نکات مهم در انتخاب و خرید لوازم و اثاثیه محوطه های باز

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
انتخاب مبلمان و اثاثیه مناسب برای حیاط و بالکن منزل شما، می‌تواند راحتی و آسایش را برای شما در این مکانها به ارمغان بیاورد. با تهیه یک میزکه هم زیبا و هم از نظر ارگونومی مناسب باشد و انتخاب صندلی های راحت، می‌توانید بالکن یا حیاط منزل را به محیطی دلنشین برای صرف غذا و دورهم جمع شدن خانواده تبدیل کنید. ایجاد یک محیط دنج در بالکن یا حیاط با تهیه یک صندلی گهواره‌ای یا یک صندلی راحتی حصیری که روی آنها از کوسن های نرمی استفاده شده است، این مکانها را تبدیل به محیطی دوست داشتنی و مناسب برای پذیرایی از میهمانها درفصول گرم سال می‌نماید.
توجه به نکات زیر در هنگام تهیه و خرید اثاثیه و مبلمان بالکن و حیاط ، می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که فضای بالکن و حیاط شما همیشه جذاب و دوست داشتنی خواهد بود.
[h=6]۱- تهیه لیست[/h] ابتداء درخصوص انتظارات خود از بالکن و حیاط خودتان لیستی تهیه نمایید. آیا دوست دارید که حیاط یا بالکن شما نقش یک سالن غذا خوری را برای شبهای گرم تابستان بازی نماید؟ دوست دارید که میهمانی های خود را در این فضا ها برگزار نمایید؟ یا گوشه‌ای دنج برای مطالعه یا فکر کردن مد نظرتان است؟
پس ابتداء لیستی از تمامی کارهایی را که دوست دارید در بالکن و یا حیاط انجام دهید تهیه کنید. این لیست می‌تواند اولین راهنمای شما برای خرید مبلمان و اثاثیه مناسب باشد. بعنوان مثال اگر مهمترین استفاده بالکن شما برای میهمانی های غیر رسمی هست، بنابراین شما نیازی به یک میز غذاخوری در این بالکن ندارید. از طرفی برای ایجاد محیطی آرام و دلنشین نیاز به میزهای کوچک ، صندلی‌های راحتی و یک شومینه کوچک دارید.
[h=6]۲- آزمایش مبلمان[/h] قبل از اینکه تصمیم به خرید بگیرید سعی کنید که مبلمان و اثاثیه را به نوعی امتحان کنید. از آنجاییکه این مبلمان ممکن است مانند لوازم داخل خانه زیاد مورد استفاده قرارگیرند، بنابراین بهتر است که نسبت به دوام مبلمان و اثاثیه تهیه شده برای بالکن و حیاط اطمینان حاصل کنیم.
[h=6]۳- مبلمان و اثاثیه بادوام[/h] سعی کنید مبلمان و اثاثیه‌ای را برای بالکن و حیاط تهیه نمایید که به نگهداری خاصی نیاز نداشته باشند ، و در شرایط جووی مختلف آسیبی نبینند. به عنوان مثال استفاده مبلمانی که از چوبهای ساج، سرو ساخته شده‌اند و یا استفاده از فلزات مقاوم در برابر زنگ زدگی ،‌می‌تواند خیال شما را بابت نگهداری و رسیدگی دائمی این مبلمان راحت کند.
[h=6]۴- انبار نمودن مبلمان[/h] درست است که انتخاب مبلمان مقاوم در برابر شرایط جوی خوب است اما یکی از گزینه هایی که می‌تواند بر طول عمر مبلمان و اثاثیه شما بیافزاید، قراردادن این مبلمان و اثاثیه در انبار در فصل ها و زمان های بارندگی است. البته در صورتی که فضای انباری شما بقدر کافی بزرگ نیست، می‌توانید از پوشش های مخصوص ضد آبی که در بازار موجود است برای محافظت مبلمان و اثاثیه در برابر شرایط جووی استفاده نمود.
[h=6]۵- انتخاب رنگ[/h] زمانیکه تصمیم به خرید مبلمان و اثاثیه برای بالکن و حیاط خودتان دارید، هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ مورد علاقه‌تان ندارید. می توانید از رنگ و طرح چوب، رنگ سیاه، سفید و یابژ در اقلام فلزی یا چوبی استفاده کنید. برای اینکه سبک مبلمان انتخابی شما در طول زمان مطلوب باقی بماند سعی کنید از رنگهای متنوعی استفاده کنید.
[h=6]۶- سرمایه‌گذاری روی کیفیت[/h] ضرب المثل “هرچقدر پول بدی آش میخوری” در مورد مبلمان و اثاثیه مخصوص بالکن و صادق است. صندلی ها و میزهایی از جنس رزین که دربرابر شرایط جوی و آفتاب مستقیم تا ۲ سال دوام می‌آورند، اما به مرور خشک و شکننده می‌شوند و رنگشان را از دست می‌دهند. قبل از خرید درخصوص کیفیت و ماندگاری مبلمان و اثاثیه بررسی نمایید.
[h=6]۷- استفاده از فرش های مخصوص فضای باز[/h] با توجه به پیشرفتی که در صنایع نساجی شده ، امروزه می‌توانید برای فضاهای باز فرش هایی را خریداری کنید که هم مقاومت خوبی دارند و هم درصورت خیس شدن به سرعت خشک می‌شوند. استفاده از این فرش ها می‌تواند همان احساسی خوبی که شما در استفاده از فرش های درون خانه دارید را در فضای بالکن و حیاط به شما بدهد.
[h=6]۸- استفاده از مبلمان و اثاثیه با استفاده های چندگانه[/h] تا جایی که می‌توانید از مبلمان و اثاثیه‌ای استفاده نمایید که در صورت تغییر محل زندگیتان ، در محل جدید هم بتوان از آنها استفاده نمود. از طرف دیگر به جهت صرفه جویی می‌توانید از مبلمانی استفاده نمایید که هم برای محیط داخل منزل و هم برای بالکن و حیاط قابل استفاده باشند.

منبع:
decoyar.com
 
بالا