سلام
لطفا در این نظر سنجی شرکت کنید
لطفا در این نظر سنجی شرکت کنید
طرح - فوق العاده عجیب - اتصال بندر ماهشر خلیج فارس به بندر لبنان در در یای سرخ
پروژه ی اتصال دریای خزر به در یای چابهار بسیار اشتباه هست که معلوم نیست اجرا بشه یا نه
نزدیک دو هزار کیلومتر کانال زدن
باعث می شود مقدار زیادی از زمین های کشاورزی زیر آب رود در شمال
چون سطح آب در یای خزر 29 متر پایین تر از سطح آب در یای آزاد هست
اتصال دریای خزر به خلیج فارس
نظراتی که دادن هم در آخر سایت زیر نوشته شده را حتما مطالعه کنید
http://www.bultannews.com/fa/news/60...A7%D8%B1%D8%B3
=============================================================================
با اجرای طرح ماهشهر - لبنان
علاوه بر اینکه از لحاظ کیلو متر همون 2000 کیلومتر تقریبا می شود
ثانیا سرمایه گذاریشو دیگه ایران نمیکه بلکه ایزان و سوریه و عراق و لبنان با هم انجام میدن و سود طرح و گرفتن حق ترانزیت شریک می شوند
این مسیر برای حمل کشتی های روسیه و چین امن تر هست از لحاظ سیاسی
ضمن اینکه این مسیر برای کشتی های اروپایی کوتاه تر است نسبت به مسیر کانال سوئز و دور زدن عربستان و --- راه اصلی ارتباط بازرگانی می شود
رونق بندر چابهار نسبت به بندر کراچی پاکستان بیشتر می شود و همچنین توریست به مناطق آزاد کیش و قشم و .... بیشتر می شود
ضمن اینکه ایران دیگه حق ترانزیت بابت عبور نفت کش هاش به مصر ( و شاید در آینده - 3 سال دیگر-به اسراییل ) نمی هد
اگر این مسیر ساخته نشود باید برای فروش نفت به اروپا، به اسراییل حق ترانزیت بدهیم -یعنی اون موقع غرب و آمریکا میان پروژه های ازدیاد برداشت نفت رو تو خاور میانه انجام میدن و بعد هم تحریم هارو ور میدارن و میگن نفتتون رو بدین به ما و بابت هر بشکه نفت یک سودی به اسراییل میرسه
مشکل کانال مصر:
کانال مصر جون عرضش کم هست - یک روز کشتی ها میرن و یک روز کشتی ها میان
ولی کانال اسراییل که تا 3 سال دیگه آماده میشه دوطرفه هست
از کشتی های نفتی کویت و عراق و ال ان جی قطر حق ترانزیت میگیرد( این خیلی حال میده)
تصفیه کردن آب دریا خلیج فارس و تامین آّب شرب و کشاورزی و صنعتی برای استان حاصلخیز خوزستان
تو عکس های ماهواره ای میتونید راحت این مسیر رو چک کنید( در بین مسیر از چند در یاچه از عراق میگذره)
آشنایی و گسترش فرهنگ شیعه در جهان با ایجاد بندر در دریاچه ی نزدیک به کربلا
مشکل اختلاف سطح آب ازاد خلیج فارس و در یا ی سرخ هم وجود نداره
کنترل قیمت نفت خاورمیانه و ایفای نقش مدیرتی قوی در اوپک و نه فرمالیته و کنترل و کاهش میزان تولید نفت عربستان ( در صورتی که حق ترانزیت به مصر ندهیم می توان نفت رو ازون تر بفروشیم و تقاضا برای نفت ما بیشتر می شود و تولید نفت ایران بیشتر می شود و امکان استفاده از روش های ازدیاد برداشت نفت به غیر از تزریق گاز و آّب توجیه پذیر می شود - مانند روش های میکروبی و ماکروویو و ...... و یا اینکه با گرفتن حق ترانزیت بالاتر ،قیمت جهانی نفت رو زیاد کنیم
مثلا حساب کنیم کشتی هایی که مجبور هستند عربستان رو دور بزنن چقدر باید سوخت مصرف کنن - بعد حق ترانزیت رو یک مقدار کمتر از میزان مصرف سوخت کشتی ها در نظر بگیریم تا مجبور بشن به جای دور زدن عربستان و مصرف سوخت زیاد بیان از این راه عبور کنن و حق ترانزیت بدن
=======================================================================================
اسرائیل کانال جدیدی برای رقابت با کانال سوئز می سازد
http://www.asriran.com/fa/news/26358...A7%D8%B2%D8%AF
یک کانال 130 کیلو متری 14 میلیارد دلار هزینه دارد
برآورد هزینه:
طرح ماهشهر - لبنان - 2000 هزار کیلومتر هست( تقریبا 20 برابر- یعنی 280 میلیارد دلار ( 840 هزار میلیارد تومان - یعنی یک سوم پول یک اختلاس )هزینه دارد که بین ایران و عراق و سوریه و لبنان تقسیم میشه
منبع تامین مالی::::::
پول یک ماه یارانه ی مردم ایران رو ندن به جاش به همه سهام برابر بدن و بعد از حق ترانزیت به حساب مردم ایران به صورت دائم سود واریز کنند
(پول یک ماه یارانه مردم ایران = 3 هزار میلیارد تومان = یک اختلاس)
یا اینکه یک ماه در میون مبلغ یارانه رو یک چهارم بدن ( یک ماه کامل بدن و یک ماه یک چهارم بدن و باز ماه سوم کامل بدن و ماه چهارم یک چهارم بدن)
یا اینکه یارانه ها در هر ماه رو ده روز دیر تر بدن و با سود پول حاصل از ده روز خواباندن یارانه - مبلغ را تامین کنند
یا حتی میشه سر مایه گذار خارجی مثل روسیه و چین یا حتی کشور های اروپایی مثل هلند و آلمان و ایتالیا و اسپانیا رو جذب کرد
باعث ایجاد دو میلیون اشتغال در ایران و عراق و سوریه و لبنان می شود
=============================================================================================