ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه که علاقه خاصی به کارهای نمایشی و مورد توجه قرار گرفتن رسانه ای دارد، در جشنی که برای کمک به مبارزه

كربلايي حسام

اخراجی موقت
صادق زیباکلام در مناظره‌ای که به مناسبت روز دانشجو برگزار شده بود گفت: به جای اینکه بگوئید امام(ره) اعتقاد داشت شرق و غرب را نابود می‌کنیم باید بدانیم عصر و زمان این سخنان به اتمام رسیده است.

به گزارش فارس، صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در پایان مناظره‌اش با ابراهیم فیاض، دیگر استاد دانشگاه تهران که پانزدهم خرداد ماه به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در تالار سینا صدرای دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز برگزار شد در پاسخ به سئوال دانشجویی که از او پرسیده بود؛ چرا شما معتقدید جنبش دانشجویی مصادره شده و در جریان چپ خلاصه شده است؟ آیا این جریان سرشار از نفاق و دورویی نیست؟ مگر آرمان امام(ره) نابودی اسرائیل را نمی‌خواست؟ گفت: شما می‌خواهید مرا افشا کنید که آیا امام(ره) را قبول دارم یا نه، تکلیف را روشن کنید؟ در مقطعی مارکسیست گفتمان بی‌همتایی بوده که حتی در کشورهای جهان سوم و حتی اروپا رسوخ پیدا کرد و نه تنها مارکسیست در ایران رشد داشته بلکه در کشورهایی چون هند، آفریقا و کشورهای عربی نیز نفوذ داشته است.

جرات یک آه کشیدن علیه روسیه را هم ندارید
زیباکلام در ادامه با طرح این سئوال که چرا در جمهوری اسلامی ایران هنوز بخش عمده‌ نظریات مارکسیستی وجود دارد؟ اظهار داشت: شما گفتید روسیه را نابود می‌کنید اما جرات یک آه کشیدن علیه روسیه را هم ندارید.


عصر و زمان سخنان امام خمینی(ره) به اتمام رسیده است
وی افزود: به جای اینکه بگوئید امام(ره) اعتقاد داشت شرق و غرب را نابود می‌کنیم باید بدانیم عصر و زمان این سخنان به اتمام رسیده است.


آقای زیباکلام اگر امام(ره) نبود الان تو پشت میز ننشسته بودی
پس از بی‌حرمتی که صادق زیباکلام نسبت به آرمان‌های امام(ره) داشت دانشجویان نسبت به سخنان وی موضع‌گیری‌های شدیدی داشتند و حتی یکی از دانشجویان با صدای رسا اعلام کرد "من یک دانشجوی بسیجی هستم و به دهان کسی می‌زنم که در خصوص آرمان‌های امام(ره) این‌گونه سخن بگوید " و یکی دیگر از دانشجویان اعلام داشت "آقای زیباکلام اگر امام(ره) نبود الان تو پشت میز ننشسته بودی ".


این سخنان زیباکلام واکنش‌های شدیدی را در میان دانشجویان ایجاد کرد و به گونه‌ای که جو محل برگزاری مناظره به صحنه انتقاد علیه نظریات زیباکلام تبدیل شد.

 
بالا