یک شرح معاینه جسد خواندنی و جالب

Elaheh.1

عضو جدید
در شعبه ویژه قتل با وجود تمام فشارهای عصبی و روانی، گاهاً به ماجراهایی برخورد می شود و حوادثی اتفاق می افتد که در نوع خود کم نظیر و یا شاید بی نظیر هستند.

یکی از موارد قابل توجه در برخورد با اجساد در برخی مناطق کشور ـ که خالکوبی بر روی بدن رواج بیشتری دارد ـ وجود خالکوبی روی بدن اجساد است. این خالکوبی های موجود بر روی بدن اجساد گاهی اوقات می تواند کمک شایانی به روند تحقیقات نماید. در برخی موارد در صورتی که جسد مجهول الهویه باشد این خالکوبی ها می تواند در شناسایی هویت متوفی راهگشا باشد همچنین از طریق خالکوبی های روی بدن جسد در بسیاری اوقات، البته بسته به نوع نوشتارها، علائم و تصاویر می توان به زبان، گویش، برخی خلقیات، علایق و خصوصیات رفتاری و پاره ای اوقات زادگاه متوفی پی برد.
چندی پیش جسد مردی مجهول الهویه کشف شد که شرح معاینه جسد وی با توجه به خالکوبی های روی بدن متوفی بسیار جالب و خواندنی بود. در اینجا لازم دیدم هم از باب ایجاد تنوع در مطالب وبلاگ و هم از جهت آشنایی عزیزانی که با شرح معاینه جسد توسط پزشکی قانونی و محتویات آن آشنایی چندانی ندارند آن را عیناً و بدون هیچگونه دخل و تصرفی نقل کنم.
«گزارش معاینه جسد پزشکی قانونی»
شرح معاینه جسد: هو الباقی _ جسد متعلق به مردی حدوداً ۳۰ ساله ملبس به لباس داخل منزل با قیافه ای معتادگونه و بهداشت ضعیف در محل سالن تشریح معاینه شد. جمود نعشی زایل و کبودی نعشی در قدام جسد تکوین بود. که بیانگر وضعیت به شکم خوابیده جسد می باشد. لکه سبز شکمی تشکیل و به سمت چپ شکم انتشار یافته بود. از زمان فوت حدود ۲ الی ۵ روز می گذرد. در معاینه کلی بر روی قدام شانه راست تصویر سر یک گرگ و یک عبارت ناخوانا خالکوبی شده بود. در قدام شانه چپ یک عبارت ناخوانا خالکوبی شده بود. بر روی مچ دست راست عبارت رشید _ علی خالکوبی شده بود. در کف دست راست عبارت (نفرین بر جدایی) خالکوبی شده بود. بر روی مچ دست چپ عبارت (امان از بی کسی) و یک عبارت انگلیسی ناخوانا خالکوبی شده بود. بر روی بازوی راست عبارت های (بژی[SUP](۱)[/SUP] به شادی دالگه[SUP](۲)[/SUP]) و (از یاد رفته) و (بلبل گلزار عشقم بال پروازم نیه[SUP](۳)[/SUP] _ تا و[SUP](۴)[/SUP] سوز دل بنالم کس هم آوازم نیه) و (مختار) و (گناه من یک نگاه) و تصاویر زن _ مرد _ گل _ پرنده و خنجر خالکوبی شده بود. در خلف بازوی راست تصویر یک زن به صلیب کشیده شده و یک مرد در کنار آن خالکوبی شده بود. در روی قدام شکم و قفسه سینه تصاویر دو عقاب _ سر یک گرگ _ مار افعی _ دو کبوتر و عبارت های مرگ و توبه خالکوبی شده بود. بر روی بازوی چپ تصاویر: گوزن _ گل _ زن _ مرد و عبارتهای (برادرم غلام) و (هرچه در این شهر گشتم ندیدم اهل دلی که بداند غم تنهایی و دلتنگی من) خالکوبی شده بود. در خلف تنه تصاویر هشت زن به صورت نیم تنه و تمام قد خالکوبی شده بود. فرمول دندانی متوفی ۳۲۱۱۳ می باشد. در معاینه سرو صورت فاقد آثار ضرب و جرح بود. شکستگی استخوانهای جمجمه و صورت نداشت. در معاینه گردن فاقد آثار ضرب و جرح و شیار خفگی بود. شکستگی و در رفتگی مهره های گردنی و غضروف تیروئید نداشت. در معاینه قفسه سینه و شکم و اندام ها فاقد آثار ضرب و جرح و آثار دفاعی و مارک الکتریکی بود. شکستگی و در رفتگی دنده و جناغ و استخوانها و مفاصل اندامها نداشت. در معاینه لگن و دستگاه تناسلی طبیعی بود. از نمونه ادرار آزمایش اپیوم به عمل آمد که مثبت بود. با توجه به شرح معاینه جسد و کالبد شکافی انجام شده علت فوت اعتیاد و عوارض ناشی از آن تعیین گردید. با صلاح دید مقام قضایی پروانه دفن صادر می گردد.
دکتر ...
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
A شرح قانون روابط موجر و مستاجر سال 76 حقوق 0
جین ایر بدون شرح! حقوق 0

Similar threads

بالا