[ میلگرد > آرماتور > آرماتوربندی ] اورلب > خم میلگرد > خاموت > پرسش و پاسخ

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
فهرست :

سایر تاپیکهای مرتبط تالار در خصوص میلگرد ، آرماتور و آرماتور بندی


http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon2.gif [ اسپیسر Spacer ] ► جهت دادن کاور به میلگردها

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon2.gif [ خاموت ] پرسش و پاسخ


http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon2.gif [خرک و نکات فنی و اجرایی]


http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon2.gif [ پی >آرماتور بندي> قالبندی ] ► نکات فنی یک پروژه کامل


http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon2.gif [استفاده از میلگرد معادل] ► بحث و گفتگو

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon2.gif [اصول آرماتوربندی]



http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon4.gif [نکات ایمنی در آرماتوربندی]
 
آخرین ویرایش:

bahram_first007

عضو جدید
آرماتور بالانس چیه؟؟؟؟؟

آرماتور بالانس چیه؟؟؟؟؟

سلام
آرماتور بالانس چیه؟؟؟؟؟:smile:
 

bmd

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
آرماتور بالانس چیه؟؟؟؟؟:smile:
اگر منظورت بحث محاسباتی و درسیه که As بالانس -آرماتور بالانس- درصد آرماتوریه که به ازای اون بتن در ناحیه فشاری به کرنش 003. برسه به شرطی که آرماتور های کششی هم به تنش تسلیم Fy برسند
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
[ میلگرد > آرماتور > آرماتوربندی ] اورلب > خم میلگرد > پرسش و پاسخ

[ میلگرد > آرماتور > آرماتوربندی ] اورلب > خم میلگرد > پرسش و پاسخ

جزئیات آرماتورگذاری ستونها در سطوح شکل پذیری مختلف
شکل زیر جزئیات آرماتورگذاری سطوح شکل پذیری معمولی، متوسط و زیاد را نشان می دهد. در شکل پذيری معمولی و متوسط محل وصله معمولا پای ستون می باشد. تفاوت اساسی بین شکل پذیری معمولی و متوسط، فاصله آرماتورهای عرضی می باشد.

 

m8378

عضو جدید
سوال در مورد اورلب میلگرد

سوال در مورد اورلب میلگرد

سلام
امیدوارم حال همه مهندسین عزیز خوب باشه
یه سوال دار هرکی میتونه خواهشا کمکم کنه:que:
توی قطع میلگرد (اورلب) کدوم نقطه مهمه وملاک اندازه گیری تا مقطع بحرانیه؟
انتهای میلگرد؟ وسط اورلب؟ ابتدای اورلب؟
لطفا اگه مطمئن هستید جواب بدید یا یه فایلی ، چیزی برام بزارید.
مرسی!
 

coma

عضو جدید
سلام
امیدوارم حال همه مهندسین عزیز خوب باشه
یه سوال دار هرکی میتونه خواهشا کمکم کنه:que:
توی قطع میلگرد (اورلب) کدوم نقطه مهمه وملاک اندازه گیری تا مقطع بحرانیه؟
انتهای میلگرد؟ وسط اورلب؟ ابتدای اورلب؟
لطفا اگه مطمئن هستید جواب بدید یا یه فایلی ، چیزی برام بزارید.
مرسی!
سلام
انواع وصله میله گرد: 1- پوششی 2-جوشی 3-مکانیکی 4- اتکایی
وصله پوششی(overlap) تنها در میله گردهایی با قطر کمتر از 36 mm مجاز است
نکاتی که در زمینه سوال شما می توان یادآور شد
1- طول پوشش حداقل 1.3Ldو کمتر از 300 mm نباشد که Ld طول مهاری است که در کشش و فشار دارای فرمولهای متفاوتی است که می توانید از آبا استخراج کنید
2- محل مناسب برای وصله ستون در وسط ستون است نه در انتهای آن زیرا در وسط فقط نیروی فشاری مهم است
3- محل مناسب برای وصله تیرها در میله گردهای بالایی در وسط دهانه ودر میله گردهای پایینی به فاصله 2H از تکیه گاه است که H عمق تیر است
4- طول وصله کششی بیشتر از طول وصله در فشار می باشد
موفق باشید
 

