نوشته ای از بیانات آقای قرائتی در مورد حجاب و آیا حجاب مانع زیبایی می شود ؟

barfo.sarma

عضو جدید
سلام دوستان اول بگویید آیا حجاب مانع زیبایی میشود ؟ و بعد متن رابخوانید ممنون
شما جنس مرغوب را در کادو مى پیچید، روى تلویزیون پارچه مى اندازید،
کتاب قیمتى را جلد مى کنید، طلا و جواهرات را ساده در دسترس قرار نمى دهید.بنابر این جلد وحجاب نشانه ارزش است.خداوند براى چشم که ظریف است و خطرات آنرا تهدید مى کند،حجاب قرار داده حجاب باعث تمرکز فکر مردان که بخش عمده تولید جامعه به دست آنان است مى گردد.در کشورهایى که بى حجاب است نظام خانواده از هم گسسته و آمار طلاق غوغا مى کند.اسلام به خاطر حفظ حیا، کرامت و جلال ، جلوگیرى از تشتّت و هوسبازى و گسستن نظام خانواده حجاب را واجب فرموده.باید دانست که حجاب مانع تولید نیست ، بزرگترین صادرات ایران بعد از نفت ، قالى است که تولیدش به دست زنان با حجاب است.حجاب مانع تحصیل نیست صدها هزار دانشمند زن در کشور اسلامى ایران شاهد این ادعّاست حجاب آرم جمهورى اسلامى ایران است.دنیا انقلاب اسلامى ایران را باحجاب بانوان مى شناسد و ابرقدرتها از این نشانه پرارزش انقلاب آنقدر هراس دارند که چند دختر مسلمان را با پوشش اسلامى بر سر درس تحمل نمى کنند.

از سلسله بیانات آقای قرائتی در باره با حجاب
کشف حجاب اخلاقی و عقیدتی در جنبش سبز
واقعیت آن است که کشف حجاب ظاهری نمایانگر و علامت کشف حجاب بزرگتر در اخلاقیات و باور هاست. نشان از تجدید نظرطلبی در اصل اسلام است و ارتباطی با حوادث سیاسی ندارد.


مگر حوادث بعد از انتخابات و اعتراض به تقلب چه ارتباطی با دست شستن از قیودات مذهبی آن هم از نوع فردی می تواند داشته باشد؟ حجاب و سایر قیودات مذهبی چیزی نیست که در سالهای بعد از انقلاب بوجود آمده باشد. اینها دستور صریح قرآن و مطابق با سنت نبوی است که پانزده قرن پیش مسلمانان را مکلف به آن کرده است. حال چه شده است که یک حادثه سیاسی باعث می شود افراد دست از تقیدات دینی خود بکشند؟

به نظر نگارنده، در این کشف حجاب، زنان مکشفه اندکی مظلوم واقع شده اند! مردان مقید به حجاب ظاهری نیستند. لذا ما مردی را نمی بینیم که متهم به کشف حجاب شده باشد. مردها ممکن است بسیار بریده تر از اسلام باشند، ولی ظاهر آنها چیزی را نشان نمی دهد. ولی واقعیت آن است که حجاب در اسلام معنای وسیعتری از حجاب ظاهری خانمها دارد. دکتر شریعتی در وصیتنامه خود می گوید: "شرافت مرد همچون بکارت یک زن است . اگر یک بار لکه دار شد دیگر هیچ چیز جبرانش را نمی تواند." در سالهای اخیر، مخملباف "توبه نصوح" ساز، بدن کاملا عریان یک زن را در فیلم فریاد مورچه ها نمایش می دهد. محسن سازگارا بدون احساس شرم، با جرج بوش برای مقابله با ایران رسما همکاری می کند.

واقعیت آن است که کشف حجاب ظاهری نمایانگر و علامت کشف حجاب بزرگتر در اخلاقیات و باور هاست. نشان از تجدید نظرطلبی در اصل اسلام است و ارتباطی با حوادث سیاسی ندارد. حوادث سیاسی فقط بهانه را برای اینگونه افراد فراهم می کند تا تناقض رفتاری خود را با گذشته رفع و رجوع کنند. آن خانم که جلوی دوربین کشف حجاب کرد در توجیه کار خود گفت که این کار را برای اعتراض به وضع موجود انجام می دهد! این چه کاری است و چه توجیهی دارد که فردی برای مسائل سیاسی، آخرت خود را خراب کند. مگر آنکه قبول کنیم اصلا اعتقادی به آخرت و روز جزا از ابتدا وجود نداشته است.

تذکر این نکته ضروری است که اصل بی حجاب بودن انسان را از جرگه انسانهای سلیم النفس خارج نمی کند. در کشورهای غربی زنان بی حجاب هستند و بعضا خانواده دارند و بدون مشکل خاصی به زندگی خود ادامه می دهند. ممکن است این اشکال به بحث وارد شود که صرف بی حجاب شدن دلیلی بر منحرف شدن نیست. حداکثر آنکه فرد تازه مکشفه کسی می شود مانند زنان دیگر در جامعه غربی. در ثانی مگر فرد مکشفه دست از عقاید دینی خود و اعتقاد به خدا کشیده است؟

در پاسخ به این اشکال، باید به نکات زیر توجه کنیم:

1. زنان بی حجاب در کشورهای غربی مطابق با فرهنگ خود زندگی می کنند. هنوز توجیه و استدلال کافی برای ضرورت حجاب ندارند. این افراد پرچم مخالفت با حجاب را هم بلند نکرده اند.

