کارشناسی | درک و بیان محیط

sara_dr

عضو جدید
به نام خداوند جان و خرد

درک و بیان محیط

تعداد واحد : 3 واحد
نوع واحد : نظری
پیش نیاز : ندارد


http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=173898&d=1381159544

فهرست تاپیک :

فهرست تاپیک های مرتبط :





به نظرم رسید اگه یه تاپیکی به نام واحدای درسیمون(واحدای عملی) باز کنیم وبگیم که توی اون واحد با ما چه کارایی کردن خیلی مفید باشه .
چون هیچ 2استادی پیدا نمی شن که 1 روش دنبال کنن ما اینجوری میتونیم خیلی به هم کمک کنیم یا حداقل می دونیم تو چه سطحی نسبت به بقیه دانشگاه ها قرار داریم
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

sara_dr

عضو جدید
از ترم 1 شروع میکنم درک وبیان محیط اصلی ترین واحد درسی ترم1
اولین تمرین ما این بود : توی یک مکعب 20*20 به وسیله مثلث مساوی الاضلاع 15 سانتی متری -خطوط 3 میلیمتری(با طول دلخواه) -مربع 10 سانتیمتری -مربعهای 2 سانتی و مثلث های 1.5 سانتی بی نظمی هایی رو ایجاد کنیم به نحوی که یک عامل منظم کنندهای داشته باشند
مربع 20*20 روی کاغذ آ2 یاآ3 کشیده شن و متریال ها با مقوای مشکی درست شن
 

sara_dr

عضو جدید
اندازه دقیق ضخامت خطوط رو یادم نمیاد احتمالا بیشتر از 3 میل بود
 

sara_dr

عضو جدید
تمرین3: 198 رنگ با گواش به طوری که رنگهای اصلی رو وسط قرار می دیم هر رنگ به وسیله 5 رنگ از بالا به رنگ سفید نزدیک میشن و از پایین به مشکی
 

marya_com

عضو جدید
درک و بیان ما در ترم 1 بانشستن جلوی هم و کشیدن قیافه ی روبه رویی بدون نگاه کردن به کاغذ و برداشتن قلم شروع شد ولی استاد از کارمون ناراضی بودیکی دو هفته ای از اجسام و.... به همین روش کار می کردیم
تا استاد راضی شد ولی گفت هنوز کیفیت خط ندارید و ما منظورش را نمی فهمیدیم
در مرحله 2 می تونستیم به کاغذ نگاه کینم ولی هنوز اجازه نداشتیم قلم را از روی کاغذ برداریم
در مرحله 3 مثل طراحی کار می کردیم
در مرحله 4 یک شی که اجزای آن قابلیت جدا شدن داشت را مثل ابمیوه گیری و.... را انتخاب و طراحی کریدم و با کنته راندو کریدم به طوری که ترتیب ترکیب اجزای آن معلوم باشد
و در آخر به صورت گروهی یک بنا را انتخاب و با کنته راندو کردیم که شیت ما 2.5 در 3.75 متر بود
که نمای گنبد مسجد جامع بود
 

sara_dr

عضو جدید
کار پایان ترم : چند ویلا رو به انتخاب خودمون با گواش راندو کنیم یا بافت ویلا رو تغییر بدیم من سعی کردم ویلای خانه آبشار با دو رنگی راندو کنم که بیشترین رنگ طبیعت اطراف خودشو داره یعنی سبز(رنگ درخت)و خاکستری(رنگ سنگ) . به نظر من با این دو رنگ این ویلا بیشتر تو دل ظبیعت احساس میشه (رایت بر این اعتقاد بود که این ویلا جزئی از طبیعته)شاید با این دو رنگ این گفته رایت بیشتر احساس بشه:D
 

Architect 1

عضو جدید
ارایه یک ایده ی خلاقانه

ارایه یک ایده ی خلاقانه

منظور من این است:
مثلا استاد ما گفت که یکی از بچه ها در ترم های قبل جعبه بیسکوییت وچند تکه توپ بریده شده را به هم وصل کرد که در نهایت به یک ایستگاه مترو تبدیل شد که توپ ها به عنوان درخت در نظر گرفته شدند و با اضافه کردن چند وسیله دیگر جعبه بیسکوییت به قطاری که در حال ورود به زمین است تبدیل شد.
یعنی در واقع با بکارگیری خلاقیتمان و با استفاده از وسایل متفاوتی مثل شیشه نوشابه و جعبه های مواد غذایی و پیچ و بادکنک و لامپ و .... و با استفاده از آنچه در محیط اطراف وجود دارد طرح زیبایی را ارایه دهیم.یعنی با به هم وصل کردن احجام مختلف یک طرح خلاقانه و زیبا ارایه دهیم که در نهایت به صورت یک سازه در می آید.
مثلا مثل طرح هایی که در وسط میادین ایجاد می کنند یا سردرهای مختلف یا مقبره های شاعران و ....

اگر ایده خاصی به نظرتان می رسد یا خودتان همچین طرحی داشته اید یا سایت خاصی را می شناسید لطفا من را راهنمایی کنید.

مرسی! :redface:
 
آخرین ویرایش:

Architect Art

عضو جدید
نمونه کارها

نمونه کارها

این کار بچه ها:

Shoe 2.jpg

Tea 6.jpg

البته کارهای ما در این درس بیشتر به نقاشی متمایل بود تا معماری:warn:
 

Architect Art

عضو جدید
کار

کار

و....
 

پیوست ها

  • Tea 1.jpg
    Tea 1.jpg
    19.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Ahjam 4.jpg
    Ahjam 4.jpg
    34.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Architect Art

عضو جدید
کار

کار

این هم حجم هایی که بچه ها باید با استفاده از هر آنچه که در اطراف خود پیدا می کنند به طور خلاقانه ترکیب کنند:

IMG_0536.jpg

IMG_0538.jpg
 

moh110h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یکی از کارای خودم

باز هم اگر خوب بود میگذارم

راندو با مداد رنگی زمان کتر از یک ساعت

DSC00459.jpg
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بله ما دیگه سعادت نداشتیم با جاهد برداریم...

مهدی نژاد بود و صدیق که من گروه خونیم با صدیق تضاد داشت!

البته خانم مهندس این کاریه که من سر کلاس کشیدم بچه ها بکشن ها...من 84 دانشجوی مهدی نژاد بودم...
اتفاقا استاد من هم دكتر مهدينژاد بودن
منم 2 نمونه از كاراي اولم رو براي بيان معماري ميذارم
ديگه ببخشيد به پاي كار باقي دوستان نميرسه
اولي رو با پاستل كار كردم دومي هم ماركرهردوشون اولين تجربه من توي كار باهاشون بود.


 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
ما تو درس درک و بیان محیط به ترتیب این کارا رو انجام دادیم :
1- تمرین خط وکشیدن دایره 2- کشیدن حجم های مختلف 3- تمرین پرسپکتیو یه نقطه ای و دو نقطه ای 4-تمرین ایجاد تناسب در کادری مشخص با اشکال هندسی 5-تصور یک فضای شهری و کشیدن آن 6- درک شعری مشخص شده و به تصویر کشیدن آن 7- تمرین کشیدن فیگور8-رفتن به فضای بیرون دانشگاه و زدن اسکیس از ساختمان 9-کشیدن پرسپکتیو از ماشین 9-تمرین سایه زدن به صورت رسیدن از دو رنگ به یک رنگ 10- سایه زدن احجام 11-تمرین ترکیب احجام 12- تصور یک فضای کودکانه وکشیدن آن 13-کروکی از بازارهاو محله های قدیمی 14- آموزش انواع درخت وسبزه در پلان ونما 15- آموزش راندو با ماژیک 16- پروژه پایان ترممون هم راندو کردن 20 تا طرح وتحویل آلبوم از کارای طول ترم
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
تو درس بیان معماری1 هم کارا ی زیر رو انجام دادیم در همه ی کارها فقط حق استفاده از روان نویس یا راپید را داشتیم واستفاده از مداد ممنوع بود.
1- تمرین خط اسکیس و مستقیم 2-تمرین فونت 3-تمرین خط ممتد,خط نازک شونده,خط موج دار یک طرفه ودو طرفه با ماژیک 4- کشیدن درخت درنما و پلان وشیوه سایه زدن وراندو کردن آن 5- آموزش انواع پوشش گیاهی , آب ، آسمان , بافت 6- راندوی نما 7- ترسیم فیگور 8- ترکیب بندی در عکاسی 9- رفتن به فضای بیرون دانشگاه وزدن اسکیس ازساختمان «چند بار در طول ترم » 10- پروژه پایان ترممون هم معرفی یک بنای معماری در دو شیت 70*50 بود.
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
کارایی که تو درس کار گاه مصالح وساخت انجام دادیم
1- درست کردن مربع,مخروط, منشور,هرم با مقوا وفوم
2-ساختن کاربندی با چوب بالسا و مقوا
3-ساختن گنبد با چوب بالسا
4- درست کردن توپوگرافی از روی نقشه با چوب پنبه
5-ساختن یک دگرگونی با مقوا ماکت « شروع کردن از یک شکل ناقص ودر نهایت رسیدن به شکل کامل آن »
6- درست کردن نما ی یک مسجد با مقوا ماکت
7- ساخت یک نوع در ونشان دادن روش استفاده از آن
8- آموزش اتوکد درکلاس
9- پروژه پایان ترممون هم ساخت یک بنای سنتی یا مدرن ازتعدادی معمار مشخص شده بودکه باید اندازه های بنارو بوسیله اسکچاپ در می آوردیم.
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
در درس مقدمات طراحی معماری1 این کارارو انجام دادیم :
1- درست کردن یادمان با اسفنج 2 - کشیدن پلان و برش ازخانه خود 3- ساختن حجم های مختلف با اسفنج وزدن اسکیس از 6نمای آن 4- طراحی اتاق خواب با رعایت اصول 5- طراحی آشپزخانه 6- درست کردن 13شیت 70*50 با عناوین ورودی,کف, سقف,دیوار,نورگیروبازشو,فضای نیمه باز, پلکان,نور در معماری ,آب درمعماری,اقلیم های گرم وخشک,معتدل ومرطوب,گرم ومرطوب, سردوکوهستانی 7- بررسی زمینی مشخص شده از نظر همه ی عواملی محیطی واقلیمی وطراحی یک کافه تریا در آن 7- پروژمون هم ساخت ماکت همون کافه تریا وکشیدن پلان ,نما وبرش با مقیاس برای کافه تریا وتحویل کلیه کارای انجام شده در طول ترم بود.
 
آخرین ویرایش:

avide

عضو جدید
ماترم اول با استادحاجی زاده کلاس داشتیم.جلسه اول یک کاراکتر کارتونی رو kolazhکردیم بعد چون فامیلشون که دوستم بود کارش با بقیه فرق می کرد واسه اون رو قبول کرد که مفهوم گرا نبود بعد عین ناباوری زد زیر حرفاش و گفت که نمی خواستم معناگرا باشه!!من پت و مت رو کت و شلوار پوشوندم ودوستم تن اون زن عصبانیه بود تو کارتون ببیی ها رو با مداد:razz:مثلا شبیه مرد عنکبوتی کرد.!!!!
خلاصه سرکار بودیم با این استاد...جلسه بعدش بفرمایید شام راه انداخت .یه جلسه هم گفت باید نمایشگاه زباله راه بندازید:eek:خلاصه سر این 2هفته الاف بودیم.بعد گفت از مقوا کارتون صندلی درست کنید که اتصالات فقط از خود مقوا باشند اما هر کی چسب زد نمره ی بالاتر رو گرفت.خلاصه من سر کلاس این مثلا استاد روانی شدم:wallbash::w21::w15::w33::w34:بعد یه سری فیلم وآهنگ از یه سری گروه دیوونه آورد و گفت برای آرشیتکت شدن اول باید مثل اینا دیوونه شدیکیشم از یه خانمی بود که رویای یه لاک پشت رو بی کلام و مثل اپرا اجرا میکردنمیدونین مو به تن آدم سیخ میشد:cry:وقتی از ساعت 8تا 3 این آهنگا رو گوش میدادیم.بعدگفت هفته بعد شما هم باید از خودتون این آوازها رو در بیاریددیگه بقیه شو نمی گم.
هیچکس هم جز من اعتراض نکرد در نتیجه من شدم 18 و بقیه 20 و 19.5واین مقدمات روانی شدن من رو فراهم کرد:w40::w32::w42::w46:من ازاد قزوین در س می خونم به نظرتون اگه بارییس دانشگاه مستقیم حرف بزنم کاری واسه اینجور استادها می کنه؟آخه ایمیل زدم اما هیچ اتفاقی نیفتاد.راستی تاکید کنم که درس درک و بیان محیط بود.
 
آخرین ویرایش:
بالا