كاهش ازدواج دائم و افزايش ازدواج موقت با افزايش قيمت سكه و طلا !

وضعیت
موضوع بسته شده است.

heshmat khan

عضو جدید
گویا بازار سکه و ارز نه تنها اقتصاد کشور که حتی خانواده ها را هم تحت تاثیر قرار داده و از آن جای که مهریه اکثر خانم ها با سکه تعیین شده این روز ها خیلی از خانم ها ثروتمند شده اند !

دکتر امان الله قرایی مقدم جامعه شناس درگفتگو با مهر می گوید افزایش قیمت سکه سبب ایجاد حسن ناامنی در میان مردان شده و ناسازگاری را در زنان بیشتر می کند.

علی اصغر کیهان نیا روانشناس و مشاور خانواده هم معتقد است که افزایش قیمت سکه و تاکید خانواده ها بر مهریه ‌های بالا سبب گرایش مردان به ازدواج های موقت می‌شود.

او می گوید : به دلیل افزایش نرخ سکه مهریه های دختران که بیشتر بر اساس سکه مشخص می شود نیز ناخواسته افزایش پیدا کره است و در نتیجه مردان که تمایل چندانی نیز به ازدواج نداشته اند از ازدواج منصرف می شوند.متاسفانه در میان خانواده های متوسط مهریه های 500 تا 700 سکه ای رسم است در میان خانواده های متدین زیر 200 سکه به عنوان مهریه تعیین می شود که در حال حاضر معادل ریالی آن دوبرابر چند ماه گذشته شده است.

قرایی مقدم می گوید به جز افزایش مهریه ها هزینه برگزاری یک مراسم ساده عروسی نیز به حدی افزایش پیدا کرده است که بسیاری از خانواده ها امکان تامین آن را ندارند و دختران ترجیح می دهند که به جای سختی زندگی متاهلی در خانه بماند و پسران نیز بیش از گذشته از تشکیل خانواده فراری شده اند.وسبب کاهش ازدواج های رسمی و افزایش ازدواج های موقت می شود که درآینده بحران های خانوادگی بیشماری را برای جامعه ایجاد می کند.

http://www.tabnak.ir/fa/news/222503/افزایش-ازدواج-موقت-پا-به-پای-قیمت-سکه
 

bahar_cve

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
متاسفم واسه اونایی که بخاطر سکه تصمیم به ازدواج یا عدم ازدواج میگیرن..
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا