نکات مهم برای خرید تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان

parmisrad

عضو جدید
محصولات کارخانه ذوب‌آهن اصفهان وزنی بسیار نزدیک به جدول اشتال دارند؛ به همین دلیل مرجع ارزیابی کیفیت تیرآهن در بازار محسوب می‌شوند. فارغ از قیمت تیرآهن، احتمالاً یکی از مواردی که شما به‌عنوان خریدار ان محصول به دنبال آن هستید، اطلاع از مشخصات تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان است.

انواع تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان

کارخانه ذوب‌آهن اصفهان بزرگ‌ترین تولیدکننده مقاطع طویل فولادی در خاورمیانه و یکی از معروف‌ترین برندهای تولید تیرآهن در ایران است. تیرآهن یکی از مهم‌ترین محصولات این کارخانه به شمار می‌رود.
تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان در 3 دسته تیرآهن بال نیم پهن موازی (IPE)، تیرآهن بال‌پهن موازی (IPB) و تیرآهن بال باریک شیب‌دار (IPN) تقسیم می‌شود.

1. تیرآهن بال نیم پهن موازی ذوب‌آهن اصفهان (IPE)

تیرآهن بال نیم پهن موازی ذوب‌آهن همان تیرآهن معمولی است که از سایز 12 تا 30 بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 1791 تولید می‌شود. مقادیر ابعادی، جرم و اندازه‌های ایستایی این استاندارد برگرفته از استاندارد DIN1025-5 آلمان، رواداری‌ها بر اساس استاندارد EN10034 و مشخصات فنی مطابق با EN10025-2 است.

2. تیرآهن بال‌پهن موازی ذوب‌آهن اصفهان (IPB)

تیرآهن بال‌پهن موازی ذوب‌آهن یا تیرآهن هاش را در 2 دسته وزن متوسط و سبک دسته‌بندی می‌کنند. تفاوت تیرآهن هاش و تیرآهن معمولی در اندازه بال‌های آن‌ است که تیرآهن هاش دارای بال‌های پهن‌تری بوده و به همین دلیل ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی نیز خواهد داشت.

3. تیرآهن بال باریک شیب‌دار ذوب‌آهن اصفهان (IPN)

تیرآهن IPN ذوب‌آهن در سایزهای 12 و 14 بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 3277 که مقادیر ابعادی، جرم و اندازه‌های ایستایی آن برگرفته از استاندارد DIN1025-1 آلمان، رواداری‌ها بر اساس استاندارد EN10024 و مشخصات فنی مطابق با EN10025-2 است، تولید می‌شود.

قیمت تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان

در بازار ایران قیمت آهن به نوسانات نرخ ارز، قیمت جهانی فولاد و میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد. قیمت تیرآهن هم به‌عنوان یکی از مقاطع فولادی از این امر مستثنا نیست. البته در مورد مقاطع فولادی برند تولیدکننده هم یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت نهایی محصول است. با یک بررسی کوتاه می‌توان نتیجه گرفت که قیمت تیرآهن اصفهان با توجه به کیفیت و مرغوبیتش، حتی با وجود وزن بالا به‌صرفه است.
 

Similar threads

بالا