چند تا عکس قشنگ

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
عکسهایی از هنر زیبای شن و ماسه



عکسهایی از هنر زیبای شن و ماسه


 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=1]عکس جالب بوسه بر آب[/h]ارک هانکاکس، یک لحظه باور نکردنی را شکار کرده است. یک مرغ عشق آنقدر به تصویر خود در آب زل می زند که سرانجام شیفته آن می شود.
روزنامه دیلی تلگراف نوشته است که او برای گرفتن این عکس یک ماه تمام در نقطه مقابل این منطقه که محل گذر مرغان نغمه سرای از این جنس است به کمین نشسته تا سرانجام به این تصاویر دست پیدا کرده است.​
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز






[h=1]مراقبت یک سگ از جوجه غاز یتیم!/عکس[/h]
مهر : یک سگ در انگلیس جوجه غاز یتیمی را از چنگال یک روباه وحشی نجات داد و اکنون از آن مراقبت می کند.
این داستان جالب سرنوشت جوجه غازی ساکن استستد انگلیس است. یک روباه وحشی به یک غاز مادر حمله و آن را کشت. جوجه این ماده غاز نیز که به شدت در خطر قرار داشت توسط سگی به نام “فرد” نجات داده شد. اکنون این جوجه غاز زرد رنگ یتیم که “دنیس” نام دارد تحت مراقبت این سگ قرار دارد.

“جرمی گولد اسمیت”، ۴۴ ساله صاحب این سگ به دیلی میل اظهار داشت: “این جوجه به شدت گلی شده بود. فرد ساعت ها آن را لیسید و تمیزش کرد. دوستی آنها شگفت انگیز و تماشای آن دو وقتی با هم بازی می کنند واقعا جالب است.”
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
پل های زیبا و ابتکاری از سراسر جهان
1 – پل حضرت موسی در هلند (The Moses Bridge, Netherlands)
توسط گروه RO & AD طراحی شده است . از چوب آکویا ساخته شده است . چوبی که با استفاده از آخرین تکنولوژی از بهترین چوبهای مناطق استوایی نیز محکم تر و بادوام تر شده است . از لایه خاصی در قسمت در تماس با آب آن استفاده شده است . این پل به خاطر معجزه حضرت موسی در شکافتن نیل به نام این پیامبر نام گذاری شده است .



2 – پل داوینچی در نروژ (Da Vinci Bridge , Norway )
پلی که توسط داوینچی طراحی شده بود 500 سال بعد ساخته شد . این پل در یک شهر کوچک در 20 کیلومتری شمال اسلو پایتخت نروژ قرار دارد . این اولین سازه مهندسی است که از نقاشی های داوینچی ساخته شده است .

3 – پل موجهای هندرسون سنگاپور ( Henderson Waves, Singapore )
این پل عابر پیاده 275 متری دو پارک را در سنگاپور به هم متصل می کند . این پل ظاهر زیبای موج مانندی دارد .


4 – پل میلنیوم گیتس هد در انگلستان (The Gateshead Millennium Bridge, England)
به دلیل شکل و نوع انحنای آن به نام پل چشمک زن نیز معروف است . این پل عابر و دوچرخه سواران بر روی رودخانه تاین در شمال شرقی انگلستان زده شده است .
5 – پل جمع شونده در انگلیس ( Rolling Bridge, England)
این پل 12 متری از جنس چوب و فولاد در سال 2004 در بخش کوچکی از کانال یکپارچه لندن ساخته شده است . این پل قابلیت جمع شدن به شکل یک هشت گوش را دارد .


6 – پل اسلاورهوف هلند (Slauerhoffbrug, Netherlands)
اسلاورهوف واقع در لیوواردن یک پل تمام اتوماتیک با قابلیت حرکت و تطبیق پذیری با محیط اطراف خود است . قابلیت جابجایی و تغییر شکل سریع آن به شکلی که لازم است به کشتی ها اجازه حرکت می دهد .

7 – پل کوبیتسشک برزیل ( The Juscelino Kubitschek Bridge , Brazil )
ایده اصلی این پل برای حل مشکل مردم حومه شهر برای رفت و آمد به خانه هایشان بعد از کار در شهر بوده است . پل کوبیتسشک (رییس جمهور قدیمی برزیل ) توسط 2 طراح برزیلی طراحی شده است .

8 – پل میلو فرانسه (The Millau Viaduct, France)
بلندترین پل جاده‌ای جهان به ارتفاع 343 متر است که در بالای رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد. این پل توسط میشل ویرلوژو (مهندس سازه) و نورمن فاستر (معمار) طراحی و در دسامبر سال 2004 توسط ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه افتتاح شد.
جاده پل به طول 2460 متر از مقاطع فولادی در 8 دهنه با عرض 32 متر و فاصله متوسط 342 متر بین هر ستون تشکیل شده است. این جاده بیش از 36،000 تن وزن داشته و با عمق 4?2 متر به عنوان طولانی‌ترین جاده کابلی پل در جهان به حساب می آید.

9 – پل اژدها آمستردام (Python Bridge)
به دلیل ظاهرش به این نام شناخته می شود . این پل قرمز حدود 90 متر طول دارد.

10 – پل اورسوند در سوئد (Oresund Bridge, Sweden)
پل اورسوند از تنگه اورسوند عبور می کند و سوئد را به دانمارک متصل می کند . حدود 8 کیلومتر از ساحل سوئد تا جزیره ای مصنوعی ادامه دارد . از آن جزیره تا جزیره آماگر دانمارک به صورت تونلی 2 کیلومتری ادامه دارد . آن جزیره مصنوعی به این دلیل ایجاد شده که آب به داخل تونل نفوذ نکند .

 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
7 شگفتی گردشگری روسیه


1- دریاچه ی بایکال
این دریاچه، عمیق ترین دریاچه ی جهان است، که در شرق سیبری واقع شده است. با زلال ترین آب دریاچه ای روی زمین، این دریاچه 1500متر عمق دارد.


2- دره ی آب افشان ها
صدها آب فشان که بخار و آب از آن خارج می شود در این منطقه که نام آن کامچاتکا است قرار گرفته اند. این محل در آثار میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.




3- اثر تاریخی مادر میهن
این مجسمه عظیم و یادبود گرانبها به یاد کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شده است.


این مجسمه با 85متر ارتفاع دو برابر مجسمه آزادی در امریکا بوده و در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بلندترین مجسمه تاریخی ثبت شده است، این زن نماد کشور روسیه است.




4- کاخ پیترهوف
این کاخ توسط پیتر اول در اوایل قرن 17میلادی در نزدیکی سنت پترزبورگ ساخته شده است. این بنا بیشترین آمار جذب توریست در روسیه را دارد.


5- کلیسای جامع سنت باسیل
در مورد این اثر هیچ نظری نمی توان داد، عکسها خود گویای انتخاب به عنوان شگفتی هستند.



6- قطب های جمهوری کومی
هیچ کس از تاریخ دقیق ساخت یا آفریده شدن این بناهای عجیب اطلاعی در دست ندارد. البته دانشمندان معتقدند تنها دست توانای خداوند می تواند چنین اثری را بر جای گذارد.


بلندترین این صخره ها 42متر ارتفاع دارد و دانشمندان می گویند قدمت آنها به 200میلیون سال پیش باز می گردد.



7- کوههای البروس
بلندترین نقطه ی روسیه این کوهها هستند، حتی برخی معتقدند بلندترین نقطه ی اروپا نیز کوههای البروس است.


بسیاری از توریست ها برای اسکی و اسنوبرد هرساله به این کوهها می آیند. ارتفاع کوه البروس 5600متر برآورد شده است.


 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
1- دریاچه ی تورکانا ، اتیوپی، کنیا :
دریاچه ی تورکانا در میان شکاف دره ی بزرگ کنیا قرار دارد و چهارمین دریاچه ی قلیایی جهان است. این دریاچه یکی از زیباترین مناطق برای عکس برداری است چرا که جزیره ی مرکزی جایی که است که بخار حاصل از فرآیند تبخیر از آن بلند می شود ، قسمت دیگی از این دریاچه دریاچه ی نمک است.



2- دریاچه ی توبا ، اندونزی :
این دریاچه ی زیبا که در نزدیکی دهانه ی آتشفشان سوماترا قرار دارد به عنوان بزرگترین دریاچه ی باقی مانده از آتشفشان جهان شناخته می شود . کوه هایی که در اطراف این دریاچه قرار دارند همگی آتشفشانی هستند و قسمت هایی از آن ها توسط سنگ های مذاب آتشفشان به وجود آمده اند.

\​

3- دریاچه تاهوئه ، آمریکا :
این دریاچه ی زیبا که در میان قله ی بلند کوهستان قرار دارد به عنوان بزرگترین دریاچه ی آب تازه(روان) در آمریکای شمالی شناخته می شود و دارای یک اکوسیستم قوی است. این دریاچه به عنوان یکی از مشهورترین محل های تجمع آمریکا شناخته می شود .



4- دریاچه ی بایکال ، روسیه :
این دریاچه ی زیبا بزرگترین و قدیمی ترین دریاچه ی یخچال طبیعی در جهان است. این دریاچه که به آن لقب "مروارید سیبری" داده اند در میان دره ای زیبا با مناظری باور نکردنی قرار دارد. به دلیل وسعت زیاد بایکال بعضی آن را با نام "دریای شمال" نیز می شناسند.

5- دریاچه ی اوهرید ، آلبانی، مقدونیه :
این دریاچه ی زیبا به عنوان عمیق ترین دریاچه ی کوه های بالکان شناخته می شود و به دلیل وجود اکوسیستم منحصر بفردی که دارد در فهرست آثار یونسکو نیز ثبت شده است. این دریاچه در مرز میان کشورهای آلبانی و مغدونیه قرار دارد.

6- دریاچه ی بیوا ، ژاپن :
این دریاچه که به عنوان بزرگترین دریاچه ی آب پاک (روان) ژاپن شناخته می شود مکانی است که زیبایی و سنت ها با هم جمع می شوند و محیط زیبایی خلق می کنند. در ادبیات ژاپن این دریاچه اهمیت زیادی دارد چرا که الهام بخش تعداد زیادی از شاعران ژاپنی بوده و است. این دریاچه از لحاظ تاریخی نیز اهمیت دارد و بخشی از فرهنگ ژاپن به حساب می اید.


7- دریاچه ی تِشِک پوک ، آمریکا :
این دریاچه یکی از آبی ترین و پاک ترین دریاچه های آمریکاست اما متاسفانه در سال های اخیر آب های الوده دریا به این دریاچه وارد شده اند و اکوسیستم منطقه را دچار اختلال کرده اند. دلیل این اتفاق گرم شدن کره ی زمین و بدنبال آن ذوب شدن یخچال های قطبی است. اما با این حال دریاچع ی تشک پوک هنوز یکی از زیباترین دریاچه های جهان است وهر سال میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است.


8- دریاچه ی آتیتلان ، گواتمالا :
دریاچه ی آتیتلان که به عنوان عمیق ترین دریاچه در آمریکای جنوبی شناخته می شود در دامنه ی سه آتشفشان مختلف قرار دارد. به دلیل آب آبی رنگ و پاک دریاچه تصویر آسمان در آن منعکس می شود و یکی از زیباترین مناظر عکاسی را پدید می آورد. این دریاچه در پارک ملی گواتمالا قرار دارد.


