علت اختلاف زاویه موتور پژو 405

golabi2007

عضو جدید
من یک سوال مطرح می کنم آقایون مهندس
همه شما ماشین پژو 405 رو دیدید و سوار شدید و می دونید که این ماشین دارای موتور 4 زمانه و 4 سیلند ر خطی می باشد
لطفا توضیج بدید چرا موتور این ماشین و کلا شرکت پژو به صورت مستقیم نصب نشده و دارای یک زاویه در حدود 30 نسبت به خط قائم می باشند .
( همین الان برید کاپوت ماشین رو با لا بزنید و ببینید)

منتظر جواب دوستان هستم ( علت مهندسی این امر رو خودم می دونم)
 

parsa s

عضو جدید
سلام
به نظر من دليل خاصي از نظر فني نمي تونه داشته باشه و فقط دليلش اينه كه فضاي عمودي كمتري در كاپوت بگيره !! اگه شما اطلاعات بيشتري دارين بدين
با تشكر موفق باشيد
 

johny

عضو جدید
دوست عزیز اگر لطف کنید دلیلشو بگید ممنون میشم
 

m_roshan

عضو جدید
سلام

سلام

سلام دوست عزیز بنظرم بخاطر اینکه میل بادمک بهتر روغن کاری بشه؟واحتمالا برای حفظ تعادل
 

golabi2007

عضو جدید
من یک اشاره کلی می کنم
این یک کار بسیار هوشمندانه است که طراحان موتور پژو انجام دادن با این کار نیروی وزن پیستون نیروهای جانبی را خنثی می کند و موتور دارای راندمان بهتری می شود و میزان اصطکاک داخلی موتور کاهش می یابد
پیروز و موفق باشید
 

vahid_kheirabady

عضو جدید
این موضوع به چند دلیل مهم ختم میشود
1-بیشتر شدن طول شاتون که گشتاور موتور بیشتر میشود و مصرف سوخت تا حدود خیلی زیادی کاهش می یابد
2-روغن راحتر به قسمتهای مختلف بخصوص رینگهای پیستون منتقل میشود
3-انتقال حرارت به علت بیشتر شدن سطح بهتر صورت میگیرد
 

reza_1364

مدیر بازنشسته
این موضوع به چند دلیل مهم ختم میشود
1-بیشتر شدن طول شاتون که گشتاور موتور بیشتر میشود و مصرف سوخت تا حدود خیلی زیادی کاهش می یابد
2-روغن راحتر به قسمتهای مختلف بخصوص رینگهای پیستون منتقل میشود
3-انتقال حرارت به علت بیشتر شدن سطح بهتر صورت میگیرد
حالا ایران زاویه رو که تغییر نداده؟؟؟؟؟
 

ENG.MOHAMMAD

عضو جدید
من یک اشاره کلی می کنم
این یک کار بسیار هوشمندانه است که طراحان موتور پژو انجام دادن با این کار نیروی وزن پیستون نیروهای جانبی را خنثی می کند و موتور دارای راندمان بهتری می شود و میزان اصطکاک داخلی موتور کاهش می یابد
پیروز و موفق باشید


با سلام. اساسا چنین صحبتی از پایه غلطه.وزن پیستون ونیروهای وارده بر موتور به مراتب بیشتر از نیروی جاذبست.در یک کلام نیروی جاذبه بر بدنه خودرو تاثیر فراوانی دارد و تایثیر آن بر موتور و قطعاتش ناچیز است..;):)
 

honafa12

عضو جدید
این موضوع به چند دلیل مهم ختم میشود
1-بیشتر شدن طول شاتون که گشتاور موتور بیشتر میشود و مصرف سوخت تا حدود خیلی زیادی کاهش می یابد
2-روغن راحتر به قسمتهای مختلف بخصوص رینگهای پیستون منتقل میشود
3-انتقال حرارت به علت بیشتر شدن سطح بهتر صورت میگیرد

گشتاور رو زیاد میکنه اما
طول شاتون که زیاد میشه سوخت کم میشه؟

پس نیسان با اون شاتون به اون بزرگی سوخت کمی داره درسته
روغن کاری هم قبول اما سوخت کم نمی شه
 

honafa12

عضو جدید
با سلام. اساسا چنین صحبتی از پایه غلطه.وزن پیستون ونیروهای وارده بر موتور به مراتب بیشتر از نیروی جاذبست.در یک کلام نیروی جاذبه بر بدنه خودرو تاثیر فراوانی دارد و تایثیر آن بر موتور و قطعاتش ناچیز است..;):)


درود و احسنت بر شما دوست عزیز درست درست است
 

parsa s

عضو جدید
من یک اشاره کلی می کنم
این یک کار بسیار هوشمندانه است که طراحان موتور پژو انجام دادن با این کار نیروی وزن پیستون نیروهای جانبی را خنثی می کند و موتور دارای راندمان بهتری می شود و میزان اصطکاک داخلی موتور کاهش می یابد
پیروز و موفق باشید

نیروی وزن تاثیر ناچیزی بر کارکرد موتور داره و به نظر من منطقی ترین دلیل برای زاویه دار بودن موتور همونطور که قبلا گفتم فضای عمودی کمتریه که موتور اشغال می کنه و در ضمن مرکز ثقل خودرو هم پایین تر میره که در هندلینگ خودرو تاثیر گذاره
به نظر من اگه یه سری تغییرات جزئی روی موتور انجام بشه ( مثل تغییر در سیستم روغنکاری ) میشه اونو در زاویه های مختلف قرار داد و در راندمانش هم تغییر قابل ملاحظه ای ایجاد نمیشه مثلا الان خودرویی مثل پورشه باکستر از یه موتور تخت یا باکسر استفاده می کنه که در اون سیلندرها به صورت افقی و با زاویه 180 درجه نسبت به هم قرار گرفتن .


 

Similar threads

بالا