همه چیز در مورد ناصر خان حجازی

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
حقیقتش قرار بود تاپیک کنم
وقتی دیدم تو لیستهای اولیه اسمی از ایشون نیست
بعد گفتم حالا خوبه یه جستجو بکنم ............بعد دیدم فقط یک تاپیک !!!!!!!!

باز متاسفانه به این جمله رسیدم ............... چقدر زود در این مملکت اسطوره ها میمیرند ............. فکر میکنم همه میدونن من چه رنگی هستم ولی اسطوره اسطوره است و احترامش واجب :gol::gol::gol:

امیدوارم که ناصرخان به بهبودی کامل برسن
انشاالله
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حجازی:حاصل عشق مترسک به کلاغ ، مرگ یک مزرعه است/دعای خیر مردم سرپایم کرده

حجازی:حاصل عشق مترسک به کلاغ ، مرگ یک مزرعه است/دعای خیر مردم سرپایم کرده

اسطوره در بستر بیماری استقلال در مصاحبه با وبسایت شخصی خود ، آخرین شرایط جسمی خود را تشریح کرد.
بطور یقین خوانندگان این گفتگو ابتدا می خواهند از شرایط و وضعیت جسمانی شما بدانند ، توضیح می دهید.
در روزهای ابتدایی بستری شدن اخیر در بیمارستان کسری ، وضعیت جالبی نداشتم .ضعف بینایی ، قدرت تکلم نا مناسب ،توان حرکتی پایین و...شرایط را برایم سخت کرده بود اما با لطف پروردگار ،حمایت و انرژی های مثبتی که از سوی مردم دریافت میکنم و زحمات پزشکان به مرور زمان بهتر شدم .همانطور که قبل تر نیز گفته بودم مبارزه و تلاش خود را درشکست دادن این بیماری خواهم داشت و از تمام توان خود در ایستادن ناصر حجازی استفاده خواهم کرد ، هر چند که راضی و تسلیم اراده پروردگار هستم و در مقابل او سر تعظیم فرود خواهم آورد.
*در دورانی که بیمارستان بستری بودید ، افراد بسیاری جهت ملاقات با شما حاضر شدند. ، در این ارتباط صحبتی دارید.
از تمام کسانی که در این مدت به ملاقاتم آمدند تشکر می کنم . قدردانی از آن دوستانی که بین ما در یک رابطه متقابل انس و الفت برقرار است وحتی سپاس از عزیزانی که بر حسب انجام مسوولیت و شرایط کاری بدیدنم آمدند اما تاسف می خورم برای آن رئیس سازمان یا آن رئیس فدراسیونی که نماینده خود را جهت ملاقات با من فرستادندنمی دانند که من و امثال من اگر پست و سمت امروزی آنها را نداریم اما جایگاه اجتماعی بمراتب بالاتری در میان مردم نسبت به آنها داریم.فراموش نکنید که پست و مقام مقطعی می باشد و آنچه باقی می ماند راه و رسم معرفت و مردانگی است.
*دیدار تیمهای استقلال و النصر را چطور دیدید ، دیداری که علیرغم پیروزی استقلال باعث عدم صعود این تیم به مرحله بعد شد.
متاسفانه استقلال از صعود به مرحله بعد باز ماند در حالیکه این تیم توانایی حضور در دور بعدی بازیها را داشت اما از این توانایی بخوبی استفاده نشد.تیمی که نیاز به پیروزی با اختلاف 2 گل دارد باید از ابتدای مسابقه چهره تهاجمی داشته باشد ، افسوس که فرصت صعود به دوربعد به سادگی از دست رفت.با این حال امیدوارم استقلال با کسب سهمیه آسیا و استفاده از تجربه های حاصل شده برای کادر فنی ، فصل بعد در لیگ و آسیا حضور مقترانه تری داشته باشد تا از همان ابتدا چهره یک تیم مدعی برای قهرمانی را بخود بگیرد.در ضمن شنیدم از ابتدای نیمه دوم بر روی سکوها اتفاقاتی رخ داد که باعث بر هم زدن تمرکز و شور و هیجان هواداران شد که در روند بازی تیم ما نیز بی تاثیر نبوده است ، از اینکه عده ای اینچنین منافع ملی را نادیده می گیرند ، فقط باید تاسف خورد.
* تداوم ناکامی های فوتبال ما در چند سال اخیر با حذف استقلال و پرسپولیس پر طرفدار ترین تیمهای باشگاهی کشورمان در دور اول رقابتهای باشگاهی آسیا کامل تر شد، ناصر حجازی آینده فوتبال ایران را چگونه می بیند؟
پاسخ این سوال را فقط در یک جمله می گویم : حاصل عشق مترسک به کلاغ ، مرگ یک مزرعه است.
*جهت پیگیری شکایت باشگاه گسترش فولاد تبریز به فدراسیون فوتبال رفتید ، توضیح می دهید.
به عنوان نماینده تام الاختیار باشگاه گسترش فولاد تبریز به فدراسیون رفتم تا پیرامون شکایت طرح شده از سوی باشگاه ، پیگیری لازم را انجام دهم. با صحبتهایی که شنیدم احساس می کنم که حقوق باشگاه گسترش فولاد زیر پا گذاشته شده است اما این نظر شخصی من است و قضاوت در تخصص من نمی باشد.از این رو اطمینان دارم مسوولین این پرونده با نظر گرفتن پروردگار ، عدالت را به بهترین شکل اجرا میکنند تا هیچ حقی پایمال نگردد.
* و حرف پایانی.
از اطرافیانم شنیدم در مدت زمانی که در بیمارستان بستری بودم و نیاز به خون داشتم ،افراد بسیاری از تهران و حتی شهرهای دور و نزدیک جهت اهدا خون به بیمارستان مراجعه میکردند ، افراد بسیاری با مراجعه به بیمارستان جویای سلامتی من بودند که بدلیل شرایط جسمانی ام امکان دیدار با بسیاری از آنها نبود ، از این عزیزان و تمام کسانی که نگرانم بودند ، بجز تشکر قادر به صحبت دیگری نیستم و آرزو می کنم که سلامتی شامل حال همه باشد.
منبع : حجازی:حاصل عشق مترسک به کلاغ ، مرگ یک مزرعه است/دعای خیر مردم سرپایم کرده

http://www.khabaronline.ir/news-150950.aspx
 

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز

ناصر حجازی بعد از ظهر شنبه در فدراسیون فوتبال حاضرشد و در جلسه کمیته استیناف مربوط به پرونده شکایت گسترش فولاد تبریز از نساجی مازندران شرکت کرد.
حجازی پس از پایان این جلسه در گفت و گو با چند خبرنگاری که در آنجا حاضر بودند گفت:« یک سری مدارک مربوط به این پرونده گم شده بود که این مدارک دست من بود و به فدراسیون آمدم تا این مدارک را تحویل بدهم و بگویم که اصلاً چرا باید چنین مدارک مهمی گم شود؟»
حجازی این را گفت و ادامه داد: « هر چند اصلاً شرایط جسمانی خوبی نداشتم اما برای گرفتن حق گسترش فولاد، به فدراسیون فوتبال آمدم.»




منبع : خبر آنلاین





 
آخرین ویرایش:

HaQiQaT

عضو جدید
کاربر ممتاز
ناصر حجازی

ناصر حجازی

ناصر حجازی به‎دلیل وخامت حالش به کما رفت.

ناصر حجازی روز گذشته درحالی که مشغول تماشای دیدار استقلال و پاس در هفته پایانی لیگ برتر بود، با وخامت حالش به کما رفت و بلافاصله به بیمارستان کسری منتقل شد.

حجازی هم‎اکنون در کما به‏سر می‎برد.
 

HaQiQaT

عضو جدید
کاربر ممتاز
حال اسطوره استقلال وخیم است.
به گزارش خبرآنلاین ؛ ناصر حجازی بیش از 15 ساعت است که باری دیگر در بیمارستان کسری بستری شده. اسطوره استقلال در میانه های بازی استقلال و پاس همدان بود که دچار حمله تنفسی می شود و با انتقال به بیمارستان ، وارد بخش مراقبت های ویژه می شود. او این بار درصد هوشیاری بسیار پایینی دارد . به شکلی که به نظر می رسد به حالت کما فرو رفته باشد. خانواده حجازی که مثل همه روزهای دو سال اخیر با چشمانی خیس از گریه پشت اتاق مراقبت های ویژه چشم انتظار سلامتی گلر افسانه ای استقلال هستند ، از هواداران او و فوتبال دوستان ایرانی تقاضا دارند تا برای سلامتی این مرد دوست داشتنی و عافیت او دست دعا بردارید. وضعیت جسمی ناصرخان این بار بسیار وخیم تر از اتفاقی است که دو هفته قبل برایش رخ داد و پزشکان تنها درباره اش می گویند نیاز به دعای خیر مردم دارد.
 

felor

عضو جدید
چند شب پیشم tv نشونش میداد
آخی من نفهمیدم بنده خدا مریضیش چی بود؟
امیدوارم که همه ی مریضا به خصوص آقای حجازی زودتر خوب شن..
 

mmr1414m

عضو جدید
خدا همه مريضها رو شفا بده آمين براي سلامتيش نفري يه حمد بخونين. بسم الله الرحمن الرحيم . الحمد لله رب العالمين . الرحمن الرحيم. مالك يوم الدين. اياك نعبد و اياك نستعين. اهدنا الصراط المستقيم. صراط الذين انعمت عليهم غير المغضوب عليهم ولا ضالين.
 

zahra-FARZIN

عضو جدید
آخيييييييي ايشاالله زودتر خوب بشه باورم نميشه با اون همه ابهتش به اين روز افتاده:cry:
 

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
- ماجرای خونریزی مغزی ناصر حجازی هنوز توسط پزشکان تایید نشده است.
ناصر حجازی که هم اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان کسری بسر می برد، به دلیل وخامت حالش زیر دستگاه نگه دارنده مخصوصی قرار دارد.

آتیلا حجازی که به همراه مادرش در بیمارستان حضور دارد، پس از دیدن پدرش در آن شرایط سخت فشار زیادی را متحمل شد. او از دیشب شرایط خوبی ندارد و خودش هم یک بار به خاطر افت فشار، به اورژانس بیمارستان رفت.

همچنین شایعه شده که حجازی خونریزی مغزی کرده اما یکی از نزدیکان ناصر حجازی در گفت‌وگو با خبرآنلاین می‌گوید: «خونریزی مغزی ناصرخان هنوز توسط پزشکان اعلام نشده اما چیزی که وجود دارد این است که حال او زیاد خوب نیست و پزشکان می‌گویند باید برایش دعا کنید.»


 

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
گریه های سلطان و عقاب در بیمارستان کسری

برخی از بزرگان فوتبال ایران صبح امروز به عیادت ناصر حجازی رفتند. یکی از افرادی که به عیادت حجازی رفت، علی پروین بود اما به دلیل ازدحام هواداران و شرایط موجود نتوانست بر بالین وی حاضر شود و مقابل در بیمارستان دقایقی حضور داشت. پروین مقابل بیمارستان مقابل هواداران پرشور و عاشق ناصر حجازی ایستاد و برای سلامتی او دعا کرد و البته اشک هم ریخت. پروین در این باره گفت: «به خدا نمیتوانم ناصرخان را روی تخت بیمارستان ببینم، هیچ حرفی هم نمیتوانم بزنم و فقط برای سلامتی او دعا میکنم. شاید دیگر مثل حجازی در فوتبال ما تکرار نشود.» همچنین صبح امروز احمدرضا عابدزاده و حسین هدایتی به عیادت ناصر حجازی رفتند و با اجازه پزشکان موفق شدند دقایقی اسطوره فوتبال ایران را روی تخت بیمارستان ببینند. عابدزاده پس از دیدن حجازی روی تخت بیمارستان بر بالین وی گریست. حشمت مهاجرانی نیز صبح امروز به عیادت حجازی رفت.
 

persian golf

عضو جدید
متاسفانه:قطع امید پزشکان از ناصر حجازی

متاسفانه:قطع امید پزشکان از ناصر حجازی

خبرآنلاین:در حالی که ساعتی قبل شایعاتی در مورد درگذشت ناصر حجازی منتشر شده بود، خبرنگار ما در تماس با بستگان وی در بیمارستان کسری کسب اطلاع کرد که حجازی همچنان د رکما به سر می برد و پزشکان بازگشت وی به حالت عادی را تقریبا غیرممکن می دانند.

به گزارش خبرآنلاین در عین حال آخرین خبرها حاکی است قلب ناصر حجازی با هدایت دستگاه همچنان در تپش است.
خدایا کمکش کن
 

persian golf

عضو جدید
:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:خبر امیدوارکننده از سلامتی اسطوره / واکنش حجازی به صداهای اطراف

ورزش > فوتبال ملی - ناصر حجازی به صداهای اطراف خود واکنش نشان می‌دهد.
پزشکان ناصر حجازی خبر امیدوارکننده‌ای را اعلام کردند. به گفته یکی از اعضای خانواده حجازی، پزشکان اسطوره باشگاه استقلال گفته‌اند ناصرخان نسبت به صداهای اطراف خود واکنش نشان می‌دهد که این نشان می‌دهد برخلاف شایعات، او دچار مرگ مغزی نشده است. همچنین او در حال حاضر نسبت به چند ساعت قبل علائم حیاتی بیشتری را از خود نشان داده که این از نظر پزشکان امیدوار کننده است. این در حالی است که صبح امروز پزشکان حجازی تقریبا از او قطع امید کرده بودند اما ظاهرا دعای خیر مردم کار خودش را کرده و حالا اسطوره آبی‌ها شرایط بهتری دارد.
خدایا شکرت
 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو فیس بوک خوندم که وقتی خانومش گفته که اگه صدامو میشنوی یه حرکتی بکن ناصر خان چشماشو باز کرده حالا درست یا غلطشو نمی دونم ولی می دونم که علائم حیاتی از خودش نشون داده و مرگ مغزی شایعه بوده ای خدا ازت خواهش می کنم من خیلی کم پیش میاد ازت چیزی بخوام ولی ناصرخانو برگردون خواهش می کنم
 

magnet

عضو جدید
"آخرين پرواز عقاب فرود نداشت " برای ناصر حجازی ....

"آخرين پرواز عقاب فرود نداشت " برای ناصر حجازی ....

ناصر حجازي از يك سال و نيم پيش با اين بيماري مهلك دست و پنجه نرم مي‌كرد و جمعه در حين تماشاي بازي استقلال و پاس دوباره بيماري‌اش عود كرد و به بيمارستان منتقل شد. او امروز ظهر در سن 62 سالگي درگذشت.



ناصرخان، اين بار هم پرواز كردي اما پرواز آخرت فرود نداشت؛ چرا وقتي اين بار به بالا پريدي، همان جا ماندي؟

خبر كوتاه اما تلخ و گزنده بود؛ اسطوره فوتبال سرطان دارد. شايد اين اولين خبري بود كه همه دوست داشتند زود تكذيب شود و شايعه باشد اما متاسفانه واقعيت داشت.

دروازه‌بان اسطوره‌اي فوتبال ايران و آسيا اسير چنگال زشت و كريه سرطان شده بود.
شمارش معكوس زندگي براي حجازي دومين دروازه‌بان قرن آسيا آغاز شد. سرآلكس فرگوسن مربي پرافتخار منچستر يونايتد به احترام حجازي كلاه از سر برداشت و زماني كه شنيد او بيمار است دست به قلم شد و در نامه‌اي كوتاه براي اسطوره دروا‌زه‌باني فوتبال ايران نوشت: "همه منچستري‌ها برايت دعا مي‌كنند ".

علاقه حجازي به منچستر يونايتد غير قابل انكار است چرا كه زماني از همين باشگاه پيشنهاد خوبي داشت اما او آن‎طور كه خودش در خاطراتش مي‌گويد به عشق مردم و ايران قيد اين پيشنهاد رويايي را ‌زد و در دوران طلايي فوتبالش كشور را ترك نكرد.

حجازي اسطوره بود نه براي اينكه فقط دروازه‌باني بي‎همتا بود؛ او مردمي بود و مردم را دوست داشت طوري كه جمشيد مشايخي پير و استاد سينماي ايران او را تختي فوتبال ناميد. حجازي از نسل فوتباليست‌هاي عاشق بود، نسل شاهرخ محرابي‌ها، پرويز دهداري‌ها و . . . آنهايي كه نه به عشق پول و شهرت كه به عشق فوتبال وارد زمين سبز چمن شده بودند.

حجازي قرار بود بسكتباليست شود و به تيم ملي جوانان بسكتبال هم دعوت شد اما يك اتفاق او را به ميدان سبز فوتبال كشاند. بسكتباليستي كه فوتبال، تفريحش بود روزي براي تماشاي مسابقات فوتبال مدارس رفت و مصدوميت دروازه‌بان مدرسه‌ باعث شد او براي اولين مرتبه تجربه حضور در ميدان جدي فوتبال را پيدا كند. اين مسابقه سرآغاز حضور جدي او در ميدان فوتبال بود.

حجازي پس از آن تا قله افتخارات فوتبال پيش رفت و محبوب مردم و فوتبال‎دوستان شد. او هم مثل هر آدمي ديگر اشتباهاتي داشت اما اشتباهات اسطوره‌ها هم دوست داشتني است. بزرگي در فوتبال مي‌گويد: "مردم وقتي يك فوتباليست را دوست داشته باشند اشتباهاتش را مي‌بخشند و فراموش مي‌كنند ".

حجازي در عرصه مربيگري هم موفق عمل كرد. مربيگري‌اش را در يك تيم گمنام و در كشوري كه فوتبال قابل اعتنايي نداشت آغاز كرد؛ او سرمربي تيم محمدان بنگلادش بود و توانست با اين تيم پرسپوليس را شكست دهد و نام خود را در تاريخ فوتبال بنگلادش جاودانه كند.

او سپس به استقلال آمد و توانست اين تيم را تا فينال جام باشگاه‌هاي آسيا برساند و در نهايت با استقلال نايب قهرمان آسيا شود.



بر سرصفحه سايتش كه در حين بيماري راه‌ اندازي‌اش كرد اين جملات با خط خود ناصر حجازي خودنمايي مي‌كند:
"سپاس ايزد بي‌همتايي كه با مشعل فروزان ايمان به او و عشق خويش به سرزمين پارس مرا مورد لطف هموطنانم قرار داد ".
حجازي‎ سالها درون دروازه تيم ملي ايران و استقلال درخشيد و بارها با پروازهايش نگاه ها را به خود خيره كرد و مرد اسطوره اي لقب گرفت، اما پرواز ناصر خان در روز دوم خرداد ديگر فرودي نداشت و سنگربان نام‏آشناي فوتبال ايران در بيمارستان كسري براي هميشه پرواز كرد و فقط خاطراتش را جا گذاشت و رفت.

اين داستان مردي است كه كرنش را بلد نبود. مردي كه هرگز سرخم نكرد و خم نشد. به برابر هيچ‌كس و نه هيچ چيز حتي برابر مرگ. داستان مردي كه ستاره شد، ستاره ماند و ستاره رفت.


مي‌گويند ستارگان را خاموشي نيست و تنها از ديدگان دور مي‌شوند. همانند ستاره‌ها، همانند ناصر حجازي كه ديگر قامت پرصلابت او را نخواهيم ديد و دل‌مان برايش تنگ خواهد شد. براي چهره مردانه‌اش، حرف‌هاي صريح‌اش حالا بايد براي ديدن دوباره‌اش به خاطره‌هايمان برگرديم به عكس‌ها و نوشته‌ها چرا كه ناصر حجازي ديگر كنار ما نيست. ناصر خان رفت، آن «مرد» رفت.


"من ناصر حجازي هستم. سرد و گرم روزگار را چشيده‌ام. عمري از من گذشته است. همواره سعي كردم از مردم جدا نباشم. هميشه با مردم بوده‌ام، هرچه دارم از خدا و لطف‌ و محبت مردم است. من و امثال من مديون مردم هستيم. رفتم تا شايد ديگران بتوانند..."


ناصر حجازي مردي از جنس آذر و آتش بود. آرام نبود و قرار نداشت. اهل بازي نبود و هميشه خودش بود. شماره يك آبي‌ها، ايران و آسيا 28 آذر 1328 در محله آرياناي تهران چشم به دنيا گشود و 62 سال بعد زمين و زميني‌ها را براي هميشه ترك كرد.


او سنگربان نخست ايران و آسيا در دهه 50 بود و در جام ملت‌هاي آسيا و بازي‌هاي آسيايي قهرمان شد. در بازي‌هاي المپيك و جام جهاني به ميدان رفت و با آبي‌هاي تهران در تخت جمشيد و جام باشگاه‌هاي آسيا به بالاترين‌ها رسيد. هنوز هم مانده‌ايم كه چرا فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال ناصرخان ما را دومين دروازبان قرن بيستم قاره كهن پس از محمد الدعايه عربستاني مي‌داند. حجازي ما هميشه اول بود. هميشه يك بود. او فوتبالش را از نادر شروع كرد. از 1345 تا 1348 نادري بود و سپس راه تاج را در پيش گرفت. تا 1356 درون دروازه آبي‌ها تهران ايستاد و پس از يك سال‌ و نيم بازي براي شهباز دوباره به استقلال برگشت و تا پايان فوتبالش در سال 1365 كنار آبي‌ها ماند، ولي در سال 1369 و با پيراهن محمدان بنگلادش دستكش‌هايش را آويخت!


