► •*♥*•◄ احتمال ادغام رشته های نظری ► •*♥*•◄

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
احتمال ادغام رشته های نظری/ انتخاب رشته در پایه سوم راهنمایی ...
معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از احتمال ادغام رشته های نظری در یک یا دو رشته به جای سه رشته علوم ریاضی، علوم تجربی و ادبیات و علوم انسانی خبر داد. حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رشته های نظری در برنامه درس ملی بهسازی می شوند افزود: در برنامه درس ملی آنچه که ما پیش بینی کردیم دو رشته کلی، یکی رشته نظری و دیگری فنی و مهارتی است.
وی با بیان اینکه رشته های تحصیلی در دوره متوسطه بر اساس برنامه درس ملی با تغییراتی مواجه می شوند گفت: درباره شاخه های دو رشته نظری و فنی ــ مهارتی هنوز تصمیم نگرفته ایم اما ممکن است در رشته نظری به دو رشته یا حتی به یک رشته برسیم.
معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از پیشنهادهای دیگر این است که دروس رشته علوم انسانی را در رشته ریاضی و تجربی وارد کنیم و یا درسهای ریاضی و تجربی را وارد علوم انسانی کنیم تا برخی از دروس تنها مختص یک رشته نباشند و در واقع با این روش رشته های نظری را غنی می کنیم.
محمدیان ادامه داد: حتی پایلوت این طرح نیز پیش بینی شده است.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه انتخاب رشته در دوره متوسطه نیز گفت: دانش آموزان طبق نظام آموزشی جدید در پایان دوره متوسطه اول یعنی سال سوم راهنمایی انتخاب رشته می کنند و سپس به مدت سه سال در آن رشته تحصیل و مدرک تحصیلی خود را دریافت می کنند.
برنامه درس ملی سند از سال 1383 در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تا پایان سال 1388 تدوین شده و هم اکنون در کمیسیونهای تخصصی شورای عالی آموزش و پرورش برای تصویب نهایی در حال بررسی است.
 
بالا