مصالح [ ژل ميكرو سيليس]

ebrahim110

عضو جدید
ژل ميكروسيليس MSMX
(
MICRO SILICONE MX Gel (Modified

امروزه افزودن ميكروسيليس به همراه فوق روان كننده جهت افزايش مقاومت مكانيكی و شيميائی بتن به عنوان پديده اي كار آمد و تجربه شده در دستور كار اغلب كارفرمايان و مشاورين قرار گرفته است.
ميكروسيليس به خاطر قيمت مناسب و خصوصيات ارزنده ای كه به بتن ميدهد به خوبی جای خود را دراين رشته باز كرده ولي به خاطر وزن حجمی كم و ريزی ذرات حمل و نقل , نگهداری و مصرف آن مشكل و پرهزينه بوده و چون هنگام اضافه شدن به بتن اختلاط بطور كامل و مطلوب انجام نمی گيرد لذا خصوصيات بهينه آن به طور كامل ظهور نكرده به علاوه از نظر محيط زيست و شرايط بهداشتی نيز همواره برای مصرف كنندگان مشكل آفرين بوده است.

جهت رفع مشكلات فوق و تسهيل در استفاده از ميكروسيليس پس از مدتها مطالعه و بررسی محصول جديدژل ميكروسيليس بعنوان جايگزين سيستم قديمی ميكروسيليس + فوق روان كننده توليد وعرضه می گردد. مصرف اين ماده ضمن برطرف كردن مشكلات فوق الذكر خصوصيات بتن را بهبود بخشيده ؛ به طوريكه مقاومت مكانيكی آن را بيش از 30% بالا برده و بدون نياز به استفاده از سوپر روان كننده روانی بتن را افزايش ميدهد.

موارد مصرف :
ساخت بتنهای پرمقاومت , نفوذ ناپذير و مقاوم در مقابل حملات شيميائی نظير اسكله ها, سازه های بتنی در محيط های خورنده در مناطق شمالی و جنوبی ايران.

مزايا :
- افزايش روانی بتن بدون نياز به سوپرروان كننده
- افزايش مقاومتهای شيميائی و مكانيكی و نفوذ ناپذيری بتن
- اقتصادي و مقرون به صرفه بودن
- جابجائی , نگهداری و مصرف بسيار آسان و راحت
- حفاظت از سلامتی و بهداشتی كاركنان و محيط كار

ژل ميكرو سيليس به سه صورت ديرگير‚ زودگير و معمولی توليد می شود.

روش و ميزان مصرف :
به مقدار5 % الی 15% وزن سيمان مصرفی در زمان ساخت بتن و يا در تراك ميكسر اضافه و چند دقيقه مخلوط نمايند. افزودن در چند مرحله راندمان كار را بالا می برد.
توجه:
- متناسب با ميزان ژل مصرفی از مقدار آب طرح اختلاط كسر شود.
- پس از بازكردن درب بسته محتويات آن را بلافاصله استفاده نموده و از مصرف مواد خشك شده جداً خودداری نمايند.

مشخصات فنی :
حالت فيزيكی : ژله ای
رنگ : خاكستری
وزن مخصوص : 1/4 gr/cm³ الی 5/1
:pH
9 تا 10
زمان مصرف و نحوه نگهداری : تا شش ماه با درب بسته بدور از يخ زدگی
بسته بندی : در سطل های 5/12 و 25كيلوئی و بشكه های 250 كيلوئی
 

sma519

عضو جدید
[ ژل ميكرو سيليس]

[ ژل ميكرو سيليس]

سلام دوستان
در مورد ميكروسيليس قبل از نوشتن اين تاپيك جستجو كردم ، ولي مطالبي در سايت كه بودند ، هيچ كدوم به معرفي خود اين ماده نپرداخته بود و اكثرا" در ارتباط با تاثير آن در بتن بودند ( اگر هم بود ، من نديدم ) . لذا در اين تاپيك با خود ميكروسيليس آشنا شويد .


ميكروسيليس چيست؟


ميكروسيليس پودريست با وزن مخصوص فضايی 200 تا 300 كيلوگرم درمتر مكعب با رنگ خاكستری متمايل به سفيد كه محصول جنبی فرآيند توليد فروسيليسيم می باشد. فروسيليسيم نيز از مواد اوليه مورد نياز در زنجيره توليد فولاد وچدن بوده وخوشبختانه هم اينك درداخل كشور توليد وبخشی از نيازهای صنايع مرتبط را تأمين می كند.
اين ماده در واقع غبار حاصل از فرآيند توليد می باشد و تا مدتی بعنوان ضايعات ناشی توليد فروسيليسيم تلقی ونهايتاً با صرف هزينه اضافی و اختلاط آن با آب وسيمان بصورت گندله از محيط كارخانه خارج ويا در سنگفرش پاركها و پياده روها بعنوان نوعی سنگ مصنوعی مصرف می گرديد.

