صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

صحرایی خبر داد: 1000 هنرستان در کشور ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۵ سال آینده ۱۰۰۰ هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.​

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از 12 سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، امروز نخستین آیین‌نامه از اجرای آن یعنی آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارتهای دانش‌آموزان به تصویب هیأت دولت رسید و طی 5 سال آینده 1000 هنرستان جدید ساخته خواهد شد و 800 هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.
وی افزود: هم‌چنین طبق این آیین‌نامه تا پایان برنامه هفتم توسعه، 2500 هنرستان به واحد‌های تولیدی تبدیل می‌شوند.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی بیان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است.
صحرایی در پاسخ به سوالی درخصوص پرداخت هزینه‌ کلاس‌های فوق‌العاده قبول‌شدگان آزمون آموزش و پرورش در سال گذشته، عنوان کرد: اگر قانونی در مجلس است که گفته این موضوع غیرقانونی است، همان قانون مبنا است ولی ما چنین قانونی نداریم که بگوید گرفتن هزینه‌ مهارت‌آموزی غیرقانونی است. این مصوبه هیات امنای دانشگاه است و مصوبات هیات امنا در چارچوب ضوابط هیات امناها لازم‌الاجرا هستند. اینکه سال‌های گذشته این هزینه را نمی‌گرفتند به این معنا نیست که امسال که گرفته‌اند غیرقانونی است.
 

Similar threads

بالا