زنان اجسام زنده و مردان خودروها را مي‌بينند

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] زنان اجسام زنده و مردان خودروها را مي‌بينند

[/h] » سرویس: علمي و فناوري - پژوهشي
کد خبر: 91062917290
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲



تحقيقات جديد محققان دانشگاه وندربيلت نشان داده زنان در شناسايي اجسام زنده و مردان در شناسايي خودروها بر يكديگر برتري دارند.


به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين يافته‌ها در پي يك بررسي بر روي داده‌هاي بدست آمده از مجموعه‌اي از تجربيات شناسايي بصري در فرآيند ايجاد يك آزمايش جديد استاندارد تخصص در شناسايي اجسام بدست آمده است.


اين اولين بار نيست كه تفاوتهاي جنسيتي در تجربيات ادراكي مشاهده شده است. براي مثال پژوهشهاي پيشين نشان داده‌اند كه مردها از مزيتهايي در تجربيات دوران ذهني برخوردارند. در حقيقت يك پژوهش جديد در مورد شناسايي خودروها نشان داد كه مردها از زنان بهترند اما اين نتايج را به مزيت مردان در دوران ذهني نسبت داده بود.


نتايج جديد محققان در برتري زنان نسبت به مردان در شناسايي اجسام در ديگر گروهها نشان داده كه نتايج قبلي اشتباه بوده است.


كشف تاثير جنسيت در شناسايي اجسام همچنين باعث بروز ترديد در چندين پژوهش ديگر شده كه مدعي ارتباط قابليت فردي براي شناسايي چهره‌ها با توانايي فرد در شناسايي اجسام در يك گروه خاص شده است.


بررسي چند گروهي نشان داد كه قابليتهاي شناسايي چهره با قابليت شناسايي گروه اجسام مختلف براي زن و مرد مرتبط است. براي مثال مردان داراي مزيت شناسايي خودروها همچنين از توانايي شناسايي بهتر چهره نيز برخوردار بودند. از سويي زناني كه اجسام زنده را بهتر شناسايي مي‌كنند همچنين در شناسايي چهره نيز بهتر عمل مي‌كنند.


نتايج اين پژوهش در مجله Vision Research منتشر شده است.
 

Peng

عضو جدید
یه خبری هم در سایتهای علمی اومده بود که می گفت پسرها از سنین نوزادی به اشیاء بیشتر توجه می کنن و دخترها به صورت آدما بیشتر نگاه می کنن. اگر این مساله درست باشه این تفاوت یا ژنتیکی یا هورمونی باید باشه که از سن پایین خودشو نشون می ده.
 

Similar threads

بالا