کامپیوترهای اپل هم دیگر در برابر ویروس‌ها مقاوم نیستند

F@tima s332

عضو جدید
کاربر ممتاز

[h=2]یکی از مزیت‌های کامپیوترهای اپل در کنار جالب بودن خود دستگاه و ارادتی که خیلی‌ها به برند اپل دارند، مقاومت سیستم عامل آن در برابر ویروس بود. آیا این مزیت همچنان باقی مانده است؟[/h] [h=4]به گفته وب سایت این کمپانی: سخت افزار های اپل،برپایه پیشرفته ترین سیستم عامل جهان ساخته شده اند و بخشی از دلفریبی این دستگاه ها قطعا مربوط می شود به سیستم ایمنی فوق العاده قوی که دارند.کامپیوتر هایی که اپل به شما پیشنهاد می دهد همواره آماده به خدمت هستند و از زیر باری که روی دوششان است شانه خالی نمی کنند. به عبارت دیگر مک ها در برابر هیچ ویروس و بدافزاری آسیب نخواهد دید.
خوب این از ادعاهای شرکت اپل. اما بیایید برگردیم به آپریل گذشته: یک رخداد فلش بک بات نتی بیش از 600 هزار مک را در سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار داد و فقط 300 هزار دستگاه از این مدل کامپیوتر در آمریکا آسیب دیدند. هکر ها با استفاده از ضعف برنامه جاوا، به کامپیوتر ها وارد شدند و شروع به جست و جوی اطلاعات کاربران از قبیل پسورد ها و حساب های مالی ، کردند. تنها نزدیک به 300 مورد از کامپیوتر هایی که آسیب دیده بودند در خود کوپرتینو واقع شده بود.
در پی این حملات اپل کمی از موضع متکبرانه خود در مورد امنیت سیستم هایش پایین آمد. جملاتی که در وب سایت کمپانی در تعریف و تمجید از این سیستم نوشته شده بود اندکی تغییر یافت و جای خود را عبارت ملایم تری داد. مثلا عبارت : "این کامپیوتر هرگز ویروسی نمی شود " به جمله :" این کامپیوتر به عنوان یک کامپیوتر امن ساخته شده است" تغیر یافت و شعار گذشته اپل " بدون انجام هیچ کاری دور داده های خود یک گارد امنیتی بکشید " با عبارت کوتاه : "ایمن شوید" عوض شد.
این اتفاقات شاید به مثابه یک تغیر کوچک در بازار فروش کامپیوترها تلقی شود اما می توان آن را به پایان یک عصر تعبیر کرد.پایان عصری به دور از نگرانی ها. همچنانچه که ما روز به روز بیشتر اطلاعاتمان را به این دستگاه ها می سپاریم ، تئوری تامین گارد امنیتی روی داده ها بدون انجام هیچ کاری ، هم بیشتر مفهوم خود را از دست می دهد و بی اثرتر شده است. حالا دیگر صاحبان کامپیوتر های اپل هم نمی توانند چنین ادعایی داشته باشند.

منبع

[/h]
 
بالا