فروش فضای سبز تهران توسط شهرداری + سند

A.R.A.M.Del

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیش درآمد:
چندی پیش خبری از یکی منابع معتبر خبری منتشر شدکه در نوع خودش بسیار جالب توجه بود...که قرار دادنش در اینجا و مطلع شدن دوستان شاید لازم باشه.:gol:




باغ بانک ملت به شماره پرونده شهرداری ۶۴۸۸ و به پلاکهای ثبتی ۷/۶۷۶ و ۷/۶۱ و ۷/۶۰ و ۷/۵۹ در خیابان نیاوران، خیابان فیضیه، خیابان ۲۸ جمشیدیه، درب روبرو واقع شده است. مساحت این باغ حدود ۲۲۰۰۰ متر است. ورود به این باغ از خیابانهای ۲۴ (مریم)، ۲۸، ۳۰ و ۳۲ جمشیدیه میسر است (که البته راه اصلی از خیابان ۲۸ می باشد).





یکی از راههای آبیاری این باغ توسط آبی که از داخل محوطه حفاظت شده سپاه در خیابان ۳۲ منشأ می گیرد می باشد، که هیچگاه قطع نمی شود. گفتنی است که این باغ از سالهای دور (حتی قبل از اینکه به تملک بنیاد مستضعفان درآید) دارای جویهای مخصوص آبیاری بوده، به گونه ای که کل درختان باغ سیراب می شدند.
همانگونه که در عکس هوایی شهرداری تهران که در سال ۱۳۸۶ گرفته شده، ملاحظه می فرمایید باغ مذکور مملو از درخت بوده است. اکثر این درختان چند ده سال عمر داشتند و بسیار تنومند و بزرگ بودند.



از سال ۱۳۸۹ آب قسمت غربی باغ قطع شده است. در حال حاضر درختان قسمت وسیعی از باغ خشک شده اند. کارشناسان مجرب به راحتی میتوانند تشخیص دهند که بعضی از درختان را عمداً خشک کرده اند (با مواد شیمیایی) خصوصاً اینکه هنوز چمن پای درختان با وجود اینکه آبیاری درختان را قطع کرده اند سبز می باشد.





متأسفانه مسئولین بانک در یکسال اخیر اقدام به قطع بی شمار درختان و ‫قلع و قمع‬ آنها در محدوده وسیعی از باغ نموده اند، حتی چندین بار درختان را آتش زده اند. در این رابطه هر بار که به سامانه ۱۳۷ شهرداری اطلاع داده شده، ظرف چند ثانیه افرادی که درختان را قطع می کردند متواری شدند، که نشانه غیر قانونی بودن این کار است. بازرسین و کارشناسان ناحیه ۴ شهرداری منطقه یک طی گزارش شماره ۵۴۴۵۰۱۶ مورخ ۱۳۹۱/۵/۱۳ مبنی بر آتش سوزی عمدی درختان با اداره حقوقی به شماره ۵۴۷۹۱۵۷ مورخ ۱۳۹۱/۶/۶ جهت طرح شکایت در مراجع قضایی و اقدامات مقتضی مکاتبه نموده اند‪.‬







 

A.R.A.M.Del

عضو جدید
کاربر ممتاز
فروش فضای سبز تهران توسط شهرداری + سند............ادامه!

فروش فضای سبز تهران توسط شهرداری + سند............ادامه!

این باغ تا قبل از سال ۱۳۷۳ با کاربری « پارک عمومی» از سوی شهرداری اعلام شده بود. در آن سال شهرداری کاربری این باغ را به تفریحی-ورزشی با حداکثر ۱۰٪ محدثات ورزشی، تغییر میدهد. در سال ۱۳۸۸ کاربری باغ ذکر شده به زیر پهنه G۳۲۳ (محدوده حفاظت ویژه) تغییر می کند. تا اینکه در سال ۱۳۹۱ با ابلاغ طرح تفضیلی جامع شهر تهران این باغ در پهنه G ۳۲۳ و G۳۱۲ (حفاظت ویژه - محدودیت ساخت و حفاظت فضای سبز) قرار گرفت.





بر اساس این طرح، مطابق پاسخ شهرداری منطقه یک تهران مورخ ۱۳۹۱/۱۰/۱۸ به استعلام از طرح توسط دفتر اسناد رسمی، تراکم ساختمانی آن ٪۰ (صفر درصد) می باشد و این کاربری، تفریحی ورزشی تعریف شده است.



لازم به ذکر است که این پاسخ در جواب استعلام دفترخانه ۲۰۸ تهران مورخ ۱۳۹۱/۹/۸ است. در این استعلام نشان می دهد که بانک ملت قصد واگذاری باغ به شرکت خصوصی پی ریز بنیان مرصوص بهساز را دارد.



سازمان آب در نامه شماره ۹۱/۴۸۹۴/۴۴۱ مورخ ۱۳۹۱/۱۰/۲۰ با توجه به وجود قنات و بستر و حریم نهر در آن محل صراحتاً صدور هر گونه پروانه ساخت و ساز و احداث بنا را ممنوع کرده است .




در فروردین ماه سال ۱۳۹۰ شورای معماری منطقه یک شهرداری تهران از کمیسیون ماده پنج درخواست می کند که مجوز دهد تا در این باغ ۹ بلوک ۵۵۰ متری در ۱۲ طبقه ساخته شود. (۳۰٪ ساختمان و ۴۰٪ راه و مسیر و فضا سازی، یعنی تقریباً ۷۰٪ باغ نابود شود)



کار گروه فنی کمیسیون ماده پنج در تیر ماه ۱۳۹۰ با احداث ۷ بلوک ۶۰۰ متری در ۱۰ طبقه بصورت مسکونی ویژه (برای مدیران) موافقت می کند و آنرا برای تصویب ارائه می کند. (۲۰٪ ساختمان و ۳۰٪ راه و مسیر و فضا سازی، یعنی تقریباً ۵۰٪ باغ نابود شود)




 

A.R.A.M.Del

عضو جدید
کاربر ممتاز
فروش فضای سبز تهران توسط شهرداری + سند............ادامه!

فروش فضای سبز تهران توسط شهرداری + سند............ادامه!

توجه به افرادی که این سند را امضاء کرده اند جای تأمل دارد. افرادی مثل نماینده محیط زیست، نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نماینده وزارت نیرو و نماینده وزارت جهاد کشاورزی. ظاهراً شهرداری تهران بدهی سنگینی به بانک ملت دارد و برای همین اقدام به چنین خلاف بزرگی نموده است.

اخیراً بانک ملت مصوبه کمیسیون ماده ۵ را نیز گرفته است. لیکن این مصوبه به صورت محرمانه برای شهردارمنطقه یک ارسال شده است، برای همین دسترسی به آن با حکم قضایی ممکن است. در نامه جوابیه رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ به صراحت به آن اشاره شده است:




شرکت پی ریز بنیان مرصوص بهساز، یکی از شرکتهای زیر مجموعه بانک ملت است. در سایت رسمی بانک ملت هم نام این شرکت آمده است:






اکنون اندکی در مورد این شرکت (کلیه مطالب برگرفته از سایت رسمی شرکت می باشد):


شرکت بنیان پی ریز مرصوص بهساز
شرکت بنیان پی ریز مرصوص بهساز در تاریخ 29/04/1390 تحت شماره 408368 وشناسه ملی 10320602946 در اداره ثبت شرکتها وموسسات غیر تجاری به ثبت رسیده است .

موضوع فعالیت
سرمایه گذاری درامور اقتصادی مجاز اعم از تولیدی، صنعتی، تجاری، کشاورزی، خدماتی، انبوه سازی، ساخت وساز و نظایر آن ومبادرت به عملیات مربوطه:

- خرید وواردات وتامین هرگونه کالا مصالح مواد اولیه وماشین آلات مرتبط با عملیات فوق

- فروش وصادرات محصولات مصنوعات وخدمات حاصل از موارد فوق

- خرید وفروش هرگونه کالای مجاز بازرگانی همچنین تاسیس تکمیل توسعه نظارت فنی و اداره در ساخت انواع ابنیه وتاسیسات سرمایه گذاری

- مشارکت وهمکاری وتبادل اطلاعات عملی وفنی ومهندسی وبازرگانی مجاز با اشخاص حقیقی وحقوقی داخلی وخارجی و واجد صلاحیت فنی واقتصادی به موجب قرارداد فی مابین با رعایت صرفه وصلاح شرکت و بر اساس ضوابط و آیین نامه های مصوب


سرمایه:
سرمایه شرکت 400.000.000 ریال منقسم به چهل هزار سهم 10.000 ریالی می باشد .




خلاصه ای در مورد سهامداران


۱- شرکت بهساز مشارکتهای ملت (سهامی عام) در تاریخ‪ 1367.7.25 ‬با نام‪ ‬اولیه شرکت تولیدی و‪ ‬صادراتی‪ ‬بانک ملت تحت شماره ‪ 71670‬دراداره‪ ‬ثبت شرکتها وموسسات غیر تجاری‪ ‬تهران به‪ ‬ثبت رسیده وازمرداد ماه سال 1378 حسب تصمیمات متخذه ازسوی بانک ملت‪ ‬درخصوص واگذاری‪ ‬مالکیت سهام تعدادی ازشرکتهای تحت پوشش، نام وموضوع فعالیت‪ ‬شرکت وسپس نوع شرکت‪ ‬تغییرپیدا کرده است.

موضوع فعالیت
موضوع فعالیت شرکت با توجه به آخرین تغییرات به موجب تصمیمات مجمع عمومی فوق‪ ‬العاده مورخ 1384.10.28 به شرح زیر می باشد.

- ایجاد و اداره انواع شرکتهای تولیدی و‪ ‬بازرگانی و خدماتی، مشارکت با شرکتها( اعم ازمدنی و حقوقی) و سرمایه گذاری در‪ ‬سهام شرکتها‪.‬

- استفاده از تسهیلات مالی- اعتباری بانکها‪ ‬و موسسات اعتباری در راستای اهداف شرکت

- ارائه خدمات فنی، مالی، اعتباری، تضمینی،‪ ‬اقتصادی و مدیریت‪.‬

- مبادرت به کلیه امور و عملیاتی که بطور‪ ‬مستقیم و یا غیر مستقیم برای تحقق هدف شرکت لازم و یا مفید بوده و یا در جهت‪ ‬اجرای موضوع شرکت ضرورت داشته باشد.

- بررسی و تهیه طرحهای توجیهی اعم از فنی‪ ‬، مالی و اقتصادی‪.‬

- انجام کلیه معاملات و عملیات تجاری‪ ‬موضوع قانون تجارت و سایر قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران اعم از بازرگانی‪ ‬داخلی و خارجی‪.‬

- مشارکت مستقیم درامرگسترش صادرات غیر‪ ‬نفتی در راستای اهداف عالیه و بلند مدت جمهوری اسلامی ایران، خرید و فروش، بسته‪ ‬بندی و برحسب مورد ایجاد واحدهای تولیدی ذیربط جهت عرضه کالاهای صادراتی مجاز‪ ‬در بازارهای خارجی و واردات اقلام مجاز و مورد نیاز و کلیه عملیات بازرگانی‪ ‬مجاز برابر مقررات مربوطه.


سرمایه‪:‬

سرمایه شرکت متشکل از 850.000.000 سهم عادی 1000 ریالی تماما پرداخت شده می باشد .





- شرکت ساختمانی بانک ملت(سهامی خاص) در تاریخ 02/04/1367 طی شماره 70104 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است .

موضوع فعالیت

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اساسنامه به شرح زیر است:

الف: تملک زمین و خرید پروژه های نیمه تمام با رعایت مقررات موضوعه، طراحی و اجرای کلیه عملیات ساختمانی به منظور تولید و عرضه واحدهای مسکونی، تجاری و اداری و غیره و اجرای طرح های اجرایی و انتفاعی.

ب: طراحی ، خرید ، نصب ، تعمیر ونگهداری وراهبری وپشتیبانی سیستم های صوتی وتصویری، حفاظتی اعم از سامانه دوربین های مداربسته ، تجهیزات اعلام واطفاء حریق واعلام خطر ، سیستم های ضد سرقت ، سامانه کنترل تردد، سامانه های ارتباطات رادیویی واحد ها وسخت افزارهای مربوطه

ج : تربیت ، آموزش ، جذب وبکارگیری نیروهای مناسب برای ارائه

د: بررسی وارائه طرحهای نوین در زمینه استفاده بهینه از سیستم ها وابزارآلات وتجهیزات جدید در راستای موضوع شرکت

ه : تاسیس واحدهای وشرکتهای تولیدی وخدماتی مرتبط با موضوع شرکت واخذ نمایندگی ازشرکتهای داخلی وخارجی واعطای نمایندگی

و: خدمات مدیریت ، مهندسی مشاوره ای واجرائی طرحها وپروژه های ساختمانی وراهبری

ی: مبادرت به کلیه عملیات یا مبادلات ومعاملات فنی مالی وتجاری وواردات و صادرات مجاز

ر: هرگونه عملیات مجاز دیگری که مربوط به موضوع شرکت باشد .

ز: خرید سهام یا مشارکت درسایر شرکتها


توضیح اینکه طبق مفاد ماده 3 اساسنامه، انجام فعالیتهای موضوع شرکت با استفاده از منابع مالی داخلی و یا تسهیلات اعتباری بانک ملت و با رعایت اولویت جهت پروژه های متعلق به بانک ملت مجاز بوده و به کارگیری منابع مالی و اعتباری دیگر، تنها پس از اخذ مجوز از مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت مجاز میباشد.

سرمایه:

سرما یه شرکت بالغ بر پنجاه میلیارد ریال شامل 5.000.000 سهم 10.000 ریالی می باشد .
- سهامداران عمده درتاریخ ترازنامه بشرح زیراست:







منبع: سایت خبری معماری نیوز
کد خبر :13222
 

Similar threads

بالا