به مرور زمان خواص فيزيكی وشيميايی ميكروسيليس شناسايی شد ، بطوريكه امروزه مصرف ميكروسيليس دربتن تنها يكی از دهها زمينه مصرف آن درصنعت بوده و از اين ماده درصنايع پودرهای شوينده ، پودرهای پوششی ، پودرهای عايقی ، سراميك های ديرگداز ، نيمه هادی ها، نساجی ، لنت ترمز (جايگزين آزبست ). لوازم آرايش و.... استفاده می كنند .مطالب كلی را از لينك زير دانلود كنيد .


http://urmiacivil.mihanblog.com/post/57

:)
 

sma519

عضو جدید
[ ژل ميكرو سيليس]

[ ژل ميكرو سيليس]

اثر میکروسیلیس بر روی زمان گیرش و جمع شدگی

در داخل قالب بتن های توانمند



این مقاله حاصل کارهای آزمایشگاهی انجام شده بر روی زمان گیرش و تغییر شکلهای اولیه بتن های با مقاومت بسیار زیاد و دارای درصدهای مختلف میکروسیلیس می باشد . از روش مقاومت در برابر نفوذ ( ASTM C–103 ) برای تعیین زمانهای گیرش اولیه و نهایی بتن استفاده شده است . در این روش ابتدا بتن ساخته می شود و سپس با استفاده از الک نمره چهار سنگدانه های درشت آن جدا می گردند . این آزمایش بدلیل آنکه بر روی ملات بدست آمده از بتن انجام می شود ، بهتر از روشهای عنوان شده در BS 4550 و ASTM C-191 و ASTM C-266 می باشد .
از نتایج این قسمت برای یافتن نقطه شروع جمع شدگی خود به خودی بتن ، که بیشترین مقدار جمع شدگی در بتن های با مقاومت بسیار زیاد را به خود اختصاص می دهد ، استفاده شده است .لازم به ذکر است که بتن ساعت ها قبل از باز شدن قالبها به نقطه آغاز فوق می رسد .
نتایج این تحقیقات نشان می دهد که با افزایش درصد میکروسیلیس زمان های گیرش اولیه و نهایی افزایش می یابند . این موضوع در مورد جمع شدگی در داخل قالب صادق نیست و در واقع حضور میکروسیلیس باعث کاهش آن میگردد .
توضیحات بیشتر را از لینک زیر در قالب یک فایل PDF هفت صفحه ای دریافت کنید .
نویسنده : دکتر علی اکبر رمضانیان پور .



منبع : www.urmiacivil.mihanblog.com
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[ ژل ميكرو سيليس]

[ ژل ميكرو سيليس]

كاربرد ژل ميكرو سيليس در ساخت بتنهاي پر دوام





یکی از مشکلات عمده در مورد سازه های بتنی مسئله دوام آنها در مقابل حملات شیمیائی مانند یون کلر، سولفات و غیره در سواحل دریاها میباشد. حفاظت میلگردها همواره یکی از دغدغه های کارفرمایان پروژه ها بوده است.
امروزه توصیه اکثریت قریب به اتفاق مهندسین مشاور صنعت ساختمان استفاده از دوده سیلیسی(Silica Fume) بهمراه فوق روان کننده (Super Plasticizer) در زمان ساخت بتن میباشد .
آزمایشات علمی نشان داده اند که وجود دوده سیلیس بمیران ۷% وزن سیمان در بتن به نحو چشمگیری از نفوذ یون کلر جلوگیری می کند. استفاده از دوده سیلیس بهمراه فوق روان کننده در بتن که بصورت پودر بسیار ریز (کمتر از ۱/۰ میکرون) با جرم حجمی پائین ۰/۲Ton/M3 میباشد، مضراتی از قبیل عدم اختلاط کامل با بتن، مشکلات انبارداری، حمل ونقل، پرت مصرف و همچنین مشکلات زیست محیطی وخطرات بهداشتی برای پرسنل محیط کار را به همراه دارد. مسائل و مشکلات فوق الذکر و پژوهشهای متعاقب منجر به فرآوری و تولید ژل میکروسیلیس گردیده که اولین باردر ایران توسط شرکت فرآوردهای شیمیائی ساختمان درسال ۱۳۸۰ عرضه گردید.

ژل میکروسیلیس درواقع همان سیستم دوده سیلیسی و فوق روان کننده بصورت خمیری شکل و آماده مصرف میباشد که ضمن دارا بودن قابلیت افزایش مقاومتهای شیمیائی و مکانیکی بتن ، مسائل و مشکلات سیستم دو جزئی دوده سیلیسی + فوق روان کننده را هم بطور اساسی حل کرده است.
نتایج آزمایشگاهی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن طبق استاندارد ASTM C 1202 حاکـی از آن است که استفاده از ۷ تا ۱۰ درصد ژل میکروسیلیس در ساختار بتن سبب کاهش مصرف آب و افزایش مقاومتهای مکانیکی بتن تا ۳۰% میگردد. همچنین در مقایسه با ترکیب میکروسیلیس وفوق روان کننده خواص و کارآئی بتن تا ۱۰% افزایش نشان می دهد. یا بعبارت دیگر با اطمینان کامل می توان ژل میکروسیلیس را جایگزین سیستم (دوده سیلیس + فوق روان کننده ) نمود.
علاوه بر ویژگیهای بارز و مشهود فیزیکی و شیمیائی ژل میکروسیلیس، قیمت رقابتی آن(درمقایسه با میکروسیلیس و فوق روان کننده) و کاهش هزینه های سربار از جمله حمل و نقل، تخلیه، بسته بندی و پرت مصرف، این محصول را در پروژه های عظیم ملی پرمصرف و بی بدیل ساخته است.

شرکت فرآورده های شیمیائی ساختمان مفتخراست که با توصیه بسیاری از مهندسین مشاور در پالایشگاهها و پتروشیمی های درحال ساخت ماهشهر و عسلویه سهم عمده ای در تولید و تامین هزاران تن از ژل میکروسیلیس ( با نام تجاری SF-1 ) این محصول جهت ساخت بتنهای پردوام داشته است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا