همایش ها و کنفرانس های معماری

سـعید

مدیر بازنشسته
برگزاری همایش هنرهای شیعی، با تاکید بر هنر معماری

نخستين همايش ملي هنرهاي شيعي از عصر صفوي تا امروز با تاكيد برجايگاه اردبيل در تحول حكمت، عرفان، هنر و معماري شيعي در اردبيل آغاز شد.
دبير اجرايي همايش ملي هنرهاي شيعي اظهار كرد: براي برگزاري اين همايش در كنار كميته علمي، كميته اجرايي نيز با تشكيل 8 گروه كاري و برگزاري 20 جلسه هماهنگي سعي كرده مباني مختلف هنر و فرهنگ شيعه را تدوين و تبيين كند. وي گفت: در دو روز برگزاري اين همايش علاوه بر بيان مباحث علمي توسط كارشناسان اولين نمايشگاه هنرهاي شيعي نيز در موزه خطايي اردبيل با به نمايش در آمدن 30 اثر برجسته در رشته هاي مختلف صنايع دستي و برپايي 14 كارگاه صنايع دستي برپا خواهد شد. علويان صدر افزود: در اين همايش علاوه بر بررسي جايگاه هنر شيعي و اسلامي، جايگاه عظيم عرفان، حكمت و سيرتحول و تطور هنر در اين دوره بررسي مي شود.در روز اول اين همايش در دو بخش مقالاتي با موضوعات منبت كاري دوره صفوي، استمرار سبك ملي، تجلي هنر شيعي درآثار دوره صفوي، تجلي عرفان در معماري شيعي دوره صفوي، كتيبه گنبد حرم امام علي(ع) جلوه اي ازكمال علم و هنر ناب اسلامي، ادعيه و شعائر شيعه برپارچه هاي دوره صفوي، شناسايي و بررسي ويژگي هاي فني رنگ دانه هاي به كاررفته در نقاشي هاي دوره صفويه ارائه شد.
 

سـعید

مدیر بازنشسته
برپايي نمايشگاه آثار معماري در دانشگاه رازي كرمانشاه

انجمن علمي گروه معماري دانشكده فني دانشگاه رازي كرمانشاه،‌ نمايشگاه آثار معماري را از 28 تا 31 ارديبهشت ماه جاري در آتليه گروه معماري دانشكده فني اين دانشگاه برپا كرده است.
در اين نمايشگاه بيش از 500 پايان نامه،‌ 15 ماكت و اسكيس هاي مختلف به نمايش گذاشته شده است.
هدف از برپايي اين نمايشگاه آشنايي با گروه معماري دانشكده فني دانشگاه رازي كرمانشاه عنوان شده است.
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال 30
خانه های سبک پریری( prairie house) فرانک لوید رایت ملهم ازمعماری کجاست.؟ ویژگی اصلی فضای این خانه ها رو هم بگین لطفا...؟!

جواب سوال : معابد ژاپنی .
ویژگی اصلی اشون هم این هست که همه خانه های سبک پریری رایت دارای فضاهای دینامیک در حال حرکت بودند.


اما توضیح نسبتا کامل اش :
رایت با دیدن یک مدل چوبی از یک معبد سنتی با معماری ژاپن آشنا شد. ستون وتیهای چوبی سیاه . بیرون آمدگی عمیق سقف. پانلهای سفید. ارتباط و انس ساختمان با طبیعت. ارتباط شفاف فقاهای داخلی و خارجی که با صفحات ریلی از باغچه ها جدا میشدند . و همچنین تشکیلات مدول ساختمانی تاکیدی برای افقی بودن حجم بود که خانه های سبک پریری را پدید آورد.
در سال 1893 اولین خانه استثنائی رایت برای william H. Winslow در River Forest در حومه شیکاگو ساخته شد... ساختمانی ساده .دو طبقه محکم و قرینه وار. با سقفی سفالی و بیرون زده در تمامی اضلاع. با آجرهای رومی وپنجره های قاب شکل با تناسب افقی در دل دیوار .ورودی اصلی مرکزی از طریق تراس بزرگ و یک رمپ . پله های افقی کم ارتفاع برای طبیعت گرایی رایت کافی بود.
در خانه وینسلو رایت .اهمیت استفاده از اصل دور و نزدیک را تجربه کرد.رایت تا سال 1910 قرینگی در معماری را رها نکرد.
فضا .آزادی . حرکت مرزی .برای توسعه .موضوع اصلی امریکایی بود که با نماد های جاده باز و مرد در حال حرکت د رفضایی بی پایان نمایش داده میشدند.
خانه ها بر روی زمین وسکویی قرار میگرفت تا باعث وحدت بخشین به فضای ان باشد. پنجره ها با تقسیمات کوچکتر با شیشه های مات از سلیقه های رایت در این خانه ها بود.
رایت در این خانه ها از قانون * آب . هوا. زمین. آتش* استفاده کرد.
در قلب هر خانه پریری یک بخاری بزرگ بر روی سنگ در مرکز فضا بود. در عقب این فضاهای وسیع. آبنما ها و در آخر زمین قرار داشت.


در سال 1930 .اصول برگرفته شده از کتاب رایت در معماری و دموکراسی:
کم کردن دیوارهای داخلی و ایحاد یک محیطی واحد برای جریان نور و هوا و چشم انداز به طوری که در کل پیوسته نشان داده شود. هماهنگ ساختن بنا با محیط خارج ( سطوح افقی بهترین وسیله برای ایجاد همبستگی است.) پلان آزاد. نشان دادن پی ها به صورت سکویی آجری کوتاه برای قرار گرفتن خانه. استفاده از مصالح واحد . تناسبات منطقی درها و پنجره ها. قرار دادن تاسیسات حرارتی در داخل ساختمان. مبلمان به عنوان عناصر ارگانیک معاری و طرح انها الهام گرفته از بنا باشد. حذف تزئینات....
 

سـعید

مدیر بازنشسته
1388-2-31

1388-2-31

امتیاز و رتبه کاربران بعد از مطرح شدن 30 سوال


1- erick ..........................................................شش امتیاز

[FONT=&quot]2- [/FONT][FONT=&quot]dynamic[/FONT][FONT=&quot]......................................................چهار امتیاز

[/FONT]
[FONT=&quot] 3- [/FONT][FONT=&quot]Nazanin F[/FONT]...................................................چهار امتیاز
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot] 4- [/FONT] [FONT=&quot]nooshafarin[/FONT].................................................چهار امتیاز
[FONT=&quot]
[/FONT][FONT=&quot] 5- [/FONT] [FONT=&quot]Pleiades.Arch[/FONT]..............................................دو امتیاز
[FONT=&quot]
6- [/FONT]sanaz950 ....................................................دو امتیاز
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot] 7- [/FONT]raha_ .........................................................یک امتیاز
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot] 8- [/FONT]architectshervin ...........................................یک امتیاز
[FONT=&quot]
9- [/FONT][FONT=&quot]memolarch[/FONT]...................................................یک امتیاز
[FONT=&quot]
10- [/FONT]امیر1984 ....................................................یک امتیاز

11- چوبین .......................................................یک امتیاز
[FONT=&quot]

[/FONT]​
[FONT=&quot]
( ترتیب کاربران هم امتیاز بر اساس حروف الفباست )

( ملاک در پاسخ صحیح کاملترین و زودترین پاسخ است )
[/FONT]​
 

سـعید

مدیر بازنشسته
برگزاری نشست معماري و بهره وري

نشست معماري و بهره وري در مركز مطالعات و تحقيقات شهرسازي و معماري ايران در روز دوم خرداد برگزار مي شود.
سيد عليرضا قهاري،رئيس انجمن مفاخر معماري ايران گفت: اين نشست به منظور يافتن راهكارهايي براي ارتقاي كيفيت در ساخت و ساز و نيز استفاده بهينه از منابع انساني و اقتصادي كور با همكاري انجمن مفاخر معماري ايران به مناسبت روز بهره وري و بهينه سازي مصرف دوم خرداد برگزار مي شود.
وي تاكيد كرد: در حقيقت راهكارهاي اصلاح الگوي مصرف در بخش ساخت و ساز اساس اين نشست را تشكيل مي دهد بخش ساختمان در كشور ما بزرگترين بخش اقتصادي است اگرچه اقتصادمان با نفت و انرژي تعريف مي شود بنابراين معماران و طراحان اين بخش بايد به راهكارهايي جهت بهينه سازي مصرف و بالا بردن بهره وري از منابع موجود و ايجاد زير بناي لازم براي دستيابي به يك برنامه استراتژيك بلند مدت اقدام كنند.
قهاري تصريح كرد: بخش ساختمان در ايجاد اشتغال به صورت مستقيم و غير مستقيم تاثير مهمي دارد و رونق آن مي تواند به شكوفايي صنايع كشور منجر شود ساخت و ساز اصولي باعث مي شود سرمايه گذاري عظيم صورت گرفته در احداث ساختمانها به هدر نرود.
دوم خرداد ساعت 15 در مركز مطالعات و تحقيقات شهر سازي و معماري ايران برگزار مي شود.
 

سـعید

مدیر بازنشسته
مسابقه طراحی معماری ساختمان سازمان نظام مهندسی استان خوزستان

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان به منظور تشویق و ترغیب معماران و طراحان به ایجاد طرح های نو آورانه و گسترش بستر خلاقیت هنری و ایجاد ارتباط بین آنان و تبادل تجربیات فنی و هنری، اقدام به برگزاری "مسابقه طراحی معماری ساختمان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان" می نماید.

هدف از برگزاری این مسابقه، علاوه بر تامین خواسته ها و نظارت این سازمان در طرح مورد نظر، ایجاد حرکت و انگیزه بین طراحان و همچنین خلق اثری متفاوت از ساختمان های موجود و همسویی با تحولات جهانی در عرصه معماری است و به منظور قضاوت و داوری طرح ها از تعدادی از استادان معماری کشور دعوت به عمل آمده است.


موضوع مسابقه:
طراحی اولیه ( Consept ) ساختمان اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

محل پروژه : اهواز، شهرک نفت ( روبروی بیمارستان نفت )
مساحت زمین : 5000 متر مربع
مساحت زیر بنا : 4000 متر مربع

اهداف و خواسته ها :
این مسابقه در مسیر تحقق اهداف ومضامین عالیه معماری معاصر، نظیر معماری پایدار و معماری سبز و با نگرش پیوند فضاهای باارزش گذشته و فضاهای بدیع و نو معاصر است.

نحوه برگزاری :
1-دعوت از کلیه مهندسین مشاور معماری، اساتید و دانشجویان معماری، گروههای تخصصی معماری سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان های کشور و سایر معماران و طراحان از طریق اعلان عمومی مسابقه

2-داوری و اعلام نتایج که طی مراسمی همراه با نمایشگاهی از کارهای ارائه شده و برگزیده انجام خواهد شد.

3-محل برگزاری مسابقه متعاقباً اعلام خواهد شد.

جوائز مسابقه :
طرح اول : 100 میلیون ریال
طرح دوم : 80 میلیون ریال
طرح سوم : 60 میلیون ریال
طرح های چهارم تا هفتم : 30 میلیون ریال
طرح های هشتم تا دهم : 10 میلیون ریال

زمان ثبت نام :
زمان ثبت نام از تاریخ 30/2/88 لغایت 12/3/88 در محل دبیرخانه ( روابط عمومی سازمان ) یا از طریق وب سایت سازمان
سایر اطلاعات:

شرکت کنندگان می توانند اطلاعات مورد نیاز را از طریق فوق اخذ نمایند.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 3333292-0611 آقای سعید کیوانی ( روابط عمومی سازمان ) تماس حاصل فرمایید.

دبیر مسابقه:
سیامک ساسانی

دبیرخانه مسابقه :
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان
اهواز، کیانپارس، خیابان موحدین غربی،پلاک 48 غربی
کد پستی : 14819-61556
صندوق پستی : 748-61335
تلفن : 3333283-3333285-3333287-3360718 (0611)
وب سایت : www.nezam-khz.ir
پست الکترونیکی : info@nezam-khz.ir
 

setayesh_s

عضو جدید
کاربر ممتاز
بيست و دومين جلسه زیبایی شناسی شهر
:: آرونا
 

khesht.

عضو جدید
با تشکر از شما.
آیا می توان سئوال خود را از رشته هایی که ارتباط مستقیمی با معماری دارد،پرسید؟برای مثال رشته مرمت واحیائ بناهای تاریخی.
 

سـعید

مدیر بازنشسته
با تشکر از شما.
آیا می توان سئوال خود را از رشته هایی که ارتباط مستقیمی با معماری دارد،پرسید؟برای مثال رشته مرمت واحیائ بناهای تاریخی.
طرح هر سوالی که مربوط به رشته معماری بشه مجاز است...
 

سـعید

مدیر بازنشسته
برگزاری تور عکاسی معماری کویر مصر

موسسه معماری گردشگری ایران با همکاری خانه عکاسان ایران، با هدف ثبت تصویری جاذبه های معماری، طبیعی و فرهنگی مناطق کویری ایران، « تور سه روزه کویر مصر» را در تاریخ 12 خردادماه برگزار خواهد کرد.

در این تور که تا 16 خردادماه ادامه خواهد یافت، عکاسان علاوه بر بازدید از کویر مصر از:
1-شهرهای تاریخی نائین
2-شهر باستانی اردکان
3-روستای زیبای خرانق
4-قریه کهن بیاضه
5-قریه فرحزاد
6- روستای کهنسال گرمه



عکاسی خواهند کرد.پنج استاد مطرح عکاسی به منظور پاسخگویی به سوالات علاقمندان در زمینه عکاسی و آشنایی عکاسان جوان با تکنیکهای عکاسی معماری و طبیعت در این تور حضور خواهند داشت.
مهلت ثبت نام در این سفر علمی – فرهنگی تا نهم خرداد 1388 بوده و حضور در آن برای تمامی علاقه مندان به عکاسی، معماری و طبیعت گردی آزاد است.
عکاسان و علاقه مندان برای شرکت در این تور و آشنایی با سایر برنامه های مرکز می توانند به نشانی خیابان حافظ – تقاطع خیابان سمیه – حوزه هنری – ساختمان اداری – طبقه چهارم – خانه عکاسان ایران – بخش جشنواره ها و اردوها مراجعه و یا شماره تلفن: 54 50 89 88 و 17 97 80 88 تماس حاصل فرمایند.
 

سـعید

مدیر بازنشسته
سوال 31

یکی از دلایل قرار دادن تیغه های آجری در داخل بادگیر چیست ؟ ( ارشد معماری 85)

1 ) تسریع در جریان هوا
2 ) تصفیه مکانیکی هوا
3 ) زیادتر کردن ظرفیت حرارتی بادگیر است
4 ) صرفاً ایستایی ست..

( دوستان عزیز زین پس میتونید سوال های خود را به صورت تستی هم مطرح کنید اما شرط پذیرفتن جواب تنها به همراه دلیل پاسخ است و اعلام گزینه درست به تنهایی کافی نیست..)
 

سـعید

مدیر بازنشسته
برگزاری دوره آموزش اسکیس


دفتر آرمانشهر حوزه هنری دوره آموزشی اسکیس در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می کند.


الف-برنامه کلاسهای دوره مقدماتی (پرسپکتیو پرزانته رنگ و شیت بندی)

۱. اصلاح دید، شناخت انواع خط و هاشور، مقدمات درک فضا به صورت یک نقطه ای، جذب اطلاعات محیطی

۲. شناخت ابزارهای مداد و مداد رنگی و ماژیک، هاشور پیشرفته

۳. تکمیل دید یک نقطه ای، ترکیب احجام، کیفیت خطوط در فضا

۴. آشنایی با اصول هنر نقاشی، ترسیم طبیعت و آسمانها

۵. مقدمات دید دو نقطه ای ۴۵ درجه، نمایش عمق.پس زمینه ها، مدیریت سایه و بازتاب

۶. تکمیل دید دو نقطه ای، دید به احجام متداخل با زوایای مختلف، آشنایی با رنگ

۷. آشنایی با پرسپکتیو داخلی، شناخت انواع متریال ها

۸. آشنایی با دید پرنده، تمرین پرزانته و ارائه ی معمارانه احجام

۹. آشنایی با اصول شیت بندی

۱۰. تکمیل پرسپکتیو(شیب ها و دایره و ....)





ب-برنامه کلاسهای دوره پیشرفته (اسکیس و طرح معماری)

۱. بررسی موضوعات اسکیس

۲. شیت بندی و زبان گرافیک

۳. ایده و کانسپت

جلسات ۴ تا ۱۰ به کرکسیون موضوعات اسکیس اختصاص دارد.



علاقه مندان می توانند به دفتر آرمانشهرحوزه هنری به آدرس: تهران-خیابان سمیه - تقاطع خیابان حافظ -حوزه هنری مراجعه نمایند.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر : 934 96 888 ساعات مراجعه 8 الی 15
 

erick

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال 31

یکی از دلایل قرار دادن تیغه های آجری در داخل بادگیر چیست ؟ ( ارشد معماری 85)

1 ) تسریع در جریان هوا
2 ) تصفیه مکانیکی هوا
3 ) زیادتر کردن ظرفیت حرارتی بادگیر است
4 ) صرفاً ایستایی ست..

( دوستان عزیز زین پس میتونید سوال های خود را به صورت تستی هم مطرح کنید اما شرط پذیرفتن جواب تنها به همراه دلیل پاسخ است و اعلام گزینه درست به تنهایی کافی نیست..)
جواب صحيح گزينه ي 1 هست باگه اشتباه نكرده باشم...
چون باد به مانع يا تيغه هاي آجري دروني بادگير مي خوره ناچار به فرود آمدن مي شه...پس دليل اصلي مي تونه تسريع در جريان هوا باشه...آيا درست مي باشد همي:)
 

سـعید

مدیر بازنشسته
جواب صحيح گزينه ي 1 هست باگه اشتباه نكرده باشم...
چون باد به مانع يا تيغه هاي آجري دروني بادگير مي خوره ناچار به فرود آمدن مي شه...پس دليل اصلي مي تونه تسريع در جريان هوا باشه...آيا درست مي باشد همي:)
کاملا درسته...

یکی از دوستان سوال 32 رو مطرح کنه...
 

erick

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال شماره ي 32
يه سوال آسون رنگ شناسي:)
حذف رنگ سياه از حيطه ي رنگ ها اولين بار توسط چه كساني صورت گرفت؟و دليلش چي بود؟
 

other1

عضو جدید
فرهاد احمدی در دانشگاه آزاد نجف آباد

فرهاد احمدی در دانشگاه آزاد نجف آباد

چهارشنبه مورخ6/3/88 در دانشگاه نجف آباد همایشی با عنوان معماری پایدار با سخنرانی فرهاد احمدی برگذار می شود .مکان.دانشگاه آزاد نجف آباد سالن میرداماد ساعت 10
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال شماره ي 32
يه سوال آسون رنگ شناسي:)
حذف رنگ سياه از حيطه ي رنگ ها اولين بار توسط چه كساني صورت گرفت؟و دليلش چي بود؟
امپرسیونیسم !
بررسی نور و رنگ وکیفیات طبیعی آن و ایجاد یک دیدگاه علمی در هنر، از مسایل مطرح در این مکتب هستند.
هنرمندان امپرسیونیست از ارائه اشکال با خطوط واضح محیطی سرباز زدند، آنها به نور با نگاهی علمی مي نگریسته (فك كنم علم فيزيك! ) مثلاً بجای قراردادن رنگ سبز ، رنگ های زرد و آبی را در کنار یکدیگر قرار می دادند.
استفاده از تضاد رنگ های مکمل و حذف رنگ های سیاه و خاکستری از پرده ، از اصولی است که دراین مکتب مورد توجه قرار می گیرند.
اگه نيازي شد توضيح بيشتر هم ميتونم بدم...
به من گفته شد (erick!) كه عمرا به جواب برسي !!! به تضاد رسيديم چه كنيم؟ نصف امتيازاتو ميگيرم ها!!!
 

erick

عضو جدید
کاربر ممتاز
امپرسیونیسم !
بررسی نور و رنگ وکیفیات طبیعی آن و ایجاد یک دیدگاه علمی در هنر، از مسایل مطرح در این مکتب هستند.
هنرمندان امپرسیونیست از ارائه اشکال با خطوط واضح محیطی سرباز زدند، آنها به نور با نگاهی علمی مي نگریسته (فك كنم علم فيزيك! ) مثلاً بجای قراردادن رنگ سبز ، رنگ های زرد و آبی را در کنار یکدیگر قرار می دادند.
استفاده از تضاد رنگ های مکمل و حذف رنگ های سیاه و خاکستری از پرده ، از اصولی است که دراین مکتب مورد توجه قرار می گیرند.
اگه نيازي شد توضيح بيشتر هم ميتونم بدم...
به من گفته شد (erick!) كه عمرا به جواب برسي !!! به تضاد رسيديم چه كنيم؟ نصف امتيازاتو ميگيرم ها!!!
ديناميك جان كاملا درسته...سوال شماره ي 33 رو مطرح كنيد لطفا
منم رفتم كه رفتم...تا چند وقت ديگه باي...من هفت امتيازيم...تلاش كن شايد رسيدي بهم
خداحافظ همگي...ايم آخرين پستم بود
 
آخرین ویرایش:

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز

سوال شماره 33:
شش نمونه از كارهايي كه رباتهاي نازك كاري (پرداخت ) داخلي ميتوانند انجام بدهند + يك نمونه عكس ؟؟؟ (منبع:كتاب INDUSTRIALIZED AND AUTOMATED BUILDING SYSTEMS )
 

سـعید

مدیر بازنشسته
فراخوان طراحی معماری تندیس نماز ‏

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس در نظر دارد طراحی تندیس نماز، مستقر ‏در میادین اصلی شهر بندر عباس را به مسابقه بگذارد. لذا از کلیه هنرمندان دعوت به ‏عمل می آورد با توجه به اهمیت نماز در دین مقدس اسلام در این مسابقه شرکت ‏نمایند. ‏
ضروری است کلیه شرکت کنندگان به نکات زیر توجه نمایند: ‏
طراحی بایستی در بردارنده مفاهیم دینی و عرفانی باشد. ‏
طراحی نور و روشنایی طرح جهت دید در شب نیز جزء طراحی و از موارد مسابقه ‏است. ‏
طرح باید از هر 4 طرف نمای مناسب داشته باشد. ‏
شرایط شرکت در مسابقه: ‏
‏1 – هر هنرمند می تواند فایل مدل سازی شده به همراه پرینت رنگی نمای طرح از ‏چهار جهت اصلی به همراه معرفی اجمالی خود و توضیحات طرح و نحوه اجرا به ‏صورت تایپ شده ارسال نماید. ‏
‏2 – طرح های ارسالی باید قابلیت اجرا داشته باشد. ‏
‏3 – مهلت ارسال آثار تا تاریخ یک ماه پس از انتشار آگهی می باشد. ‏
‏ 4 – به طرح اول 8 سکه، طرح دوم6 سکه، طرح سوم 4 سکه بهار آزادی اهدا، ‏خواهد شد. ‏
‏5 – به تمامی شرکت کنندگان لوح تقدیر اهدا خواهد شد.‏
متقاضیان شرکت در مسابقه می توانند آثار خود را به آدرس : بندرعباس، بلوار امام، ‏نرسیده به میدان شهداء (یادبود)، کوچه شهید رمضان حمزه، پلاک 15، روابط عمومی ‏سازمان ارسال نمایند. ‏
تلفن تماس : 8-2233627-0761 ‏
روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس ‏
 

سـعید

مدیر بازنشسته
معماری دوره قاجار در «آیینه خیال»

کتاب «آیینه خیال» نوشته مرتضی گودرزی دیباج با بررسی وتحلیل تزیینات معماری دوره قاجار از سوی پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری منتشر شد.


در ابتدای این کتاب و در گفتاری از آیدین آغداشلو با عنوان «دقیق و جستجوگر» درباره نویسنده کتاب آمده است: کتاب حاضر حاصل کوشش محقق پرتوان و کوشا و صاحب نظری است که طی سال‌ها جست وجو و مکاشفه و ثبت نمونه‌های فراوان، که از مهری عمیق و دلبستگی و ستایش در حد کمال حکایت می‌کند، مجموعه‌ای پروپیمان از نقش مایه‌های قرن سیزدهم هجری قمری ایران را در اختیار دوستداران هنر و فرهنگ ایران قرار داده است و یک تنه، کاری را که موسسات و نهادهای معتبر و عریض و طویل فرهنگی باید انجام دهند، اگر که بتوانند، به ثمر رسانده است.
بنابراین گزارش «آیینه خیال» شامل زمینه‌های ظهور قاجار و زمینه‌های فرهنگی هنر قاجار، مسجد سپهسالار و مجموعه‌ کاخ گلستان (ایوان تخت مرمر، نقاشی قاجار، خلوت کریم خانی، تالار سلام، شمس العماره، عمارت بادگیر وخانه‌ امام جمعه) است.
یادآور می شود «آیینه خیال» در 2 هزار و 500 نسخه با همکاری انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر شده است.
 

سـعید

مدیر بازنشسته
برگزاری نشست طراحی شهری جنسیت-محور


گروه بین المللی ره شهر و انجمن طراحان شهر، نشست طراحی شهری جنسیت-محور را برگزار
می کند.
تلفن تماس گروه بین المللی ره شهر: ۸۲۱۷۲۱۷۲



 

سـعید

مدیر بازنشسته
همایش معماری و سازه­ های پارچه­ ای


کمیته آموزش و پژوهش شرکت سازه­های پارچه­ای دیبا با همکاری گروهی از اساتید دانشگاه IMS آلمان، همایش سه روزه­ای با موضوع معماری و سازه­های پارچه­ ای برگزار می نماید.
این همایش با هدف آشنایی معماران و مهندسان سازه با پیشینه، روش طراحی و تکنولوژی ساخت سازه­های پارچه­ای، از دوم تا چهارم تیرماه، در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می­شود.

دبیر اجرایی همایش: عطیه غفوری

نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان شهید خدامی، خیابان آفتاب، خیابان ماهتاب، پلاک 13، واحد 5

تلفن: 4-88615991

آدرس سایت مرتبط: http://dibats.com

پست الکترونیک: id@dibats.com


 

raha

مدیر بازنشسته

سوال شماره 33:
شش نمونه از كارهايي كه رباتهاي نازك كاري (پرداخت ) داخلي ميتوانند انجام بدهند + يك نمونه عكس ؟؟؟ (منبع:كتاب INDUSTRIALIZED AND AUTOMATED BUILDING SYSTEMS )

The robot:
-Brings the blocks and arranges them in layers.
-Painting the wall
-Brings the boards to their intended location.
-Sets the tiles and the prepared area.









سیمین جان...درسته؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز

The robot:
-Brings the blocks and arranges them in layers.
-Painting the wall
-Brings the boards to their intended location.
-Sets the tiles and the prepared area.









سیمین جان...درسته؟؟؟
واقعا آفرين ... درسته ....
من بودم به اين جواب ده تا امتياز ميدادم ...
ايول داري!
 

setayesh_s

عضو جدید
کاربر ممتاز
انجمن علمی معماری دانشگاه خیام مشهد برگزار میکندسمينار و كارگاه آموزشي : سيري در معماري دوران تحول در ايرانسخنرانان : ويكتور دانيل - بيژن شافعي - سهراب سروشياني زمان 10 خرداد 88 از ساعت 14 الی 18مکان :قاسم آباد فلاحی 1 دانشگاه خیامجهت ثبت نام به انجمن علمی دانشگاه خود مراجعه فرمائید یا با انجمن علمی دانشگاه خیام تماس بگیرید:0937032655709368895530منبع:ارونا
 

setayesh_s

عضو جدید
کاربر ممتاز
انجمن علمی معماری دانشگاه خیام مشهد برگزار میکند
سمينار و كارگاه آموزشي : سيري در معماري دوران تحول در ايران

سخنرانان : ويكتور دانيل - بيژن شافعي - سهراب سروشياني

زمان 10 خرداد 88 از ساعت 14 الی 18
مکان :قاسم آباد فلاحی 1 دانشگاه خیام
جهت ثبت نام به انجمن علمی دانشگاه خود مراجعه فرمائید
یا با انجمن علمی دانشگاه خیام تماس بگیرید:
09370326557
09368895530


 

Similar threads

بالا