گشتاوری که یک موتور احتراقی پیستونی ایجاد می کند یکنواخت نیست در زمان کار مقدار گشتاور روی میل لنگ به حد اکثر میرسد ، در زمان مکش و خروج دود این مقدار صفر و در زمان تراکم منفی است به عبارت دیگر برای زمان تراکم از میل لنگ نیرو گرفته می شود . در این حال باید از سیلندر های دیگر به میل لنگ نیرو برود تا در آن نوسان به وجود نیاید . لذا بجز از روش ازدیاد سیلندر از وجود چرخ طیار استفاده می کنند .
چرخ لنگر یک وزنه دوار فلکه شکل نسبتا سنگین میباشد که به انتهای میل لنگ به وسیله تعدادی پیچ و مهره ببسته می شود و در زمانی که نیرو به وسیله پیستون به میل لنگ نمی رسد ( مکش – تراکم – تخلیه ) اینرسی ناشی از وزن چرخ لنگر میل لنگ را می چرخاند .
هر چه تعداد سیلندر ها کمتر باشد این عمل محسوس تر میشود . بنابراین چرخ لنگر دور میل لنگ را تنظیم نموده و از لرزش و نوسانات میل لنگ جلو گیری می کند و حرکت آن را یکنواخت میکند .
در اطراف فلایویل نوار دنده ای وجود دارد که وظیفه آن درگیری با دنده استارت در موقع روشن کردن موتور است .
در بعضی از فلایویل ها علامتی جهت تنظیم و تایم گیری دلکو وجود دارد .
فلایویل به عنوان آخرین عضو موتور است که مستقیما به میل لنگ اتصال دارد و علاوه بر ایجاد تعادل وظیفه ذخیره سازی قدرت را هم به عهده دارد هرچه فلایویل سنگین تر باشد این توانایی در آن بالاتر است .
فلایویل به طور مستقیم با سطح صفحه کلاچ در تماس است .