2. زن مسلمانی که در مقابل تلویزیون حجاب خود را بر می دارد، در واقع اعلام می کند من از اینکه مدتی حجاب داشته ام پشیمانم. خطر این امر برای تبلیغ بی دینی به مراتب بیشتر از زنی است که طبق فرهنگ خود عمل کرده و بی حجاب است. آن یکی به جنگ با فرهنگ خود برخاسته و این یکی مطابق فرهنگ خود عمل می کند. قرآن کریم در باره کسانی که صبح ایمان می آورند و شب کافر می شوند، می فرماید آنها برای جلوگیری از دیندار شدن مردم دیگر دست به اینکار می زنند.

3. اخیرا مراجع عظام و متدینین از رواج بدحجابی و حتی بی حجابی در جامعه نگران هستند. آیا همزمانی این مسئله با حوادث بعد از انتخابات تصادفی است؟ وقتی اشخاص ناآگاه و ضعیف الایمان آن خانم قبلا چادری را که در صدای آمریکا حجاب از سر بر می دارد را می بینند، بطور طبیعی همان ته مانده حجاب ضعیف خود را هم دور می ریزند. وقتی خانم حقیقت جوی محجبه به زنان بی حجاب افتخار می کند، آیا می توان از هواداران جنبش سبز انتظار خودنگهداری داشت؟

در فیلمهای تبلیغات انتخاباتی، خانمی که به توصیف همسرش روشنفکرترین زن ایران و قرآن پژوه است، از میان خیل عظیم زنان فرهیخته ایران؛ خانمی را به عنوان مبلغ تبلیغاتی کاندیدای مورد نظر خود استفاده می کند که علنا در جشنواره های خارجی بی حجاب است و مشکل سینمای ایران را حذف *** و شراب و اینکه آدم در سینمای ایران اختیار تن خود را ندارد، می داند. آیا می توان باور کرد انتخاب این فرد به عنوان زن نمونه و ساختن فیلم تبلیعاتی انتخاباتی با کمک او فقط یک حادثه است؟ آیا آنها طرز فکر او را نمی شناسند. چگونه از میان میلیونها بانوی فرهیخته و دانشمند، هنرمند متعهد، متدین و روشنفکر ایران، ایشان انتخاب می شود؟

امیرالمومنین می فرماید: "فاعل الشر، شر منه. انجام دهنده کار بد، از کار بدش بدتر است." این بدان معناست که فقط مقداری از بدیهای فرد فاسد فرصت بروز پیدا می کند. وگرنه باطن او بسیار بدتر از آن چیزی است که نشان می دهد. رفتار انسان مانند تکه ای کوچک از کوه یخی شخصیت اوست که از آب بیرون آمده و قسمت اعظم آن زیر آب است و دیده نمی شود.

باید گفت عناصر تجدیدنظر طلب با کشف حجاب ایدئولوژیک در سالهای بعد از انقلاب زمینه را برای کشف حجاب اخلاقی و در نهایت کشف حجاب ظاهری فراهم کردند. مسئله و اعتراضات این گروه نه فقط تقلب در انتخابات نیست، حتی مخالفت با ولایت مطلقه فقیه هم نیست. مسئله اصلی دین و دینداری است. وگرنه کدام دینداری راضی به عدم دخالت دین در سیاست است. سیاست قرار است تمام تصمیم گیریهای کلان کشور مدیریت کند. این تصمیم گیریها دین و دنیای مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. آیا می توان این تصمیم گیریها را به عده ای سیاسیون بی تقوا و بندباز سپرد و دین را از دخالت برحذر داشت؟ آیا حذف دین از سیاست و اجتماع به معنای مخالفت با اصل دین نیست؟

تجدید نظر طلبی ایدئولوژیک باعث انحرافات و کجرویهای اخلاقی و رفتاری در جنبش اصلاح طلبی شده است. جنبش اصلاح طلبی با نظریه اصلاح در دین کار خود را شروع کرد ولی در عمل به بی بند و باری اخلاقی دچار گردید. جنبش سبز شکل استحاله شده و ضد دین همان اصلاح طلبی دهه هفتاد است. سران اصلاح طلب نه فقط کجرویهای اخلاقی را در جنبش سبز تقبیح نمی کنند بلکه با ادعای قرائت رحمانی از دین و تساهل و تسامح سعی در تزدیک کردن خود به عناصر بی دین و ضد دین دارند.

سال گذشته در لندن از نزدیک کسانی را که در تظاهرات از جنبش سبز حمایت می کردند مشاهده می کردم. متاسفانه در این تظاهرات چیزی که نایاب بود ادب و منش ایرانی بود. استفاده از کلمات رکیک و پوشش نامناسب حتی در مقایسه با افراد بومی این کشور از مشخصه های شرکت کنندگان این تظاهرات بود. روزی به شوخی به فرد صادقی که هوادار جنبش سبز بود، گفتم شنیدم شایع شده تو هماهنگ کننده این تظاهرات هستی. او که فردی متدین بود بسیار ناراحت شد و گفت اینها همه منافق هستند و دین و ایمان سرشان نمی شود.


جریان اصلاح طلبی نه فقط نتوانست اصلاحی را در دین بوجود آورد بلکه بی دینی و عدم تقید به ضروریات دین را در هواداران خود نهادینه ساخت. کشف حجاب بعضی زنان، ترک نماز؛ روزه خواری عمدی در تظاهرات روز قدس، استفاده از ماهواره های آنچنانی، از بین رفتن قبح همکاری و حقوق بگیری از سازمانهای جاسوسی بیگانه برای ضدیت با وطن از ثمرات کشف حجاب اخلاقی و عقیدتی در جنبش سبز است.

با این توصیفات آیا می توان ادعای خط امامی و مسلمان بودن آنها را باور کرد؟






من یک تار از موهام بیاد بیرون حرامه؟ نه. توی کدوم روایت گفته شده یک تار مو حرامه!
2 تا چی ؟

3 تا چی؟

اصلا بحث کمیت مطرح نیست. بحث اینکه تو یک تار مو یا 2 تار از موهات بیرون باشه نیست. نمیشه با این قضیه کمی و ریاضی برخورد کرد. بحث آثاری هست که این کار میذاره. داریم در مورد انسان صحبت می کنیم. اگه درک کنیم که طبق ایده و آرمانی رفتار میکنیم که برای انسان برنامه عملی داره و قراره همه چیز در خدمت رشد انسان قرار بگیره دیگه این مته به خشخاش گذاشتن ها معنا نداره. حجاب در اسلام بعنوان حمایت از زن و حمایت از احترام به زن مطرح شد. یعنی وقتی زنان مسلمان وارد جامعه میشوند نباید مردان به آنها نگاهی بکنند که این نگاه حالت جنسی داشته باشه. مسائل مربوط به امور جنسی برای حریم خصوصی و داخل خانواده است ؛ نه برای خیابان و پارک و دانشگاه. دو نفری که با هم صحبت می کنند به جنسیت طرف مقابل هم توجه دارند و زن مسلمان میخواد وقتی وارد جامعه میشه تمام توجه اطرافیان به انسانیت او باشه نه جنسیتش. بیرون از خانواده همه ما انسان هستیم؛ نه زنیم و نه مردیم. نباید بگونه ای بیایم بیرون که زن بودن یا مردن بودن ما برجسته بشه؛
بلکه انسان بودن ما مقدمه.
برهنه شدن زنان در خیابان و عرصه عمومی به نفع زن نیست به نفع مردهاست. مردانی که اخلاق ندارند و فقط به دنبال لذت خودشان هستند که کم هم نیستند.
زنان محجبه با حجاب وارد جامعه میشوند زیرا درک کرده اند که کالای تجاری نیستند.



یک داستان

دوستی از فرنگ برگشته بود ایران. بعد از یکی دو روز رفت تو خیابونای شهر گشتی بزنه و تجدید خاطره کنه. اما یه چیز به شدت اون رو شگفت زده کرده بود:

گفت: یعنی این همه زن روسپی تو خیابونای شهر فراوونه ؟! چقدر وضع مملکت خراب شده !

گفتم: اینقدرا هم که تو میگی خراب نیست؛ چرا همچین حرفی میزنی؟

گفت: مثلا این پوتین ها و کفش های پاشنه بلندی که پوشیدن!

گفتم: چه ربطی داره؟

گفت: آخه کفش هایی که این دخترا پوشیدن توی اروپا مخصوص زنای روسپی هستش و این کفش های پاشنه بلند به نوعی معرف کار اونها هست. این پوتین و کفش ها بخاطر ساختاری که دارن منجر به نوعی طرز راه رفتن میشن که چنین تلقی رو در فرد بیننده ایجاد میکنه.

گفتم: آخه این دخترا که خیلی هاشون چنین نیتی ندارن؛ یا بخاطر زیبایی می پوشن یا بخاطر مد !

گفت: اون مردی که ظاهر این دختر رو میبینه کاری به باطنش نداره و نیت و دل پاک اون دختر براش هیچ اهمیتی نداره. قبل از اینکه صحبتی بین اونا رد و بدل شده باشه، تیپ و ظاهر اون دختر پیام خودش رو رسونده ...! اصلا خود تولید کننده این کفش و پوتین ها کاربری جنسشون رو با اسمی که روش گذاشتن تعیین کردن.

گفتم: مگه این پوتین ها اسم خاصی دارن؟

گفت: F. U. C. K. me Boots

دیگه حرفی برای گفتن نداشتم و سعی کردم بحثو عوض کنم. فقط دلم از این همه بی فکری و ناآگاهی و البته پاکی دخترای شهر سوخت. پیش خودم گفتم این که فقط یه پوتین خشک و خالیه؛ پس منظور تولید کنندگان این مانتو های تنگ و کوتاه و چسبان و نازک چیه؟ میخوان دخترای مارو به کجا بکشونن؟

 

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
به این آقای قرائتی پیشنهاد میکنم بجای نصیحت ملت برن جلو آینه خودشونو نظام رو نصیحت کنند. مشکل ملت حجاب نیست. اگه امروز ایرانی بی هویت شده این ناشی از ضعف نظام تو تمامیه زمینه هاست.

در مورد تک تک جملات قرائتی در تاپیک میتونم مثال نقض بیارم. سیاهی نمایی و به هم بافتن مسایل و تمثیلات نامربوط , از شگردها و مهارت های خاص آقای قرائتی هست.
 

Fateme_bay

عضو جدید
کاربر ممتاز
به این آقای قرائتی پیشنهاد میکنم بجای نصیحت ملت برن جلو آینه خودشونو نظام رو نصیحت کنند. مشکل ملت حجاب نیست. اگه امروز ایرانی بی هویت شده این ناشی از ضعف نظام تو تمامیه زمینه هاست.

در مورد تک تک جملات قرائتی در تاپیک میتونم مثال نقض بیارم. سیاهی نمایی و به هم بافتن مسایل و تمثیلات نامربوط , از شگردها و مهارت های خاص آقای قرائتی هست.

دوست عزیز
باید به موضوعی گیر بدن حواس مردم رو بهش پرت کنن تا بتونن هرکاری دوست دارن بکنن دیگه
وگرنه اینا دلشون واسه ملت نمیسوزه
همش بهانه است

بخدا اگر به گذشته این افراد یا حتی زمان حالشون نگاه کنی میبینی چه گناهان کبیره ای که ندارن..چه پرونده های سیاهی که ندارن
اونوقت داد وا اسلاما سر میدن

اینا دلشون واسه اسلام نمیسوزه
واسه جیبای خودشون نگرانن
 

engage

اخراجی موقت
الان یه آقا با لباس پاره یا کثیف بره وسط شهر چقدر به چشم میاد یا موجب تقییر خاصی میشه که لباس پوشیدن یک نفر اینو موجب بشه
 

mitra212

عضو جدید
چیزایی جالبی نوشتین ولی :
1-اینکه حجاب مانع زیبایی میشه میخوام بگم بله، خب معلومه دختری که حجاب نمیکنه زیباتره، وقتی آدم موهاش پیدا باشه، رنگ و مش کنه، آرایش کنه خب معلومه قشنگتر جلوه میکنه درین شکی نیست، ولی خب آدم نباید زیبایی هاشو در معرض دید همه بذاره
2- دوست ندارم قضایای بعد انتخابات قاطی این چیزا شه، من به آقای قرائتی خیلی احترام میذارم و یه وقتایی که حوصله و وقت داشته باشم میشینم پای حرفاشون، ولی اگه بعد انتخابات اون همه حرف و حدیث شدو یه عده ریختن بیرون اعتراض کردن نیتشون یه چیز دیگه بود، از بی عدالتی، اینکه جامعه ایی که دم از اسلام میزنه، دم از علی میزنه نباید همچین وضعی داشته باشه، بخدا همه چیز حجاب نیست، اینکه این همه بیچاره تو جامعمون هستن اون وقت این همه مدیر دارن میریزنو می پاشن و بالای سمیناراشون احادیث ائمه رو میزنن آخه امام زمان بیاد که اول گردن اینارو میزنه نه صرفا گردن چند تا جوون ناآگاهو که تو عاشورا ریختن بیرون و از سر نفهمی اون کارو کردن ، اونا با دین آشنا نبودن، دلم میسوزه از همه کاره هایی که با همه چی آشنان ولی این وضعیتشونه....
من دلم واسه پدری میسوزه که شبا با دست خالی و شرمندگی میاد خونه و چشم بچشو خیره به دستش میبینه همین...چرا تو مملکت امام زمان باید شاهد این چیزا باشیم....
من حجاب و قبول دارم و ممنون از شما
 

venous_20

عضو جدید
کاربر ممتاز
من با حجاب کاملا موافقم و عمل تعدادی از زنان جنبش سبز را تایید نمیکنم ولی اقای قرائتی دراینجا خواستند از اب گل الود شاه ماهی بگیرند

انتقاد عده ای از مردم به رفتار مسئولین و بی عدالتی های موجود چه ربطی به بی حجابی داره که ایشون همه مسائل را باهم قاطی می کنند و خطی رسم کرده و هرکس با هرعقیده (چه مذهبی و چه غیرمذهبی)با قسمتی از عقاید سبزی ها موافق بوداونورر خط و هرکس مخالف بود اینور خط قرار میدن و مسلما اونور خطی ها از نظر ایشون مخالف نظام و دین و اسلام و جهنمی .واینور خطی ها همه بهشتی و امام زمانی
 

