌اند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
استفاده از چسب‌مایع به‌جای قطره چشم!


حادثه > خارجی - آریزونا: یک زن آمریکایی به‌خاطر یک اشتباه به‌جای قطره‌چشم چسب‌مایع داخل چشم خود ریخت!
قضیه از این قرار است که خانم ارمگارد‌هولم روزانه مجبور به‌استفاده از چندین قطره چشمی است و به‌گفته خودش شیشه یک چسب‌مایع را به‌اشتباه از قفسه دارو برداشته است. این چسب پس از ریخته‌شدن در چشم این خانم خیلی‌سریع خشک شد و تلاش او برای شستن چشمش هیچ فایده‌ای نداشت.
این زن به‌همین خاطر به‌وسیله همسایه‌ها به‌بیمارستان منتقل شد و پزشکان پس از برداشتن لایه سخت چسب، اقدام‌های لازم برای شست‌وشو و درمان چشم این زن را انجام دادند. پزشکان می‌گویند وضعیت چشم این خانم امیدوار کننده است ولی برای جلوگیری ازمشکلات بعدی، باید مدتی زیر نظر باشد.
آغاز فروش بزرگ‌ترین کتاب جهان
فرانکفورت: یک انتشارات استرالیایی فروش بزرگ‌ترین کتاب چاپی جهان را که در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رونمایی شده بود آغاز کرد. قیمت هر نسخه این اطلس3.7 در 4.1 متری 100‌هزار‌دلار است و خریداران مجبور خواهند بود آن را با ماشین‌آلات سنگین به‌کتابخانه خود منتقل کنند! وزن این کتاب بیشتر از 1.2 تناست و فقط 31‌نسخه از آن در بازار موجود است.
مسئولان این انتشارات اعلام کرده‌اند انتشار این کتاب فقط برای رکوردشکنی در تاریخ جهان است و در عصر فناوری‌های دیجیتال دیگر استفاده کاربردی از این نوع کتاب‌ها امکان ندارد. منتقدان اعتقاد دارند بودجه صرف‌شده برای چاپ این کتاب می‌توانست در پروژ‌ه‌هایی با فناوری‌های جدید به‌کار گرفته شود. بازار دستگاه‌های دیجیتال کتابخوان اکنون بسیار داغ است.
زیردریایی نازی‌ها در رودخانه
لندن : ماهیگیران رودخانه‌ای در انگلیس با مشاهده یک زیردریایی مشهور نازی‌ها از تعجب شاخ درآوردند! قضیه از این قرار است که قایقران‌های این رودخانه مشغول کار روزانه خود بودند که ناگهان یک زیردریایی متعلق به‌دوران حکومت نازی‌ها در آلمان را مشاهده کردند. در‌حالی که افراد محلی به‌دنبال خبر‌کردن نیروهای امنیتی بودند مشخص شد که این زیردریایی در واقع یک قایق کوچک است.
مردم منطقه بعد از مدتی فهمیدند یک ماهیگیر بازنشسته با صرف نزدیک به80‌هزار دلار قایق خود را به شکل زیردریایی مشهور جنگ‌جهانی‌دوم درآورده است. تمام اجزای ظاهری این قایق زیردریایی‌نما از جمله داخل آن از روی مدل این زیردریایی ساخته شده و در نوع خودش بی‌مانند است. این مدل زیردریایی در جنگ‌جهانی‌دوم باعث غرق‌شدن بیش از 3‌هزار کشتی شد.
لبخند‌بزن موریانه
لندن: انتشار مجموعه عکس‌های میکروسکوپی به‌وسیله یک‌تکنولوژی ‌جدید این روزها بسیاری از طرفداران علوم طبیعی را هیجان‌زده کرده است. گروهی از محققان با استفاده از این روش‌جدید موفق شده‌اند عکس‌هایی با وضوح بسیار بالا از اشیا و موجوداتی مانند موریانه‌ها بگیرند که دنیای جدیدی را به علاقه‌مندان دانش نشان می‌دهد.
در این روش جدید امکان بزرگنمایی موضوع عکس تا بیش از 22‌میلیون برابر وجود دارد و به‌همین خاطر تصاویر ثبت شده شامل جزئیاتی هستند که حتی به‌ذهن بسیاری خطور نمی‌کند. یکی دیگر از عکس‌های جذاب این مجموعه تصویری از گرد‌و‌خاک موجود در خانه است. عکس‌های این مجموعه که به‌وسیله مجموعه‌ای از میکروسکوپ‌های الکترونی بسیار قوی گرفته شده، در یک کتاب منتشر شده است.
 
بالا