چرا گوشی همیشه هنگ می کند؟

soroush47

عضو جدید
اینها برخی از دلایل قطع یا یخ زدن گوشی هستند:

رم کم

تلفنی با ظرفیت حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) کم، تنها قادر است تعدادی برنامه را به طور همزمان اجرا کند. استفاده از چندین برنامه در یک گوشی با رم کم معمولاً باعث می‌شود که گوشی اغلب هنگ کند، مخصوصاً زمانی که برای مدت طولانی از آن استفاده می‌کنید.

ذخیره سازی کم

گوشی‌های هوشمند ظرفیت ذخیره‌سازی محدودی دارند و می‌توانید قبل از پر شدن دستگاهتان، چیزهای زیادی در دستگاه خود داشته باشید. داده‌های ویدیوها، بازی‌ها و عکس‌ها فضای زیادی را در تلفن‌های ما اشغال می‌کنند و فضای ذخیره‌سازی کافی برای گوشی هوشمند شما لازم است تا وظایف را بدون وقفه پردازش کند. استفاده از بیش از 80 درصد از فضای ذخیره سازی دستگاه شما به احتمال زیاد منجر به قطع یا یخ زدن تلفن همراه شما می شود.
برنامه های بدافزار

برنامه‌های موبایلی که از سایت‌های پرخطر یا منابعی که قابل اعتماد نیستند دانلود می‌شوند، معمولاً حاوی ویروس‌هایی (بدافزار) هستند که برای گوشی شما مضر هستند. این ویروس ها با فرآیندهای پس زمینه گوشی شما تداخل پیدا می کنند و در نهایت باعث قطع شدن گوشی شما می شوند.

گرم شدن بیش از حد

استفاده مداوم از گوشی در حین گرم شدن باعث قطع شدن گوشی و گاهی اوقات ریستارت می شود. گرمای یک گوشی هوشمند به طور معمول باید بین 35 تا 38 درجه سانتیگراد باشد، هر چیزی بالاتر از آن غیر طبیعی است و منجر به مشکلات قطع شدن تلفن همراه خواهد شد.

نرم افزار منسوخ شده


نسخه های قدیمی نرم افزار نیز می توانند باعث قطع شدن گوشی شما شوند. نرم افزار سیستم به طور مرتب به روز می شود تا اشکالاتی را که ممکن است مانع از عملکرد بهینه گوشی شما شود، برطرف کند.

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث هنگ شدن گوشی شما شود و بیشتر آنها مربوط به نرم افزار هستند. نکات ارائه شده در زیر می تواند برای حل مشکلات هنگ کردن تلفن شما استفاده شود، خواه ناشی از حافظه ناکافی باشد یا برنامه های بدافزار.

چندین برنامه در تلفن شما در حین استفاده از آنها، داده‌هایی را ذخیره می‌کنند و به مرور زمان رم گوشی شما را مسدود می‌کند که باعث می‌شود گوشی شما هنگ کند. برای پاک کردن این داده های اخیر؛ به تنظیمات >>> برنامه ها >>> یک برنامه پر استفاده (مثلاً مرورگر) را انتخاب کنید >>> ذخیره سازی >>> داده ها را پاک کنید. این فرآیند را روی سایر برنامه‌هایی که مرتباً استفاده می‌کنید برای آزاد کردن حافظه تلفن و کاهش هنگ کردن آن اعمال کنید.

برنامه های مشکوک را حذف نصب کنید

برنامه‌هایی که از فروشگاه برنامه پیش‌فرض گوشی شما دانلود نمی‌شوند معمولاً حاوی ویروس‌هایی هستند که بر عملکرد دستگاه شما تأثیر می‌گذارند. این برنامه ها را حذف نصب کنید و از دانلود نرم افزار از منابع نامعتبر خودداری کنید تا از بدافزارهایی که بر عملکرد گوشی شما تأثیر می گذارند جلوگیری کنید.

از آنتی ویروس استفاده کنید

ویروس ها می توانند بسیار پایدار باشند و گاهی اوقات برای از بین بردن آنها به نرم افزار آنتی ویروس نیاز دارند. به فروشگاه App گوشی خود بروید، «آنتی ویروس» را در نوار جستجو تایپ کنید و برنامه آنتی ویروس دلخواه خود را دانلود کنید. برنامه را اجرا کنید و فایل های خود را اسکن کنید تا از شر هر ویروسی که ممکن است باعث قطع شدن گوشی شما شود خلاص شوید.


از بازی‌ها/فیلم‌های سنگین اجتناب کنید، دوره استفاده را کاهش دهید

انجام بازی‌های با اندازه‌های بزرگ در حین کار کردن، فضای زیادی را در رم گوشی شما اشغال می‌کند و انجام این کار برای مدت طولانی، قابلیت‌های گوشی شما را افزایش می‌دهد که منجر به آویزان شدن آن می‌شود. از این بازی ها در گوشی های دارای رم کوچک خودداری کنید و اگر مجبور هستید برای مدت طولانی بازی نکنید.

دانلود، نصب آخرین نرم افزار

نرم‌افزار و سایر برنامه‌های گوشی شما نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده را به‌طور منظم منتشر می‌کنند و این به‌روزرسانی‌ها معمولاً حاوی رفع اشکال هستند که ممکن است هر گونه ناهنجاری را که با تلفن یا برنامه‌های خاص خود تجربه می‌کنید برطرف کند. توصیه می‌شود به‌روزرسانی‌های سیستم را برای گوشی خود دانلود و نصب کنید تا مشکلات قطع یا انجماد تلفن مرتبط با نسخه قبلی نرم‌افزار برطرف شود.

حذف فایل های نامربوط

نگهداری فایل‌ها و برنامه‌های نامربوط فضای ذخیره‌سازی گوشی شما را اشغال می‌کند و گوشی شما برای اجرای روان به فضای ذخیره‌سازی کافی نیاز دارد. ویدیوها یا بازی‌های سنگین را از روی تلفن خود حذف کنید تا فضا آزاد شود و به تلفن شما اجازه دهید یکپارچه کار کند.

حافظه خارجی دریافت کنید

اگر فضای ذخیره سازی گوشی شما به اندازه کافی بزرگ نیست که حاوی فایل های مورد نیاز شما باشد، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود به طور مرتب فایل ها را حذف کنید تا گوشی خود را معلق نگذارید. برای اینکه همه فایل‌های مهم خود را حفظ کنید و همچنان دستگاهتان به خوبی کار کند، یک کارت SD (کارت حافظه) تهیه کنید که می‌تواند حاوی تمام فایل‌های مورد نیاز شما باشد.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه

اگر تمام نکات بالا جواب نداد، توصیه می شود نرم افزار گوشی خود را ریست کنید. این اصلاح که به عنوان بازنشانی کارخانه نیز شناخته می‌شود، به نرم‌افزار تلفن شما یک شروع تازه می‌دهد، اما اطمینان حاصل می‌کند که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید تا هیچ اطلاعات مهمی را از دست ندهید.

گوشی‌های هوشمند با مشخصات چشمگیرتر در مقایسه با دستگاه‌های مقرون به صرفه‌تر با مشخصات کمتر، احتمال خرابی کمتری دارند. از هر تلفنی که استفاده می کنید، نکات بالا باید مشکل هنگ کردن گوشی شما را برطرف کند.
اگر به دنبال آموزش صفر تا صد تعمیرات موبایل هستید، حتما باید مدرک معتبر فنی حرفه ای به شما بدهد و صد در صد عملی باشد. با این کار شما هر چیزی که درباره گوشی هست را یاد میگیرید و میتوانید به عنوان یک تعمیرکار حرفه ای کسب درامد کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا