persian-pelast
عضو جدید
[h=2][/h]
شاید برایتان پیش آمده باشد که با دوستان به صخره نوردی رفته باشید و اصلا ندانید باید چه کاری انجام دهید و با طناب ها و تکنیک های خاص بالا رفتن کاملا نا آشنا باشید. در این شرایط افراد ماهری را می بینید که به راحتی به بالای قله می رسند. شما هم از فکر رسیدن به قله به هیجان می آیید اما اصلا نمی دانید باید از کجا شروع کنید.
حالا تصور کنید یک برنامه بازاریابی اجتماعی هم به همین روال است.
اگر این برنامه را از نقطه ی صفر شروع کرده اید همه ی مراحل به یک اندازه هیجان انگیز و طاقت فرسا هستند. خودتان بهتر از هر کسی می دانید که چه هدفی دارید و چرا این هدف را دنبال می کنید. افرادی که این مسیر را از پیش رفته اند می بینید و ایده هایی برای رسیدن به قله در سر دارید.
شاید داشتن برنامه بتواند به شما کمک کند.
اگر می خواهید از طریق بازاریابی اجتماعی کارتان را شروع کنید قدم به قدم این مراحل را دنبال کنید.
برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی
از مراحل ابتدایی شروع کنید و کم کم بسازید و بالاتر بروید. از طریق شبکه های اجتماعی از هیچ شروع کنید. این مسیر مثل یک مسافرت در جاده است. ابتدا خودتان را در مسیر درست قرار می دهید سپس هدف گذاری می کنید و تصمیم می گیرید که قصد دارید به کجا برسید و ضمن چک کردن نقشه در میانه های راه کمی هم تفریح می کنید.
قدم اول – شبکه اجتماعی انتخاب کنید.
قدم دوم – یک صفحه شخصی تشکیل دهید و کامل پر کنید.
قدم سوم – هویت داشته باشید.
قدم چهارم – استراتژی مطالب را انتخاب کنید.
قدم پنجم – تجزیه تحلیل و تست کنید.
قدم ششم – تعامل داشته باشید.
۱- کدام شبکه ی اجتماعی بهتر است؟
شبکه های اجتماعی مختلف مثل نوشابه ها در مارک های متفاوت یکسان هستند و فرق چندانی ندارند. هر شبکه تک است ، شیوه خاص و سبک و مخاطبان ویژه ی خودش را دارد. باید یکی از شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید که با استراتژی شما تطابق بیشتری داشته باشد و بتواند در راستای رسیدن به اهداف کمکتان کند.
مجبور نیستید همه جا فعال باشید. فقط همان هایی که برای شما و مخاطبان شما اهمیت بیشتری دارند.
مواردی هستند که می توانند در جهت اینکه کدام شبکه های اجتماعی مناسب هستند و اینکه بهتر است روی چند تا از آن ها فعال باشید کمکتان کنند.
زمان – روزانه چند ساعت برای شبکه های اجتماعی وقت می گذارید؟ سعی کنید هر روز برای هر کدام از آن ها حداقل یک ساعت وقت بگذارید. سعی کنید حداقل برای شروع این مقدار زمان صرف کنید. بعدا با ابزار هایی نظیر Buffer می توانید کمی در زمان صرفه جویی کنید.
منابع - با چه افراد و مهارت هایی سروکار دارید؟ شبکه های اجتماعی دیدنی مثل اینستاگرم و پینترست به عکس و تصویر نیاز دارند اما گوگل پلاس بر محتوای با کیفیت تاکید دارد. آیا منابع کافی دارید تا این نیاز ها برآورده شود؟
مخاطب – مخاطب های اصلی شما بیشتر کجا وقت می گذرانند؟ یا کدام شبکه اجتماعی جمعیت کافی دارد؟
در بخش دوم تصمیم گیری می توانید در مورد مخاطبان تحقیق کنید و این کار را از طریق نظر سنجی ها پی گیری کنید. مرجع کامل این اطلاعات Pew است. همچنین جزئیات فعالیت افراد در سایت های فیسبوک توییتر اینستاگرم پینترست و لینکدین را ارائه می کند. در شکل زیر رده بندی سنی افرادی که از توییتر و فیسبوک استفاده می کنند در مقابل هم لیست شده است.
شاید برایتان پیش آمده باشد که با دوستان به صخره نوردی رفته باشید و اصلا ندانید باید چه کاری انجام دهید و با طناب ها و تکنیک های خاص بالا رفتن کاملا نا آشنا باشید. در این شرایط افراد ماهری را می بینید که به راحتی به بالای قله می رسند. شما هم از فکر رسیدن به قله به هیجان می آیید اما اصلا نمی دانید باید از کجا شروع کنید.
حالا تصور کنید یک برنامه بازاریابی اجتماعی هم به همین روال است.
اگر این برنامه را از نقطه ی صفر شروع کرده اید همه ی مراحل به یک اندازه هیجان انگیز و طاقت فرسا هستند. خودتان بهتر از هر کسی می دانید که چه هدفی دارید و چرا این هدف را دنبال می کنید. افرادی که این مسیر را از پیش رفته اند می بینید و ایده هایی برای رسیدن به قله در سر دارید.
شاید داشتن برنامه بتواند به شما کمک کند.
اگر می خواهید از طریق بازاریابی اجتماعی کارتان را شروع کنید قدم به قدم این مراحل را دنبال کنید.
برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی
از مراحل ابتدایی شروع کنید و کم کم بسازید و بالاتر بروید. از طریق شبکه های اجتماعی از هیچ شروع کنید. این مسیر مثل یک مسافرت در جاده است. ابتدا خودتان را در مسیر درست قرار می دهید سپس هدف گذاری می کنید و تصمیم می گیرید که قصد دارید به کجا برسید و ضمن چک کردن نقشه در میانه های راه کمی هم تفریح می کنید.
قدم اول – شبکه اجتماعی انتخاب کنید.
قدم دوم – یک صفحه شخصی تشکیل دهید و کامل پر کنید.
قدم سوم – هویت داشته باشید.
قدم چهارم – استراتژی مطالب را انتخاب کنید.
قدم پنجم – تجزیه تحلیل و تست کنید.
قدم ششم – تعامل داشته باشید.
۱- کدام شبکه ی اجتماعی بهتر است؟
شبکه های اجتماعی مختلف مثل نوشابه ها در مارک های متفاوت یکسان هستند و فرق چندانی ندارند. هر شبکه تک است ، شیوه خاص و سبک و مخاطبان ویژه ی خودش را دارد. باید یکی از شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید که با استراتژی شما تطابق بیشتری داشته باشد و بتواند در راستای رسیدن به اهداف کمکتان کند.
مجبور نیستید همه جا فعال باشید. فقط همان هایی که برای شما و مخاطبان شما اهمیت بیشتری دارند.
مواردی هستند که می توانند در جهت اینکه کدام شبکه های اجتماعی مناسب هستند و اینکه بهتر است روی چند تا از آن ها فعال باشید کمکتان کنند.
زمان – روزانه چند ساعت برای شبکه های اجتماعی وقت می گذارید؟ سعی کنید هر روز برای هر کدام از آن ها حداقل یک ساعت وقت بگذارید. سعی کنید حداقل برای شروع این مقدار زمان صرف کنید. بعدا با ابزار هایی نظیر Buffer می توانید کمی در زمان صرفه جویی کنید.
منابع - با چه افراد و مهارت هایی سروکار دارید؟ شبکه های اجتماعی دیدنی مثل اینستاگرم و پینترست به عکس و تصویر نیاز دارند اما گوگل پلاس بر محتوای با کیفیت تاکید دارد. آیا منابع کافی دارید تا این نیاز ها برآورده شود؟
مخاطب – مخاطب های اصلی شما بیشتر کجا وقت می گذرانند؟ یا کدام شبکه اجتماعی جمعیت کافی دارد؟
در بخش دوم تصمیم گیری می توانید در مورد مخاطبان تحقیق کنید و این کار را از طریق نظر سنجی ها پی گیری کنید. مرجع کامل این اطلاعات Pew است. همچنین جزئیات فعالیت افراد در سایت های فیسبوک توییتر اینستاگرم پینترست و لینکدین را ارائه می کند. در شکل زیر رده بندی سنی افرادی که از توییتر و فیسبوک استفاده می کنند در مقابل هم لیست شده است.