9- دریاچه ی مالاوی ، مالاوی، تانزانیا، موزامبیک :
این دریاچه ی زیبا به دلیل وسعت و مکانی که در آن قرار دارد بین سه کشور تانزانیا، موزامبیک و مالاوی قرار دارد. متاسفانه به دلیل مشاجراتی که بین این سه کشور است دریاچه ی مالاوی به عنوان یکی از آثار ثبت شده در فهرست یونسکو آن طور که باید میزبان گردشگران نیست اما با این حال یکی از زیباترین دریاچه های جهان است. این دریاچه زیست گاه تعداد زیادی از ماهیان کمیاب سیکیلد است که در آب های شیرین زندگی می کنند.



10- دریاچه ی تی تی کاکا ، بولیوی، پرو :
این دریاچه که بزرگترین دریاچه ی آمریکای جنوبی است به عنوان پر ارتفاع ترین دریاچه از سطح دریا در جهان نیز شناخته می شود. در مورد این دریاچه افسانه های زیادی وجود دارد که مردم محلی به آن ها اعتقاد دارند.





 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
1- دریاچه ی میشیگان ، آمریکا :
دریاچه ی میشیگان که یکی از بزرگترین دریاچه های آمریکای شمالی است به خاطر ساحل فوق العاده ای که دارد مشهور است. این دریاچه ی زیبا که در شهر میشیگان قرار دارد به شکل خوبی به گردشگران معرفی شده به همین دلیل سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است.



2- دریاچه ی بویلینگ ، دومینیکا :
دریاچه ی بویلینگ به معنی دریاچه ای که در حال بخار شدن است در جزیره ی دومینیکا قرار دارد ؛ این جزیره قبلاً تحت مستعمره انگلستان بود اما بعد از 1978 مستقل شد. در کنار این دریاچه یک آتشفشان فعال وجود دارد و به همین دلیل آب این دریاچه بیشتر از سطح معمول گرم است وکف می کند. همین دلیل باعث شده تا گردشگران زیادی به این دریاچه ی زیبا بیایند و تعطیلات خود را در این جزیره بگذرانند.



3- دریاچه ی تانا ، اتیوپی :
این دریاچه ی زیبا که در کشور اتیوپی قرار دارد یکی از سرچشمه های رود نیل در آفریقا و بزرگترین منبع آبی اتیوپی است. در میان این دریاچه ی وسیع تعداد زیادی جزیره وجود دارد البته تعداد آن ها بستگی به میزان سطح آب دارد.



4- دریاچه ی تال ، فیلیپین :
این دریاچه ی زیبا درون یک جزیره قرار دارد که خود این جزیره درون یک جزیره ی دیگر واقع شده است. دریاچه ی زیبای تال از لحاظ وسعت سومین دریاچه ی بزرگ آب شیرین در فیلیپین است. رنگ آب این جزیره با تغییر فصول تغییر پیدا می کند و یکی از زیباترین مناظر عکاسی را برای گردشگران پدید می آورد.




5- دریاچه ی سوان، ارمنستان :
کشور ارمنستان بین دو دریای مختلف قرار دارد اما دریاچه ی سوان تنها دریاچه ای است که به طور کامل درون مرزهای ارمنستان قرار دارد. رهبران شوروی به طور شگفت انگیزی باعث تغییرات در این دریاچه و اکوسیستم آن شدند به طوری که دریاچه ی امروز باقی مانده ی یکی از پر ارتفاع ترین دریاچه های جهان است.



6- دریاچه ی ناترون ، کنیا ، تانزانیا :
این دریاچه ی زیبا به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی که دارد به عنوان بهشت پرندگان و گهواره ی فلامینگوها شناخته می شود. دریاچه ی ناترون یکی از کم عرض ترین دریاچه های جهان است و به علت اکوسیستم و آب شوری که دارد زیستگاه مناسبی برای تعداد زیادی از حیوانات است.



7- دریاچه ی سوپریور ، کانادا :
این دریاچه بزرگترین دریاچه ى پنجگانه میان کانادا وایالات متحده آمریکا و بزرگترین دریاچه ی آب شیرین جهان است. این دریاچه مسئول بخش بزرگی از آب و هوا و اکوسیستم طبیعی قاره ی آمریکای شمالی است. این دریاچه که تاریخی غنی دارد به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی صنعت گردشگری در این کشورهای امریکا و کانادا محسوب می شود.

 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
رودخانه بلد در اسلوونی واقع شده و هر سال هزاران توریست نه تنها از اروپا بلکه حتی از قاره های دیگر به دیدن آن می روندمهم ترین جاذبه آن یک جزیره کوچک و ساختمان هایی است که روی آن ساخته شده اند. جالب ترین ساختمان کلیسایی مربوط به قرن ۱۵ و برج ۵۲ متری آن است.دیرینه شناسان نشانه هایی یافته اند که نشان می دهد در قرن ۱۱ قبل از میلاد انسان هایی در این جزیره زندگی می کرده اند. در قرون وسطی این جزیره پرستشگاهی برای مسیحیان بوده است. حدود ۱۲۴ قبر در آن وجود دارد که انسان ها از قرن ۹ تا قرن ۱۱ در آنها دفن شده اند.رودخانه بلد هم از شهرت برخوردار است. در اطراف این رودخانه طبیعتی سرسبز وجود دارد. در این رودخانه چندبار مسابقات قهرمانی قایقرانی برگزار شده که توریست های زیادی برای دیدن آن به جزیره آمده اند.​






 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
به تازگی مسجدی شناور در شهر جده عربستان سعوی و در ساحل دریای سرخ ساخته شده است.این مسجد به نام مسجد الرحمه نام گذاری شده که مردم آن را مسجد فاطمه الزهرا خطاب می کنند. “مسجد شناور” نیز دیگر نام این عبادتگاه است زیرا از چهار طرف این مسجد در دریا قرار دارد.در این مسجد از سبک های معماری جدید و قدیم و معماری اسلامی استفاده شده و روزانه میزبان تعداد زیادی از نمازگزاران و گردشگران است.بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند در هنگام طلوع و غروب آفتاب به بازدید از مسجد بپردازند زیرا در این هنگام، نور خورشید و دریا، زیبایی ویژه ای به این مسجد می دهند.مسجد نه تنها فضای بزرگی برای عبادت دارد بلکه شامل مکان هایی برای وضو، سرویس های بهداشتی و سالن هایی مجزا و مجهز برای عبادت نیز می شود.







 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
به تازگی مسجدی شناور در شهر جده عربستان سعوی و در ساحل دریای سرخ ساخته شده است.این مسجد به نام مسجد الرحمه نام گذاری شده که مردم آن را مسجد فاطمه الزهرا خطاب می کنند. “مسجد شناور” نیز دیگر نام این عبادتگاه است زیرا از چهار طرف این مسجد در دریا قرار دارد.در این مسجد از سبک های معماری جدید و قدیم و معماری اسلامی استفاده شده و روزانه میزبان تعداد زیادی از نمازگزاران و گردشگران است.بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند در هنگام طلوع و غروب آفتاب به بازدید از مسجد بپردازند زیرا در این هنگام، نور خورشید و دریا، زیبایی ویژه ای به این مسجد می دهند.مسجد نه تنها فضای بزرگی برای عبادت دارد بلکه شامل مکان هایی برای وضو، سرویس های بهداشتی و سالن هایی مجزا و مجهز برای عبادت نیز می شود.​






 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
همیلتون نام یک استخر طبیعی در منطقه ای حفاظت شده به همین نام در آمریکاست. این استخر که در حقیقت یک غار است، در گذشته محل عبور یک رودخانه زیر زمینی بوده که بر اثر فرسایش سقف این غار فرو ریخته و به صورت امروزی در آمده است. این استخر در فاصله ی ۳۷ کیلومتری غرب آستن در تگزاس آمریکا قرار دارد. از سال ۱۹۶۰ به بعد این استخر مورد توجه گردشگران و اهالی منطقه آستن قرار گرفت که بعنوان یک مکان تفریحی برای گذراندن تابستان از آن استفاده می کنند. منطقه حفاظت شده همیلتون شامل زیست بومی به وسعت ۹۴۰ متر مربع و استخری زیبا به رنگ سبز یشمی و دارای آبشاری به طول ۱۵ متر است. از زمانی که این استخر به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده آمریکا ثبت شد قوانین سختی برای بازدید کنندگان وضع شد؛ مثل: ممنوعیت ماهی گیری، دوچرخه سواری، توقف کردن بیش از یک روز، همراه داشتن سگ یا حیوانات خانگی دیگر و روشن کردن آتش که تمام این موارد باعث نشده تا از آمار بازدید کنندگان از این جاذبه طبیعی کاسته شود.













 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
در طول تابستان فرصت نکردید به یک منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا سفر کنید، فرصت را از دست ندهید و تا پاییز به پایان نرسیده، به سراغ ییلاق مازیچال بروید. مازیچال منطقه ای است در ۱۷ کیلومتری کلاردشت که تا اواخر شهریور سکونتگاه ییلاقی روستاییان و دامداران منطقه است. در مازیچال این فرصت را دارید که در نبود آب لوله کشی، برق و حتی آنتن تلفن همراه یک زندگی بسیار متفاوت از زندگی شهر را تجربه کنید. به همین دلیل بهتر است برای یک اقامت حداقل یک روزه در منطقه برنامه ریزی کنید.
می‌گویند نامگذاری مازیچال به دلیل وجود درخت بلوط در این منطقه بوده است. بدینصورت که در گویش مردم محلی، مازی به معنی درخت بلوط است و چال هم اشاره به گودال یا دره ای دارد که محل رویش درختان ماز و یا بلوط بوده است. بنابراین مازیچال به گودال‌ها و دره‌هایی مملو از درختان بلوط اشاره دارد که از قدیم در منطقه وجود داشته اند.مازیچال منطقه ای است ییلاقی در شمال غرب کلاردشت که شامل روستاهای دراسرا، سی بن و کاظم کلا می شود. قسمت های پایین دست مازیچال جنگلی و ارتفاعات آن کوهستانی است. از قدیم مازیچال محلی بوده که دامداران روستاهای عباس آباد تنکابن دام هایشان را از مسیرهای خاکی جنگلی برای چرای ییلاقی به مازیچال می آوردند. به همین دلیل در ماه های گرم سال مسیرهای منتهی به مازیچال پر از گوسفند می شود.اگر شب در مازیچال بمانید، می توانید روشنایی های دشت عباس آباد و نشتارود را به راحتی از اینجا ببینید. جغرافیای خاص آن منطقه باعث شده در زمان بارندگی مازیچال پر از ابر شود. این ابرها گاهی تا نیمه جنگل هم پایین می آیند و به همین دلیل وقت بارندگی مازیچال، زیباترین زمان ها برای سفر است. در مازیچال در طول شبانه روز چندین بار هوا دگرگون می شود؛ از آفتاب بسیار تند تا باران های شدید …چشم انداز بسیار زیبای روستای مازیچال با دیدی وسیع از رامسر تا چالوس، موقعیتی بی‌نظیر به این دهکده کوهستانی بخشیده است. وجود تپه‌ها و کوه‌ها در این منطقه به گونه‌ای است که در هنگام بارندگی، مازیچال پر از ابرهایی می‌شود که هر لحظه شکل‌های زیبایی به خود می‌گیرند. در یک نگاه کلی آب و هوای دلپذیر کوهستانی و مناظر زیبای جنگل و نمای دریای ابر، تصویری بهشتی از آفرینش خدا را نمایش می‌دهد. در سفر به این منطقه لباس و تجهیزات کامل برای هر گونه هوایی همراه داشته باشید. منطقه مازیچال جزء مناطق شکار و تیراندازی ممنوع سازمان محیط زیست استان مازندران است.​
















 

Similar threads

بالا