venous_20

عضو جدید
کاربر ممتاز
چیزایی جالبی نوشتین ولی :
1-اینکه حجاب مانع زیبایی میشه میخوام بگم بله، خب معلومه دختری که حجاب نمیکنه زیباتره، وقتی آدم موهاش پیدا باشه، رنگ و مش کنه، آرایش کنه خب معلومه قشنگتر جلوه میکنه درین شکی نیست، ولی خب آدم نباید زیبایی هاشو در معرض دید همه بذاره
2- دوست ندارم قضایای بعد انتخابات قاطی این چیزا شه، من به آقای قرائتی خیلی احترام میذارم و یه وقتایی که حوصله و وقت داشته باشم میشینم پای حرفاشون، ولی اگه بعد انتخابات اون همه حرف و حدیث شدو یه عده ریختن بیرون اعتراض کردن نیتشون یه چیز دیگه بود، از بی عدالتی، اینکه جامعه ایی که دم از اسلام میزنه، دم از علی میزنه نباید همچین وضعی داشته باشه، بخدا همه چیز حجاب نیست، اینکه این همه بیچاره تو جامعمون هستن اون وقت این همه مدیر دارن میریزنو می پاشن و بالای سمیناراشون احادیث ائمه رو میزنن آخه امام زمان بیاد که اول گردن اینارو میزنه نه صرفا گردن چند تا جوون ناآگاهو که تو عاشورا ریختن بیرون و از سر نفهمی اون کارو کردن ، اونا با دین آشنا نبودن، دلم میسوزه از همه کاره هایی که با همه چی آشنان ولی این وضعیتشونه....
من دلم واسه پدری میسوزه که شبا با دست خالی و شرمندگی میاد خونه و چشم بچشو خیره به دستش میبینه همین...چرا تو مملکت امام زمان باید شاهد این چیزا باشیم....
من حجاب و قبول دارم و ممنون از شما
مرسی عزیزم خیلی خوب بود:gol:
 

zakari

عضو جدید
بازم یه بحث قدیمی بی نتیجه..........نمیدونم چرا تاپیک هایی با موضوع تکراری قفل نمیشن...دوست عزیز از قانون های باشگاه اینه که تاپیکهای تکراری نذاریم...یه سرچ میزدین توی تاپیک و پستای گذشته دیگه سوالی واستون نمیمونه....اگه هم مسئله نهی از منکره یکی از شرایطه نهی امکان تاثیر پذیری طرف مقابله...توی همون تاپیکا 3مورد تاثیر پذیری به من نشون بدین من حرفمو پس میگیرم
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
با سلام به همگي دوستان
اميدوارم خوب و خوش و سلامت باشيد

اول از همه بذاريد اظهار تاسف خودمو بيان كنم از اينكه هنوز كه هنوزه ما داريم روي بحث حجاب حرف ميزنيم و بعضا در تاپيكهايي بدون هدف و برنامه مشخصي يه مطلبي قرار داده ميشه و هر از چند گاهي يه پست گذاشته ميشه و بعد از مدتي هم به حال خودش رها ميشه!!!آيا بهتر نيست براي يكبار هم كه شده تكليف خودمونو در مورد حجاب مشخص كنيم؟(چه آقايان و چه خانمها)

اما درمورد سوالتون:

آیا حجاب مانع زیبایی میشود ؟

سوال به نظر بنده اين نيست كه آيا حجاب مانع زيبايي ميشه يا نه؟سوال اينه كه ما از حجاب چي ميخايم؟آيا ميخايم فقط خودمونو از نگاه نامحرم حفظ كنيم يا ميخواهيم با حجاب دستور قرآن و پيغمبرشونو اطاعت كنيم يا ميخواهيم به با حجاب بودن معروف باشيم؟شايد هم بالاجبار
حجاب رو رعايت ميكنيم؟به نظرم قبل اين سوال كه آيا حجاب مانع هست يا نه،‌بايد تكليفمونو با خودمون مشخص كنيم! به نظرتون كسي كه به خاطر خدا و محفوظ موندن از وسوسه هاي شيطان (چه براي مرد به عنوان بيننده و چه براي زن براي نمايش دهنده زيبايي مادي) حجاب رو رعايت ميكنه،‌ديگه زيباييهاي دنيوي براش اهميت پيدا ميكنه؟آيا بهتر نيست به خدا ايمان بياريم كه وقتي از اين كار جلوگيري ميكنيم خداوند شيريني و زيبايي حقيقي رو در جان و نهاد ما قرار ميده و ما رو از بلاهاي فراوان محفوظ ميدارد؟!حجاب مانع زيبايي نيست، بلكه نگهدارنده و حافظ زيباييه! مگه خدا خالق زيبايي نيست؟آيا زيبايي يك زن يا مرد چقدر ميتونه دوام داشته باشه؟10سال؟20سال؟50 سال؟بعدش چي؟آيا نديديم افراد ميانسالي كه به خاطر نماز شب صورتهايي سفيد و زيبا دارند و به خاطر ايمان به خود خدا اخلاقي خوش و چشماني بينا و براق دارن؟آيا اين زيبايي بهتر نيست كه ناشي از ترك محرمات و انجام واجباته؟

اما موضوع مهمتر در مورد اين تاپيك!
چند انتقاد شديد درمورد تاپيك دارم كه اصليهاش متوجه قرار دهنده اين تاپيك و نويسنده موضوع هستش:
1- چرا اسم نويسنده متن قرار داده نشده؟من از كجا بدونم كسي كه همچين موضوعي رو قرار داده معاند با اصول نباشه؟!

2- اين متن چرا منبع نداره؟مگه منبع قرار دادن از قوانين اين باشگاه نيست؟چرا خيلي راحت متن قرار ميديم،‌در صورتي كه نميدونم از كدوم سايت گرفته شده و با چه مضموني قرار داده شده؟و از اون بدتر چرا خيلي راحت بدون اينكه بدونيم اين مطلب درسته يا نه،‌در موردش اظهار نظر ميكنيم و الفاظي رو به كار ميبريم كه بنده شرمم مياد حتي نقل كنم؟

3- من از كجا بدونم اين بيانات از جناب آقاي قرائتي هست؟آقاي قرائتي سايت مشخص به خودشون دارن و تمام بيانايتشون در اينترنت موجود هست! حال چرا فايل صوتي ايشون رو قرار نداديد؟اصلا حرف درستي هم زده باشن باز هم بنده بدون قرار دادن فايل صوتي سخنانشون و يا اينكه سايت معتبري مثل سايت خودشون يا سايتهاي وابسته معتبر ديگه تاييد نكنن، اين تاپيك رو فاقد اعتبارم ميدونم.

4- جناب آقاي قرائتي مفسر قرآن هستن و در سخنانشون چندين بار از آيات قرآن استناد ميكنن،‌ولي بنده حتي يك آيه هم در اين تاپيك نديدم!!!

5- دوستان عزيز،‌چيزي كه بيشتر از اين تاپيك خون منو به جوش مياره،‌تهمتهايي هست كه بعضا در تاپيكهاي اينچنيني مشاهده ميكنم!‌دوست گرامي،‌مگر نشنيديد تهمت از خيلي گناهان كبيره قبيحتره؟چرا حيلي راحت تهمت ميزنيد؟چرا ندانسته آتيش جهنمو براي خودتون ميخريد؟بدتر ازاون قسم به اسم جلاله هم ميخوريد؟!!!مدركتون كو؟سند حرفتون كو؟از كجا همچين حرفي ميزنيد؟اصلا اين بزرگواران گناهكار(كه صد البته همه گناهاني انجام داديم) شما چرا گناه ميكنيد و بدون مدرك و سند تهمت ميزنيد؟چرا ذهنيت خيل دوستاني كه به همين مقدار كم علمايي كه باقي موندن بقيه رو دچار سوءظن قرار ميدين؟مگه سوء ظن جزء گناهان قبيح شمرده نشده؟!!!

6- با موضوع انتخابات كاري ندارم كه اگه بخوام صحبتو شروع كنم خودش يه مجموعه تاپيك ميشه،‌ولي اين موضوع مهمه كه چرا با اسامي آقايان بازي ميكنيم. براي من هم خيلي جالبه كه يك نفر هم اصل موضوع و درست بودن نقل قول رو زير سوال نبرده!

7- دوست عزيزي كه همه رو به لفظط "اينا " خطاب ميكنه،‌ميخوام بپرسم چقدر شما ايشونو ميشناسيد؟اصلا نظر ايشونو در مورد حجاب ميدونيد؟آيا لفظ "اينا" ي شما شامل آيت الله بهجتها،‌آِت الله حسن زاده ها،‌آيت الله بروجرديها،‌علامه جعفريها و صدها عالم ديگه هم ميشود؟آيا براستي نبايد در مورد بزرگان دين خودمون خشوع و خضوع داشته باشيم و با احترام نامشون رو بياريم؟!تعجبم از دوستان هم هست كه هيچ واكنشي هم نمي بينيم!!!

8- من تابحال نديدم جناب قرائتي شخصي رو مورد خطاب قرار بدن(البته از جامعه امروزي، مثلا بازيگران)چه برسه به اينكه غير مستقيم ، فاطمه معتمد آريا و گلشيفته فراهاني رو مورد خطاب بده!!!

در كل، اول از همه خودم و شما رو به رعايت حدود الهي دعوت ميكنم،‌من جمله تهمت و غيبت و دروغ! اگه تمام عالم هم تهمت زن و درغگو هم باشن، وظيفه و تكليف ما تهمت نزدن و دروغ نگفتنه

به نظر بنده اين تاپيك درمورد حجاب نيست كه بخام بيشتر از اين در مورد حجاب حرفي بزنم
كاش بيشتر از اين در مورد بازخورد تاپيكها تعمل كنيم
موفقو پيروز باشيد
ياحق
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خدایا مارا از این سیاست زدگی تهوع آور برهان
الهی آمین
 

pir mard

اخراجی موقت
واقعا برای خودم متاسفم که دارم تو این باغ وحش زندگی میکنم :razz:
 
  • Like
واکنش ها: tanb

venous_20

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستانی که به آقای قرائتی تهمت می زنند، خیلی راحت گناهان ایشونو میشورند و میریزن به حساب خودشون.

ندانسته به ایشون خدمت میکنن، دستشون درد نکنه، یه 4تا تهمت هم به من بزنید...:D

ظاهراا اقای قرلئتی خیلی حرفها زدن وتوسایتها نیست
یاومه چندی قبل از خیلی ها شنیدم ایشون گفتند ماشین دوتا دوتا..موبایل دوتا وتا..پس چرا زن نباید دوتا دوتا باشه
 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
ظاهراا اقای قرلئتی خیلی حرفها زدن وتوسایتها نیست
یاومه چندی قبل از خیلی ها شنیدم ایشون گفتند ماشین دوتا دوتا..موبایل دوتا وتا..پس چرا زن نباید دوتا دوتا باشه

زن مگه کالای مصرفیه ؟ :eek:
 

نغمه زندگی

عضو جدید
بازم یه بحث قدیمی بی نتیجه..........نمیدونم چرا تاپیک هایی با موضوع تکراری قفل نمیشن...دوست عزیز از قانون های باشگاه اینه که تاپیکهای تکراری نذاریم...یه سرچ میزدین توی تاپیک و پستای گذشته دیگه سوالی واستون نمیمونه....اگه هم مسئله نهی از منکره یکی از شرایطه نهی امکان تاثیر پذیری طرف مقابله...توی همون تاپیکا 3مورد تاثیر پذیری به من نشون بدین من حرفمو پس میگیرم
اتفاقا خیلیم خوب شد اگر تکراری بود
اولا من برای اولین بار خوندم میدونم خیلی دیگه از افراد هم همینطورن
دوما بعضی چیزا تکرارش لازززززززززززمه
 

نغمه زندگی

عضو جدید
ظاهراا اقای قرلئتی خیلی حرفها زدن وتوسایتها نیست
یاومه چندی قبل از خیلی ها شنیدم ایشون گفتند ماشین دوتا دوتا..موبایل دوتا وتا..پس چرا زن نباید دوتا دوتا باشه
اگر نقل میکنی خواهشن نقل قولتونو کامل بگید چرا بریده بریده میگید
معلوم نیست این حرفی که از ایشون زدید یه مثال بود
نقل قول بود
ادمه چه بحثی بود
قبل از اون چه بحثی بود
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
ظاهراا اقای قرلئتی خیلی حرفها زدن وتوسایتها نیست
یاومه چندی قبل از خیلی ها شنیدم ایشون گفتند ماشین دوتا دوتا..موبایل دوتا وتا..پس چرا زن نباید دوتا دوتا باشه

شنيدن كي بود مانند ديدن؟!!!
سندتون ....!!!؟؟؟
يعني الان جناب قرائتي آدم بده است؟
اينهمه براي تفسير قرآن زحمت بكشي بعد بشه اين ماجراها!!!
ايشون كه اجرشون پيش خدا محفوظه ، ان شاءاله خدا هم ما (به خصوص خودمو) هدايت كنه
ياحق
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ظاهراا اقای قرلئتی خیلی حرفها زدن وتوسایتها نیست
یاومه چندی قبل از خیلی ها شنیدم ایشون گفتند ماشین دوتا دوتا..موبایل دوتا وتا..پس چرا زن نباید دوتا دوتا باشه

اعتمادتونو از طریق سایت ها به دست میارید؟
اصلا به عقلتون میاد کسی که مفسر قرآنه اونطوری حرف بزنه؟
خدا رو شکر سایتشون هست و میشه نظراتشون راجب همه چیز رو دید توش.
خیلی راحت انسان های مومن رو بهشون برچسب میزنیدا، مراقب باشید بهتون برچسب نزنن، اگر زدن ناراحت نشید.
 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
ايشون كه اجرشون پيش خدا محفوظه
خیلی راحت انسان های مومن رو بهشون برچسب میزنیدا

خارج از موضوع : (لطفا اگر تونستید جواب این پست را ندهید)

جالبه
شماها از کجا این چیزها رو میدانید ؟
نکنه با خدا ارتباط خاص دارید و بهتون وحی میشه که در مورد آدمها و حساب و کتابشان چنین صحبت میکنید !!!!!!
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خارج از موضوع : (لطفا اگر تونستید جواب این پست را ندهید)

جالبه
شماها از کجا این چیزها رو میدانید ؟
نکنه با خدا ارتباط خاص دارید و بهتون وحی میشه که در مورد آدمها و حساب و کتابشان چنین صحبت میکنید !!!!!!

جواب نمیدهم
فقط سوال خودتون رو از خودتون و کسانی که تهمت میزنند بپرسید.
 

Fateme_bay

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستانی که به آقای قرائتی تهمت می زنند، خیلی راحت گناهان ایشونو میشورند و میریزن به حساب خودشون.

ندانسته به ایشون خدمت میکنن، دستشون درد نکنه، یه 4تا تهمت هم به من بزنید...:D

البته دوست عزیز
من هرگز موافق تهمت زدن به دیگران نیستم
شما کاملا درست می فرمائید..که با تهمت زدن...نه تنها آسیبی به طرف مقابل نمیرسه که تازه از گناهان اون کم و به بار گناهان خودمون اضافه میشه

اما
ای کاش این صفت خیلی خوب..تهمت نزدن...همیشه رعایت میشد
کاش وقتی با نظر کسی مخالف هستیم...برای خراب کردن اون از تهمت...و گاهی اوقات ناروا...استفاده نکنیم
کاش اگر کسی رو قبول نداریم...کاش اگر کسی خون به دلمون هم اگر انداخته بود...کاش اگر بعضی خون به دل...هم البته به عقیده ما کردن
عوض تهمت های عجیب و غریب...اونها رو بخدا واگذار میکردیم...از تریبون های مختلف انواع و اقسام تهمت رو بهشون نمیزدیم...

میدونم موارد این نوع تهمت رو در طی چند سال گذشته زیاد دیده و شنیده اید

متاسفانه...متاسفانه
تی وی ایران در این زمینه گوی سبقت رو از سایرین ربوده و در این زمینه پیشتازه
و رتبه دوم هم به مداحین...میرسه
کسانی که صرف نظر از حرفه شان...خوب در این زمینه می تازند ( البته بعضی از آنها )

افسوس...افسوس...که اگر در جامعه ما کسی همصدای ما نباشه...به سرنوشت بسیار بدی دچار میشه
کاش همه ما این اخلاق خوب رو رعایت میکردیم

خدا همه ما رو به راه راست...هدایت کنه
 

mohammad vaghei

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من نمیدونم هر کسی در مورد حجاب یه نظری داره ولی به نظرم بهترین حجاب چه با چادر و چه با مانتو حجابی هست که طرف توش احساس امنیت کنه چون زن های ایرانی ارزششون بیشتر از همه ی زن های دنیاست که هرکسی بخواد باهاشون در ارتباط باشه
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
البته دوست عزیز
من هرگز موافق تهمت زدن به دیگران نیستم
شما کاملا درست می فرمائید..که با تهمت زدن...نه تنها آسیبی به طرف مقابل نمیرسه که تازه از گناهان اون کم و به بار گناهان خودمون اضافه میشه

اما
ای کاش این صفت خیلی خوب..تهمت نزدن...همیشه رعایت میشد
کاش وقتی با نظر کسی مخالف هستیم...برای خراب کردن اون از تهمت...و گاهی اوقات ناروا...استفاده نکنیم
کاش اگر کسی رو قبول نداریم...کاش اگر کسی خون به دلمون هم اگر انداخته بود...کاش اگر بعضی خون به دل...هم البته به عقیده ما کردن
عوض تهمت های عجیب و غریب...اونها رو بخدا واگذار میکردیم...از تریبون های مختلف انواع و اقسام تهمت رو بهشون نمیزدیم...

میدونم موارد این نوع تهمت رو در طی چند سال گذشته زیاد دیده و شنیده اید

متاسفانه...متاسفانه
تی وی ایران در این زمینه گوی سبقت رو از سایرین ربوده و در این زمینه پیشتازه
و رتبه دوم هم به مداحین...میرسه
کسانی که صرف نظر از حرفه شان...خوب در این زمینه می تازند ( البته بعضی از آنها )

افسوس...افسوس...که اگر در جامعه ما کسی همصدای ما نباشه...به سرنوشت بسیار بدی دچار میشه
کاش همه ما این اخلاق خوب رو رعایت میکردیم

خدا همه ما رو به راه راست...هدایت کنه

چیکار بقیه دارید؟
خود شما جزو تهمت زنندگان به آقای قرائتی بودید.
 

venous_20

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعتمادتونو از طریق سایت ها به دست میارید؟
اصلا به عقلتون میاد کسی که مفسر قرآنه اونطوری حرف بزنه؟
خدا رو شکر سایتشون هست و میشه نظراتشون راجب همه چیز رو دید توش.
خیلی راحت انسان های مومن رو بهشون برچسب میزنیدا، مراقب باشید بهتون برچسب نزنن، اگر زدن ناراحت نشید.
بهرحال اطلاعات اکثریت ما از طرق سایت و شنیده ای دیگرانه
یعنی ایشون هرحرفی بزنن توسایتشون هست

شنيدن كي بود مانند ديدن؟!!!
سندتون ....!!!؟؟؟
يعني الان جناب قرائتي آدم بده است؟
اينهمه براي تفسير قرآن زحمت بكشي بعد بشه اين ماجراها!!!
ايشون كه اجرشون پيش خدا محفوظه ، ان شاءاله خدا هم ما (به خصوص خودمو) هدايت كنه
ياحق
من خودم نماز خوندنم مدیون اقای قرائتیه ودر16سالگی از طریق درسهایی اززقران نمازخون شدم وبه ایشون ارادت زیادی داشتم ولی درسالهای اخیر مطالبی توهمون برنامه شنیدم که تمام لرادتم ازبین رفت
بیشتر روحانیون باتعددزوجات وازدواج موقت موافقند وخیلی راحت به مردچنین اجازه ای میدن
پس چرانباید باورکنم
اگر نقل میکنی خواهشن نقل قولتونو کامل بگید چرا بریده بریده میگید
معلوم نیست این حرفی که از ایشون زدید یه مثال بود
نقل قول بود
ادمه چه بحثی بود
قبل از اون چه بحثی بود
اگربحثهای قبلو دنبال میکردیدمتوجه صحبت من میشدین
زن مگه کالای مصرفیه ؟ :eek:

منم همینو میگم.چرا مارو با کالا مقایسه کردن
 

NEW MOHAMMAD

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ای بابا حالا آقای قرائتی یه چیزی گفتن شما چرا انقدر گیر دادین به حرف ایشون :biggrin:
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بهرحال اطلاعات اکثریت ما از طرق سایت و شنیده ای دیگرانه
یعنی ایشون هرحرفی بزنن توسایتشون هست
اطلاعات بله، خیلی چیزها خیلی ها می گویند و مینویسند تو سایت هاشون و همچنین بین عامه مردم
منتها عقلو خدا داده واسه پالایش اطلاعات، هر اطلاعاتی رو که نمیشه مبنای تصمیم گیری و قضاوت در مورد دیگران قرار داد که!
 

89.com

عضو جدید
منم با حجاب مخالفم
اینجوری روابط خیلی محدوده
یا رومی روم یا زنگی زنگ
یا چادر یا هیچی
هیچی باشه که خیلی راحتیم باو
 

Similar threads

بالا