کلاژن برای زیبایی و سلامتی شما

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلاژن پروتئینی مفید برای بدن می باشد . هنگامی که ما به کلاژن فکر می کنیم اولین چیزی که به ذهن ما میرسد استفاده آن در مواد آرایشی و کاربرد آن دردرمان های زیبایی است . اما در واقع کلاژن یک ماده طبیعی تولید شده توسط بدن خود ما است که نقش مهمی در ترمیم بافت پوست ایفا می کند .


کلاژن چیست و چه کاری انجام می دهد ؟ کلاژن یک پروتئین ضروری برای بدن می باشد و در مقادیر زیادی توسط خود بدن ساخته می شود ،و این پروتئین برای بازسازی بافت ها بسیار ضروری است . در نتیجه وجود کلاژن در ترکیب استخوان ،پوست ، رباط ها ،غضروف ها و تاندون ها ضروری است . با گذشت زمان اثر این پروتئین به طور طبیعی از بین می رود و باعث به وجود آمدن تراکم استخوان و چین و چروک در پوست می شود .

کلاژن در رژیم غذایی
در سن میانسالی و پیری که تولید این پروتئین کاهش پیدا می کند ما باید با خوردن مواد غذایی که دارای این پروتئین می باشد کلاژن بدن خود را بالا ببریم . اما مانع این جا است که پروتئین با ارزش ما در مواد غذایی با قند بیش از حد و چربی زیاد وجود دارد و هم چنین این مواد غذایی با پخت و پز زیاد بیشتر پروتئین خود را از دست میدهند . پس مشاوره با یک متخصص تغذیه به ما کمک می کند تا بهترین غذا را با پروتئین بالا مصرف کنیم . بنابراین ما باید تلاش کنیم تا با استفاده از مکمل های غذایی نیاز بدن به کلاژن را رفع کنیم . کلاژن در جلوگیری از پوکی استخوان و کاهش درد و ناراحتی در مفاصل به ما کمک می کند ،البته بیشترین تاثیر آن در جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک روی پوست است .

چگونگی مصرف کلاژن اگر ما کلاژن را به صورت مکمل غذایی استفاده کنیم ، مصرف ۱۰ گرم از آن در روز کافی است .و برای کسانی که فعالیت فیزیکی بالایی دارند و یا ورزش زیاد می کنند و هم چنین کسانی که عمل جراحی پلاستیک انجام داده اند برای ترمیم پوستشان یک درمان فوق العاده عالی است .
 

Similar threads

بالا