سوالات و درخواست های مرتبط با:آموزش نرم افزار های معماری

elnaz65

عضو جدید
سلام به همه دوستان

میشه یه کمی در مورد قوانین نورپردازی در مکس توضیح بدید.
 

shahkoorosh

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان

میشه یه کمی در مورد قوانین نورپردازی در مکس توضیح بدید.

سلام
ببخشید که اینو میگم اما سوالتون خیلی کلیه بطوریکه طیف وسیعی از فرمانها و قوانین رو شامل میشه، اگر بتونید سوالتون رو دقیقتر و جزئی تر مطرح کنید فکر کنم سریع تر به نتیجه برسید.
موفق باشید.
 

elnaz65

عضو جدید
مثلاً نور omni و directو skylightچه جوری نسبت به حجمم قرار بدم تا قشنگترو طبیعی تر بشه؟
 

dalton

عضو جدید
سوال راجع بع نمای کامپوزیت

سوال راجع بع نمای کامپوزیت

سلام. من می خواغم با مکس نما کامپوزیت کار کنم. کسی می تونه کمکم کنه؟ راجع به این که چطور درز بین ورق ها رو مثل واقعیت در بیارم. مرسی
 

shahkoorosh

عضو جدید
کاربر ممتاز
مثلاً نور omni و directو skylightچه جوری نسبت به حجمم قرار بدم تا قشنگترو طبیعی تر بشه؟

خب، برای نورپردازی خارجی بهتره ترکیبی از نورهای Direct target و Sky light و یا اگر جهت و موقعیت تابش نور براتون خیلی مهمه از نور Daylight استفاده کنید. این نور ترکیبی از دو نور قبل میباشد با این تفاوت که قابلیت تنظیم بر اساس موقعت جغرافیایی محل و ساعت مورد نظر رو دارا میباشد. همچنین قابلیت تبدیل به نور فتومتریک رو داره.
برای نور پردازی داخلی هم بسته به نوع طرح بهتره از نورهای Target Spot برای نورهایی مثل هالوژن و Omni برای نورهای همه جهته مثل لامپ معمولی استفاده کنید.

اما در مورد قرار دادن جهت نور ها برای نورپردازی خارجی باید بگم که محل قرار گیری sky light مهم نیست و هر جایی که قرار بگیره تاثیری در نتیجه ی کار نداره فقط نباید فراموش کنید که گزینه ی Cast shadow رو فعال کنید.
برای قرار دادن نور Target Direct که در اینجا نقش خورشید رو بازی میکنه، به نظر من بهتره نور از سمت جنوب غربی و جنوب شرقی بتابه ( منظورم اینه که نور از چپ یا راست بتابه ولی نه کاملاً عمود بر ساختمان) اینطوری سایه ها خیلی بهتر پستی و بلندیه حجم رو نشون میدن.
البته این در صورتیه که بخواید از نورهای استاندارد و سیستم رندرینگ Scan line استفاده کنید خوب جواب میده اگر از سیستم mental ray و یا photo metric و یا هر نوع سیستم رندرینگ با قابلیت شبیه سازی نور واقعی استفاده کنید میتونید حتی جهت تابش رو روبروی دوربین هم در نظر بگیرید.
فقط یادتون باشه برای نورپردازیه خارجی در صورتیکه بخواهید رئال کار کنید نباید از نورهای Omni ویا Spot استفاده کنید چون سایه ی این نورها مثل نور خورشید نیست( نقطه ی گریز دارن)
 

shahkoorosh

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب من اين كاروكردم.دوتامشكل وجودداره.اولا ازيه طرف درش بازمي مونه.ثانيا در گوشه ها ومحل تقاطعشون روچي كاركنم؟

برای بستن درش از گزینه ی Cap start و cap end از زیر دستورهای اکسترود میتونیداستفاده کنید اما اگر بعد از اکسترود درش بازه بخاطر اینه که چند ضلعیتون (که در اینجا منظور همون مقطع میباشد) بسته نیست برای همین به صورت توپر اکسترود نمیشه. اما به قول آبجی معمار اگر تصویری از کارتون رو قرار بدید بهتر میشه در موردش بحث کرد.
موفق باشید.
 

hd_memar

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
جایی هست که بتونم واسه مکس متریال دانلود کنم؟
به متریال چرم سفید و مشکی و قرمز
و مخمل قرمز احتیاج دارم
 

shahkoorosh

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
جایی هست که بتونم واسه مکس متریال دانلود کنم؟
به متریال چرم سفید و مشکی و قرمز
و مخمل قرمز احتیاج دارم

سلام،
این متریال هایی رو که شما میخواید مخصوصاً مخمل رو باید با vray یا mental ray ساخت، اگر با vray آشنایی دارین این سایت میتونه براتون مفید باشه، فقط برای دانلود متریال ها باید ثبت نام کنید.
http://www.vray-materials.de/
 

hd_memar

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
http://www.cgtextures.com/
کلی متریال با کیفیت های مختلف و عالی.

سلام،
این متریال هایی رو که شما میخواید مخصوصاً مخمل رو باید با vray یا mental ray ساخت، اگر با vray آشنایی دارین این سایت میتونه براتون مفید باشه، فقط برای دانلود متریال ها باید ثبت نام کنید.
http://www.vray-materials.de/
مرسی
:gol::gol::gol::gol::gol:
 

hd_memar

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
http://www.cgtextures.com/
کلی متریال با کیفیت های مختلف و عالی.
شرمنده من خیلی ناشی هستم
متریالها رو گرفتم
ولی مشکل اینجاست که ایناها gpjeهستند
من نمی دونم چه جوری وارد مکس کنم
رفتم ریختم توی متریال لایبرری
ولی خوب اینها رو نمی شناخت
:redface:
 

shahkoorosh

عضو جدید
کاربر ممتاز
شرمنده من خیلی ناشی هستم
متریالها رو گرفتم
ولی مشکل اینجاست که ایناها gpjeهستند
من نمی دونم چه جوری وارد مکس کنم
رفتم ریختم توی متریال لایبرری
ولی خوب اینها رو نمی شناخت
:redface:

ای بابا این حرفا چیه، همه ی ما تو یه چیزایی قوی هستیم و تو یه چیزایی ضعیف، نباید خیلی خودمونو اذیت کنیم.

این سایتی رو که دوستمون قرار دادن در حقیقت برای دریافت Texture خوبه چون متریال در اصل همین فایل عکسی هست که توسط برنامه مکس روش کار شده و برای استفاده در اینترنت قرار میدن.
اما برای ساخت متریال با استفاده ار عکس باید این مراحل رو انجام بدید:

M رو فشار بدبد...













البته اینها در سطح خیلی مقدماتی و براس آشنایی کلی شما هستن میتونید برای تکمیل اصلاعاتتون به Help خود نرم افزار مکس مراجعه کنید.
بقیشم فکر کنم راحت باشه...اگه سوالی بود در خدمتم
موفق باشید.
 

کدخدا

مدیر بازنشسته
شرمنده من خیلی ناشی هستم
متریالها رو گرفتم
ولی مشکل اینجاست که ایناها gpjeهستند
من نمی دونم چه جوری وارد مکس کنم
رفتم ریختم توی متریال لایبرری
ولی خوب اینها رو نمی شناخت
:redface:
دوست عزیز متریال ها دو نوعند یکی متریال های ساخته شده که به صورت یک عکس تهیه می شن و یکی متریال هایی که پروسه ساخت در اونها وجود داره که با فرمت mat. ذخیره و استفاده می شن.
در مورد اول معمولا این متریال ها در نرم افزار هایی مثل photoshop ساخته و یا ویرایش می شن که هرچه کیقیت عکس انخابی بیشتر باشه در زمان رندر مشکل کمتری پیش میاد.
در مورد دوم که اساس کار پیچیده تره و از خود نرم افزار مکس استفاده می شه متریال ساختن وجود داره و شما بر اساس خصلت هر ماده اعم از شفافیت،انعکاس،tile ،و ..... می تونید متریال رو بسازید.
می دونم توضیحات کلی بود ولی قصد آشنایی شما با هر دو روش بود.نه آموزش متریال دادن یا متریال ساختن.
موفق باشید.
 

hd_memar

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ای بابا این حرفا چیه، همه ی ما تو یه چیزایی قوی هستیم و تو یه چیزایی ضعیف، نباید خیلی خودمونو اذیت کنیم.

این سایتی رو که دوستمون قرار دادن در حقیقت برای دریافت Texture خوبه چون متریال در اصل همین فایل عکسی هست که توسط برنامه مکس روش کار شده و برای استفاده در اینترنت قرار میدن.
اما برای ساخت متریال با استفاده ار عکس باید این مراحل رو انجام بدید:

M رو فشار بدبد...













البته اینها در سطح خیلی مقدماتی و براس آشنایی کلی شما هستن میتونید برای تکمیل اصلاعاتتون به Help خود نرم افزار مکس مراجعه کنید.
بقیشم فکر کنم راحت باشه...اگه سوالی بود در خدمتم
موفق باشید.
مرسی کامل بود
ولی فکر کنم من مکسم ناقص نصب شده
کلا یه کم مشکل داره

عکسو که میارم
شکل + هم میاد
ولی عکسه وارد نمیشه
:gol::gol:
دوست عزیز متریال ها دو نوعند یکی متریال های ساخته شده که به صورت یک عکس تهیه می شن و یکی متریال هایی که پروسه ساخت در اونها وجود داره که با فرمت mat. ذخیره و استفاده می شن.
در مورد اول معمولا این متریال ها در نرم افزار هایی مثل photoshop ساخته و یا ویرایش می شن که هرچه کیقیت عکس انخابی بیشتر باشه در زمان رندر مشکل کمتری پیش میاد.
در مورد دوم که اساس کار پیچیده تره و از خود نرم افزار مکس استفاده می شه متریال ساختن وجود داره و شما بر اساس خصلت هر ماده اعم از شفافیت،انعکاس،tile ،و ..... می تونید متریال رو بسازید.
می دونم توضیحات کلی بود ولی قصد آشنایی شما با هر دو روش بود.نه آموزش متریال دادن یا متریال ساختن.
موفق باشید.
مرسی
یه چیزهایی فهمیدم
:smile::smile::gol:
 

shahkoorosh

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسی کامل بود
ولی فکر کنم من مکسم ناقص نصب شده
کلا یه کم مشکل داره

عکسو که میارم
شکل + هم میاد
ولی عکسه وارد نمیشه
:gol::gol:

اگر بتونید بیشتر توضیح بدید شاید بشه کاری کرد، منظورتون از اینکه عکسه وارد نمیشه چیه؟
 

rahil

عضو جدید
سلام
من يه سري آبجكت اماده max دارم .vray هم نصب كردم ولي بلد نيستم باهاش كار كنم. رندر كه ميگيرم رنگ همه ي قسمتاي آبجكتام سياهه. پرو‍ژ مونده رو دستم خواهش مي كنم كمكم كنيد:(
 

Afall

عضو جدید
سلام
من يه سري آبجكت اماده max دارم .vray هم نصب كردم ولي بلد نيستم باهاش كار كنم. رندر كه ميگيرم رنگ همه ي قسمتاي آبجكتام سياهه. پرو‍ژ مونده رو دستم خواهش مي كنم كمكم كنيد:(
سلام به همه دوستان.من تازه واردم.سایتتون خیلی خوبه.
در جواب شما (rahil) چون آبجکت هایی که استفاده کردید متریالش متریال vray هست و شما با موتور scanline که default خود مکسه رندر گرفتید آبجکتاتون سیاه یا به رنگ skylight تون می یفته.برای حل مشکل هم باید متریال هاتون رو به صورت معمولی کنید.
 

rahil

عضو جدید
ممنون ولي لطفا بيشتر توضيح بدين دقيقا بايد كجا برم و چي كار كنم؟ پيشاپيش سپاسگذارم:gol:
 

shima_422

عضو جدید
متریال دادن در v-ray

متریال دادن در v-ray

با سلام خدمت دوستان عزیز،
سوال من اینه که چطوری می تونم متریالی رو که در قالب عکس با فرمت jpg هست رو به عنوان متریال v-ray به کار ببرم؟
 

Afall

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان عزیز،
سوال من اینه که چطوری می تونم متریالی رو که در قالب عکس با فرمت jpg هست رو به عنوان متریال v-ray به کار ببرم؟
خوب اول از همه باید موتور رندرتو رو حالت vray قرار بدی.بعد میری تو قسمت متریال یکی از slot های خالی رو انتخاب میکنی و گزینه ی standard رو میزنی و تو قسمت material Browser گزینه ی VRayMtl رو میزنی تا اصولا متریالت vray بشه.
حالا که متریالت vray شد برای این که یک عکس رو به عنوان texture یا همان bitmap انتخاب کنی مربع کنار diffuse رو انتخاب میکنی و با انتخاب bitmap عکس مورد نظرتو انتخاب می کنی.
http://www.www.iran-eng.ir/%5BURL=http://www.img98.com/viewer.php?file=k0w7w8hxjjn0f6ofrv.jpg%5D%5BIMG%5Dhttp://www.img98.com/images/k0w7w8hxjjn0f6ofrv_thumb.jpg%5B/IMG%5D%5B/URL%5D



 
آخرین ویرایش:

فکور

عضو جدید
سلام.من وقتی توی فوتوشاپ یه بوم جدید باز میکنم و با ابزارpaintکار میکنم،رنگام فقط تو والر خاکستری تغییر میکنه:redface: چرا!!!!؟مرسی
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
mode کارتون توی تون خاکستریه،در حالیکه بایدRGB (یا یه مد رنگی دیگه ) باشه. وقتی داری یه بوم جدید ایجاد میکنی به گزینه هاش دقت کن...یا اینکه پس از ایجاد از منوی Image ، باید Mode تصویر رو تغییر بدید
 

rzs

عضو جدید
سلام
یه سوال داشتم، اگه راهنماییم کنین ممنون میشم:
می خواستم ببینم بهترین روش سه بعدی کردن و متریال دادن ساختمون چیه ؛
اول تو اتوکد 2بعدی بکشم و سه بعدیش کنم و بعد ببرم تو مکس متریال بدم
یا تو اتوکد 2بعدی بکشم و ببرم تومکس 3بعدی کنم؟
یا کلا از اول تو مکس 3بعدی بکشم ؟
هر روشی که بهتره لطفا یکم توضیح بدین.
ممنون.
 

majia23

عضو جدید
سوال فوری برای ساختن یک فرم خاص در مکس

سوال فوری برای ساختن یک فرم خاص در مکس

[FONT=&quot]سلام دوستان یک کمک فوری در مکس نیاز دارم [/FONT]
[FONT=&quot]فرمی شبیه عکس زیر که براتون گذاشتم رو چه جوری می تونم تو مکس ایجاد کنم؟[/FONT]
[FONT=&quot]انحنای سقف رو به راحتی ایجاد کردم ولی برای انحنای بدنه ها ؛ قوسی که ایجاد می کنم خیلی نرم نیست حتی با [/FONT]mesh smooth
[FONT=&quot]شما چه راه حلی پیشنهاد می کنید؟[/FONT]
[FONT=&quot]خیلی برام مهمه مسئله ی مرگ و زندگیه ![/FONT]
[FONT=&quot]لطفا اگه می دونید جواب بدید [/FONT]
[FONT=&quot]تا جمعه صبح باید راه حلشو پیدا کنم.....:cry:[/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
بستگی به مهارت مدلسازی شما داره، مسلما بهترین گزینه ترسیم 2بعدی در کد و ساخت حجم و متریال دهی در مکسه..ولی اگه از اون همه منوی مکس وحشت میکنید (و کیه که اوایل وحشت نکرده باشه؟ !!!) ،توی کد 3بعدی کنید و ببرید توی مکس واسه متریال و نور ،دوربین و رندر...شاید هم با نرمافزارای سریعتری مثل اسکچاپ 3بعدی کنید (وهمونجا با وی-ری رندر کنید یا) ببرید توی مکس واسه نور و رندر
 
بالا