omiyan

عضو جدید
انتهای میلگرد اصلی مهمه که در چه فاصله ای از مواردی که در آیین نامه ذکر شده باشه
 

arame1

عضو جدید
[ میلگرد > آرماتور > آرماتوربندی ] پرسش و پاسخ

[ میلگرد > آرماتور > آرماتوربندی ] پرسش و پاسخ

سلا م :redface:میشه کسی درمورد استفاده ازانواع بست های مورد استفاده درآرماتوربندی وکاربردشون مراراهنمایی کنه خواهش میکنم همین روزا مصاحبه دارم یه چیز دیگه میلگرد ازنوع AIIIراچی میخونیم؟
 

reza2011

عضو جدید
سلا م :redface:میشه کسی درمورد استفاده ازانواع بست های مورد استفاده درآرماتوربندی وکاربردشون مراراهنمایی کنه
خواهش میکنم همین روزا مصاحبه دارم
یه چیز دیگه میلگرد ازنوع AIII
راچی میخونیم؟

با سلام ... منظور شما از بست در آرماتور بندي چيه ؟؟؟ شايد منظور شما وصله باشه . اگر اينطوره ميتونم كاملا راهنمايي كنم . پس اول منظورتون رو واضح بفرماييد تا بشه اظهار نظر كرد . ضمنا ميلگرد A3 رو ميلگرد آ 3 ميخونيم .:D
 

arame1

عضو جدید
با سلام ... منظور شما از بست در آرماتور بندي چيه ؟؟؟ شايد منظور شما وصله باشه . اگر اينطوره ميتونم كاملا راهنمايي كنم . پس اول منظورتون رو واضح بفرماييد تا بشه اظهار نظر كرد . ضمنا ميلگرد A3 رو ميلگرد آ 3 ميخونيم .:D
]

نمیدونم شایدم همین وصله باشه میشه راهنماییم کنین؟ ممنون
 

reza2011

عضو جدید

وصله ميلگردها :


به علت محدوديت طول ميلگرد هاي موجود در بازار ( طول هر شاخه 12 متر ميباشد ) و همچنين به خاطر استفاده از پرت ميلگردها ( ميلگردهاي بلا استفاده از نظر اندازه ) ميلگردها به هم وصله ميشن . فرض كنيد چند آرماتور 4 متري و 7 متري و 5 متري داريد . با استفاده از وصله ميتوان از تمامي اين سايزها در قطعات بتن آرمه در حين آرماتور بندي استفاده كرد .

طبق آيين نامه بتن ايران وصله ميلگردها به 4 طريق مجاز است :

1- وصله پوششي

2- وصله جوشي

3- وصله مكانيكي

4- وصله اتكايي

حال به توضيح هر يك از اين 4 مورد خواهيم پرداخت :


1- وصله پوششي :


اين وصله با مجاور هم قرار دادن 2 ميلگرد در قسمتي از طولشان عملي ميشود . مطابق شكل زير طولي كه 2 ميلگرد بايد در مجاور هم باشند را طول پوشش ميگويند . وصله پوششي تنها در مورد ميلگردهاي با قطر كمتر از 36 ميليمتر مجاز ميباشد . در طول پوششي 2 ميلگرد ميتوانند در تماس با يكديگر و يا مقداري با هم فاصله داشته باشند . طول پوششي طبق روابط آيين نامه اي محاسبه ميشود .





2- وصله جوشي :

براي ميلگردهاي بزرگتر از قطر 36 ميليمتر استفاده ميشود . اين وصله به 2روش اجرا ميشود :

الف : اتصال جوشي نوك به نوك خميري

ب: اتصال جوشي ذوبي با الكترود

به ياد داشته باشيد كه براي استفاده از وصله جوشی میلگرد ها باید جوش پذیر باشند ، یعنی در اثر حرارت جوشکاري فولاد میلگرد ترد نشود و اسیب نبیند.

جوش پذیري میلگرد ها به سه عامل بستگی دارد :

* روش تولید میلگرد ها

* ترکیبات شیمیایی میلگرد ها

* قطر میلگرد ها

با افزایش قطر میلگرد ها جوش پذیري کم می شود.

اتصال جوش نباید در محل خم میلگرد ها واقع شود.

اتصال جوشی میلگردها ي عرضی به میلگردهاي طولی مجاز نیست .

