قوانین طراحی و ساخت سرویس بهداشتی معلولین چیست؟

آریا بارون

عضو جدید
در پیاده سازی و ساخت سرویس بهداشتی‌های معلولین قوانین و مقررات خاصی باید پیاده سازی شود تا استفاده و کاربری این نوع از سرویس‌ها در حد قابل قبولی باشد.

اندازه سرویس بهداشتی معلولین​


بر اساس مقررات ملی ساختمان حداقل اندازه سرویس بهداشتی برای افراد دارای معلولیت 150 در 170 سانتی‌متر مربع است. توجه داشته باشید که از اصلی‌ترین مواردی که در هنگام پیاده سازی سرویس بهداشتی باید به آن توجه داشت، قابلیت گردش صندلی چرخدار در فضای سرویس بهداشتی است. اگر فضای سرویس کوچک‌تر از اندازه گفته شده باشد، اندازه سرویس بهداشتی استاندارد نخواهد بود.

طراحی در سرویس بهداشتی معلولین​

در سرویس بهداشتی معلولین باید حتما به بیرون باز شود. همچنین در شرایط اضطراری باید این امکان وجود داشته باشد که در سرویس بهداشتی از بیرون باز شود.

کاسه توالت معلولین باید حداقل در ارتفاع 45 سانتی‌متری نصب شود. نصب و پیاده سازی دستگیره‌های افقی و عمودی در طرفین کاسه توالت برای کمک کردن به فرد معلول برای نشستن و بلند شدن الزامی است. توجه داشته باشید که حداقل ارتفاع نصب این دستگیره‌ها 70 سانتی‌متر از کف و 20 سانتی‌متر جلوتر از کاسه توالت است.

دستشویی سرویس‌های بهداشتی معلولین باید به صورتی نصب و پیاده سازی شود که فرد معلول بدون جا به جایی از روی مستراح به خوبی بتواند از آن استفاده کند.

ارتفاع روشویی در سرویس‌های بهداشتی معلولین باید 78 سانتی‌متر از کف باشد.

شرکت آریا بارون یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان سرویس بهداشتی‌های معلولین، با طراحی و ساخت انواع سرویس‌های بهداشتی معلولین استاندارد توانسته است پاسخگوی نیاز معلولین عزیز باشد.
شرکت آریا بارون توس با بیش از 10 سال سابقه در زمینه طراحی و ساخت سرویس‌های بهداشتی معلولین، ویژگی‌های مختلفی را برای این سرویس‌ها در نظر گرفته است.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های سرویس‌های بهداشتی معلولین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قیمت مناسب و اقتصادی
  • طراحی مطابق بر اساس استاندارد‌های روز دنیا
  • استفاده از مواد اولیه عالی
  • طراحی زیبا و کاربرپسند
  • قابلیت استفاده آسان و راحت
  • مطابق بر اساس نیاز معلولین عزیز
  • و…
 

Similar threads

بالا