..:: پاسخ به سوالات Word , Excel , PowerPoint , Outlook::..

Runny

عضو جدید
بالا نویس

بالا نویس

با سلام

یه سوال درباره word دارم. من می خوام دقیقاً بالای یک متغییر یه علامت بذارم (تصویر زیر) ولی در بخش equation چنین اسکریپتی وجود نداره. از قسمت matrix استفاده کردم و با اینکه فاصله سطرها را صفر کردم، علامت خیلی بالاتر از متغییر قرار میگیره. لطفا راهنمایی کنید. با تشکر.
Untitled-1.jpg
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با سلام

یه سوال درباره word دارم. من می خوام دقیقاً بالای یک متغییر یه علامت بذارم (تصویر زیر) ولی در بخش equation چنین اسکریپتی وجود نداره. از قسمت matrix استفاده کردم و با اینکه فاصله سطرها را صفر کردم، علامت خیلی بالاتر از متغییر قرار میگیره. لطفا راهنمایی کنید. با تشکر.
مشاهده پیوست 137320

سلام دوست عزيز
منم بررسي كردم. همچين امكاني تو ورد تعريف نشده متاسفانه. شايد mathtype اين امكان رو داشته باشه

براي بعضي از حروف مثل a ميتونين از قسمت insert symbol استفاده كنيد. بايد بگردين.شايد سيگما با دايره هم داشته باشه. البته بايد فنت هاي مختلفي رو چك كنيد
 

alijoon2000

عضو جدید
عکس در Back ground اکسل و نمایش در پرینت

عکس در Back ground اکسل و نمایش در پرینت

با سلام خدمت دوستان و اساتید
دوستان من میخوام یک عکس در Background اکسل داشته باشم که هم در پرینت باشه هم بتونم اطلاعاتم و روش داشته باشم (یعنی سل ها پر باشن)
ممنون میشم راهنمایی کنید
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با سلام خدمت دوستان و اساتید
دوستان من میخوام یک عکس در Background اکسل داشته باشم که هم در پرینت باشه هم بتونم اطلاعاتم و روش داشته باشم (یعنی سل ها پر باشن)
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
براي بك گراند گذاشتن از تب page layout بايد اقدام كنين
براي بك گراند پرينت از تب page layout فلش كوچيكه قسمت page setup رو بزنين و از قسمت header and footer عكستون رو اضافه كنيد
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با سلام خدمت دوستان و اساتید
دوستان من میخوام یک عکس در Background اکسل داشته باشم که هم در پرینت باشه هم بتونم اطلاعاتم و روش داشته باشم (یعنی سل ها پر باشن)
ممنون میشم راهنمایی کنید

براي پرينت با دوستم چند روش ديگه پيدا كرديم
فايلتون رو با mht ذخيره كنيد و با firefox باز كنين و بعد از منوی page setup، print رو انتخاب کنين بعد تیک print background رو بزنين و پرينت بگيرين

يا اينكه با IE باز كنيد و save as كنيد با فرمت htm. فايل htm رو با ورد باز كنيد و پرينت بگيريد
 

eMJey

متخصص AutoCAD
کاربر ممتاز
من با این مشکل فاصله افتادن بین کلمات باید چیکار کنم؟؟ وقتی Justify میکنم اینجوری میشه :(
 

sayyad84

متخصص زبان Assembly
کاربر ممتاز
من با این مشکل فاصله افتادن بین کلمات باید چیکار کنم؟؟ وقتی Justify میکنم اینجوری میشه :(

با سلام،
از تب Home گزینه ی Replace رو انتخاب کنید! حالا روی دکمه ی More و سپس Special کلیک کنید. حالا از لیست جدید، گزینه ی Manual line break رو انتخاب کنید. یه بار روی Replace wth: دربالای صفحه کلیک کنید و مجدداً از منوی Special مقدار Paragraph mark رو انتخاب کنید. حالا Replace all رو بزنید تا همه ی موارد جایگزین بشن!
 

alijoon2000

عضو جدید
سلام
با این ماکرو می تونی این کار و انجام بدی
Sub Macro3()
'
' Macro3 Macro
'
' Keyboard Shortcut: Ctrl+e
'

Cells.Find(What:=Range("A1"), After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:= _
xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False _
, SearchFormat:=False).Activate
Cells.FindNext(After:=ActiveCell).Activate
End Sub
 

shahbai

عضو جدید
سلام ، می خواستم بدونم چطور میشه تو اکسل 2010 بعضی از سلول ها(مثلا اون هایی که سال تو اون ها نوشته شده) رو طوری تنظیم کرد که سیستم اون ها رو به عنوان حرف(متفیر کیفی) در نظر بگیره و تو محاسبات شرکت نده؟
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام ، می خواستم بدونم چطور میشه تو اکسل 2010 بعضی از سلول ها(مثلا اون هایی که سال تو اون ها نوشته شده) رو طوری تنظیم کرد که سیستم اون ها رو به عنوان حرف(متفیر کیفی) در نظر بگیره و تو محاسبات شرکت نده؟

سلام. اگه منظورتون رو درست متوجه شده باشم شما بايد در تب home از بخش number گزينه text رو از منوي كشويي براي اون سلول انتخاب كنيد
 

shahbai

عضو جدید
سلام. اگه منظورتون رو درست متوجه شده باشم شما بايد در تب home از بخش number گزينه text رو از منوي كشويي براي اون سلول انتخاب كنيد[/QUOTE
راستش من می خوام یه نموداری بکشم که سال های دوره ی آماری در محور افقی اون قرار بگیره. در حالت عادی وقتی داده ها و سال ها رو با هم انتخاب می کنم و از نرم افزار می خوام نمودار ستونی رسم کنه به این شکل میشه1.jpgاما وقتی یک حرفی مثلا y به اول سال اضافه می کنم نمودار به صورت روبرو در میاد که درسته2.jpgحالا سوال من اینه که چطور میشه بدون اضافه کردن حرفی به اول سال ، نمودار به شکل درستش ترسیم بشه؟
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
راستش من می خوام یه نموداری بکشم که سال های دوره ی آماری در محور افقی اون قرار بگیره. در حالت عادی وقتی داده ها و سال ها رو با هم انتخاب می کنم و از نرم افزار می خوام نمودار ستونی رسم کنه به این شکل میشهمشاهده پیوست 138895اما وقتی یک حرفی مثلا y به اول سال اضافه می کنم نمودار به صورت روبرو در میاد که درستهمشاهده پیوست 138896حالا سوال من اینه که چطور میشه بدون اضافه کردن حرفی به اول سال ، نمودار به شکل درستش ترسیم بشه؟

شما دو راه دارين
يكي اينكه جاي ستون ( يا سطر) داده ها رو جابجا كنيد.
يك راه ديگه اينه كه روي نمودار راست كليك كنيد و select data رو بزنين. بعد edit كنين و جاي x و y رو عوض كنيد
 

shahbai

عضو جدید
ممنون بابت پاسختون یه سوال دیگه داشتم در این تصویر 1.jpgاگه بخوام ستون سال ها (افقی) رو به پایین نمودار (جایی که هیچ خطی نباشه)منتقل کنم باید چکار کنم؟آخه تو این تصویر یکی از داده ها که مقادیر منفی داشته افتاده روی سال ها.
 

G E O L O G Y

متخصص تالار زمین
کاربر ممتاز
ممنون بابت پاسختون یه سوال دیگه داشتم در این تصویر مشاهده پیوست 138927اگه بخوام ستون سال ها (افقی) رو به پایین نمودار (جایی که هیچ خطی نباشه)منتقل کنم باید چکار کنم؟آخه تو این تصویر یکی از داده ها که مقادیر منفی داشته افتاده روی سال ها.
روی بخش ستونی نمودارتون در سمت چپ راست کلیک کنید و بعد format axis رو انتخاب کنید از صفحه باز شده توی قسمت Axis options بخش Horizental axis crosses در قسمت Axis valve عددی کمتر از پایین ترین داده های ستونی نمودار رو بدید
 

rubystar

عضو جدید
با سلام و خسته نباشید.

من میخواستم برنامه ویراستیار رو روی ورد نصب کنم. خود نرم افزار مشکلی نداره و روی چند کامپیوتر درست نصب شده. ولی روی یک کامپیوتر خاص کار نمی کنه با اینکه درست نصب میشه و در طول نصب هم هیچ پیغام خطایی نمی ده. همه پیش نیازهاش هم نصبه. بعد از تموم شدن نصب، گزینه ویراستیار اضافه نمیشه، توی قسمت add-ins دیده میشه ولی غیرفعاله و وقتی روش کلیک می کنم که تیک بزنم تا فعال بشه load behavior: unload هست. به صورت دستی هم خواستم فایل dll اش رو اضافه کنم ارور می ده. میشه راهنمایی کنین چطور این مشکل برطرف میشه؟

ممنونم.
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با سلام و خسته نباشید.

من میخواستم برنامه ویراستیار رو روی ورد نصب کنم. خود نرم افزار مشکلی نداره و روی چند کامپیوتر درست نصب شده. ولی روی یک کامپیوتر خاص کار نمی کنه با اینکه درست نصب میشه و در طول نصب هم هیچ پیغام خطایی نمی ده. همه پیش نیازهاش هم نصبه. بعد از تموم شدن نصب، گزینه ویراستیار اضافه نمیشه، توی قسمت add-ins دیده میشه ولی غیرفعاله و وقتی روش کلیک می کنم که تیک بزنم تا فعال بشه load behavior: unload هست. به صورت دستی هم خواستم فایل dll اش رو اضافه کنم ارور می ده. میشه راهنمایی کنین چطور این مشکل برطرف میشه؟

ممنونم.


سلام.
من هم همين مشكل رو داشتم. هر كار كردم حل نشد. بيخيال شدم
شما اين رو امتحان كن. شايد نتيجه بگيري
وارد safe mode شو و از اونجا dll هاشو دستي وارد كن.

اگه بازم مشكلتون رفع نشد به سايت ويراستيار برين و اونجا سوالتون رو مطرح كنيد

http://www.virastyar.ir
 

rubystar

عضو جدید
ممنون از راهنماییتون.

با safe mode که بالا اومدم این افزونه دیده میشه. حتی با یوزر ادمین هم که به صورت لوکال لاگین کردم بود ( کامپیوتر جوین به شبکه دامینه) ولی با یوزر شبکه افزونه اش غیرفعاله. با یوزر دیگه ای توی شبکه روی همون کامپیوتر هم هیچ مشکلی نیست و افزونه موجوده. جالب اینجاست که مشکل از یوزر هم نیست و با اون یوزر روی کامپیوتر دیگه هم جواب میده. هیچ تنظیمات و برنامه خاصی هم وجود نداره که احتمال بدم مشکل از اونجاست.

سایت ویراستیار هم سر زدم یه ایمیل دادن برای رفع مشکلات کاربرا که متاسفانه دیگه از این طریق مشکلات رو پشتبانی نمی کنن و به جاش یه فروم راه اندازی کردن که جوابگوی سوالات باشن ولی مدتهاست نه پستی زده شده نه کسی جواب سوالات رو داده ...

به هر حال مرسی که جواب دادین.
 

rubystar

عضو جدید
مشکل من حل شد، گفتم بگم شاید مفید باشه.

از add-ins قسمت manage options گزینه disabled items رو انتخاب کردم، روی افزونه ویراستیار کلیک کردم و از اینجا فعالش کردم.
الان قابل مشاهده و استفاده اس.:smile:
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مشکل من حل شد، گفتم بگم شاید مفید باشه.

از add-ins قسمت manage options گزینه disabled items رو انتخاب کردم، روی افزونه ویراستیار کلیک کردم و از اینجا فعالش کردم.
الان قابل مشاهده و استفاده اس.:smile:

من قبلا اين كار رو كرده بودم ولي تاثيري نداشت. فكر كردم شما اين كار رو كردين
به هر حال ممنون :gol:
 

masoodxl

عضو جدید
سلام
لطفآ کمکم کنید که این سوالات ورد رو چطوری حل کنم
  1. صفحه خود را 5 ستونی کنید و بین ستون ها خط قرار دهید.
  2. تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که با تایپ عبارت"مرکز"و فشار کلید SPACBAR عبارت "مرکز سازمان فنی و حرفه ای شماره 2"تایپ گردد.
  3. تصویر را از CLIP ART به سند اضافه کنید.
  4. در پنجره PRINT تغییراتی انجام دهید که فایل 3 بار ذخیره شود.
  5. متنی به صورت 2ستونی ایجاد کنید که عرض ستون اول آن 3.2 و عرض ستون دوم 6.8 باشد.
  6. تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که با تایپ عبارت "آمو"و فشار کلید SPACEBAR عبارت "آموزشگاه کامپیوتر"تایپ گردد.
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
لطفآ کمکم کنید که این سوالات ورد رو چطوری حل کنم
  1. صفحه خود را 5 ستونی کنید و بین ستون ها خط قرار دهید.
  2. تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که با تایپ عبارت"مرکز"و فشار کلید SPACBAR عبارت "مرکز سازمان فنی و حرفه ای شماره 2"تایپ گردد.
  3. تصویر را از CLIP ART به سند اضافه کنید.
  4. در پنجره PRINT تغییراتی انجام دهید که فایل 3 بار ذخیره شود.
  5. متنی به صورت 2ستونی ایجاد کنید که عرض ستون اول آن 3.2 و عرض ستون دوم 6.8 باشد.
  6. تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که با تایپ عبارت "آمو"و فشار کلید SPACEBAR عبارت "آموزشگاه کامپیوتر"تایپ گردد.

سلام
ماشالله چي همه سوال :D اين آموزش هايي كه ميدم مربوط به آفيس 2007 و 2010 مي باشد

1- از تب page layout گزينه columns و سپس گزينه more columns رو بزنيد. در پنجره اي كه باز ميشه ميتونين تعداد ستون ها رو مشخص كنيد. همچنين براي اينكه بين ستون ها خط وجود داشته باشه گزينه اي در همين پنجره وجود داره (line between) اين گزينه رو فعال كنيد.

2- وارد word option بشيد و از قسمت proofing گزينه auto correct options رو بزنيد. در پنجره اي كه باز ميشه وارد تب auto correct بشيد. دو قسمت براي تايپ وجود داره.در قسمت سمت چپ عبارت «مركز» و در قسمت سمت راست عبارت «مركز سازمان فني و حرفه اي شماره 2» تايپ كنيد.

3- از منوي insert گزينه clip art رو انتخاب كنيد. پنجره اي در سمت راست نرم افزار ظاهر ميشه. هر عكسي رو كه ميخواين ميتونين با دابل كليك يا درگ اند دراپ (drag and drop) وارد متنتون كنيد

4- فكر كنم سوالتون اشتباه باشه. پرينت براي پرينت گرفتنه. نه كپي كردن. تنها كاري كه در اين قسمت ميشه انجام داد اينه كه به صورت pdf فايل رو ذخيره كرد. اگه منظورتون همين باشه گزينه number of copy در اين قسمت وجود داره كه ميتونين به تعداد دلخواه تنظيم كنيد. دقت داشته باشيد كه پرينتر مورد نظرتون بايد pdf باشه

5- مثل همون سوال يك هست. فقط در اينجا بايد گزينه equal column width رو غير فعال كنيد و عرض ستون رو در قسمت بالاي آن بصورت دستي وارد كنيد

6- اين دقيقا همون سوال 2 هست.
 

shahbai

عضو جدید
سلام ، چطور میشه در این نمودار 1.jpgبه جای اون اعداد در محور افقی ، ماه های سال(به میلادی) رو قرار داد؟آخه من هرچی تنظیمات axis option رو دستکاری می کنم درست نمیشه.
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام ، چطور میشه در این نمودار مشاهده پیوست 140152به جای اون اعداد در محور افقی ، ماه های سال(به میلادی) رو قرار داد؟آخه من هرچی تنظیمات axis option رو دستکاری می کنم درست نمیشه.

سلام
بايد داده هاتون رو دستكاري كنيد. اون سري كه مربوط به سال هست رو بايد text بذارين
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با عرض سلام خدمت دوستان .
راستش من یه مشکل تو ورد دارم . اونم اینکه اعداد رو کلا به صورت فارسی مینویسه .
متنم چه انگلیسی باشه چه فارسی عددها رو فارسی مینویسه .
چیکار کنم اعداد رو هم به صورت انگلیسی بنویسه ؟؟
ممنون .

سلام
وارد word option بشين
از منوي سمت چپ گزينه advanced رو انتخاب كنيد
در سمت راست در قسمت numeral گزينه context رو انتخاب كنيد
 

shahbai

عضو جدید
سلام
بايد داده هاتون رو دستكاري كنيد. اون سري كه مربوط به سال هست رو بايد text بذارين
ستون مرنوط به ماه ها رو text کردم ولی متاسفانه هنوز مشکلم برطرف نشده و در محور افقی نمودار ترسیمی ، عدد قرار می گیره.
 

masoodxl

عضو جدید
سلام
اگر روزی بخوایم بریم سرکار این پاور پوینت که بدردمون نمیخوره،درسته اون سه تا فقط به کار میاد؟؟؟؟؟مرسی
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
اگر روزی بخوایم بریم سرکار این پاور پوینت که بدردمون نمیخوره،درسته اون سه تا فقط به کار میاد؟؟؟؟؟مرسی

سلام

هر چيزي كه خوار آيد
يك روز به كار آيد


اگه يه روزي خواستين براي مديران بالادست شرح وظايف بدين يا مثلا طرح يا ايده اي داشتين و خواستين به مديرا بگين يا ... به كارتون مياد
ولي خب طبيعيه كه اكسل از همه چي بيشتر به كارتون مياد و بعد هم ورد و بعد هم پاورپوينت
 

Similar threads

بالا