اتصال جوشی میلگرد هاي سرد اصلاح شده با روشهاي خاص و تحت کنترل دقیق مجاز نیست .

اتصال جوشی در دماي زیر صفر درجه سیلیوس توصیه نمی شود.







3- وصله مكانيكي :

در این روش براي وصله کردن میلگرد ها از بست هاي مخصوص استفاده می شود و انتهاي میلگردها را رزوه می کنند در بست مخصوص می پیچانند.با توجه به وجود مشكلات عديده اجرايي در سازه هاي سنگين به دليل استفاده از ميلگردهاي قطور ،به كارگرفتن وصله هاي مكانيكي راهگشا بوده و علاوه برايجاد اتصال مطمئن وحتي مستحكم تر از آرماتور مصرفي ساير مشكلات جانبي در سازه هاي بتني را نيز برطرف مي نمايد . اين نوع وصله نيز همانند وصله جوشي بيشتر براي ميلگردهاي بالاي قطر 36 ميليمتر كه وصله پوششي در آنها مجاز نيست به كار ميرود .

مزاياي فني اتصال مكانيكي نسبت به وصله پوششي :

** سبكتر شدن سازه به دليل وزن ناچيز اتصال مكانيكي نسبت به اتصال اورلپ

** كوتاهتر شدن طول اتصال مكانيكي نسبت به اتصال اورلپ

** امكان طراحي بهينه به دليل كاهش وزن سازه و در نتيجه كاهش سطح مقاطع بتني

** آرايش منظم آرماتورها و در نتيجه ايجاد فضاي مناسب براي بتن ريزي مطلوب

** ايجاد اتصال يكپارچه بتن آرماتورها و در نتيجه يكپارچه عمل نمودن آرماتور در محل اتصال به هنگام اعمال نيرو هاي ناشي از زمين لرزه

** در امتداد هم قرار گرفتن آرماتورها و در نتيجه انتقال نيرو به طور مستقيم

** صرفه جويي در مواد اوليه ( آرماتور ) به دليل كاهش ضايعات

** در اتصال اورلپ عامل ايجاد پايداري اتصال ، وجود بتن است و در صورت صدمه ديدن بتن اتصال اورلپ از هم خواهد پاشيد ولي در اتصال مكانيكي پايداري اتصال وابستگي به بتن ندارد كه اين ويژگي باعث پايداري بيشتر سازه به هنگام صدمه ديدن بتن در سوانح طبيعي خواهد شد .

** تعداد خاموتهاي مصرفي در محل اتصال اورلپ تقريبآ به دو برابر افزايش مي يابد كه باعث افزايش هزينه ميلگرد مصرفي خواهد شد ولي با استفاده از اتصال مكانيكي كه طول بسيار كوتاهي دارد نياز به مصرف خاموت بيشتر وجود ندارد زيرا طول اتصال مكانيكي كمتر از فاصله دو خاموت متوالي است و در نتيجه صرفه جويي در مصرف ميلگرد را در پي خواهد داشت .





4- وصله اتكايي :

در اين نوع وصله كه فقط براي ميلگردهاي فشاري با قطر بزرگتر از 25 ميليمتر مورد استفاده قرار ميگيرد 2 ميلگرد در امتداد عمود بر محور بريده شده و با وسايل مناسبي بصورت هم مركز بر هم تكيه ميكنند .استفاده از اين نوع وصله فقط در اعضاي داراي خاموت بسته يا مارپيچ مجاز است .


بطور كلي براي تمام انواع وصله بايستي 2 نكته مهم زير همواره لحاظ شود :

الف : تا حد امكان سعي شود تمام ميلگردها در يك مقطع وصله نشود و در مقاطع پراكنده اجرا شود .

ب : سعي شود محل وصله در مقاطع داراي ممان و برش ماكزيمم انتخاب نشود .

ج : در فونداسيون سعي شود محل وصله دور از محل ستون و وسط نوارها انتخاب شود .
 
آخرین ویرایش:

arame1

عضو جدید
بسیاربسیارممنون
پس چیزی به اسم بست یامشابه این دراتصال آرماتورها به یکدیگر واتصال آرماتورهای یو شکل (آرماتورهای یو شکل که درفونداسیون در شرایطی بجای خاموت استفاده میشوند)به میلگردهای طولی نداریم ؟درسته؟
 
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید
بسیاربسیارممنون
پس چیزی به اسم بست یامشابه این دراتصال آرماتورها به یکدیگر واتصال آرماتورهای یو شکل (آرماتورهای یو شکل که درفونداسیون در شرایطی بجای خاموت استفاده میشوند)به میلگردهای طولی نداریم ؟درسته؟

همونطور كه در مقاله بالا هم مشاهده كرديد بست تنها در وصله هاي مكانيكي مورد استفاده قرار ميگيره كه يك قطعه 2 سر رزوه شده است كه ميلگرد از هر طرف وارد آن ميشود . ضمنا در فونداسيون اتصال آرماتورهاي طولي به آرماتورهاي عرضي توسط سيم آرماتوربندي انجام ميشود . اين سيم داراي 2 مدل سيم نرم و سيم سخت يا سيم نجاري ميباشد . آرماتوربندها عموما تمايل به استفاده از سيم نرم دارند ولي در موارد سنگين همچون كشيدن قالب جهت شاقول كردن و بيشتر امور قالب بندي از سيم هاي سخت استفاده ميشود .
 

زيگورات

عضو جدید
با سلام و احترام به دوستان عزيز
ضمن تشكر از دوست گرانقدر جناب آقا رضا كه توضيحات خوبي ارائه نمودند اضافه ميكنم كه روش جوش سر به سر آرماتور كه به آن جوش فورجینگ مي گويند وجود دارد كه به تأييد مسكن و شهرسازي نيز رسيده است. در اين روش دو سر آرماتور را با حرارت ذوب نموده و سپس به هم فشار مي‌دهند كه اين امر موجب جوش ذدو سر آرماتور مي‌گردد.
 

ka.ka

عضو جدید
آرماتور دیوار برشی

آرماتور دیوار برشی

سلام دوستان میخواستم بدونم میشه به جای بند زدن میلگرد ها بهم اونا رو به هم جوش داد....؟ ;)
 

reza2011

عضو جدید
سلام دوستان میخواستم بدونم میشه به جای بند زدن میلگرد ها بهم اونا رو به هم جوش داد....؟ ;)

بند زدن ميلگرد يعني چي ؟؟؟:biggrin:

ميلگردها رو ميتونيد اور لپ كنيد يا با جوش به هم متصل كنيد البته با شرايط جوش كارگاهي و براي قطرهاي بالاتر از 36 ميليمتر و يا ميتونيد با بست مكانيكي به هم متصل كنيد . جهت كسب اطلاعات بيشتر اين تاپيك رو بخونيد ...
 

mmbidhendi

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام ... شدنش میشه ولی اصلاً توصیه و پیشنهاد نمیشه :)
 

reza2011

عضو جدید
سلام دوستان میخواستم بدونم میشه به جای بند زدن میلگرد ها بهم اونا رو به هم جوش داد....؟ ;)

اگر منظورت اتصال آرماتورهاي طولي با خاموت ها و آرماتورهاي عرضي هست بايد بگم خير .. اين كار خلاف آيين نامه هست و اصلا مقرون به صرفه هم نيست. بهترين نوع اتصال همون بستن با سيم آرماتور هست ...
 

ka.ka

عضو جدید
بند زدن ميلگرد يعني چي ؟؟؟:biggrin:

ميلگردها رو ميتونيد اور لپ كنيد يا با جوش به هم متصل كنيد البته با شرايط جوش كارگاهي و براي قطرهاي بالاتر از 36 ميليمتر و يا ميتونيد با بست مكانيكي به هم متصل كنيد . جهت كسب اطلاعات بيشتر اين تاپيك رو بخونيد ...
منظورم همون وصله کردنشون با سیم آرماتوره... بعضی از آرماتور بندها از این اصطلاح (بند زدن) استفاده می کنند... ممنون از پاسخ کاملت....:smile:
 

Bana8

عضو جدید
آرماتور بندی

آرماتور بندی

دوباره سلام . من همیشه از این یه قلم کار بدم میومده و به نظرم خیلی سخت میاد :دی
واسه همین تصمیم دارم این قسمت رو کلا کنترات بدم .

ولی میخوام کاملا اطلاعاتم در مورد آرماتور بندی ایمنی زیاد بشه . من فنی حرفه ای هم چندین ماه رفتم اما این قسمت رو بهمون یاد نمیدن
کسی اطلاعاتی داره که مثلا تو چع طول و عرضی چندتا میلگرد باید باشه و طریقه اتصال میلگرد ها و ...
 

middbox

کاربر بیش فعال
دوباره سلام . من همیشه از این یه قلم کار بدم میومده و به نظرم خیلی سخت میاد :دی
واسه همین تصمیم دارم این قسمت رو کلا کنترات بدم .

ولی میخوام کاملا اطلاعاتم در مورد آرماتور بندی ایمنی زیاد بشه . من فنی حرفه ای هم چندین ماه رفتم اما این قسمت رو بهمون یاد نمیدن
کسی اطلاعاتی داره که مثلا تو چع طول و عرضی چندتا میلگرد باید باشه و طریقه اتصال میلگرد ها و ...

سلام دوست عزیز منظورت از چه طول و عرضی رو میشه واضح تر بگید؟
 

esmaeili60

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوباره سلام . من همیشه از این یه قلم کار بدم میومده و به نظرم خیلی سخت میاد :دی
واسه همین تصمیم دارم این قسمت رو کلا کنترات بدم .

ولی میخوام کاملا اطلاعاتم در مورد آرماتور بندی ایمنی زیاد بشه . من فنی حرفه ای هم چندین ماه رفتم اما این قسمت رو بهمون یاد نمیدن
کسی اطلاعاتی داره که مثلا تو چع طول و عرضی چندتا میلگرد باید باشه و طریقه اتصال میلگرد ها و ...

تعداد و طول كه بحث طراحيه

و طريقه انصال هم كه يه بار كه ببري توي يه كارگاه مبيني و قابل گفتن نيست

مگه كاراموزي نرفتي
 

Bana8

عضو جدید
نه از این نظر میدونم که مثلا واسه شناژ های 35 سانت کمتر مثلا 2 تا میگلرد بیشتر لازم نداره و ... ولی یه سری چیزها مثلا نحوه درست و راه خم کردن و متصل کردن
مخصوصا متصل کردن میلگرد های ستون های عمودی به میلگردهای پی

البته امروز تو فنی حرفه ای رفتم یه آرماتور بندی رو دقیق برسی کردم اما اینجور که مشخص بود خیلی ناقص بود و اصولی نبود
میترسم کلی هزینه کنم و مهندس ناظر گیر بده . چون آرماتور بندی جز مهمترین قسمت های ساختمونه

البته واسه ساختمون های کوچیک خیلی مشکلی نیست اما مثلا یه ساختمون 5 طبقه آرماتور بندیش خیلی سخته به نظرم
 

mmbidhendi

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خوب من خیلی خوب متوجه نشدم منظورت چیه ، ولی برداشت خودم رو بهت میگم ... نحوه اتصال آرماتور ستون به پی رو در درس بتن 1 و 2 میخونی ، یک مقداریش طراحی داره و باید بر اساس آیین نامه باشه مثل طول خم و گیرایی و اورلب ... یک مقداریش توی درس روش های اجرا بهتون یاد میدند که نحوه اتصال به چه صورت باشه ، شکلش اگر اینطوری باشه اتصال مفصلیه ، اگر به سمت بیرون باشه اتصال گیرداره و اینا ...
 

esmaeili60

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه از این نظر میدونم که مثلا واسه شناژ های 35 سانت کمتر مثلا 2 تا میگلرد بیشتر لازم نداره و ... ولی یه سری چیزها مثلا نحوه درست و راه خم کردن و متصل کردن
مخصوصا متصل کردن میلگرد های ستون های عمودی به میلگردهای پی

البته امروز تو فنی حرفه ای رفتم یه آرماتور بندی رو دقیق برسی کردم اما اینجور که مشخص بود خیلی ناقص بود و اصولی نبود
میترسم کلی هزینه کنم و مهندس ناظر گیر بده . چون آرماتور بندی جز مهمترین قسمت های ساختمونه

البته واسه ساختمون های کوچیک خیلی مشکلی نیست اما مثلا یه ساختمون 5 طبقه آرماتور بندیش خیلی سخته به نظرم

مگه داري ساختمون ميسازي

اگه اينجوري كه بايد يه اكيپ كار درست پيدا كني

درضمن گفتن اين قبيل موارد با زبان نوشتاري امكان پذير نيست يا خيلي سخته منظورتو برسوني
 

Bana8

عضو جدید
درسته اینجوری به صورت نوشتاری نمیشه خوب توضیح داد

اما یه سوال دیگه واسم پیش اومده اونم اینکه من بعضی جاها دیدم مثلا طرف 2 تا میلگرد واسه آرماتور گذاشته ! مگه چه ساختمونی بوده که فقط 2 تا میلگرد استفاده کرده ؟
مگه ساختمون مسکونی کمتر از یک طبقه هم داریم ؟ طرف میبینی عرض شناژهاش کمتر از 35 سانته و 2 تا میلگرد هم بیشتر جا نشده تو فونداسیونش
کسی میتونه توضیح بده جریان اینجور فونداسیون ها چیه ؟
 

esmaeili60

عضو جدید
کاربر ممتاز
درسته اینجوری به صورت نوشتاری نمیشه خوب توضیح داد

اما یه سوال دیگه واسم پیش اومده اونم اینکه من بعضی جاها دیدم مثلا طرف 2 تا میلگرد واسه آرماتور گذاشته ! مگه چه ساختمونی بوده که فقط 2 تا میلگرد استفاده کرده ؟
مگه ساختمون مسکونی کمتر از یک طبقه هم داریم ؟ طرف میبینی عرض شناژهاش کمتر از 35 سانته و 2 تا میلگرد هم بیشتر جا نشده تو فونداسیونش
کسی میتونه توضیح بده جریان اینجور فونداسیون ها چیه ؟

سايز ارماتورها چي بوده

اون ديگه ساختمون نيست يه ديوار يا يه نرده حفاظتي ميتونه باشه -

اون ديگه فوندانسيون نيست - يه تثبيت كننده جهت نشست ميتونه باشه اون هم به صورت خيلي كم و درجاهاي كم اهميت ( شايد)
 

simiar

عضو جدید
درسته اینجوری به صورت نوشتاری نمیشه خوب توضیح داد

اما یه سوال دیگه واسم پیش اومده اونم اینکه من بعضی جاها دیدم مثلا طرف 2 تا میلگرد واسه آرماتور گذاشته ! مگه چه ساختمونی بوده که فقط 2 تا میلگرد استفاده کرده ؟
مگه ساختمون مسکونی کمتر از یک طبقه هم داریم ؟ طرف میبینی عرض شناژهاش کمتر از 35 سانته و 2 تا میلگرد هم بیشتر جا نشده تو فونداسیونش
کسی میتونه توضیح بده جریان اینجور فونداسیون ها چیه ؟
سایز و تعداد و یا فاصله آرماتور های فونداسیون به میزان بار محوری و لنگر خمشی ستونها در محل اتصال و نوع خاک بستگی داره و این بار هم برای هم ساختمان و هر ستون متفاوته.
این سوال که برای یه ساختمان یک طبقه یه شناژ با 4 تا میلگرد طولی 12 جواب میده یا نه؟؟ (که به نظر شما ضعیف بوده) از بیخ و بن اشتباهه.
البته محدودیت هایی در آیین نامه ها برای تراکم، سایز و یا فواصل .. میلگردها وجود داره ولی نمیشه گفت فونداسیون یه ساختمان 5 طبقه میلگرد 20 با فاصله 15 س.م نیاز داره! بلکه باید محاسبات فنی بارهای ثقلی و دینامیکی انجام بشه....
 

Bana8

عضو جدید
سلام ممنون اطلاعاتم از این نظر هم تقریبا به حد قابل قبولی رسید و الان مشکل خاصی ندارم ممنون ...
 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
درخواست مشاوره از مهندسین گرامی بابت دو مورد اجرایی

درخواست مشاوره از مهندسین گرامی بابت دو مورد اجرایی


دوستان نظر خود را در خصوص موارد ذیل بیان فرمایید :


آیا میلگرد های تقویتی در پی هم نیاز به خم کردن و ایجاد قلاب ابتدایی و انتهایی دارند ؟ ( به نظر من چون ما هنگامی که در Safe طول محاسباتی را به دست می آوریم در نقشه های اجرایی طول مهاری را نیز به طول محاسباتی از هر طرف اضافه می کنیم دیگر نیازی به خم کردن و ایجاد قلاب برای میلگردهای تقویتی نمی باشد )


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا