نيروي هوايي و نمايش اقتدار ايران

خيبر

عضو جدید
کاربر ممتاز
فارس: جانشين فرمانده نيروي هوايي ارتش گفت: در رزمايش هوايي تيرماه، جنگنده‌هاي ارتش پرواز 3600 كيلومتري انجام مي‌دهند.

امير محسن دره‌باغي جانشين فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در نشست خبري كه صبح امروز با حضور اميرخلبان سيد محمد علوي معاون عمليات نيروي هوايي ارتش و امير خلبان حسين چيت فروش به منظور بررسي اهداف و ويژگي‌هاي رزمايش هوايي ميلاد نور ولايت در ستاد فرماندهي نيروي هوايي برگزار شد، با بيان اينكه اين رزمايش در نيمه اول تيرماه و در سطح گسترده‌اي از كشور برگزار خواهد شد، هدف از برگزاري رزمايش‌ها را تزريق خون تازه به نيروهاي مسلح، ‌ايجاد محيط عملياتي و سلحشوري، برآورد نحوه آموزش ادواري نيروها، پيدا كردن نقاط قوت و ضعف، انتقال تجربيات به نيروهاي جوان و نمايش قدرت و توان رزمي در راستاي بازدارندگي در نيروهاي مسلح عنوان كرد.

دره باغي با اشاره به اهداف خاص رزمايش هوايي ميلاد نور ولايت گفت: اجراي اوامر و تدابير فرمانده معظم كل قوا و فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي،‌ حفظ و ارتقاي توان عملياتي نيروي هوايي، پشتيباني سطحي و زميني در خليج فارس و درياي عمان از ويژگي‌هاي خاص اين رزمايش خواهد بود.

وي همچنين به انجام پروازهاي بلند در مسافت‌هاي قريب 3 هزار و 600 كيلومتر با انجام عمليات سوخت‌گيري هوايي اشاره كرد و افزود: اين عمليات سوخت‌گيري از طريق سوخت‌گيري شكاري از تانكر سوخت‌رسان و يا شكاري از شكاري انجام خواهد شد و همچنين در اين رزمايش هواپيماهاي راهبردي سوخو 24 در مسافت‌هاي طولاني و نيز بكارگيري و آزمايش مهمات جديد ساخت جهاد خودكفايي نيروي هوايي ارتش را در دستور كار خواهيم داشت.

جانشين فرمانده نيروي هوايي ارتش خاطرنشان كرد‌: در اين رزمايش پروازهاي طولاني در سطح خليج فارس و درياي عمان و با ارتفاع پايين انجام خواهد شد كه جنگنده‌ها مسافت‌هاي 700 كيلومتري را در سطح دريا طي خواهند كرد.

دره‌باغي به ارتقاء و بالا بردن سرعت عمل پرسنل نيروي هوايي در نگهداري و لود نمودن مهمات و آماده سازي جنگنده‌ها براي عمليات بعدي اشاره كرد و افزود: در اين رزمايش قصد داريم از هواپيماهاي شناسايي و اطلاعاتي براي ارسال سيگنال‌ها و تحليل تهديدات فرضي استفاده كنيم.

وي اضافه كرد: اجراي عمليات كنترل و فرماندهي هوايي كه در رزمايش رعد 2 نيز انجام شد و همچنين استفاده از انواع شكاري بمب افكن‌هاي صاعقه با مهمات جنگي و انهدام اهداف از پيش تعيين شده از ديگر برنامه‌هاي رزمايش گسترده ميلاد نور ولايت خواهد بود.
 

خيبر

عضو جدید
کاربر ممتاز
اين رزمايش جوابي است دندان شكن به بدخواهاني كه انواع تهمتها رو به نيروي هوايي ايران ميزنن..
در روز رژه ي ارتش ايران نيروي هوايي بدليل هواي بد نتونس قدرت نمايي بكنه كه يك سري حرفهاي بي پايه بصورت بيماري شيوع پيدا كرد..
حالا دشمنان بايد با اين عظمت و قدرت نيروي هوايي به خود بلرزن..!
حالا خوبه تحريم هستيم و اينطور نيروي هوايمون ميخواد قدرت نمايي بكنه!
 

Similar threads

بالا