پیشگیری از جراحات پا با کفش ورزشی جدید

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92041710228
دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹



محققان انگلیسی کفش ورزشی جدیدی را طراحی کرده اند که با استفاده از فنرهای بسیار کوچک، حالت ارتجاعی پیدا کرده و از آسیب های جدی به پا پیشگیری می کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در زمان پرش و برخورد پا با زمین، امواج شوکی تولید می شوند که از کف پا به تمام بخش های پا منتقل شده و باعث آسیب دیدگی هایی مانند درد شدید ساق پا، التهاب زانو یا شکستگی ناشی از شوک بویژه در استخوان ساق پا می شود.

«جیم ریچاردز» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه لنکشایر مرکزی (UCLan) تأکید می کند: بیش از 70 درصد ورزشکاران و دوندگان غیر حرفه ای بدلیل شوک ناشی از برخورد با زمین دچار آسیب های جدی به پا می شوند.

در این کفش ورزشی جدید از فنرهای بسیار کوچکی مشابه فنرهای داخل تشک استفاده شده است که می تواند شوک و فشار ناشی از پرش بر روی زمین را جذب کند.

از اوایل دهه 1980 میلادی در بسیاری از مدل های کفش ورزشی مخصوص پرش از فنرهایی استفاده شد که مانند یک تعدیل کننده فشار عمل کرده و آسیب به پا را به حداقل می رسانند.

اما فنرهای بکار رفته در کفش جدید عملکردی بیش از یک تعدیل فشار داشته و کارکردی مانند کمک فنر خودرو دارند؛ سیستم بسیار پیشرفته جذب شوک در این کفش شامل میکروفنری سبک وزن است که در کف کفش تعبیه می شود.

این میکروفنر به هنگام پرش از روی زمین به ورزشکار کمک کرده و در عین حال فرود آرامی را با تعدیل شوک تضمین می کند.

نمونه آزمایشی این کفش که ظاهری کاملا مشابه کفش های ورزشی عادی دارد، در نمایشگاه تابستانی انجمن سلطنتی علوم در لندن به نمایش گذاشته شده است.


آنتهای پیام
 

Similar threads

بالا