اخبار تیم های ملی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان)

اخبار تیم های ملی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان)


  • مجموع رای دهندگان
    7

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فدراسيون فوتبال ايران 11 هزار دلار جريمه شد

فدراسيون فوتبال ايران 11 هزار دلار جريمه شد

از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا
فدراسيون فوتبال ايران 11 هزار دلار جريمه شد ... :surprised::gol:


جام جم آنلاين: کميته انضباطي کنفدراسيون فوتبال آسيا از جريمه 11 هزار دلاري فدراسيون فوتبال ايران به دليل رفتار غير ورزشي تماشاگران و ورود غير مجاز افراد به رختکن تيم ها در زمان برگزاري بازي هاي فوتسال باشگاههاي آسيا خبر داد.





به گزارش ايلنا، سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا امروز اعلام كرد: اين کميته پس از نشست روز دوم فروردين راي نهايي خود را در موارد مختلف از جمله جريمه فدراسيون ايران اعلام کرده است.

بر اساس تصميم نهايي کميته انضباطي کنفدراسيون فوتبال آسيا، فدراسيون فوتبال ايران به دليل رفتار غير ورزشي تماشاگران در سه مسابقه تيم فوتسال فولاد ماهان سپاهان در مسابقات قهرماني باشگاه هاي فوتسال آسيا در مقابل آيوبي آلتين تاش قرقيزستان در روز 14 اسفند ماه 88، برابر استرويتل زرافشان ازبکستان در روز 17 اسفند ماه 88 و ديدار با ناگويا اوشنز ژاپن در روز 18 اسفند ماه 88 به پرداخت جريمه نقدي به مبلغ هشت هزار دلار محکوم شده است.

فدراسيون فوتبال ايران همچنين براي ورود غير مجاز افراد به رختکن تيم ها در سه مسابقه تيم فوتسال ماهان سپاهان مقابل تيم هاي آيوبي آلتين تاش قرقيزستان در روز 14 اسفند 88، ناگويا اوشنز ژاپن در روز 18 اسفند و همين تيم در روز 20 اسفند 88 بايد مبلغ سه هزار دلار جريمه نقدي بپردازد.

بنا بر اين گزارش، "مهدي رجب زاده" بازيکن تيم فوتبال مس کرمان نيز به دليل نشان دادن شعارهاي مذهبي روي پيراهنش در ديدار اين تيم مقابل الاهلي امارات که در روز پنجم اسفند ماه 88 در جريان مسابقات ليگ قهرمانان آسيا برگزار شد، مبلغ يک هزار دلار جريمه شده است.

رجب زاده بعد از به ثمر رساندن گل دوم مس در اين بازي، پيراهن زيرين خود را که روى آن نوشته شده بود (يا اباصالح المهدى) به همگان نشان داد.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
حضور مسئولان فوتبال در مجلس براي پاسخگويي درباره تيم اميد

حضور مسئولان فوتبال در مجلس براي پاسخگويي درباره تيم اميد

دهقان در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
حضور مسئولان فوتبال در مجلس براي پاسخگويي درباره تيم اميد و تراكتورسازي


خبرگزاري فارس: عضو فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي از حضور مسئولان فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك در مجلس براي پاسخگويي درباره تيم اميد و تراكتورسازي خبر داد.





عليرضا دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس در خصوص كناره‌گيري غلامحسين پيرواني از تيم اميد خاطرنشان كرد: واقعا نمي‌دانم فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك چه برخوردي كردند كه آقاي پيرواني چنين تصميمي گرفت.

مطمئنا هم مسئولان فدراسيون فوتبال و هم اعضاي كميته ملي المپيك بايد در جلسه هفته آينده مجلس شوراي اسلامي پاسخگو باشند. حدود يك سال روي اين تيم كار شده بود و آقاي پيرواني با تجربه خوبش مي‌توانست اين تيم را به سر منزل مقصود برساند. هر چند آقايان مي‌آيند و مي‌گويند مي‌خواهيم مربي خارجي بياوريم اما چنين توجيهي اصلا قابل قبول نيست.

اين نماينده مجلس در ادامه در خصوص تصميم مديرعامل باشگاه تراكتورسازي در ديدار با ابومسلم مبني بر ترك زمين عنوان كرد: تعجب من اين است كسي دستور بيرون كشيدن تيمش را مي‌دهد كه خودش عضو هيات رئيسه فدراسيون است. هيچ توجيهي براي اين مسئله وجود ندارد و مديرعامل باشگاه تراكتورسازي بايد پاسخگو باشد.


دهقان اظهار داشت: با تمام احترامي كه براي تماشاگران تبريزي و مشهدي قائل هستيم اما فدراسيون فوتبال بايد با اين مسئله برخورد جدي و قانوني داشته باشد. اصلا براي ما قابل قبول نيست كه 10 ميليون تومان جريمه براي اين تصميم در نظر گرفته باشند.


وي در ادامه گفت‌وگو با فارس عنوان كرد: بيرون كشيدن تيم از زمين فرهنگ غلطي است كه آقايان با يك جريمه 10 ميليوني آن را باب مي‌كنند. بحث من اصلا يك تيم نيست. اين كار را در سال‌هاي 46 و 47 كه ما بچه بوديم انجام مي‌دادند. مسائلي مثل پخش تلويزيوني و راديويي، تماشاگران، بينندگان تلويزيون و ديگر مسائل توسط يك شخص ناديده گرفته مي‌شود و خيلي راحت تيم از زمين بيرون مي‌رود.


دهقان گفت: در روز تشكيل جلسه مجلس از رسانه‌هاي مختلف دعوت به عمل مي‌آوريم تا پاسخ فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك به نمايندگان مجلس را پوشش دهند.

وي تاكيد كرد: هميشه وارد ريز ماجرا نمي‌شويم و تمام انتخاب‌ها و تصميمات را به عهده عوامل اجرايي مي‌گذاريم اما روي آنها نظارت مي‌كنيم. رفتن غلامحسين پيرواني از تيم اميد و برخورد بد با او و حركت تيم تراكتورسازي در اين هفته از اتفاقات منفي بود كه در جلسه مجلس به آن پرداخته خواهد شد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تاج: آوردن سرمربي بزرگ خارجي بهتر از ادامه حضور قطبي

تاج: آوردن سرمربي بزرگ خارجي بهتر از ادامه حضور قطبي

از استعفاي پيرواني بسيار ناراحتم
تاج: آوردن سرمربي بزرگ خارجي بهتر از ادامه حضور قطبي است


خبرگزاري فارس: نايب رئيس فدراسيون فوتبال گفت: اگر يك سرمربي بزرگ خارجي آورده شود و افشين قطبي در كنار او فعاليت كند مي‌توانيم به نتيجه گيري تيم ملي اميدوار باشيم.





به گزارش خبرگزاري فارس، مهدي تاج در گفت و گو با سايت فدراسيون فوتبال اظهار داشت: فدراسيون فوتبال پس از انتخابات هيات رئيسه در اواخر سال 86 و انتخاب اعضاي هيات رئيسه بنده از سوي هيات رئيسه انتخابي به عنوان مدير كميته تيم‌هاي ملي انتخاب شدم كه در آغاز فعاليت فدراسيون فوتبال اين كميته با مشكلاتي روبه رو بود اما در ادامه كار خوشبختانه مشكلات رفع شد.

تاج گفت: در مدتي كه مدير كميته تيم‌هاي ملي بودم در بحث تيم‌هاي پايه بسيار خوب عمل كرده و با توجه به سياست و رويه فدراسيون فوتبال مبني بر توجه به تيم‌هاي پايه توانستيم قوي ترين تيم‌هاي پايه آسيا را بسازيم همانطور كه دو سال پيش با سر مربيگري علي دوستي مهر قهرمان نوجوانان آسيا شديم و سال بعد در جام جهاني نوجوانان نيجريه تيم ملي با درخشش مناسبي همراه بود. سال پيش هم تيم جوانان توانست به مرحله نهايي رقابتهاي آسيايي صعود كند.


تاج عنوان كرد: در بحث فوتسال در همه رده هاي سني درخشش داشتيم و نمود آن قهرماني تيم فوتسال در آسيا،درخشش در جام جهاني و كسب عنوان بهترين تيم و بهترين مربي در جهان است.در فوتسال در همه رده هاي سني آقايان و بانوان موفقيت خوبي داشتيم و همچنين فوتبال ساحلي و فوتبال بانوان هم رو به رشد است.در كل در كميته تيم هاي ملي 229 اردوي تداركاتي، 436 ديدار و 49 اعزام خارجي براي تيم هاي ملي فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلي در رده هاي مختلف سني آقايان و بانوان داشتيم.


تاج درباره بحث كوچك شدن كميته تيم هاي ملي گفت: اين بحث از مدت ها پيش در فدراسيون مطرح بود و قرار شده بود كه تيم هاي ملي فوتبال ساحلي و فوتسال به كميته فوتسال، تيم هاي ملي بانوان و كميته بانوان و تيم هاي پايه به كميته جوانان و تيم ملي بزرگسالان به كمپ تيم هاي ملي در آكادمي ملي فوتبال واگذار شود تا فعاليت آنها را اين كميته زير نظر بگيرد.


تاج درباره استعفاي غلامحسين پيرواني از سرمبيگري تيم اميد گفت: ايشان بسيار مربي قابل قبول و قابل اتكايي بودند و من از زمان انتخاب ايشان هيچ شكي نداشتم و به شدت از دست دادن ايشان ناراحتم و ناراحتي‌ام را از اين طريق اعلام مي‌كنم.


نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال درباره مذاكره با مربيان خارجي براي تيم ملي گفت: شان و منزلت سرمربي تيم ملي بسيار بالاست و افشين قطبي براي تيم ملي بسيار زحمت كشيده است و در سه بازي آخر مقدماتي جام جهاني و رقابت هاي مقدماتي جام ملت ها انتخاب خوبي بود. ايشان ادبيات مناسبي را وارد فوتبال كرد و خطيب توانا ،خوش رو و گشاده روست.به نظر من در مرحله نهايي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا كه تيم‌هاي قدرتمندي مثل كره جنوبي ،ژاپن و استراليا حضور دارند عده كثيري از طرفداران تيم ملي نگران اين هستند كه مبادا تيم ملي در اين رقابت‌ها به مقام قهرماني نرسد و يا مقام درخوري كسب نشود و موفقيت چشمگيري در جام ملت‌ها نصيب ايران نشود. ما هم نگرانيم كه اين اتفاق بيافتد.


وي تصريح كرد: به نظر من اگر در فاصله يك سال تا جام ملت ها يك سرمربي بزرگ خارجي آورده شود كه فرصتي يك ساله براي آماده سازي داشته باشد در كشوري كه بيش از چهل ميليون طرفدار دو آتشه فوتبال دارد با دو الي سه ميليارد تومان يك مربي بزرگ مي‌تواند بيايد و افشين قطبي هم در كنار او فعاليت كند.بهتر است كه به تاريخ فوتبال نگاه كنيم چون هر زمان سرمربي بزرگ خارجي مثل اوفارل، رايكو و ايويچ آمده اند اثرات مثبتي گذاشته اند.


تاج گفت: همين الان كه منچستريونايتد با فرگوسن در حال نتيجه گيري است و يكي از بهترين تيم‌هاي اروپاست مديران اين تيم مشغول مذاكره با پپ گوارديولا هستند. اين يك روش متداول در دنياي مدرن فوتبال است. به نظر من اگر فدراسيون مي‌خواهد در جام ملت‌ها حضوري پرقدرت داشته باشد و اگر قرار است كه اتفاقي بيافتد الان وقتش است و اگر در فدراسيون اراده‌اي وجود دارد كه از آقاي قطبي حمايت شود سخت از ايشان دفاع شود و فدراسيون فوتبال با قدرت پشت سر افشين قطبي بياستد.در هر صورت من نگران اوضاع تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا هستم.


تاج با تكذيب اختلافش با علي كفاشيان گفت:بر خلاف شايعات هيچ اختلافي بين من و آقاي كفاشيان وجود ندارد و من خودم از مدت ها پيش پيگير بودم كه از كميته تيم‌هاي ملي استعفا دهم.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بازگشت به نقطه صفر

بازگشت به نقطه صفر

بازگشت به نقطه صفر
فوتبال-
فوتبال ايران و رؤياي 36ساله المپيك؛ اشتياقي كه رفته‌رفته 40ساله مي‌شود و نااميدي بزرگي ناشي از ناكامي‌هاي پياپي.

تيم ملي فوتبال اميد ايران همچنان در حسرت صعود به مسابقات المپيك به سر مي‌برد و تداركات مسئولان فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك تغييري در اين سرنوشت تلخ ايجاد نكرده است.

اين‌بار با توجه به ناكامي‌هاي پياپي چند مربي داخلي و خارجي و در سايه بحران جذب مربي خارجي، فدراسيون فوتبال يك مربي با تجربه ايراني را مامور رساندن تيم اميد به رقابت‌هاي المپيك كرد و بر خلاف هميشه مقرر شد تيم اميد حداقل دو سال پيش از آغاز رقابت‌هاي مقدماتي شكل منظم و منسجمي پيدا كند تا شايد با شرايط جديد موفق به شكست طلسم 36 ساله شود.

غلامحسين پيرواني، مربي با تجربه فوتبال شيراز كه در استعداديابي و شكل دادن بازيكنان جوان و با آتيه يكي از مطرح‌ترين مربيان فوتبال ايران در سال‌هاي اخير به شمار مي‌رفت؛ اين انتخاب فدراسيون فوتبال براي هدايت تيم المپيك بود تا شايد شم استعداديابي پيرواني كه در تيم مقاومت ديده شد به كمك تيم المپيك بيايد.
كميته ملي المپيك كه ديگر متولي تيم اميد است از ابتدا با اين انتخاب مخالف بود. مسئولان اين كميته ترجيح مي‌دادند يك مربي خارجي با دانش با كادري مجرب هدايت تيم المپيك را در دست بگيرد و ماموريت غير ممكن صعود كه در آستانه 40 سالگي است به چنين مربي سپرده شود. از سويي مسئولان كميته ملي المپيك و شخص افشارزاده بارها تأكيد كردند انتظار دارند كادر كامل و قوي‌تري در تيم اميد فعاليت كند؛ آناليزور، مربي اختصاصي بدنسازي، روانشناس و ديگر اعضايي كه مي‌توانند در شكل دادن يك تيم منظم و كامل تأثيرگذار باشند.


مسئولان كميته ملي المپيك خواستار تشكيل كادري با حضور حداقل 10 مربي و كارشناس بودند اما تيم اميد به كادري با حضور 3مربي سپرده شد. باوجود مخالفت‌ها، پيرواني در سال 2009 فعاليت خودش را آغاز كرد تا تيم اميد را به المپيك سال 2012 لندن برساند. فرصت سه‌ساله براي شكل دادن تيم اميد، حضور در اردوهاي آماده‌سازي، بازي‌هاي تداركاتي، انتخاب بازيكنان و حتي شركت در مسابقات آسيايي كافي به نظر مي‌رسيد اما پيرواني، فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك هرگز تعامل خوبي در اين مدت نداشتند تا اينكه در آغاز سال 89 سرمربي تيم اميد در پي عدم توافق با فدراسيون فوتبال براي تمديد قرارداد، استعفاي خودش را اعلام كرد و در پي آن اعلام كرد هرگز در اين خصوص تجديد نظر نمي‌كند.

همكاري پيرواني و تيم اميد در حالي به پايان رسيده كه اين مربي تنها در چند بازي تداركاتي نه چندان مهم هدايت تيم اميد را در دست داشته و به اهداف از پيش تعيين شده در برگزاري بازي‌هاي مناسب و اردوهاي آماده سازي دست نيافت. پيرواني در پايان آخرين اردوي سال 88 از بازيكنان خداحافظي كرد و انتظار مي‌رفت اين اقدام در همان مقطع زماني به معني پايان همكاري او با فدراسيون فوتبال باشد.

اختلافات سه جانبه و كناره‌گيري پيرواني
مشكلات متقابل كادر فني تيم اميد با فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك در چند موضوع مختصر خلاصه نمي‌شود. پيرواني از تداركات صورت گرفته براي آماده سازي تيم اميد هرگز راضي نبود. لغو چند بازي تداركاتي و يك اردوي آماده سازي موجب اعتراض او به مسئولان فدراسيون شد. از سويي باشگاه‌ها بازيكنان مورد نظر كادر فني را در اختيار تيم اميد قرار نمي‌دادند كه اين موضوع هم اعتراض پيرواني و همچنين مسئولان كميته ملي المپيك را در پي داشت. افشارزاده، دبيركل كميته ملي ‌المپيك بارها به اين موضوع اعتراض كرد. پيرواني هم حتي با وساطت فدراسيون نمي‌توانست براي در اختيار گرفتن بازيكنان به باشگاه‌هاي فشاري وارد بياورد. دبيركل كميته ملي المپيك در تمرينات تيم اميد حضور پيدا كرد تا شاهد آماده‌سازي تيم باشد اما به جاي 30 بازيكن شاهد تمرين 15 بازيكن زير نظر پيرواني بود.

اين اتفاق باز هم اعتراض مسئولان كميته و البته نارضايتي پيرواني را در پي داشت. با اين شرايط عملا اردو‌هاي تيم اميد ناموفق و بي‌ثمر به نظر مي‌رسيد. باشگاه‌ها هم با توجه به فشردگي مسابقات داخلي، رقابت‌هاي آسيايي و بازي‌هاي ملي در اين موضوع با فدراسيون همكاري نكردند. از سويي قوانين هم اجازه نمي‌دهد كه فدراسيون، باشگاه‌ها را مجبور كند بازيكنان مورد نظر كادر فني تيم اميد را در اختيار اين تيم قرار دهند.

اين مسائل موجب تشديد اختلافات شد. از سويي مسئولان كميته ملي المپيك كه با توجه به شرايط تيم اميد از ناكامي مجدد اين تيم احساس نگراني مي‌كردند اقداماتي براي انتخاب يك مربي خارجي به‌عنوان سرمربي يا به‌عنوان دستيار پيرواني صورت دادند كه اين اقدامات موجب نارضايتي سرمربي تيم اميد شد. پيرواني بارها در گفت‌وگو با رسانه‌ها از اين موضوع گلايه كرد.در نهايت هم با توجه به همه اين اختلافات و درگيري‌ها غلام پيرواني پيشنهاد فدراسيون فوتبال براي تمديد قرارداد را نپذيرفت و به همكاري خودش با تيم المپيك پايان داد.

علت عدم توافق اين بود كه فدراسيون با قراردادي 6 ماهه خواستار ادامه همكاري با پيرواني بود و از سويي مبلغ قرارداد اين مربي هم نسبت به سال گذشته كاهش پيدا كرد. پيرواني رقمي نزديك به 180 ميليون تومان در سال اول دريافت كرد و در سال دوم هم راضي به دريافت همين مبلغ بود اما مسئولان فدراسيون پيشنهادي معادل 70درصد سال قبل ارائه دادند و همچنين تمديد يك ساله قرارداد او را مشروط به موفقيت در مسابقات آسيايي دانستند.

در پي استعفاي پيرواني، برادر كوچكتر و دستيار اول او هم از همراهي تيم اميد كناره‌گيري كرد و محمد فنايي هم در برنامه 90 اين هفته اعلام كرد حاضر به ادامه همكاري با تيم المپيك ايران نيست. با اين شرايط كادر فني تيم اميد به‌طور كامل كناره گيري كرده و كادر جديدي با انتخاب همه اعضاي جديد فعاليت خود را آغاز مي‌كند.
در حقيقت بر خلاف برنامه‌ريزي‌هاي قبلي كه طي آن مقرر شد فعاليت تيم اميد 3سال پيش از رقابت‌هاي المپيك آغاز شود، با شرايط جديد وضعيت تيم المپيك ايران نگران‌كننده به نظر مي‌رسد و مي‌توان گفت همه اقدامات صورت گرفته تا امروز بي‌حاصل بوده است. تفكرات و سلايق كادر فني تيم كاملا دگرگون خواهد شد و طبيعتا سرمربي جديد بر پايه تفكرات پيرواني در تيم اميد فعاليت نخواهد كرد. با اين حساب تيم اميد ايران در فاصله كوتاه باقي مانده تا رقابت‌هاي آسيايي و مسابقات مقدماتي المپيك به نقطه صفر بازگشته و با كادر جديد برنامه‌هاي آماده‌سازي از سر گرفته خواهد شد.

كميته المپيك واكنش منفي نسبت به اين اتفاق نشان نداد، فدراسيون فوتبال هم با توجه به اينكه موضوع به صورت رسانه‌اي مطرح شد تمايلي به ادامه مذاكرات و تغيير نظر پيرواني نشان نمي‌دهد. پيرواني هم اعلام كرده به هيچ وجه نظرش تغيير نخواهد كرد و خودش را براي پيوستن به يك تيم ليگ برتري آماده مي‌كند.سرمربي تيم اميد مدعي شده 4پيشنهاد از تيم‌هاي ليگ برتري دريافت كرده، گفته مي‌شود مقاومت شيراز و سايپا دو تيمي هستند كه پيش از اين مذاكراتي با پيرواني داشته‌اند البته اين خبر از سوي مسئولان باشگاه سايپا تكذيب شد.
انتخاب جانشين، ماموريت فدراسيون فوتبال
فرصت زيادي به آغاز رقابت‌هاي آسيايي گوانگجو باقي نمانده و سرمربي تيم اميد بايد پيش از اين مسابقات انتخاب شود. با كناره‌گيري پيرواني فدراسيون فوتبال باز هم مامور انتخاب سرمربي جديد است. مسئولان فدراسيون همچنان با چراغ خاموش حركت در اين مسير را دنبال مي‌كنند و اظهار نظر صريحي در خصوص مشخصات سرمربي جديد صورت نگرفته اما احتمال انتخاب مربي خارجي پس از كناره‌گيري پيرواني بيشتر است، خصوصا با توجه به اينكه كميته ملي المپيك هم به‌دنبال استفاده از مربيان خارجي در تيم اميد است. البته افشارزاده باز هم در اين موضوع مدعي است كه كميته تمايلي به دخالت ندارد و نقش كميته در اين موضوع تنها حمايتي است. در حقيقت با توجه به ناكامي‌هاي پياپي تيم اميد در ادوار گذشته، كميته ملي المپيك ديگر تمايلي به پذيرفتن مسئوليت در اين موضوع نشان نمي‌دهد.
فدراسيون فوتبال پيش از اين براي انتخاب سرمربي خارجي تيم ملي بزرگسالان دچار مشكل شد و در نهايت هم مسئولان فدراسيون مجبور شدند افشين قطبي را به جاي گزينه‌هاي خارجي انتخاب كنند. اين‌بار هم اگر بنا بر انتخاب مربي خارجي باشد تلاش‌هاي فدراسيون از طريق چند واسطه يا اصطلاحا ايجنت آغاز مي‌شود و پروسه انتخاب مربي خارجي تيم اميد كليد مي‌خورد.اگر كميته ملي المپيك در اين تصميم مداخله كند نظر مسئولان اين كميته انتخاب يك مربي خارجي با كادر كامل و مجرب است. كميته المپيك اعلام كرده درصورت انتخاب مربي خوب خارجي بودجه اين كار هم تأمين خواهد شد.

14 بازي در مسير المپيك
اولين آزمون جدي براي تيم اميد حضور در مسابقات آسيايي سال‌جاري خواهد بود كه در شهر گوانگجو برگزار مي‌شود. در دوره قبلي بازي‌هاي آسيايي كه سال 2006 برگزار شد تعدادي از اعضاي تيم اميد از نظر سني شرايط حضور در مسابقات مقدماتي المپيك را نداشتند اما گفته مي‌شود در اين دوره قرار است همان تيمي كه در مسابقات مقدماتي به ميدان مي‌رود در بازي‌هاي سال 2010 هم شركت كند.
رقابت‌هاي مقدماتي المپيك 2012 لندن در پايان سال 2010 و ابتداي سال 2011 ميلادي آغاز مي‌شود و تيم اميد ايران هم به‌دليل ناكامي در ادوار گذشته نمي‌تواند مستقيما در بازي‌هاي دور گروهي از مرحله مقدماتي شركت كند. تيم المپيك دو بازي پلي آف به صورت رفت و برگشت انجام مي‌دهد و پس از آن درصورت صعود وارد مرحله گروهي و يكي از گروه‌هاي شش گانه خواهد شد.24 تيم در 6 گروه رقابت مي‌كنند و دو تيم برتر هر گروه به مرحله بعدي صعود خواهند كرد. مسابقات با حضور 12 تيم در سه گروه چهار تيمي برگزار مي‌شود و تيم صدرنشين از هر گروه مستقيما راهي رقابت‌هاي المپيك 2012 خواهد شد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قطبي: كنار مربي خارجي كار نمي‌كنم !!

قطبي: كنار مربي خارجي كار نمي‌كنم !!

قطبي: كنار مربي خارجي كار نمي‌كنم ... :gol::gol:

فوتبال- همشهري آنلاين:

افشين قطبي مخالفت خود را براي همكاري در كنار مربي خارجي اعلام كرد.
به گزارش ايسنا، به دنبال گفت‌وگوهاي اخير علي كفاشيان و مهدي تاج مبني بر موافقت افشين قطبي سرمربي تيم ملي ايران براي همكاري در كنار مربي خارجي وي اين مسئله را تكذيب كرد.


افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال در نامه‌اي به علي كفاشيان آورده است: متاسفانه مطالبي تحت عنوان ترميم كادر فني تيم ملي فوتبال ايران مطرح و از طرف مسئولين آن فدراسيون موافقت اينجانب مبني بر بكارگيري يك مربي خارجي اعلام شده است.


استحضار دارند براساس ماده 8 قرارداد فيمابين كليه اختيارات و تصميمات فني تيم ملي فوتبال ايران برعهده سرمربي است و يقين بدانيد هرگز موافقت خود را با همكاري در كنار مربي خارجي اعلام نكرده و به هيچ عنوان نيز قبول نخواهم كرد. مستدعي است به صورت شفاف در اين مورد از طرف آن مقام محترم اطلاع رساني شود
 

آذرمهر

عضو جدید
کاربر ممتاز
فاز جدید مبارزه با دلالیسم در فوتبال ایران در سال 89

فاز جدید مبارزه با دلالیسم در فوتبال ایران در سال 89

پرونده‌ای که در سال 89 با جدیت پیگیری می‌شود
فاز جدید مبارزه با دلالیسم در فوتبال ایران در سال 89

سرويس ورزشي: «دلالی» در حوزه ورزش به ویژه رشته فوتبال یکی از مباحث جنجالی از سوی محافل خبری شناخته شد چرا که در
این وادی نام کسانی به میان آمد که هیچ کسی تصور نمی‌کرد روزی نام این افراد به عنوان واسطه‌های اسمی از سوی مراجع قضایی و امنیتی اعلام شود و آنها به دلیل دخل و تصرف در قرارداد برخی بازیکنان مورد پیگرد قضایی قرار گیرند و سرانجام به دلیل رفتار غیر اصولی خود در محاکم قضایی به اتهام‌های مالی خود به قاضی پرونده پاسخ دهد.
به گزارش رجانیوز، ماجرا از اسفند ماه سال 87 استارت خورد جایی که تعدادی از مدیران اصولگرای فوتبال ایران به توصیه مسئولان بلند پایه کشور اقدام به تهیه لیستی از افراد شاغل در بازار نقل و انتقالات کردند که سالانه از کنار فعالیت‌های ناسالم خود میلیون‌ها تومان به راحتی به جیب می‌زنند و به اصطلاح بازیکنان و مربیان درجه دوم و سوم فوتبال ایران را سرکیسه می‌کنند. این عده از مدیران فوتبالی کشور که با آگاهی کامل پا در این مسیر گذاشته بودند در نخستین حرکت خود اسامی تعدادی از دلالان و واسطه‌های معروف فوتبال ایران را به مراجع امنیتی ارائه دادند تا آنها در بررسی‌های اولیه خود از طریق بازجویی از این افراد به دیگر افراد زیر مجموعه این جریان دسترسی پیدا کنند.
مراجع امنیتی در گام نخست تعداد زیادی از واسطه‌های سرشناس را بازداشت کرد و از آنها بازجویی‌های لازم را به عمل آورد تا مشخص شود زیر پوست فوتبال چه اتفاقاتی در حال وقوع است، با روشن شدن زوایایی پنهان این پرونده و اعترافات هولناک برخی دلال‌های فوتبال ایران این واقعیت مشخص شد که برخلاف تصور برخی مدیران فوتبال ایران فضایی پاک و سالم بر روابط برخی بازیکنان و مربیان فوتبال ایران حاکم نیست چرا که برخی مربیان که بعداً پای آنها نیز به محاکم امنیتی باز شد از طریق دلال‌های نامبرده اقدام به اخاذی از بازیکنان فوتبال می‌کردند تا علاوه بر مبلغ قراردادی که از باشگاه طرف قرارداد خود دریافت می‌کردند منبع درآمد دیگری هم داشته باشند.
با پیگیری قاطعانه مراجع امنیتی در بررسی این پرونده بسیاری از افرادی که بیم این را داشتند در صورتی که اقدام به افشاگری در این خصوص کنند متحمل فشاری مافیای فوتبال ایران قرار می‌گیرند این جرأت را پیدا کردند تا با حضور در مراجع قضایی در خصوص قسمتی از فعالیت‌های این افراد توضیحاتی را به مسئولان ارائه دهند تا شاید به واسطه این سخنان اتهام‌های این مافیا به وضوح قابل پیگرد باشد.
با طرح حقایق پنهان از سوی برخی بازیکنان فریب خورده، ماجرا وارد فاز جدیدی از پیگیری‌ها شد، مسئولان درگیر با این پرونده متوجه شدند واسطه‌ها و مربیان از طریق برخی روزنامه‌نگاران به یکدیگر متصل می‌شدند و برخی ارباب جراید نیز در این امر به پروسه دلالی در حوزه فوتبال کمک می‌کردند تا این پروسه به خوبی طی‌الطریق کند، با لو رفتن اسامی خبرنگاران مرتبط با سیستم دلالی از سوی دلال‌های دستگیر شده مراجع قضایی روزنامه‌نگاران خاطی را برای پاسخگویی به رفتار غیر حرفه‌ای خود به محاکم قضایی احضار کردند که این احضار با حقایقی جدید همراه بود. روزنامه‌نگاران سودجویی که در این ماجرا نقش آفرینی کرده بودند با مشاهده شرایط و فضا ترجیح دادند لب به اعتراف باز کنند و پرده از روابط پنهان خود با برخی دلال‌ها و مربیان بردارند.
این افراد با تشریح وظایف خود اعتراف کردند در بسیاری از مواقع زمانی که مربی بازیکن مورد نظر را به این افراد معرفی می‌کرده آنها با استفاده از ابزار تحت مدیریت خود زمینه تبلیغات کاذب را برای این بازیکن فراهم می‌کردند تا مربی مورد نظر با استناد به این مطالب از مدیریت باشگاه درخواست کند برای جذب بازیکن مورد نظر اقدام کند. این افراد که بر اثر فرصت طلبی موفق شده بودند تربیون‌های پرمخاطبی را در اختیار بگیرند بارها از موقعیت خود سوء استفاده کردند و در کمال ناباوری از یک بازیکن درجه سوم یا چهارم بازیکنی تمام حرفه‌ای ساختند تا از کنار این حرکت سودی میلیونی به جیب بزنند.
اما تمام داستان به اینجا ختم نمی‌شد چرا که با پیشروی تحقیقات این واقعیت آشکار شد که در این جریان برخی مدیران باشگاه‌های لیگ برتری نیز با این جریان مافیایی همراه شدند و با سوء استفاده از موقعیت خود در تلاش هستند از کرسی مدیرعاملی نهایت سودجویی را ببرند.
هر چند عده‌ای در برهه فعلی معتقدند این پرونده با دستگیری دلال‌های شاخص فوتبال مختومه شد و داستان مافیای فوتبال به سرانجام رسید اما اطلاعات مستند و موثق حکایت از این دارد که جنجالی‌ترین پرونده فوتبال ایران همچنان مفتوح است و مسئولان پیگیری به دنبال سرنخ‌های جدید هستند تا موج جدید دستگیری‌های خود در ارتباط با این پرونده را آغاز کنند.
برای اثبات این موضوع می‌توان به این نکته اشاره کرد که اگر این پرونده مختومه اعلام شده هرگز رئیس جمهور در گفت‌وگو رادیویی خود در راديو ورزش اعلام نمی‌کرد برای پاکسازی فوتبال ایران باید همچنان تلاش کنیم و با آستین‌های بالا زده با مافیای دلالیسم برخورد کنیم چرا که هنوز این افراد در فوتبال ایران مشغول سودجویی هستند.
پس مطمئن باشید این پرونده هنوز مختومه نیست.
دلال‌های خبرنگار نما
«دلال‌های خبرنگار نما» این واژه‌ای بود که یکی از مسئولان قضایی درگیر با پرونده دلالی در فوتبال ایران برای برخی متهمان این پرونده به کار برد. در میان دستگیرشدگان در رابطه با پرونده دلالی چند چهره شناخته شده جامعه خبری وجود داشت که از مدت‌ها قبل با استفاده از ارتباطات ناسالم با واسطه‌های فوتبالی از طریق رسانه خود بازیکنان مدنظر را به خوبی پوشش می‌دادند تا بدین طریق خدمتی به مافیای دلالی کنند.
یک سردبیر و چهار خبرنگار در میان دستگیرشدگان حضور داشتند که هر یک از پرونده‌ای قطور برخوردار بودند، اعترافات تکان دهنده یکی از واسطه‌ها منجر به دستگیری (ن – الف) شد، وی که در مجموعه تحت مدیریت خود برای کلیه مدیران باشگاه‌های لیگ برتری و دسته اولی خط و نشان می‌کشید به محض دستگیری از سوی مراجع رسمی اتهامات وارد به خود را پذیرفت تا گمانه‌زنی‌ها در خصوص نوع فعالیت وی رنگ واقعیت به خود بگیرد. در کنار وی چهار خبرنگار دیگر نیز دستگیر شدند که منابع خبری اعلام کردند آنها نیز اتهامات وارده به خود مبنی بر همکاری با مافیای دلالیسم در فوتبال را پذیرفتند تا پرونده آنها با اطلاعات کامل راهی دادگاه شود.هر چند این افراد پس از چند هفته دستگیری با ارائه وثیقه سنگین از بازداست خارج شدند اما برخی منابع رسمی اعلام کردند این افراد از فعالیت مطبوعاتی محروم شدند هرچند که پس از گذشت مدتی برخی از «دلال‌های خبرنگارنما» دوباره وارد محیط‌های مطبوعاتی شدند.
دلالی در تیم ملی
روزی که مشخص شد «پیت بیوتر» پیش از این که همکاری خود را با«افشین قطبی» شروع کند در هلند مشغول فعالیت در بازار نقل و انتقالات بوده هیچ کس تصور نمی‌کرد روزی روی نیمکت تیم ملی هم فردی از اين جماعت جلوس کند؛ حضور یک دلال فرنگی روی نیمکت تیم ملی تبعات بسیار زیادی به همراه داشت، هرچند مسئولان فدراسیون زیر بار این مسئله نرفتند و هربار که موضوع دلالی «پیت بیوتر» در رسانه‌های گروهی مطرح شد آنها اعلام کردند او دلال نیست اما مکاتبه خبرنگار شبکه ایران با فدراسیون فوتبال هلند نشان دهنده این واقعیت بود که مربی تیم ملی ایران پیش از سفر به ایران دلال بوده است!
حضور این فرد در کنار قطبی باعث شد بسیاری از منتقدان فوتبال ایران وجود روابط ناسالم در تیم ملی ایران را قطعی بدانند چرا که حرف و حدیث‌های بسیاری حول افشین قطبی و دستیاران وی وجود داشت که بیانگر این مسئله بود که سرمربی ایران تحت سلطه دلالان مدرن در فوتبال ایران قرار گرفته است.شائبه در خصوص رابطه سرمربی تیم ملی با برخی واسطه‌ها زمانی قوت گرفت که مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با رسانه‌ها پرده از حقایق زمان مدیریتش در این باشگاه برداشت و سخنانی را در خصوص تلاش قطبی برای ورود دی‌کارمو و مارکو به باشگاه پرسپولیس بیان کرد. نکته جالب اینجا بود که مارکو هم مثل بیوتر در آن مقطع دستی بر آتش دلالی داشت.
مدیرانی که دلال شدند
لذت به جیب زدن سودهای کلان برای برخی مدیران لیگ برتری فوتبال ایران آن قدر شیرین بود که آنها حاضر شدند چوب حراج به حیثیت خود بزنند تا از کنار این جایگاه به پولی درشت دست پیدا کنند. زمانی که مراجع امنیتی برای مبارزه با پرونده مافیای دلالی در فوتبال ایران وارد عمل شدند مدیران ارشد درگیر در این پرونده به نام چند مدیر فعال در این ماجرا برخوردند، شاید به زودی نام برخی از این مدیرها را در روزنامه‌ها مطالعه کنید چرا که پرونده این افراد این روزها در حال بررسی‌های نهایی است.
ادعای سرمربی که دلالی ‌می‌کرد
اعترافات تکان دهنده یکی از واسطه‌های این پرونده باعث شد مسئولان پیگیری این پرونده به سراغ یکی از مربیان نام آشنای فوتبال ایران بروند و از وی برای ساعتی بازجویی کنند، این مربی که در ابتدا منکر تمام اتهام‌های وارده بود وقتی با اطلاعات واقعی که تنها خودش و واسطه نامی از آنها خبردار بود ناچار شد اتهامات وارده را بپذیرد اما در طول تمام این جلسه بارها متذکر شد در این میان هیچ پولی دریافت نکرده است در حالی که مسئولان مطلع در این پرونده اعلام کردند این مربی سودی میلیاردی به جیب زده است.
سوت‌هایي که بوی دلالی می‌دهند
دو سال پیش پرویز سیار مدعی شد برخی داوران رشوه می‌گیرند اما این ادعا با واکنش تندی از سوی مسئولان وقت ورزش ایران به ویژه مسئولان فدراسیون فوتبال رو‌به‌رو شد اما در بررسی پرونده اعترافات دلال‌های فوتبال این شائبه تا حدودی رنگ حقیقت به خود گرفت اما هیچ مدرکی دال بر اثبات این مدرک تاکنون فاش نشده است؛ اما گفته می‌شود برخی از واسطه‌ها با تطمیع مالی برخی داوران زمینه سودجویی از آنها را برای خود فراهم می‌آوردند؛ در بخشی از اعترافات دلال‌ها آمده بود با فشار رسانه‌ای و ابزار دیگر زمینه سودجویی از داوران را فراهم می‌کردیم.
قربانیان بی‌گناه
چندی پیش برخی بازیکنان شهرستانی فوتبال ایران با مراجعه به مسئولان درگیر با این پرونده اعلام کردند مورد سوءاستفاده تفکرات منفعت‌طلبانه این جماعت قرار گرفتند، این افراد با استفاده از عدم شناخت کافی این بازیکنان آنها را در شرایط دامن زدن به مسائل غیراخلاقی قرار می‌دادند و در برنامه‌ای کاملاً از پیش تعیین شده اقدام به تهیه فیلم و عکس از این بازیکنان می‌کردند تا در موقع لزوم از بازیکنان مورد نظر اخاذی کنند، مافیای دلالی زمانی که به بازیکن مورد نظر پیشنهاد انتقال به تیمی را می‌دادند وی را تهدید می‌کردند اگر به این خواسته آنها تن در ندهد فیلم و عکس آنها را منتشر خواهند کرد بر این اساس بازیکن مورد نظر در دام دلال‌ها گرفتار می‌شد.
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=47639
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اعتراض رسمي فدراسيون فوتبال ايران به فيفا

اعتراض رسمي فدراسيون فوتبال ايران به فيفا

در پي حذف تيم فوتبال ايران صورت گرفت
اعتراض رسمي فدراسيون فوتبال ايران به فيفا .... :gol::surprised:


خبرگزاري فارس: رئيس فدراسيون فوتبال در نامه‌اي به دبير كل فيفا نسبت به حذف تيم ملي نوجوانان دختر ايران از المپيك سنگاپور اعتراض كرد.







به گزارش خبرگزاري فارس، در نامه اي كه رونوشت آن به علي سعيدلو معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني،اكبر آبادي معاون امور بانوان سازمان تربيت بدني و افشارزاده دبير كل كميته المپيك ارسال شده است، رئيس فدراسيون مراتب اعتراض خود را در نامه اي با سه بند اعلام كرد.

متن كامل نامه به شرح زير است:


"جناب آقاي جرومه والكه

از طرف فدراسيون فوتبال ايران مفتخرم صميمانه ترين تشكرات را از شما به عمل آورم.
عطف به نامه شما مورخ 23 مارس 2010 با توجه به شركت دختران فوتباليست ايران در تورنمنت فوتبال المپيك نوجوانان 2010 كه در سنگاپور برگزار خواهد توجه شما را به موارد زير جلب مي كنم:

1-همانطور كه به خوبي در جريان هستيد فيفا در نشست خود در نشست 2009 فيفا در ناسائو (باهاماس) در 30 و 31 مي 2009 شركت تيم ملي دختران زير 15 سال در بازي هاي المپيك نوجوانان در سنگاپور تاييد كرده و اين تاييديه توسط شما به فدراسيون ما در يك نامه رسمي در تاريخ 25 ژوئن 2009 اعلام شده است. به دليلي كه در بالا اشاره شد، فدراسيون ما تمام تلاش خود را براي آماده سازي يك تيم قوي با جمع آوري و آزمايش هزاران بازيكن از نقاط مختلف كشور براي انتخاب بهترين بازيكنان به منظور حضور در المپيك انجام داد.با توجه به اين موضوع تيم ما اردوهاي تمريني دراز مدتي بدون داشتن تعطيلات را گذرانده است.


2-از طرف ديگر اگر شما موارد مورد نياز يك بازيكن براي انجام يك ديدار رسمي فوتبال را كنترل كنيد در خواهيد يافت كه دختران فوتباليست ايران دقيقا مطابق با قانون 4 قوانين بازي فوتبال هستند به همين دليل در ضميمه اين نامه سي دي هاي عكس و دي وي دي فيلم بازي آنها را براي توجه بيشتر شما ارسال كرده ايم.


3-به علاوه بر اساس قوانين المپيك، ورزش بايد براي همه بدون توجه به جنس و نژاد فراهم شود. در فوتبال روز دنيا بسيار ديده شده كه چندين بازيكن براي محافظت از سر و صورت خود از كلاه و ماسك كه در قانون 4 قوانين بازي فوتبال ذكر شده است استفاده مي كنند اما به آنها اجازه داده مي شود در بازي هاي بين المللي حضور داشته باشند و بازي كنند.

بنابراين از شما سپاسگذار خواهيم بود اگر توضيحات ذكر شده را به همراه عكس ها و فيلم بازي تيم دختران ايران ،بررسي كنيد و اگر شما تجهيزات نامناسبي در لوازم بازي مشاهده كرديد لطفا به ما اطلاع دهيد تا آن را اصلاح كنيم.چون تيم ما به خوبي آماده شده تا در تورنمنت فوتبال المپيك نوجوانان سنگاپور شركت كند و اين مهم در رسانه هاي ما هم منتشر شده است.

در آخر مشتاقانه در انتظار همكاري و مساعدت شما در تاييد شركت تيم مان در تورنمنت فوتبال نوجوانان سنگاپور 2010 هستيم.در اين باره چون اشتياق شركت در رقابتهاي بين المللي به پيشرفت فوتبال بانوان در ايران كمك مي كند و در اين راه بسيار موثر است شركت نكردن تيم هاي بانوان ايران در رقابتهاي بين المللي پيشرفت بانوان ملي پوش ايران را كاهش خواهد داد و اين مغاير با سياستهاي فيفا است .توجه و درك شما مزيد امتنان خواهد بود. "
 

ر.میرعماد

عضو جدید
صعود دردسرساز تیم ملی بانوان

صعود دردسرساز تیم ملی بانوان

صعود دردسرساز تیم ملی بانوان



تیم فوتبال دختران نوجوان کشورمان با برتری مقابل تیم گینه نو شانس صعود به مرحله دوم مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک نوجوانان را پیدا کرد.
تیم فوتبال دختران نوجوان کشورمان از ساعت 18 دیروز به وقت محلی در ورزشگاه جلان بسار سنگاپور به دیدار تیم گینه نو رفت و موفق شد این تیم را با یک گل از پیش رو بردارد.
تک گل پیروزی بخش تیم کشورمان را در این بازی فاطمه اردستانی در دقیقه 43 به ثمر رساند.

تیم دختران نوجوان کشورمان با این پیروزی سه امتیازی شد و در رتبه دوم گروه A مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک سنگاپور ایستاد. در این گروه ترکیه با سه امتیاز به دلیل تفاضل گل بهتر (2+) بالاتر از تیم کشورمان ایستاده که سه امتیاز دارد و تفاضل گلش 1- است. در گروه A مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک نوجوانان تیم گینه نو بدون امتیاز قعرنشین است.
تیم کشورمان با این پیروزی شانس صعود به مرحله دوم مسابقات فوتبال المپیک سنگاپور را پیدا کرد و تنها در صورتی از صعود باز می ماند که تیم گینه موفق به شکست ترکیه شود.

صعودی که البته به جای جشن پیروزی سبب دلهره همه مسئولان کاروان اعزامی ایران به بازی های المپیک سنگاپور و فدراسیون فوتبال شده است. درحالی که فیفا همچنان تاکید دارد بازی با گینه نو آخرین باری است که دختران ایرانی می توانند با کلاه های شان به میدان بروند و پس از آن باید لباس تائید شده از سوی فیفا را بپوشند ، سازمان تربیت بدنی ایران هم تاکید دارد ، اجازه بازی با آن کلاه ها به دختران ایرانی داده نمی شود و مسئولان کمیته ملی المپیک هم که ترس دارند ، در صورت استفاده از پوشش مورد نظر فیفا با سوالات معاونت بانوان سازمان ورزش روبرو شوند ، تاکید کرده اند در صورتی که مشکل پوشش دختران مان از تهران حل نشود ، اجازه شرکت در بازی ها را به تیم دختران نمی دهند.
قبل از بازی با گینه نو با این استدلال که دختران ایران توان صعود از گروه را ندارند ، نمایندگان فیفا قانع شدند تا تیم ملی ایران مسابقه دومش را هم برگزار کند اما حالا شرایط به کلی تغییر کرده است. برخلاف انتظار تیم ایران در نزدیکی صعود از گروهش قرار دارد . صعودی که سبب می شود تا دردسرهای فدراسیون فوتبال بر سر کلاه دختران چند برابر شود.
تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری
 

Sarp

مدیر بازنشسته
بی غیرتی بازیکنان عامل باخت در برابر عراق؟!

بی غیرتی بازیکنان عامل باخت در برابر عراق؟!

علی کفاشیان پس از برد ایران دربرابر عراق گفت: "پيش از بازي هم انتظار برد تيم را داشتم و براي همين در جريان بازي استرس نداشتم."

در همین راستا یکی از آگاهان خاطرنشان کرد: "با توجه به تلاش های شبانه روزی فدارسیون فوتبال، انجام کارهای ریشه ای در تیم های پایه ای و برگزاری بهترین اردوها و بازی های تدارکاتی، این برد بسیار محتمل بود و به همین دلیل آقای کفاشیان بدون استرس بازی را نگاه می کردند و همانطور که ملاحضه فرمودید هیچکس از برد قاطع 2 بر 1 تیم کشورمان در برابر قهرمان پیشین جام جهانی ... ببخشید، قهرمان قبلی جام ملت ها تعجب نکرد!"


راستی در این بازی قطبی سرمربی تیم ملی بود، اما بر اساس تحقیقات صورت گرفته در این برد افشین خان هیچ نقشی نداشت. اصولا مربیان تنها در زمان باخت یک تیم کاربرد دارند و در صورت وجود کاسه و کوزه از آنها استفاده خواهد شد!


***


در همین راستا فتح الله زاده گفت: "غیرت بازیکنان عامل پیروزی بود."

سئوال اساسی1: اگر تیم می باخت بی غیرتی بازیکنان عامل باخت بود؟!
سئوال اساسی2: با توجه به اهمیت غیرت در موفقیت یک تیم و بی اهمیت بودن یک سرمربی، اصولا چرا باشگاه های کشور (از جمله استقلال) اقدام به جذب مربی و خرج های بیهوده در این زمینه می کنند؟!
سئوال اساسی3: برای قهرمانی در جام باشگاه ها سعی شود قبل از هر بازی ملی پوشان را غیرتی کنیم! گفتنی است راهکارهای غیرتی کردن ملی پوشان در این مقاله نمی گنجد!

***


پورنعمت (کارشناس فوتبال) نیز در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: "تیم ایران در بازی با عراق همانند گذشته با تکیه بر تکنیک بازیکنان موفق به پیروزی شد، نه تاکتیک تیمی."

تذکر اساسی: در جمله ی فوق به کلمات "همانند گذشته" نگاه می کنیم و از خودمان می پرسیم: "همانند کدام گذشته موفق به پیروزی شدیم؟!" و به این نتیجه می رسیم که شاید منظور ایشان بازی های مقدماتی جام جهانی و عدم صعودمان به جام مذکور بوده است!
سئوال اساسی: لطفا یکی به ما بگوید پس مربی در تیم ملی چیکار می کند؟!

***


در همین راستا ما نیز عنوان می داریم که این تیم عراق بود که در حد و اندازه های خودش ظاهر نشد و در اثر اشتباهات فردی و خلاقیت های فردی ما گل خورد؛ اصلا تیم ما نمی دانید تاکتیک چیست و سرمربی تیم ملی هم به جای مربی گری همش موهایش را ژل زده و شانه می کند ... در ضمن گل اول ما هم آفساید بود ... چی؟! صحنه رو دارین؟! می خواین پخش مجدد کنین؟! خب آفساید نبود! ... اصلا می دونین چیه؟! سطح مسابقات پایین هست ... از همین ابتدا هم بگوییم اگر قهرمان هم بشویم ربطی به سرمربی ندارد ... البته این را گفته باشیم اگر در هر مرحله ای حذف شویم حال این قطبی را می گیریم!!



http://www.asriran.com/fa/news/152686/بی-غیرتی-بازیکنان-عامل-باخت-در-برابر-عراق؟!
 

Sarp

مدیر بازنشسته
عصر ایران مدتیه بدرقمه لج افتاده با دولت :d

اون از اون جوابهای سربالاش به وزیر راه
این هم از این
 

Sarp

مدیر بازنشسته
شجاعت استعفا کردن ندارید؛ حداقل عذرخواهی کنید!

شجاعت استعفا کردن ندارید؛ حداقل عذرخواهی کنید!

افسوسمندانه شاید حق با آنهایی باشد که می گویند؛ اگر تیم ملی ایران قهرمان جام ملت های آسیا می شد، ظلمی بزرگ در حق کشورهایی چون کره جنوبی، ژاپن و حتی ازبکستان روا شده بود؛ اینها سالهاست که به مسیر رشد گام گذاشته اند؛ کره ای ها همان سالی که با 6 گل مغلوب نسل طلایی فوتبال ایران شدند، پایه های ساختمان جدید فوتبال خود را بر زمین زدند و ژاپن نیز از حدود 2 دهه قبل درصدد استحاله برآمد و امروز تاثیرات آن پروسه حساب شده را بر ساز و کار فوتبال خود می بیند، داستان ازبکستان اما اندکی متفاوت است؛ آنان که فوتبال ماشینی و نه چندان دلچسب را از جماهیر شوروی سابق به ارث برده بودند، طی سالیان اخیر با حرفه ای کردن فوتبال باشگاهی خود و جذب چهره های مطرحی چون ریوالدو، اسکولاری و... سبک فوتبالی‌شان را تغییر داده اند، به شکلی که برخی کارشناسان معتقدند ازبکها فوتبالی نزدیک به فوتبال اروپا نمایش می دهند و در این جام نیز مدعی جدی قهرمانی به حساب می آیند.

بدیهی است که فوتبال ما در مقابل چنین رقبایی، از پیش بازنده و محکوم به دل بستن به اتفاقات و خلق شگفتی ها است. اما با تمام این تفاسیر و با علم به این مقدمه، این سوال در اذهان نقش بسته است که؛ آیا نوع مدیریت فتبال ایران و سطح توانایی سرمربیگری تیم ملی به گونه ای بود که حداقل موجب شود خصوصیات ویژه فوتبال ملی ایران در برابر فوتبال مدرن کره جنوبی و ایضا کره شمالی نمایشی آبرومندانه در پی داشته باشد؟

مسلما پاسخ این سوال "نه" است؛ اگر غیر از این بود، تیم ملی کشورمان از دقیقه اول بازی مقابل کره جنوبی انتظار پایان 120 دقیقه و رسیدن فرصت ضربات پنالتی را نمی کشید.

علی‌ایحال این شکست نیز به لیست طول و دراز ناکامی های فدراسیون فوتبال کفاشیان و رفقایش افزوده شد و تا این لحظه نیز نه کفاشیان و نه دیگرانی چون تاج، آیت الهی و ... به خود زحمت و شجاعت عذرخواهی از مردم ایران را نداده اند؛ افشین قطبی نیز با تجربیاتی که از صدقه سری فوتبال ایران و واسطه های حضورش در راس این فوتبال کسب کرد و همچنین جیبی پرپول، همچون مربیان خارجی ناکام سالهای گذشته که حتی برای برداشتن چمدان خود به ایران رجوع نمی کردند، جلای اردوگاه ایران کرد تا همانطور که شب گذشته گفت با شاگردان جدیدش در تیم ژاپنی آشنا شود و ...

سکوت فدراسیون نشینان و عدم عذرخواهی شان از مردم و وداع شبانه قطبی با تیم ملی، همان اتفاقاتی است که انتظارش را داشتیم اما پرداختن به این موضوعات به مثابه آب در هاون کوبیدن خواهد بود، فوتبال ایران اگر می خواهد از کره جنوبی، ژاپن، ازبکستان و ... بیش از این عقب نماند لحظه ای نباید غفلت کند؛ پایه های فنی و حتی فرهنگی این فوتبال به ترمیم نیاز دارد و رنسانس فوتبال ایران، مردان بزرگ و افکار بزرگ می طلبد.

فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بخش های کشور، به ارکان مدیریتی پرقدرتی نیاز دارد که بتوانند فوتبال به گل نشسته کشورمان را حرکت دهند.

برنا

http://www.asriran.com/fa/news/153949
 

Sarp

مدیر بازنشسته
شاهزادگان پارسی بی ربطترین نام

شاهزادگان پارسی بی ربطترین نام

مقدمه:
این روزها،روزهای فوتبال است.روزهای جام ملتهای آسیا....دوباره صنعت ورزش فوتبال در قاره کهن با پشتبانی رسانه ها، جای خود را در افکار عمومی باز کرده و همه را متوجه خود ساخته است. تیم ملی فوتبال ایران هم که با سه پیروزی در صدر جدول گروه خود قرار گرفته و هم اکنون به دیدار سنتی اش در مرحله بعد با کره جنوبی می اندیشد.


ما نیز مانند شما آرزومند موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در این تورنمنت حساس هستیم. اما بر خلاف شعارها و تبلیغات موجود در عرصه جهانی که فوتبال صرفا ورزش است این گونه به نظر می رسد که در جهان امروز فوتبال کارکردی رسانه ای،فرهنگی،نمادین و حتی سیاسی پیدا کرده است و نمی توان بدون این کارکردها این پدیده مهم جهان مدرن را بازشناسی و تحلیل کرد.
در این دوره از مسابقات برخی حوادث و موارد وجود دارد که نشان می دهد که این جام غیر از کارکردهای ورزشی دارای کارکردهای هویتی –فرهنگی نیز هست.ماجرای شعار تیم ملی ایران که با واکنشهای متعددی روبرو شد از موارد مهم حاشیه ساز این جام می باشد.
شاهزاده های اتوبوس سوار
بر اساس عرف معمول، در فستیوال های معتبر فوتبالی هر کدام از تیم های حاضر در مسابقات شعار مخصوصی دارند که این شعر بر روی اتوبوس تیم نیز نوشته می شود و این شعار لقب تیم ملی مزبور در طول مسابقات خواهد بود. مسوولان كمیته برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا در سال 2011 در ابتكاری ، اتوبوس هر یك از 16 تیم حاضر در این رقابت ها را به رنگ پرچم آن كشور و شعار ویژه آنها طراحی كرده اند.
درپانزدهمین دوره بازی های آسیایی ، شعار شاهزاده های پارسی برای تیم ملی فوتبال جمهوری اسللامی ایران انتخاب شده است. بر همین اساس لقب تیم ایران "شاهزاده های پارسی" است كه به زبان انگلیسی(Princes of Persia) هم در بالای اتوبوس نوشته شده است.
این شعار با واکنشهای متفاوتی روبرو شد. برخی رسانه ها و سایتها با انتقاد از این شعار فدراسیون فوتبال و مسوولین سازمان تربیت بدنی را به خاطر این انتخاب مورد نکوهش قرار دادند .
چه کسی این نام را انتخاب کرد؟
با ادامه داد شدن بحث، عباس ترابیان به عنوان مسول کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در مقام پاسخ گویی درآمد و عنوان کرد که انتخاب شعار از سوی مسولان برگزاری صورت گرفته است و ارتباطی با فدراسیون فوتبال ندارد.
هم چنین برخی خبرگزاریها خبر دادند الكس سوسای" دبیر كل مالزیایی كنفدراسیون فوتبال آسیا با تقدیر از این حركت گفت: این اولین باری است كه كنفدراسیون آسیا با همكاری كمیته برگزاری مسابقات قطر چنین كاری كرده است.
کلمه شاهزاده ایرانی برای حدود 70 میلیون نفر ایرانی به زبان فارسی قابل فهم است اما معادل انگلیسی آن یعنی Princes of Persia یادآور موارد دیگری غیر از تیم ملی فوتبال ایران است


وی اظهار داشت: این شعارها توسط هواداران تیم ها انتخاب شده اند و علاوه بر شكل زیبایی كه به اتوبوس ها داده، باعث افتخار بازیكنان و ایجاد غرور ملی در بین آنها هم شده است. مطمئنم بازیكنان از دیدن چنین چیزی به وجد خواهند آمد.
اما این همه ماجرا نیست.موج انتقادات به این شعار ادامه یافت و منتقدین با تکیه بر دو اصل به ارزیابی این شعار پرداختند که به صورت خلاصه به آن اشاره می کنیم.
پرشیا یا ایران؟
بر پایه نظر این منقدین ایران تشکیل شده از قومیت های گوناگون است و هر گوشه این سرزمین موزه ای زنده از سنت ها ، رسوم ، زبانها ، پوشش ها و ... است که در کنار هم سرزمینی را بنام ایران تشکیل می دهد. آنچه همه ایرانیان را به هم وصل میکند ملیت و اسلامیت آنهاست ولاغیر . آیا یک ترک ایرانی،‌ یک عرب ایرانی ،‌یا بلوچ ایرانی و ... تعلق خاطری با این اسم دهان پرکن خواهند داشت؟ آیا انتظار خواهید داشت که وقتی بر طبل قومیت گرایی از سوی مسوولان زده می شود،‌ قوم های داخل ایران احساسی به تیم ملی خود نشان دهند؟ بر پایه این نظر در سنگ‌نگاشته‌های ساسانی به واژه‌ی ایرانشهر اشاره شده است. شهر در زبان‌های باستانی به معنای کشور بوده و ایرانشهر یعنی کشور ایران. در شاهنامه نیز نزدیک به ١٠٠٠‌بار واژه‌ی ایران به‌کار رفته است.»
ولی رخدادنگاران یونانی که ایران را با شاهنشاهی هخامنشیان پارسی، می‌شناختند، به ایران، پرشیا می‌گفتند. خود هخامنشیان نیز اگرچه نام قوم و خاستگاه خود یعنی پارس را همواره یاد می‌کردند ولی هرگز به همه‌ی شاهنشاهی و کشور پهناور خود پارس نگفتند. بنابراین شاهنشاهی پارسی، واژه‌ای است ساخته‌ی یونانیان که باخترزمینی‌ها:)غربی‌ها) تا امروز آن‌را به‌کار می‌برند. درحالی‌که خودمان می‌گوییم شاهنشاهی هخامنشی. لذا کلمه ایران لفظی ملی برای نامیدن کشور و پرشیا نامی یونانی وبیگانه ساخته است.


شاهزاده یا پهلوان؟
در سنت های اجتماعی ایران چه قبل از اسلام و چه پس از اسلام قهرمانان مردمی و جوانمرد که زور بازویی داشتند و در کشتی و تیراندازی، اسب سواری و چوگان مهارتی داشتند همواره پهلوان خوانده می شدند. این پهلوانان در طول تاریخ الگوهای اجتماعی برای جوانانی بودند که از آنان الهام می گرفتند. در شاهنامه فردوسی، پهلوانان بزرگی مانند رستم و زال بودند که از میان عموم مردم بر می خاستند و در عرصه سیاست و قدرت گهگاه با شاهانی خیره سر چون کیکاووس و شاهزادگانی مغرور مانند اسفندیار مصاف می کردند.
آنچه در سابقه تاریخی ورزش ایران مستتر است پهلوانی است و نه شاهزادگی.
اما به نظر می رسد این همه ماجرا نیست. اگرچه در ترجمه فارسی این شعار مشکلات جدی وجود دارد اما عبارت انگلیسی آن نیز بسیار مناقشه برانگیز است.

Princes of Persia نماد هالیوود از ایران بر اتوبوس تیم ملی:
اگرچه کلمه شاهزاده ایرانی برای حدود 70 میلیون نفر ایرانی به زبان فارسی قابل فهم است اما معادل انگلیسی آن یعنی Princes of Persia یادآور موارد دیگری غیر از تیم ملی فوتبال ایران است. این کلمه در واقع نماد بازسازی هویت ایرانی در کارخانه رویاسازی هالیوود است که در سال گذشته فیلمی به همین نام ساخته شد. شاهزاده پارس: ماسه های زمان" برگرفته از یک بازی کامپیوتری است که در سال 1989 ( سال بعد از اتمام جنگ تحمیلی و شکست امپریالیسم بعد از یک جنگ 8 ساله برای به زانو درآوردن ایران و آغاز مرحله ای جدید در مقابله با ایران اسلامی که امروز آن را جنگ نرم یا براندازی نرم و نبرد فرهنگی لقب داده اند) طراحی و تولید شد. یک بازی پرهیجانی که قهرمانش ظاهرا یک ایرانی متعلق به دوران باستان بود که با دشمنان سرزمین ایران و انسانیت برای تسخیر دنیا مقابله می کرد و نکته قابل تامل اینکه اغلب این دشمنان با همان سر و وضع و شناسه ای بودند که برژینسکی در آن مقاله واشینگتن پست خود ، یاد می کند. او می نویسد: برنامه هایی که در آن تروریست ها با چهره های «ریش دار» به عنوان کانون افراد شرور نمایش داده می شوند، اثرات عمومی آن تقویت احساس خطر ناشناخته اما مخفی است که می گوید به نحو رو به افزایشی زندگی آمریکایی ها را تهدید می کند. صنعت فیلم سازی نیز در این خصوص اقدام کرده است. در سریال های تلویزیونی و فیلمها، شخصیتهای اهریمنی با قیافه و چهره های عربی (اسلامی) که گاهی با وضعیت ظاهری مذهبی، برجسته می گردند، نشان داده می شوند که از اضطراب و نگرانی افکار عمومی بهره برداری کرده و ترس از اسلام را بر می انگیزد.
آنچه در سابقه تاریخی ورزش ایران مستتر است پهلوانی است و نه شاهزادگی


همان شناسه ای که تقریبا حدود دو دهه است، مشخصه آثار ضد اسلامی هالیوود به نظر می آید.
دومین قسمت از بازی "شاهزاده پارس" تحت عنوان "سایه و زبانه آتش" در سال 1992 به بازار عرضه شد و سومین قسمت از بازی فوق با نام "شن های فراموش شده" در سال 2003 نوشته و تهیه شده و به طور محدود در اختیار علاقمندان قرار گرفت که امسال همزمان با اکران فیلم سینمایی اش یعنی "شاهزاده پارس : ماسه های زمان" در سطح وسیعی بر صفحه های کامپیوتر نقش بست.
بنا بر نظر منتقدین و تحلیلگران سینما، در شاهزاده پارسی غربی ها در ادامه سیر تولید فیلم های، این بار سعی کرده اند با ترویج آرکاییسم و جدا نمودن تاریخ و فرهنگ ایران از اسلام ( که همه هویت تاریخی این سرزمین از آن منشاء گرفته ) همان ترفند دیرین ماسونی/صهیونی برای جدا کردن ملیتی دیگر از دین اسلام و ترویج نوعی سکولاریسم را به اجرا درآورند و در این مسیر از شرک آمیزترین نمادها و عناصر بهره گرفته اند. از جمله اینکه تهمینه ، شاهزاده ای از هند معرفی می شود و پاسبان حرمی است که به خدایان نسبت داده می شود. همچنانکه آن خنجر زمان نیز از آن خدایان است و خود تهمینه می گوید که اگر کسی بخواهد از آن برای بازگشت به گذشته استفاده کند، خشم خدایان را برخواهد انگیخت و در آن صورت طوفانی از شن در جهان به راه خواهد افتاد که همه چیز را بر سرراه خویش نابود کرده و اینچنین جهان به پایان خود می رسد. تهمینه می گوید تنها راه برای جلوگیری از این آرماگدون، آن است که این خنجر را به نگهبان مخفی معبد بدهند. به این ترتیب معبد خدایان و نگاهبانان آن و همچنین شاهزادگانی که اساسا هیچ نشانی از باورها و اعتقادات دینی نشان نمی دهند به عنوان شخصیت های مثبت فیلم "شاهزاده پارس: ماسه های زمان" قرار می گیرند و خواجه نظام الملک مسلمان و حشاشینی که فداییان اسلامی معرفی شده و تروریست نشان داده می شوند، قطب منفی و به اصطلاح بدمن های فیلم قلمداد می شوند!
در واقع با انتخاب این نام برای مخاطب برون مرزی و بینندگان بین المللی این جام که متاثر از فرهنگ جهانی و محصولات شرکتهای چند ملیتی هستند Princes of Persia به این معناست که این بازیکنان فوتبال همان قهرمانان آن سرزمین پرشیای هالیوود و با مختصات خاص خود هستند.
حال سوال اصلی این جاست که چرا نام و عنوان هالیوودی یک فیلم دست دو آمریکایی بر ماشین تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران باید نقاشی شود؟



http://www.tebyan.net/Sports/SpecialReports/SpecialReports/2011/1/22/152504.html
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
ما هم او سه تا بازی رو که بردیم گفتیم این نتیجه برنامه ریزی و لیگ قوی ما هست و اما امروز که باختیم میگیم از بی برنامگی و ضعف بازیکنان ما هست شاید اگه میبردیم برای بقیه الگو میشدیم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مقدمه:
این روزها،روزهای فوتبال است.روزهای جام ملتهای آسیا....دوباره صنعت ورزش فوتبال در قاره کهن با پشتبانی رسانه ها، جای خود را در افکار عمومی باز کرده و همه را متوجه خود ساخته است. تیم ملی فوتبال ایران هم که با سه پیروزی در صدر جدول گروه خود قرار گرفته و هم اکنون به دیدار سنتی اش در مرحله بعد با کره جنوبی می اندیشد.


ما نیز مانند شما آرزومند موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در این تورنمنت حساس هستیم. اما بر خلاف شعارها و تبلیغات موجود در عرصه جهانی که فوتبال صرفا ورزش است این گونه به نظر می رسد که در جهان امروز فوتبال کارکردی رسانه ای،فرهنگی،نمادین و حتی سیاسی پیدا کرده است و نمی توان بدون این کارکردها این پدیده مهم جهان مدرن را بازشناسی و تحلیل کرد.
در این دوره از مسابقات برخی حوادث و موارد وجود دارد که نشان می دهد که این جام غیر از کارکردهای ورزشی دارای کارکردهای هویتی –فرهنگی نیز هست.ماجرای شعار تیم ملی ایران که با واکنشهای متعددی روبرو شد از موارد مهم حاشیه ساز این جام می باشد.
شاهزاده های اتوبوس سوار
بر اساس عرف معمول، در فستیوال های معتبر فوتبالی هر کدام از تیم های حاضر در مسابقات شعار مخصوصی دارند که این شعر بر روی اتوبوس تیم نیز نوشته می شود و این شعار لقب تیم ملی مزبور در طول مسابقات خواهد بود. مسوولان كمیته برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا در سال 2011 در ابتكاری ، اتوبوس هر یك از 16 تیم حاضر در این رقابت ها را به رنگ پرچم آن كشور و شعار ویژه آنها طراحی كرده اند.
درپانزدهمین دوره بازی های آسیایی ، شعار شاهزاده های پارسی برای تیم ملی فوتبال جمهوری اسللامی ایران انتخاب شده است. بر همین اساس لقب تیم ایران "شاهزاده های پارسی" است كه به زبان انگلیسی(Princes of Persia) هم در بالای اتوبوس نوشته شده است.
این شعار با واکنشهای متفاوتی روبرو شد. برخی رسانه ها و سایتها با انتقاد از این شعار فدراسیون فوتبال و مسوولین سازمان تربیت بدنی را به خاطر این انتخاب مورد نکوهش قرار دادند .
چه کسی این نام را انتخاب کرد؟
با ادامه داد شدن بحث، عباس ترابیان به عنوان مسول کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در مقام پاسخ گویی درآمد و عنوان کرد که انتخاب شعار از سوی مسولان برگزاری صورت گرفته است و ارتباطی با فدراسیون فوتبال ندارد.
هم چنین برخی خبرگزاریها خبر دادند الكس سوسای" دبیر كل مالزیایی كنفدراسیون فوتبال آسیا با تقدیر از این حركت گفت: این اولین باری است كه كنفدراسیون آسیا با همكاری كمیته برگزاری مسابقات قطر چنین كاری كرده است.



وی اظهار داشت: این شعارها توسط هواداران تیم ها انتخاب شده اند و علاوه بر شكل زیبایی كه به اتوبوس ها داده، باعث افتخار بازیكنان و ایجاد غرور ملی در بین آنها هم شده است. مطمئنم بازیكنان از دیدن چنین چیزی به وجد خواهند آمد.
اما این همه ماجرا نیست.موج انتقادات به این شعار ادامه یافت و منتقدین با تکیه بر دو اصل به ارزیابی این شعار پرداختند که به صورت خلاصه به آن اشاره می کنیم.
پرشیا یا ایران؟
بر پایه نظر این منقدین ایران تشکیل شده از قومیت های گوناگون است و هر گوشه این سرزمین موزه ای زنده از سنت ها ، رسوم ، زبانها ، پوشش ها و ... است که در کنار هم سرزمینی را بنام ایران تشکیل می دهد. آنچه همه ایرانیان را به هم وصل میکند ملیت و اسلامیت آنهاست ولاغیر . آیا یک ترک ایرانی،‌ یک عرب ایرانی ،‌یا بلوچ ایرانی و ... تعلق خاطری با این اسم دهان پرکن خواهند داشت؟ آیا انتظار خواهید داشت که وقتی بر طبل قومیت گرایی از سوی مسوولان زده می شود،‌ قوم های داخل ایران احساسی به تیم ملی خود نشان دهند؟ بر پایه این نظر در سنگ‌نگاشته‌های ساسانی به واژه‌ی ایرانشهر اشاره شده است. شهر در زبان‌های باستانی به معنای کشور بوده و ایرانشهر یعنی کشور ایران. در شاهنامه نیز نزدیک به ١٠٠٠‌بار واژه‌ی ایران به‌کار رفته است.»
ولی رخدادنگاران یونانی که ایران را با شاهنشاهی هخامنشیان پارسی، می‌شناختند، به ایران، پرشیا می‌گفتند. خود هخامنشیان نیز اگرچه نام قوم و خاستگاه خود یعنی پارس را همواره یاد می‌کردند ولی هرگز به همه‌ی شاهنشاهی و کشور پهناور خود پارس نگفتند. بنابراین شاهنشاهی پارسی، واژه‌ای است ساخته‌ی یونانیان که باخترزمینی‌ها:)غربی‌ها) تا امروز آن‌را به‌کار می‌برند. درحالی‌که خودمان می‌گوییم شاهنشاهی هخامنشی. لذا کلمه ایران لفظی ملی برای نامیدن کشور و پرشیا نامی یونانی وبیگانه ساخته است.


شاهزاده یا پهلوان؟
در سنت های اجتماعی ایران چه قبل از اسلام و چه پس از اسلام قهرمانان مردمی و جوانمرد که زور بازویی داشتند و در کشتی و تیراندازی، اسب سواری و چوگان مهارتی داشتند همواره پهلوان خوانده می شدند. این پهلوانان در طول تاریخ الگوهای اجتماعی برای جوانانی بودند که از آنان الهام می گرفتند. در شاهنامه فردوسی، پهلوانان بزرگی مانند رستم و زال بودند که از میان عموم مردم بر می خاستند و در عرصه سیاست و قدرت گهگاه با شاهانی خیره سر چون کیکاووس و شاهزادگانی مغرور مانند اسفندیار مصاف می کردند.
آنچه در سابقه تاریخی ورزش ایران مستتر است پهلوانی است و نه شاهزادگی.
اما به نظر می رسد این همه ماجرا نیست. اگرچه در ترجمه فارسی این شعار مشکلات جدی وجود دارد اما عبارت انگلیسی آن نیز بسیار مناقشه برانگیز است.

Princes of Persia نماد هالیوود از ایران بر اتوبوس تیم ملی:
اگرچه کلمه شاهزاده ایرانی برای حدود 70 میلیون نفر ایرانی به زبان فارسی قابل فهم است اما معادل انگلیسی آن یعنی Princes of Persia یادآور موارد دیگری غیر از تیم ملی فوتبال ایران است. این کلمه در واقع نماد بازسازی هویت ایرانی در کارخانه رویاسازی هالیوود است که در سال گذشته فیلمی به همین نام ساخته شد. شاهزاده پارس: ماسه های زمان" برگرفته از یک بازی کامپیوتری است که در سال 1989 ( سال بعد از اتمام جنگ تحمیلی و شکست امپریالیسم بعد از یک جنگ 8 ساله برای به زانو درآوردن ایران و آغاز مرحله ای جدید در مقابله با ایران اسلامی که امروز آن را جنگ نرم یا براندازی نرم و نبرد فرهنگی لقب داده اند) طراحی و تولید شد. یک بازی پرهیجانی که قهرمانش ظاهرا یک ایرانی متعلق به دوران باستان بود که با دشمنان سرزمین ایران و انسانیت برای تسخیر دنیا مقابله می کرد و نکته قابل تامل اینکه اغلب این دشمنان با همان سر و وضع و شناسه ای بودند که برژینسکی در آن مقاله واشینگتن پست خود ، یاد می کند. او می نویسد: برنامه هایی که در آن تروریست ها با چهره های «ریش دار» به عنوان کانون افراد شرور نمایش داده می شوند، اثرات عمومی آن تقویت احساس خطر ناشناخته اما مخفی است که می گوید به نحو رو به افزایشی زندگی آمریکایی ها را تهدید می کند. صنعت فیلم سازی نیز در این خصوص اقدام کرده است. در سریال های تلویزیونی و فیلمها، شخصیتهای اهریمنی با قیافه و چهره های عربی (اسلامی) که گاهی با وضعیت ظاهری مذهبی، برجسته می گردند، نشان داده می شوند که از اضطراب و نگرانی افکار عمومی بهره برداری کرده و ترس از اسلام را بر می انگیزد.



همان شناسه ای که تقریبا حدود دو دهه است، مشخصه آثار ضد اسلامی هالیوود به نظر می آید.
دومین قسمت از بازی "شاهزاده پارس" تحت عنوان "سایه و زبانه آتش" در سال 1992 به بازار عرضه شد و سومین قسمت از بازی فوق با نام "شن های فراموش شده" در سال 2003 نوشته و تهیه شده و به طور محدود در اختیار علاقمندان قرار گرفت که امسال همزمان با اکران فیلم سینمایی اش یعنی "شاهزاده پارس : ماسه های زمان" در سطح وسیعی بر صفحه های کامپیوتر نقش بست.
بنا بر نظر منتقدین و تحلیلگران سینما، در شاهزاده پارسی غربی ها در ادامه سیر تولید فیلم های، این بار سعی کرده اند با ترویج آرکاییسم و جدا نمودن تاریخ و فرهنگ ایران از اسلام ( که همه هویت تاریخی این سرزمین از آن منشاء گرفته ) همان ترفند دیرین ماسونی/صهیونی برای جدا کردن ملیتی دیگر از دین اسلام و ترویج نوعی سکولاریسم را به اجرا درآورند و در این مسیر از شرک آمیزترین نمادها و عناصر بهره گرفته اند. از جمله اینکه تهمینه ، شاهزاده ای از هند معرفی می شود و پاسبان حرمی است که به خدایان نسبت داده می شود. همچنانکه آن خنجر زمان نیز از آن خدایان است و خود تهمینه می گوید که اگر کسی بخواهد از آن برای بازگشت به گذشته استفاده کند، خشم خدایان را برخواهد انگیخت و در آن صورت طوفانی از شن در جهان به راه خواهد افتاد که همه چیز را بر سرراه خویش نابود کرده و اینچنین جهان به پایان خود می رسد. تهمینه می گوید تنها راه برای جلوگیری از این آرماگدون، آن است که این خنجر را به نگهبان مخفی معبد بدهند. به این ترتیب معبد خدایان و نگاهبانان آن و همچنین شاهزادگانی که اساسا هیچ نشانی از باورها و اعتقادات دینی نشان نمی دهند به عنوان شخصیت های مثبت فیلم "شاهزاده پارس: ماسه های زمان" قرار می گیرند و خواجه نظام الملک مسلمان و حشاشینی که فداییان اسلامی معرفی شده و تروریست نشان داده می شوند، قطب منفی و به اصطلاح بدمن های فیلم قلمداد می شوند!
در واقع با انتخاب این نام برای مخاطب برون مرزی و بینندگان بین المللی این جام که متاثر از فرهنگ جهانی و محصولات شرکتهای چند ملیتی هستند Princes of Persia به این معناست که این بازیکنان فوتبال همان قهرمانان آن سرزمین پرشیای هالیوود و با مختصات خاص خود هستند.
حال سوال اصلی این جاست که چرا نام و عنوان هالیوودی یک فیلم دست دو آمریکایی بر ماشین تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران باید نقاشی شود؟



http://www.tebyan.net/Sports/SpecialReports/SpecialReports/2011/1/22/152504.html

ممنون بابک من اینو نمیدونستم:mad::(:mad:

البته دیروز از بهنام فهمیدم که غربیها چه فکر پلیدی میکنن ............................. ولی چنتا سوال الآن برام مطرحه

یادت هست که خود سایت ای اف سی تو اون تاپیکم برات فرستادم گفت این شعار از سوی بازدید کنندگان سایت ای اف سی انتخاب شد ............... تازه سه تاش که به جمع بندی رسیده بود رو گفت سربازان ، شیرمردان و آخریشم همین اسم ....................... بعد چرا هیچ کسی پیش از این هیچی نگفته بود و کار از کار گذشته بود .............. این نام الآن که انتخاب نشده بود یادته اولین بار روزنامه چی بود خدا اسمش یادم رفته ...... یادم نیست آهان گل این عنوان رو پس از پیروزی ایران بر کره تو اون بازی تدارکاتی مطرح کرده بود و لینکشو تو اون تاپیک قبلیت فرستادم ................... البته جالب بود که بعد گل با نقل قول گیری از ایرنا کلی به این شعار معترض شده بود .................. برام جای سواله که چرا اونوقت هیچ کی مخصوصا از اصحاب رسانه چیزی نگفتن ........ :(
 

Sarp

مدیر بازنشسته
ممنون بابک من اینو نمیدونستم:mad::(:mad:

البته دیروز از بهنام فهمیدم که غربیها چه فکر پلیدی میکنن ............................. ولی چنتا سوال الآن برام مطرحه

یادت هست که خود سایت ای اف سی تو اون تاپیکم برات فرستادم گفت این شعار از سوی بازدید کنندگان سایت ای اف سی انتخاب شد ............... تازه سه تاش که به جمع بندی رسیده بود رو گفت سربازان ، شیرمردان و آخریشم همین اسم ....................... بعد چرا هیچ کسی پیش از این هیچی نگفته بود و کار از کار گذشته بود .............. این نام الآن که انتخاب نشده بود یادته اولین بار روزنامه چی بود خدا اسمش یادم رفته ...... یادم نیست آهان گل این عنوان رو پس از پیروزی ایران بر کره تو اون بازی تدارکاتی مطرح کرده بود و لینکشو تو اون تاپیک قبلیت فرستادم ................... البته جالب بود که بعد گل با نقل قول گیری از ایرنا کلی به این شعار معترض شده بود .................. برام جای سواله که چرا اونوقت هیچ کی مخصوصا از اصحاب رسانه چیزی نگفتن ........ :(
محمد تا وقتی اتحاد داخلی وجود داشته باشه ، فیلم 300 که سهله ، فیلم 400 هم ساخته بشه باز هم اثری رو ایران نخواهد داشت :

بر پایه نظر این منقدین ایران تشکیل شده از قومیت های گوناگون است و هر گوشه این سرزمین موزه ای زنده از سنت ها ، رسوم ، زبانها ، پوشش ها و ... است که در کنار هم سرزمینی را بنام ایران تشکیل می دهد. آنچه همه ایرانیان را به هم وصل میکند ملیت و اسلامیت آنهاست ولاغیر . آیا یک ترک ایرانی،‌ یک عرب ایرانی ،‌یا بلوچ ایرانی و ... تعلق خاطری با این اسم دهان پرکن خواهند داشت؟ آیا انتظار خواهید داشت که وقتی بر طبل قومیت گرایی از سوی مسوولان زده می شود،‌ قوم های داخل ایران احساسی به تیم ملی خود نشان دهند؟ بر پایه این نظر در سنگ‌نگاشته‌های ساسانی به واژه‌ی ایرانشهر اشاره شده است. شهر در زبان‌های باستانی به معنای کشور بوده و ایرانشهر یعنی کشور ایران. در شاهنامه نیز نزدیک به ١٠٠٠‌بار واژه‌ی ایران به‌کار رفته است.»
مهم نیست پرنس آو پرشیا معنیش چیه و از کجا اومده
مهم اینه که بیش از 30 میلیون ایرانی دلشون با این شعار نیست ! حالا چه درست و چه غلط !
 

Sarp

مدیر بازنشسته
ما هم او سه تا بازی رو که بردیم گفتیم این نتیجه برنامه ریزی و لیگ قوی ما هست و اما امروز که باختیم میگیم از بی برنامگی و ضعف بازیکنان ما هست شاید اگه میبردیم برای بقیه الگو میشدیم
کسی نگفت از برنامه ریزی قوی لیگ هست
اینو آقایون مسئول ئمیگفتند
به نظر اونا مربی این وسط نقش یه شلغم رو داره و فقط مواقع باخت کاربرد پیدا میکنه
 

IRANema

عضو جدید
کرش سرمربیگری تیم ملی ایران شد!

کرش سرمربیگری تیم ملی ایران شد!

کرش که مدتی قبل قید حضور در ایران را زده بود، سرانجام راضی شد سرمربیگری تیم ملی ایران را قبول کند.

به گزارش خبرآنلاین؛ مسئولان فدراسیون فوتبال دیروز با کارلوس کرش پرتغالی قرارداد بستند. این مربی که مدتی قبل برای مذاکره با مسئولان فدراسیون وارد ایران شده بود و اعلام کرد به دلیل مشکلات خانوادگی نمی‌تواند سرمربیگری تیم ملی ایران را قبول کند، سرانجام با مسئولان فدراسیون فوتبال به توافق رسید.

او که قراردادش را با مسئولان فدراسیون فوتبال امضا کرده، اول آوریل (جمعه دوازدهم فروردین ۱۳۹۰) همراه با دستیارانش وارد ایران می‌شود.

البته هنوز هیچ کدام از مسئولان فدراسیون فوتبال این خبر را تایید نکرده‌اند و باید دید واکنش آن‌ها به این شایعه که خیلی جدی است چیست.

کد خبر: ۴۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۶
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
کفاشیان: عید روزی است که مربی تیم ملی را بیاوریم

کفاشیان: عید روزی است که مربی تیم ملی را بیاوریم

کرش بار دیگر در آستانه پیوستن به تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفت. شاید بهترین دلیل برای انتخاب مربی خارجی شروع تکذیب‌های عباس ترابیان باشد.

پرشین فوتبال اولین سایتی بود که این خبر را منتشر کرد و به سرعت دیگر سایت‌های فارسی زبان از نزدیکی دوباره مرد پرتغالی با فدراسیون ایران سخن گفتند. مرد پرتغالی دو ماه قبل حتی به تهران هم سفر کرد و پس از مذاکراتی جدی با ایران، ناگهان اعلام کرد برای کار به ایران نمی‌آید و شایعات زیادی درباره دلیلش برای انصراف به راه افتاد.
این خبر اما خیلی زود از سوی عباس ترابیان تکذیب می‌شود. او می گوید: «هیچ مذاکره جدیدی که منجر به نتیجه باشد با کرش صورت نگرفته است».
انتخاب مربی خارجی برای تیم ملی پس از بن‌بست در مذاکرات فدراسیون با کرش به فراموشی سپرده شده بود و همه می‌پنداشتند که امیر قلعه‌نویی هدایت تیم ملی ایران را در اختیار می‌گیرد تا بعد از پایان فصل بازگشتی دوباره به تیم ملی داشته باشد. انتخابی که بارها به صورت ضمنی از سوی علی کفاشیان هم تائید شده بود. رئیس فدراسیون فوتبال در این مدت بارها حرف‌هایی از این دست زد که: «مربیان ایرانی خوبی مثل امیر قلعه‌نویی، بهترین انتخاب برای تیم ملی هستند... شک نکنید اگر به خاطر برنامه عادل فردوسی‌پور نبود یک مربی ایرانی می آوردیم؛ اما او با بخش نظرات مردمی‌اش کمی کارمان را دشوار کرد».
کفاشیان و همکارانش در فدراسیون فوتبال به خواست مردم که بیش از 90 درصد‌شان خواهان جذب مربی بزرگ خارجی بودند، پرونده استخدام مربی خارجی را از دستور کار هم خارج نکردند. با منتفی شدن نام کرش، اعضای هیات رئیسه فدراسیون به دنبال استخدام فاتح تریم افتادند. تریم که سابقه‌ای درخشان در همکاری با تیم ملی ترکیه و فیورنتینای ایتالیا دارد. او که سال قبل هم در همین ایام قرار بود جانشین قطبی شود؛ اما با «وتو» شدن طرح برکناری قطبی از سوی سعیدلو، او یک سال گذشته را هم در دوران بازنشستگی سپری کرد.
در همه این ایام تقریبا اهالی فوتبال بحث درباره انتخاب مربی خارجی را بحثی انحرافی برای زمان‌کشی و انتخاب ناگهانی امیر قلعه‌نویی می‌‌دانستند تا اینکه علی سعیدلو در گفت‌وگویش با خبرآنلاین، بازی انتخاب سرمربی تیم ملی را وارد مرحله‌ای جدید کرد. رئیس سازمان ورزش در این مصاحبه به یک موضوع مهم اشاره داشت: «به فوتبالدوستان قول می‌دهم که انتخاب یک سرمربی خوب و بزرگ، عیدی ما به اهالی فوتبال خواهد بود. همان طور که برای والیبال یکی از بهترین مربیان دنیا را برگزیدیم، برای فوتبال هم به زودی یک مربی انتخاب می‌کنیم که شنیدن نامش باعث شگفتی و ابراز رضایت همه علاقه‌مندان شود. این را از طرف من به مردم نوید بدهید».
و این یعنی فتح بابی جدید در مسیر انتخاب مربی خارجی برای جانشینی قطبی. انتخابی که پس از مصاحبه علی اکبر جوانفکر با مجله فوتبال که در آن گفته بود «آقای رئیس جمهور شخصا عقیده دارند مربی داخلی برای تیم ملی بهتر است» به کلی کمرنگ شده بود و مصاحبه‌های گاه و بیگاه کفاشیان درباره مزایای مربی داخلی هم این امید را که تیم ملی به یک مربی خارجی سپرده شود، کمرنگ و کمرنگ تر می‌کرد.
اختلاف میان اعضای هیات رئیسه و کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال هم بر سر انتخاب گزینه مناسب خارجی برای تیم ملی بر این حساسیت‌ها دامن می‌زد. اینکه شایعه شده بود علی کفاشیان دیدارهایی را با محمد مایلی‌کهن و امیر قلعه‌نویی برای پذیرش هدایت تیم ملی داشته. انتخاب‌هایی که پشتوانه تایید ضمنی رئیس جمهور را هم به همراه داشتند. در همین گیر و دار بود که امیر قلعه‌نویی هم ادعا کرد تیم ملی باید یک مربی ایرانی داشته باشد و با شنیدن حرف‌های مشاور رئیس جمهور گفت: «تیم ملی مبارک آقای مایلی‌کهن. کسی با من مذاکره‌ای نداشته اما باز هم می‌گویم تیم ملی ما با این شرایطی که در زیرساخت‌ها داریم، نیاز به مربی ایرانی دارد. عده ای از شما خبرنگاران باید دست از اجنبی‌پرستی بردارید و واقعیت‌های فوتبال ما را ببینید».
حرف‌های سعیدلو اما بازی انتخاب مربی را که به نمایشی تلخ برای علاقه‌مندان فوتبال بدل شده است، دوباره تغییر داد. رئیس سازمان تربیت بدنی از تاریخی قطعی و بازه‌ای کمتر از 10 روز حرف زد. او از انتخاب سرمربی بزرگ خارجی سخن گفت. نکته‌ای که کفاشیان تحقق آن را خیلی محتمل نمی‌داند و می‌گوید: «حالا هر روزی که ما سرمربی را بیاوریم، برایمان روز عید است. فکر نمی‌کنم تا پایان فروردین هم این اتفاق بیفتد. فعلا هم خیلی مذاکره با مربیان خارجی جدی نیست».
او می‌گوید: «انتخاب مربی برای تیم ملی کار دشواری است. باید هزار جای یک انتخاب را بررسی کنیم. ایرانی، خارجی یا هر انتخابی باید هدفدار باشد. فعلا که خبری نیست. ما در تلاشیم اما هنوز که به جمع‌بندی نرسیدیم. شما هم نیازی نیست که خیلی عجله کنید!»
او چیزی راجع به احتمال قرارداد دوباره با کرش نمی‌گوید و تنها ادعا می‌کند: «فقط می‌دانم که ترابیان، هنوز با این مربی در ارتباط است». نکته‌ای که تربیان هم کتمانش نمی‌کند اما می‌گوید این مذاکره خیلی هم نتیجه‌بخش نبوده است. کرش پس از پاسخ منفی به ایران مذاکراتی با عربستان داشت اما منجر به عقد قرارداد نشد. او پس از این راهی برزیل شد و دوره مربیگری کوتاهی را برای مربیانی در این کشور برگزار کرد. این مربی پرتغالی پس از سفر برزیل، راهی کشور موزامبیک شد تا در زادگاهش به بیمارستان‌هایی برود که یکی از موسسانش است برای کمک به مردم فقیر سرزمین مادری‌اش بنا شده.
او که به واسطه این سفرهای دور دنیایی‌اش، دو ماه پایانی محرومیت 6 ماهه خود به دلیل درگیری با افسران مبارزه با دوپینگ را به پایان رساند، حالا در بازه‌ای 20 روزه تا انتهای محرومیتش می‌تواند با خاطری آسوده به دنبال بررسی پیشنهادهای کاری‌اش باشد. کرش در تهران ادعا داشت: «من این قدر پیشنهاد دارم که بی‌کار نمانم؛ اما ایران برایم تجربه چالشی جدید است»؛ اما او انگار حالا به این اطمینان رسیده که ایران برایش دغدغه‌آمیز نیست و دوباره به رابط ایرانی این قرارداد گفته دوست دارد با فدراسیون کشورمان همکاری کند. مذاکراتی که این بار سبب کاهش رقم قرارداد مربی پرتغالی هم خواهد شد؛ اما فدراسیون ایران که تا دیروز مدام از ادامه مذاکرات با کرش سخن می‌گفت، حالا که خبر توافق دوباره آنها با کرش قوت گرفته، از بررسی پیشنهادهای جدیدتر سخن می‌گوید. از اینکه ترابیان در سه روز پایانی هفته به ترکیه سفر می‌کند و مذاکراتی را با فاتح تریم، یک مربی برزیلی و یک گزینه سرشناس اروپایی خواهد داشت.
مهدی تاج در این باره به خبرآنلاین می‌گوید: «آقای سعیدلو تاکید کردند که اگر مربی خارجی برای تیم ملی آورده شود، همه هزینه‌هایش را تقبل می‌کنند. فدراسیون هم هنوز مذاکراتش در این زمینه ادامه دارد. ما به‌زودی با اعزام نماینده‌مان به ترکیه، مذاکرات با گزینه‌های اصلی را جدی‌تر پیگیری می‌کنیم. البته این را هم تکذیب نمی‌کنم که مذاکرات با کرش هم به صورت قطعی، به بن بست نرسیده است. نمی‌توانم بگویم کی این مذاکرات چندجانبه نتیجه می‌دهد؛ اما همان طور که قبلا هم گفتم، فعلا اولویت‌مان انتخاب یک مربی خوب خارجی است».
در فاصله 10 روز تا پایان سال، هنوز سرگردانی درباره انتخاب مربی تیم ملی ادامه دارد. هنوز اخباری از این دست که یک مربی خارجی برای تیم ملی می‌آید، سبب شادی مردم می‌شود؛ اما کفاشیان از مربی ایرانی سخن می‌گوید تا اگر به‌زودی یک گزینه خوب خارجی هدایت تیم ملی را در دست گرفت، شادی مردم مضاعف باشد. گزینه‌ای که شاید این بار دیگر قطعا کارلوس کرش سرشناس باشد. البته شاید هم فاتح تریم!

http://www.khabaronline.ir/news-136838.aspx

دقت کنید ...................... منبع چیه ؟
خبرآنلاین :smile:
 

اخبار

ربات
سفارت ایران در پرتغال: کرش با ما ناهار خورد و مذاکره کرد

سفارت ایران در پرتغال: کرش با ما ناهار خورد و مذاکره کرد

رادیو جوان یک سند صوتی رو کرد که شامل گفت‌وگوی مجری برنامه با سفارت ایران در پرتغال بود. البته به گفته مجری، شخص سفیر اجازه مصاحبه نداشته اما رییس دفتر وی توضیحات رسمی را ارایه کرد. وی گفت:« آقای کرش با ما ناهار خورده‌اند.»

بيشتر...
 

mehdisepehri

عضو جدید
ایران و مسیر وحشتناک رسیدن به جام جهانی 2014

ایران و مسیر وحشتناک رسیدن به جام جهانی 2014

توروخدا ببینید عجب مسیریه!
عمرا با این مدیریت ها بریم جام جهانی!!!!:(


برنامه بازی های مقدماتی 2014 در آسیا اعلام شد.

در این بازیها 43 کشور آسیایی حضور دارند و برای گرفتن یکی از 4 و نیم سهمیه و رفتن به جام جهانی برزیل در مراحل مختلفی به میدان خواهند رفت.

بنابر عملکرد تیمها در دوره پیشین جام جهانی 2010 کشورها در سیدهای یک تا 43 قرار گرفتند و این بازیها با شش مرحله در نوامبر سال 2013 به پایان می رسد.

ایران که در دوره قبل نتوانست که در مرحله آخر در گروه خود چهارم شد و به جام جهانی نرسید، اینک در رده هفتم سیدبندی آسیا قرار گرفته و باید از دور دوم بازیها وارد مسابقات شود.

در دور اول 16 تیم رده پایین تر در روزهای 29 جون (8 و 12) تیر بازی پلی آف رفت و برگشت برگزار می کنند.

هشت تیم صعود کننده به بیست و دو تیم رده‌های شش تا 27 اضافه می شوند تا در مرحله دوم به دو گروه پانزده تیمی تقسیم شوند و پلی آف رفت و برگشت دیگری برگزار کنند.

  1. ایران یکی از کشورهایی است که باید در روزهای 23 و 28 جولای (اول و شش مرداد ماه) در دو بازی تعیین کننده رفت و برگشت بازی کند و در صورت موفقیت به مرحله سوم برود.
  • پانزده برنده این مرحله به پنج تیم رده بالای سیدبندی ملحق می شوند و در مرحله سوم در پنج گروه چهارتیمی بازی می کنند تا دو تیم از هر گروه بالا بیایند.

  • در مرحله چهارم 10 تیم صعود کرده در دو گروه پنج تیمی تقسیم می شوند. دو تیم برتر هرگروه به جام جهانی برزیل می رسند و تیمهای سوم در بازی پلی آف مقابل هم قرار می‌گیرند تا نماینده آسیا برای دیدار با نماینده یک قاره دیگرمشخص شود.

در دوره قبل بحرین با شکست عربستان توانست در بازی پلی آف دوم مقابل نیوزلند بایستد، ولی به آفریقای جنوبی نرسید.

قرعه کشی مرحله اول و دوم بازیها روز 30 مارچ (10 فروردین) در کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می شود.


منبع
http://khabaronline.ir/news-138697.aspx
 

esmaeili60

عضو جدید
کاربر ممتاز
كوئيروش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران شد

كوئيروش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران شد

کارلوس کوئيروش با امضاي قرارداد 3.5 ساله رسما هدايت تيم ملي فوتبال ايران را برعهده گرفت.



کارلوس کوئيروش پس از ديدار با علي سعيدلو که پيش از ظهر امروز در دفتر سازمان تربيت بدني انجام شد، با عقد قرارداد 3.5 ساله و توافق کامل با فدراسيون فوتبال هدايت تيم ملي ايران را بر عهده گرفت. قرارداد کوئيروش تا پايان جام جهاني 2014 برزيل است.
سعيدلو در اين ديدار از جايگاه رشته هاي ديگر نظير واليبال و بسکتبال صحبت کرد و در عين حال گفت که براي ما فوتبال چيز ديگري است و مي خواهيم مردم ايران را از طريق فوتبال خوشحال کنيم.
اين مربي پرتغالي بامداد امروز وارد تهران شده بود.
کوئيروش ساعت 15 امروز در آکادمي ملي فوتبال مقابل خبرنگاران قرار مي گيرد. وي در اين نشست قصد دارد از برنامه هاي سه ساله خود بگويد.
 

PESARE IRAN

عضو جدید
کاربر ممتاز
كوئيروش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران شد

كوئيروش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران شد

کد خبر : 37920 زمان ارسال خبر : دوشنبه 15/01/1390 ساعت : 12:07

با عقد قرارداد 3.5 ساله
كوئيروش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران شد


کارلوس کوئيروش با امضاي قرارداد 3.5 ساله رسما هدايت تيم ملي فوتبال ايران را برعهده گرفت.

کارلوس کوئيروش پس از ديدار با علي سعيدلو که پيش از ظهر امروز در دفتر سازمان تربيت بدني انجام شد، با عقد قرارداد 3.5 ساله و توافق کامل با فدراسيون فوتبال هدايت تيم ملي ايران را بر عهده گرفت. قرارداد کوئيروش تا پايان جام جهاني 2014 برزيل است.
سعيدلو در اين ديدار از جايگاه رشته هاي ديگر نظير واليبال و بسکتبال صحبت کرد و در عين حال گفت که براي ما فوتبال چيز ديگري است و مي خواهيم مردم ايران را از طريق فوتبال خوشحال کنيم.
اين مربي پرتغالي بامداد امروز وارد تهران شده بود.
کوئيروش ساعت 15 امروز در آکادمي ملي فوتبال مقابل خبرنگاران قرار مي گيرد. وي در اين نشست قصد دارد از برنامه هاي سه ساله خود بگويد.


 

PESARE IRAN

عضو جدید
کاربر ممتاز

کد خبر : 37921 زمان ارسال خبر : دوشنبه 15/01/1390 ساعت : 12:12

كوئيروش: قرارداد من مانند تمام قراردادهاي ديگر دنيا امضا شد


سرمربي جديد تيم ملي ايران گفت: قرارداد من همانند تمام قراردادهاي جهان با فدراسيون فوتبال ايران امضا شد.


کارلوس کوئيروش پس از امضاي قرارداد با فدراسيون فوتبال ايران عنوان کرد: قراردادم با فدراسيون فوتبال ايران به مدت 3.5 سال امضا شد و مانند تمام قراردادهاي دنيا با شرط و شروطي همراه بود.
وي در پاسخ به سؤال مبني بر اينکه فوتبال ايران را در چه حدي مي‌بيند اظهار داشت: هم‌اکنون هيچ صحبتي ندارم و تمام مسائل را در کنفرانس مطبوعاتي عصر امروز مطرح مي‌کنم.


 

PESARE IRAN

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسئولان فدراسيون فوتبال پس از امضاي قرارداد با کارلوس کوئيروش، عليرضا منصوريان را به عنوان دستيار معرفي کردند.
علي کفاشيان در اين باره گفت: عليرضا منصوريان را به عنوان يک دستيار ايراني به کوئيروش معرفي کرديم تا اطلاعاتي را در مورد فوتبال ايران و تيم ملي به او ارائه دهد.

 

PESARE IRAN

عضو جدید
کاربر ممتاز

کد خبر : 37925 زمان ارسال خبر : دوشنبه 15/01/1390 ساعت : 12:22

سعيدلو خطاب به كرش: مردم ما به اندازه 50 سال شما را مي‌شناسند


کارلوس کرش پس از امضاي قرارداد با فدراسيون فوتبال ايران از خبرنگاران خواست که به سوالات آنها در نشست خبري پاسخ دهد.


علي سعيدلو رييس سازمان تربيت بدني پيش از امضاي قرارداد کارلوس کرش خطاب به اين مربي پرتغالي اظهار کرد: فوتبال بين مردم ايران بسيار ارزشمند است و بايد همه با هم کارهايي که مي‌توانيم را براي موفقيت فوتبال و شادي مردم انجام دهيم.
وي با بيان اين که بودجه امسال ورزش ايران يک ميليارد دلار است، ادامه داد: مردم ما شما را به اندازه پنجاه سال مي‌شناسند. شما سابقه خوبي در فوتبال جهان داريد. بازيکنان ما هم در زمين فوتبال مانند يک سرباز مي‌مانند.
کرش هم پس از امضاي قرارداد در جمع خبرنگاران گفت: قرارداد من همانند همه قراردادهاست و شروع يک همکاري جديد است. همه سوال‌ها را در نشست خبري پاسخ مي‌دهم.


 

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
کارلوس کیروش امشب در برنامه نود حاضر می شود
 

esmaeili60

عضو جدید
کاربر ممتاز
دستیار ایرانی "کارلوس کرش" هم مشخص شد

دستیار ایرانی "کارلوس کرش" هم مشخص شد

دستیار ایرانی "کارلوس کرش" هم مشخص شد


مسئولان فدراسیون فوتبال علیرضا منصوریان را به عنوان دستیار ایرانی کارلوس کرش معرفی کردند.
به گزارش شبکه ایران، مسئولان فدراسیون فوتبال پس از امضای قرارداد با کارلوس کرش، علیرضا منصوریان را به عنوان دستیار معرفی کردند.

علی کفاشیان در این باره گفت: علیرضا منصوریان را به عنوان یک دستیار ایرانی به کرش معرفی کردیم تا اطلاعاتی را در مورد فوتبال ایران و تیم ملی به او ارائه دهد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
برنامه‌هاي كارلوس كيروش طي امروز و فردا

برنامه‌هاي كارلوس كيروش طي امروز و فردا

برنامه‌هاي كارلوس كيروش طي امروز و فردا


جلسه با کفاشيان و ترابيان درباره موضوعات مختلف و نگارش برنامه تيم ملي، عمده فعاليت کارلوس کيروش طي امروز و فرداست.

کارلوس کيروش که در حال حاضر مشغول برنامه‌ريزي و نگارش برنامه تيم ملي فوتبال ايران است امروز و فردا (پنج‌شنبه و جمعه) جلساتي با علي کفاشيان و عباس ترابيان (رييس فدراسيون و سرپرست تيم ملي) خواهد داشت.
در اين جلسات درباره درخواست‌هاي احتمالي کيروش هم صحبت خواهد شد.
کيروش در حال حاضر دفتري را در هتل آکادمي فوتبال در اختيار داشته و امکانات مختلفي در آنجا برايش مهياست.
از ديگر برنامه‌هاي سرمربي تيم ملي ملاقات با مربيان ايراني تيم ملي است که براين اساس او روز گذشته با خانبان آناليزور تيم ملي ديداري داشته و در روزهاي آينده با عليرضا منصوريان و افرادي ديگر هم ملاقات خواهد داشت. کيروش براساس اطلاعاتي که دارد و در آينده خواهد گرفت، شرح وظايف‌شان را تعيين مي‌کند.
دن‌گاسپار يکي از دستياران کيروش که به دليل مشکلات خروجي نتوانست همراه با کارلوس وارد ايران شود بامداد امروز به تهران آمد.
 

Similar threads

بالا