نسخه چاپی توصیه‌هایی برای سلامت بدن در فصول سرد از زبان یک متخصص طب سنتی

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۷
یک متخصص طب سنتی ایران، عصبانیت، خشم و ناراحتی را سبب تشدید خشکی و سردی بدن دانست و به افراد توصیه کرد: در فصل پاییز به انجام اموری بپردازید که موجب شادی و نشاط می‌شود و جهت تقویت قوای بدنی از عطرهای طبیعی، خوش‌بو و ملایم استفاده کنید. دکتر نرگس گرجی تصریح کرد: فصل پاییز [...]

یک متخصص طب سنتی ایران، عصبانیت، خشم و ناراحتی را سبب تشدید خشکی و سردی بدن دانست و به افراد توصیه کرد: در فصل پاییز به انجام اموری بپردازید که موجب شادی و نشاط می‌شود و جهت تقویت قوای بدنی از عطرهای طبیعی، خوش‌بو و ملایم استفاده کنید.
دکتر نرگس گرجی تصریح کرد: فصل پاییز طبیعت سرد و خشک دارد و با طبیعت انسان گرم و تر مخالف است؛ بدین سبب در این فصل توجه به مراقبت‌های ویژه در مناطقی که در طول پاییز بارندگی ندارند، ضروری است. اما خشکی هوا و مضرات آن در مناطقی که در طول پاییز، بارش باران مناسبی دارند، به دلیل رطوبت باران کاهش می یابد.
به گزارش زن فردا به نقل از ایسنا ، وی با تأکید بر خودداری از مصرف موادی که منجر به تشدید خشکی بدن در فصل پاییز می‌شوند هم‌چون مواد غذایی سرخ‌شده، فست‌فودها و برخی ادویه‌ها، افزود: مصرف ترشی‌جات و موادی چون کلم، قارچ، بادمجان، میوه‌های دارای رطوبت بالا مانند خیار و افراط در مصرف ماست و دوغ در فصل پاییز مناسب نیست.
دکتر گرجی مصرف مواد دارای طبیعت گرم و تر، هم چون مغز بادام و میوه‌هایی مانند سیب، به، گلابی، انگور و خربزه شیرین و هم چنین پرهیز از خوابیدن با معده پر در این فصل را به افراد توصیه کرد.
این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران، به لزوم توجه و مراقبت از کهنسالان و افراد دارای مزاج سرد و خشک در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: بهتر است افراد دارای رطوبت بدنی زیاد از میوه‌های خشک‏شده استفاده کنند.
از پرخوری در فصل پاییز بپرهیزید!
وی اظهار کرد: در فصل پاییز، می بایست بدن را از قرار گرفتن در معرض حرارت آفتاب ظهر و برودت صبحگاهی حفظ کرد. همچنین افراد باید تا حد امکان از خواب میانه روز و مصرف زیاد مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در این فصل خودداری کنند. بهتر است افراد هنگام خواب، جهت پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و زکام، سر خود را در طول شب بپوشانند.
دکتر گرجی در خصوص تدابیر لازم برای حفظ سلامتی در پاییز یادآور شد: خوابیدن در اماکن سرد، استحمام با آب سرد، نوشیدن آب یخ و آمیزش جنسی بسیار موجب ابتلا به بیماری در این فصل خواهد شد. وی در مقابل، حمام کردن هر یک روز در میان با آب نیم‌گرم و چرب نمودن اندام پس از آن با روغن بنفشه و بادام را جهت رطوبت بخشیدن به بدن به‌ویژه برای افراد با مزاج‌های سرد و خشک را مناسب دانست.
این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران، در پایان به تأثیر عصبانیت، خشم و ناراحتی بر تشدید خشکی و سردی بدن اشاره و خاطرنشان کرد: پرداختن به اموری که موجب افزایش شادی و نشاط افراد در فصل پاییز می‌شود و همچنین استعمال عطرهای طبیعی خوش‌بو و ملایم جهت تقویت قوای بدنی در این فصل مناسب است.
 

Similar threads

بالا