نورپردازی محوطه را از کجا شروع کنیم؟

toseafraz

عضو جدید
شاید این اولین سوالی باشد که به ذهن بیشتر افراد خطور می کند. بنابراین ابتدا به پاسخ این سوال می پردازیم.

  1. در ابتدا بر نورپردازی محوطه تمرکز نکنید.
    در حالی که دید کلی شما روی نورپردازی محوطه متمرکز است، شما نباید بلافاصله به سراغ نورپردازی بخش های اصلی محوطه مانند مسیرهای عبور و یا عناصر مهم مانند درختان بروید. در واقع، تمرکز اولیه باید روی اساسی ترین و با ارزش ترین بخش دارایی شما برای انجام نورپردازی محوطه باشد. فک می کنید چه چیزی می تواند با ارزش ترین بخش دارایی شما باشد
  2. بر روی نورپردازی خانه تمرکز کنید.
    خانه شما مطمئناً با ارزش ترین و گران ترین قسمت فضایی است که در اختیار دارید. نورپردازی محوطه ای که خانه شما در آن قرارگرفته بدون در نظر گرفتن نورپردازی خود منزل، چه معنایی می تواند داشته باشد؟! بنابراین ابتدا باید توجه خود را روی نورپردازی منزل با استفاده از انوع مناسب وسایل نورپردازی محوطه معطوف کنید. با این کار هم نیاز خانه شما به نور برطرف می شود و هم ایمنی و امنیت شما در شب تا حد زیادی تأمین می شود. باید وسایل روشنایی را طوری قرار دهید که دیوارهای خانه و همچنین ویژگی های معماری را برجسته کنند. چرا که احتمالا هزینه و وقت زیادی صرف طراحی و ساخت آن ها کرده اید و با آمدن شب و تاریک شدن هوا نباید آن ها از نظر پنهان بمانند.
  3. شناسایی فضاها و بخش های اصلی محوطه
    توجه داشته باشید که در طراحی نورپردازی محوطه چشمان شما نسبت به نورپردازی داخلی به نور کمتری نیاز دارند. چون فضای داخلی و بیرونی کاملا با هم فرق دارند و نیازهای روشنایی این دو نیز با هم متفاوت است. مکان های اصلی و پراستفاده یا دارای ویژگی های خاص در محوطه را شناسایی کنید و تمرکز اصلی نورپردازی بیرونی را روی آن ها معطوف کنید. برای اینکه برنامه ریزی نورپردازی در محوطه را شروع کنید هنگام شب به قدم زدن در این فضا بپردازید. نحوه و زمان استفاده از فضاهای بیرونی را در نظر بگیرید و نور محوطه را متناسب با این نیازها برآورد کنید. مسائلی که باید از آن ها اجتناب کنید را مورد توجه قرار دهید. بهترین مکان در فضای بیرونی را که با فراهم سازی نور کافی در آن بخش می توانید مدت ها بعد از تاریکی هوا از آن لذت ببرید را مشخص کنید. این مکان، می تواند آلاچیق، استخر، آب نما و یا زمین بازی محوطه شما باشد. وقتی زمان انتخاب وسایل و نصب آن ها رسید، از نتایج بررسی های خود برای نورپردازی محوطه و فضای باز استفاده کنید.
  4. انتخاب چراغ محوطه مناسب
    در مورد نور در بدو امر آنچه که به نظر می رسد این است که نور از شدت، یا میزان انتشار و رنگ برخوردار است. اما بدون صحبت در مورد بهره وری انرژی، نمی توانیم در مورد نورپردازی محوطه صحبت کنیم. لامپ های رشته ای انرژی زیادی را مصرف می کنند و آنقدر که دوست دارید دوام نخواهند داشت. استفاده از لامپ هایی با توان بیش از نیاز محیط هم، می توانند تابش آزار دهنده ای ایجاد کنند که برای شما و مهمانانتان خوشایند نخواهد بود.
    لامپ های هالوژن نسبت به لامپ های رشته ای کارآمدتر هستند که به طور معمول مصرف انرژی کمتر و طول عمر بیشتری دارند.
    در حال حاضر لامپهای فلورسنت در طیف رنگی بهتری تولید می شوند. دوام آن ها بیشتر است و انرژی مصرفی آن ها نسبت به لامپ های رشته ای و هالوژن کمتر است.
  5. چراغ های LED را انتخاب کنید؛
    در حالی که میزان هزینه برای خرید چراغ های محوطه LED بیشتر است، اما این هزینه با عمر فوق العاده طولانی و مصرف بسیار کم انرژی برای شما جبران می شود. چراغ های محوطه خورشیدی نیز یک گزینه سازگار با محیط زیست برای تأمین روشنایی محوطه هستند.
    مشکلات روشنایی محوطه در فضای باز و رفع آن ها
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا