XL1؛ هیبریدی فولکس واگن

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام
محصولی که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2009 از فولکس واگن معرفی شد، تغییرات جالبی را به نمایش می‌گذارد.
، اول اینکه، این مدل به بلوغ کافی برای تولید نزدیک شده است و ظاهر آن شبیه یک مد چشمگیر در دامنه فولکس واگن است.
فضای داخلی، عناصر متعددی دارد که در مدل های امروزی پیدا می شوند. درحالیکه جلوی خودرو چیزی است شبیه آن چه که ما فکر می کردیم آینده سیروکو خواهد بود .
مطابق اطلاعات فولکس واگن، مدل XL1 مصرف متوسط 0.9 لیتر در هر صد کیلومتر را دارد. XL1 به یک موتور TDi از نوع دو سیلندر خطی و در کنار آن یک موتور الکتریکی که از باتری های لیتیوم - یونی قدرت می گیرد، مجهز شده است.
موتور اصلی 48 اسب بخار قدرت تولید می کند در حالیکه این میزان در موتور الکتریکی به 27 اسب بخار کاهش می یابد.
هر دو موتور، با سیستم جعبه دنده DSG هفت سرعته پیوند می خورند که یک باتری لیتیوم – یونی قابل شارژ به کمک آن خواهد آمد.
نمونه اولیه در حالت 100 درصد الکتریکی تا 35 کیلومتر را می پیماید و 24 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می کند. سیستم هیبرید حتی از طریق سوکت های دیواری نیز شارژ می شود و این مدل سیستم ترمزگیری خلاق و احیا کننده دارد .
بر خلاف L1 اولی که به نمایش عموم در آمد، XL1 دو صندلی مجاور هم دارد، نه پشت سر هم که این موضوع، خودرو را برای ورود به خیابان ها با آنچه از قبل میان عموم جا افتاده مهیا می کند.
عرض اضافه شده این مدل به طرز شگفت‌آوری به ضریب درگ هوا ( 0.186 ) هیچ صدمه ای وارد نمی کند. تنها عنصری که به دور از مجموعه تولید به نظر می آید، درهای بازشونده به صورت عمودی هستند.
هم چنین، این مدل از پلیمرهای مستحکم و فیبر کربن ساخته شده است که به تولید محدود سالانه و قیمت بالا در این زمان منجر می‌شود.
فولکس واگن می توانست یک نمونه تولید محدود از XL1 را معرفی کند، زیرا آلمانی ها ادعا می کنند که دنبال راه حلی هستند که هزینه های تولید را کاهش دهد.
ما در مورد فرآیند « aRTM» صحبت می کنیم که به معنای ترکیب برجسته کاری پیشرفته است که در حال حاضر توسط سازنده آلمانی و تهیه کننده هایش به ثبت رسیده است.



منبع : پرشين خودرو
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
من در مورد این خودرو ها زیاد اطلاع ندارم
ولی خیلی جاب میشه که این خودرو ها وارد زندگی انسان ها بشن .
این هم یک نمونه خیابونی جالب بود .
دستد در نکنه !
 
آخرین ویرایش:

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
من در مورد این خودرو ها زیاد اطلاع ندارم
ولی خیلی جاب میشه که این خودرو ها وارد زندگی انسان ها بشن .
این هم یک نمونه خیابونی جالب بود .
دستد در نکنه !
همین امروز ازش یه کلیپ تو facebook دیدم.
 

Similar threads

بالا