[مقالات معماری پایدار] جايگاه آموزش پايداري در معمـــــــــــاري و ساختمان

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
* خاتمي سيدمحمدجعفر,فلاح محمدحسن

صفه بهار و تابستان 1389; 20(50):21-34

چکیده :
تحولات و پيشرفت هاي چند دهه اخير در توسعه علوم موجب رشد سريع جمعيت جهان شده است و پيامدهاي ناخوشايندي نيز براي محيط زيست داشته است. فعاليت هاي مربوط به ساخت و ساز چهل درصد از منابع و انرژي جوامع را مصرف مي کند و به همين نسبت نيز در آلودگي هاي زيست محيطي سهيم است. با توجه به اهداف معماري پايدار، با شناخت آثار مخرب اين صنعت، مي توان در هدايت پيشرفت هاي اين عرصه و انطباق آنها با ظرفيت هاي طبيعي تلاش کرد. در اين ميان نقش معماران انکارناپذير است. در اين راستا دانشگاه هاي معتبر دنيا با توجه به ماهيت فعاليت هاي خود وارد عمل شده و دوره هاي تحصيلات تکميلي اين تخصص را راه انداخته اند. مجموع اين دستاوردها را مي توان در قالب نظام هاي ارزيابي پايداري در عرصه آموزش و پژوهش و ساخت و ساز به کار بست.

كليد واژه:
آموزش معماري، معماري پايدار، ساخت و ساز پايدار، ملاحظات زيست محيطي، فناوري ساختمان، شيوه هاي نوين

.
.
.
.
 

پیوست ها

  • 72813895003.pdf
    567.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
بالا