ناصر حجازي در فاصله سال‌هاي 1347 تا 1359 شصت و دو بار پيراهن تيم ملي ايران را پوشيد و تنها به خاطر قانوني عجيب و معروف به قانون «29 ساله‌ها» در 29 سالگي از تيم ملي كنار گذاشته شد.


حجازي پس از جام جهاني 1978 آرژانتين براي مدت كوتاهي با منچستريونايتد تمرين كرد و پنج بازي را نيز درون دروازه‌ تيم ذخيره‌هاي منچستريونايتد ايستاد. ولي همين مدت كوتاه و يا 5 بازي ناچيز دليلي نشد تا سرالكس فرگوسن و شياطين سرخ احوالپرسي او در دوران بيماري نشوند و از راه دور سراغ بازيكن تمريني خود را نگيرند. آن‌ها از راه دور جوياي احوال بازيكن تمريني خود شدند و ما در همين نزديكي هم حال ستاره‌مان را نپرسيديم! همين‌ها بود كه دل «مرد» را به درد مي‌آورد. چنان كه بهار هم نمي‌تواند حال و هواي ابري دلش را دگرگون كند. براي همين بود كه مي‌گفت و مي‌نوشت كه «غم قفس به كنار، آنچه عقاب را پير مي‌كند. پرواز زاغ‌ها بي سر و پا است.»


ناصر خان. چهل و يكمين دروازه‌بان شايسته فوتبال جهان آدم عجب و غريبي بود. عجيب و غريب ولي بزرگ، محترم و دوست داشتني. «مرد» فوتبال ما هميشه كارهاي خاص خودش را مي‌كرد. مثل همان زمان در هجده سال بيشتر نداشت و به خاطر شكستن كتف نامش از سوي رايكوف مربي وقت تيم ملي خط خورد، ولي او را به صحبت قانع كرد و در نهايت هم حرفش را به كرسي نشاند.


يا همان زمان كه راه بنگلادش را در پيش گرفت. دروازه‌بان و مربي محمدان شد و با اين تيم پرسپوليس مدعي در رقابت‌هاي آسيايي حذف كرد و در جمع 8 تيم برتر آسيا قرار گرفت.


اين هم تصميم‌هاي دور از انتظار «ناصرخان» نبود. او يكبار آبي‌ها را با چيدمان 2ـ6ـ2 روانه شهرآورد تهران كرد و در نهايت هم نتيجه را 3 بر صفر واگذار به قرمزهاي تهران.


او در تهران در ديدار پاياني جام باشگاه‌هاي آسيا هم تصميم عجيبي گرفت و محمدعلي يحيوي را به جاي پرويز برومند درون دروازه آبي‌ها قرار داد. شايد اين تصميم باعث شد تا جوبيلو ايواتاي ژاپن در تهران و برابر هواداران آبي در ورزشگاه آزادي جشن قهرماني را برپا كند.


ناصر حجازي تمام عمرش را جنگيد و مبارزه كرد، درست همانند 15 ماه پايان عمرش با سرطان ريه. او در مدرسه عالي ترجمه، مدرك ليسانس مترجمي زبان را گرفت، همانجا با همسرش آشنا شد، گرچه آتيلا و آتوسا حاصل اين پيوند بودند، ولي دروازه‌بان فراموش شدني فوتبال ايران ستارگان بسياري در فوتبال ايران و جهان به همگان شناساند از جمله علي دايي، آقاي گل فوتبال جهان و رحمان رضايي را.


فوتبال همه زندگي‌اش بود، ولي او هرگز نخواست تا يك بازيكن بازنشسته ولي خوشنام بماند.


او هيچ گاه در سايه نرفت. شنا بر خلاف جهت آب عادت هميشه آقاي شماره يك ما بود. حالا او رفته است، ما مانده‌ايم بدون ناصر خان حجازي. فوتبال ايران ديگر ناصر حجازي خوش پوش و خوش گفتارش را ندارد. دل‌مان برايت تنگ مي‌شود. براي تو، حرف‌هاي صريحت و رفتار مردانه و مردمدارانه‌ات.


حالا بايد ميان خاطره‌هايمان آن «مرد» را جست‌وجو كنيم.




حالا ما مانده‌ايم و چسبيده‌ها و خاطره‌هايي دير و دور. به دورود آقاي هميشه شماره يك . خداحافظ ناصرخان . خدانگهدار آقاي حجازي، روحت شاد و سپاس كه اسطوره بودي، اسطوره ماندي و به دنبال باد نرفتي. ياد مردي و مردانگي‌ات تا هميشه به خير باد.

 

persian golf

عضو جدید
ناصر حجازي درگذشت
خبر تلخ است و توضيح بيشتر برايش،‌ سخت‌: "ناصر حجازي دروازه‌بان و مربي سابق فوتبال ايران که با شدت گرفتن بيماري و به کما رفتن در بيمارستان کسري تهران بستري شده، امروز درگذشت. "
حجازي که از ماه‌ها پيش به دليل بيماري ريوي بارها راهي بيمارستان شده بود، با روحيه خوب و قواي جسماني‌ که داشت، به سلامت به منزل بازگشت اما اين بار و پس از رفتن به کما، بازگشتي به خانه نداشت و در منزل ابدي‌اش آرام گرفت.
حجازي مبارز خوبي بود اما اين‌بار انگار دست مرگ، قوي‌تر از پنجه‌هاي قرص‌ و محکم او بود که سال‌هاي سال راه را بر توپ بسته بود.
او نمي‌خواست کسي ضعف جسمي و درد کشيدن‌هايش را ببيند تا همچنان نماد جسارت و اتکا به نفس باشد و کسي هم اين روزها را نديد.
حجازي خيلي زودتر از اينکه بسترنشين شود، تسليم مرگ شد تا ايستاده جان داده باشد.

خبر تلخ است.
و ديگر ناصرخان در ميان ما نيست...
 

sami1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسطوره به آسمان آبی رفت؛ عقاب آسیا برای همیشه پر کشید

اسطوره به آسمان آبی رفت؛ عقاب آسیا برای همیشه پر کشید

خبر تلخ است و توضیح بیشتر برایش،‌ سخت‌: "ناصر حجازی دروازه‌بان و مربی سابق فوتبال ایران که با شدت گرفتن بیماری و به کما رفتن در بیمارستان کسری تهران بستری شده، امروز درگذشت. "

حجازی که از ماه‌ها پیش به دلیل بیماری ریوی بارها راهی بیمارستان شده بود، با روحیه خوب و قوای جسمانی‌ که داشت، به سلامت به منزل بازگشت اما این بار و پس از رفتن به کما، بازگشتی به خانه نداشت و در منزل ابدی‌اش آرام گرفت.

حجازی مبارز خوبی بود اما این‌بار انگار دست مرگ، قوی‌تر از پنجه‌های قرص‌ و محکم او بود که سال‌های سال راه را بر توپ بسته بود.

او نمی‌خواست کسی ضعف جسمی و درد کشیدن‌هایش را ببیند تا همچنان نماد جسارت و اتکا به نفس باشد و کسی هم این روزها را ندید. حجازی خیلی زودتر از اینکه بسترنشین شود، تسلیم مرگ شد تا ایستاده جان داده باشد.

-----------------------

ناصر حِجازی (متولد ۲۸ آذر ۱۳۲۸ در تهران) مربی و بازیکن بازنشسته فوتبال است. او دروازه‌بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه ۱۳۵۰ بود و ۲ قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، ۱ قهرمانی در بازی‌های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد. او همچنین به همراه تیم تاج قهرمانی در جام تخت جمشید و جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرده‌است.

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال حجازی را دومین دروازه‏‌بان برتر قرن بیستم قاره آسیا پس از محمد الدعایه عربستانی معرفی کرده‌است.

حجازی در دوران مربی‌گری هم تیم استقلال تهران را به نایب‌قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا و قهرمانی لیگ آزادگان و جام حذفی ایران رساند.

ناصر حجازي در ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ در حين تماشاي آخرين ديدار تيم فوتبال استقلال در ليگ برتر در مقابل پاس همدان بدليل وخامت حالش به كما رفت و در روز دوم خرداد ۱۳۹۰ پس از تحمل مدت ها رنج ناشی از بیماری درگذشت
ناصر حجازی دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال ایران و تیم استقلال ساعت 10:55 دقیقه صبح امروز دوشنبه به دلیل بیماری سرطان ریه در بیمارستان کسری تهران درگذشت...
نفرين بر سرطان! نفرين بر مرض لاعلاجي كه پير و جوان نمي شناسد، نفرين بر مرضي كه بر جان ناصر حجازي، اسطوره فوتبال ايران افتاد. اسطوره اي كه اعتبارش را از مردم گرفت و تا آخرين روزهاي عمر فراموش نكرد، محبوبيتش را مديون چه كساني است.
ناصر حجازي از يك سال و نيم پيش با اين بيماري مهلك دست و پنجه نرم مي‌كرد و جمعه در حين تماشاي بازي استقلال و پاس دوباره بيماري‌اش عود كرد و به بيمارستان منتقل شد. او امروز ظهر در سن 62 سالگي درگذشت.

حرف خواندنی همسر ناصر حجازی

همسر ناصر حجازی نوشت: «لحظه به لحظه، تجربه کردم مردی را که هرگز جلوی کسی سرخم نکرد، خم نشد و برای یک لقمه نان چرب تر پشت دوتا نکرد و بدین شکل در دل مردم ماندگار شد...»



ناصر حجازی متولد 23 آذر 1328 در شهر تهران است. او دروازه بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه پنجاه بود و دو عنوان قهرمانی در جام ملت های آسیا، یک عنوان قهرمانی در بازی های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد. او همچنین به همراه تیم تاج قهرمانی در جام تخت جمشید و جام باشگاه های آسیا را تجربه کرده است. حجازی در دوران مربیگری نیز تیم استقلال تهران را به نایب قهرمانی جام باشگاه های آسیا و قهرمانی لیگ آزادگان رساند. فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال در انتخاب برترین های قرن بیستم، ناصر حجازی را دومین دروازه بان برتر قاره آسیا و چهل و یکمین دروازه بان شایسته جهان معرفی کرده است.

رشته ورزشی اصلی ناصر حجازی بسکتبال بود و در شانزده سالگی در تیم منتخب دبیرستان ابومسلم بازی می کرد و حتی برای تیم ملی جوانان بسکتبال ایران هم انتخاب شد. وی فوتبال را به صورت تفریحی دنبال می کرد اما حضور او در درون دروازه و روی آوردن به دنیای حرفه ای فوتبال به صورت اتفاقی شکل گرفت.

حجازی که برای تماشای مسابقات فوتبال مدارس رفته بود، به علت مصدومیت دروازه بان مدرسه وی و با توجه به بلندی قامت (185 سانتی متر) و بسکتبالیست بودنش با درخواست مربی تیم درون دروازه ایستاد و در مقابل حریف به خوبی ایستادگی کرد.این اتفاق سرآغاز سالها حضور وی در صحنه فوتبال است.



عکس کودکی ناصرحجازی

برترین دروازه بان قرن آسیا (و نه به ناحق دومین!) به رحمت خدا رفت و دوست دارانش که برای دیدار با او و دعا برای بهبودی اش به بیمارستان کسری آماده بود‌ند حریف بیماری وی نشدند...

افتخارات باشگاهی:

قهرمانی جام باشگاه های تهران- تیم تاج ( 1348 )
قهرمانی جام میلز هندوستان- تیم تاج ( 1348 )
نایب قهرمانی جام باشگاههای تهران- تیم تاج ( 1349 )

نایب قهرمانی جام حذفی تهران- تیم تاج ( 1349 )
قهرمانی باشگاههای ایران- تیم تاج ( 1349 )
قهرمانی جام باشگاه های آسیا- تیم تاج ( 1349 )

قهرمانی جام میلز هندوستان- تیم تاج ( 1349 )
مقام سوم جام باشگاههای آسیا- تیم تاج ( 1350 )
قهرمانی جام چهار جانبه فوتبال تهران - تیم تاج( 1350 )

مقام سوم جام باشگاههای ایران- تیم تاج ( 1350 )
نایب قهرمانی جام باشگاه های تهران- تیم تاج ( 1350 )
قهرمانی جام باشگاه های تهران- تیم تاج ( 1351 )

قهرمانی جام دوستی- تیم تاج ( 1351 )
نایب قهرمانی جام میلز هندوستان- تیم تاج ( 1351 )
قهرمانی جام اتحاد- تیم تاج ( 1352 )

نایب قهرمانی جام تخت جمشید- تیم تاج ( 1352 )
نایب قهرمان جام علم- تیم تاج ( 1352 )
قهرمانی جام تخت جمشید- تیم تاج ( 1353 )

نایب قهرمانی جام باشگاههای تهران- تیم استقلال( 1361 )
قهرمانی جام باشگاه های تهران- تیم استقلال( 1362 )
قهرمانی جام باشگاه های تهران- تیم استقلال( 1364 )

حضور در بازیهای المپیک مونیخ 1972 ( 1350 )
قهرمانی جام ملتهای آسیا 1972 ( 1350 )
قهرمانی در مسابقات جام ایران ( 1351 )

قهرمانی بازیهای آسیایی 1974 ( 1352 )
قهرمانی جام ملتهای آسیا 1976 ( 1354 )
کسب سهمیه حضور در بازیهای المپیک 1976 ( 1354 )

حضور در جام جهانی 1978 آرژانتین ( 1356 )
مقام سومی جام ملتهای آسیا 1980 ( 1358 )

افتخارات مربیگری:

نايب قهرماني جام باشگاههاي تهران – تيم استقلال (1361)
صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا - تیم محمدان بنگلادش
مقام چهارم جام در جام باشگاههای آسیا - تیم استقلال( 1375 )

قهرمانی جام خزر- تیم استقلال ( 1376 )
نایب قهرمانی جام دوستی امارات - تیم استقلال ( 1376 )
قهرمانی جام پرچم ترکمنستان- تیم استقلال ( 1376 )

قهرماني جام چهار جانبه كيش – تيم استقلال (1376)
قهرمانی جام آزادگان- تیم استقلال ( 1376 )
نایب قهرمانی جام باشگاه های آسیا1999 - تیم استقلال(1377)

نایب قهرمانی جام آزادگان - تیم استقلال(1377)
صعود به مرحله نیمه نهایی جام حذفی کشور اسلواکی - تیم دی استرادااسلواکی 2009 (1388)
تابناک
 

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
حجازی عاشق مردم بود/ برای تشییع جنازه پدرم همه بیایند فرزند ناصر حجازی گفت: پدرم عاشق مردم بود و هر حرفی زده برای مردم بوده است. به گزارش خبرنگار مهر، آتیلا حجازی دقایقی پس از درگذشت پدرش در جمع کثیر علاقمندانی که مقابل بیمارستان کسری تجمع کرده بودند، خطاب به مردم گفت: امروز غم بزرگی روی دوش من است و از تمام کسانی که ظرف روزهای اخیر در کنار ما بودند تشکر می‌کنم.
آتیلا افزود: حجازی دوستدار مردم بود و هر حرفی که می‌زد برای مردم بود. از همه مردم می‌خواهم برای تشییع جنازه او بیایند.
آتیلا که به شدت متاثر بود از مردم خواست در این مصیبت بزرگ صبوری کنند و برای آمرزش پدرش فاتحه بخوانند.
پس از صحبت‌های آتیلا حجازی مردم با شعار "عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، ناصر محبوب ما پیش خداست امروز" به حجازی و خانواده او تسلیت گفتند.
لحظاتی پیش احمدرضا عابدزاده و فراز کمالوند برای دیدار آخر با ناصر حجازی به بیمارستان کسری آمدند.
هنوز زمان برگزاری مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری مرحوم حجازی اعلام نشده است


http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1318701
 

mmr1414m

عضو جدید
واقعا ناراحت شدم خدا رحمتش كنه انسان پاك و شريفي بود بدون حاشيه هاي اضافي و معمول اهالي فوتبال
 

khooshe

مدیر بازنشسته
تسلیت به تمام کسانی که از بچگی اسطوره شان ناصر حجازی بود....
عقاب آسیا به آسمان پر کشید ولی همیشه در قلب همه ی ما ایرانیا می مونه....
تسلیت و باز هم تسلیت....

روحش شاد و آسمونی...
 

khooshe

مدیر بازنشسته
منزل حجازي، حال و هواي ورزشگاه را به خود گرفت

منزل حجازي، حال و هواي ورزشگاه را به خود گرفت

منزل حجازي، حال و هواي ورزشگاه را به خود گرفت


با حضور ليدرهاي استقلال مقابل درب منزل مرحوم حجازي اين خيابان حال و هواي ورزشگاه را به خود گرفت.


تجمع هواداران ناصر حجازي مقابل منزل او لحظه به لحظه زياد مي شود. اکنون ليدرهاي استقلال هم به اين جميعت اضافه شده اند.
با هدايت ليدرها که بوق هم همراه خود دارند مردم به شدت در حال تشويق ناصر حجازي هستند و حتي براي يک لحظه هم دست از تشويق به سبک ورزشگاه بر نمي دارند.

فرامرز ظلي، اصغر حاجيلو، همايون بهزادي هم خود را به منزل مرحوم حجازي رساندند. اهالي فوتبال يکي يکي در راه هستند.
عکس بزرگي از ناصر حجازي که در بيمارستان کسري نصب شده بود اينک مقابل منزل او نصب شده است.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
هواداران حجازي مقابل درب منزل او تجمع كردند

هواداران حجازي مقابل درب منزل او تجمع كردند

هواداران حجازي مقابل درب منزل او تجمع كردند


مقابل درب منزل ناصر حجازي حدود 200 نفر تجمع کرده و وي را تشويق مي‌کنند.


پس از بازگشت خانواده ناصرحجازي به منزل، حدود 200 نفر از علاقه مندان مرحوم حجازي در مقابل در منزل وي تجمع کردند.
آنها يک صدا به شيوه تشويق در ورزشگاه ناصر حجازي را با شعارهاي " حجازي کاپلو و ناصر حجازي دوست داريم ما " وي را تشويق کردند.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
مراسم خاكسپاري ناصر خان به چهارشنبه موكول شد

مراسم خاكسپاري ناصر خان به چهارشنبه موكول شد

مراسم خاكسپاري ناصر خان به چهارشنبه موكول شد


مراسم خاکسپاري ناصر حجازي روز چهارشنبه هفته جاري برگزار مي‌شود.


مراسم خاکسپاري مرحوم ناصر حجازي که پيش از اين اعلام شده بود فردا برگزار مي شود به روز چهارشنبه هفته جاري موکول شد.
به دليل حضور برخي از اقوام حجازي در شهرستان و براي اينکه هواداران حجازي از سرتاسر ايران بتوانند در اين مراسم حاضر باشند مراسم خاکسپاري با يک روز تاخير و در روز چهارشنبه 4 خرداد برگزار مي شود.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
بغض قلعه‌نويي در نشست خبري ديدار سپاهان و بنيادكار

بغض قلعه‌نويي در نشست خبري ديدار سپاهان و بنيادكار

بغض قلعه‌نويي در نشست خبري ديدار سپاهان و بنيادكار


کنفرانس مطبوعاتي پيش از ديدار تيم‌هاي سپاهان و بنياد در مرحله يک هشتم قهرمان ليگ آسيا تحت تاثير درگذشت ناصر حجازي قرار گرفت.


صبح امروز کنفرانس مطبوعاتي مربيان تيم‌هاي سپاهان و بنيادکار در اصفهان برگزار شد که موضوع درگذشت ناصر حجازي جو سالن کنفرانس را تحت تاثير قرار داده بود.
امير قلعه نويي سرمربي سپاهان پس از شنيدن خبر درگذشت دروازه بان سابق تيم ملي بسيار متاثر شد و با صداي بغض آلود گفت: حجازي يکي از اسطوره‌ها و پيشکسوتان بزرگ فوتبال ايران بود و مطمئنم او انساني است که هيچ گاه از ياد ايراني‌ها فراموش نخواهد شد.
وي ادامه داد: غم بزرگي را تحمل خواهيم کرد و خدا او را رحمت کند.
جو کنفرانس به گونه‌اي بود که قلعه نويي ساير سؤالات را نيز با صدايي بغض‌ آلود جواب مي‌داد.


 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
SaDaF7 همه چیز درباره زندگی شخصی عادل! فوتبال ایران 2

Similar threads

بالا