شمخال یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان قوچان

ehsan322

عضو جدید
روستاي شمخال از توابع بخش باجگيران شهرستان قوچان، با مختصات جغرافيايي 58 درجه و 27 دقيقه طول شرقي و 37 درجه و 36 دقيقه عرض شمالي، در 3 کيلومتري جنوب شهر باجگيران و در 65 کيلومتري شمال غربي قوچان واقع شده است.
استقرار روستاي شمخال، در ميان دره خوش آب و هواي شمخال، موقعيت منحصر به فردي به اين روستا بخشيده است.



چشمه‌سارهاي متعدد و آبشارهاي زيبايي که از صخره‌هاي اطراف سرازير مي‌شوند، درختان سر به فلک کشيده سپيدار، گردو و جريان آب زلال رودخانه به ويژه در فصول بهار و تابستان، چشم‌اندازهاي مطلوبي را براي علاقمندان به کوه و طبيعت پديد مي‌آورد؛ منظره خزان برگ‌ها در فصل پاييز نيز جلوه بسيار زيبايي دارد.



در ضلع جنوب شرقي روستا، رودخانه دائمي کال شمخال جريان دارد. در مسير رودخانه، آبگير و حمام طبيعي زيبايي به صورت پلکاني به وجود آمده است که زيبايي منحصر به فرد و جالب توجهي دارد.
قسمتي از ارتفاعات پيرامون روستا پوشش مرتعي دارد و قسمتي ديگر صخره‌اي است. کوهنوردان بسياري در تمام طول سال به اين ارتفاعات صعود مي‌کنند.



دره زیبا و کم نظیر شمخال دارای آب و هوای مطلوب و تنوع حیات وحش است . مهمترین دلیل اقلیم مناسب این دره الحاق رودخانه های شارک قرچقه، دربادام، شمخال و اضافه شدن چشمه های متعدد در مسیر می باشد که باعث بوجود آمدن چشم انداز زیبایی در منطقه شده است . درختان میوه وحشی در مسیر این دره از جمله انگور ، انجیر، زالزالک ، زرشک ، آلبالو و ... از دیگر جاذبه های طبیعی این منطقه است .



در فاصله 10 کیلومتری از ابتدای دره فضای جذاب و دیدنی به نام حمام آب وجود دارد که پذیرای تعداد کثیری از گردشگران در فصل تابستان است.

http://www.quchan118.com/area-shamkhal.asp
 

Similar threads

بالا