شادابی هفت سین با اسارت ماهی قرمز ناهمخوان است!

aryana446

عضو جدید
پارسال هم همین موقع ها بود که اتفاقی لینک "ما ماهی قرمز نمیخریم" را در یکی از وبلاگ های محیط زیستی دیدم و از این همه ظلم و نا آگاهی که درباره این جانداران بی زبان روا می شود متاسفم شدم.امسال فکر میکنم این رسالت بر دوش همه ما دانشجوها و فارغ التحصیلان و حتی علاقه مندان به محیط زیست است که در هر جا که امکانش را داریم این مطالب را قرار دهیم تا شاید سهم هرچند کوچکی در نگهداری و حفاظت این گونه ها داشته باشیم.

این لینک را حتما بخوانید:http://www.moghaddames.blogfa.com/post-364.aspx
 

e.h70

عضو جدید
امسال میتونین دیگه نخرین تا نخواین بعدش به حالشون گریه کنین.باور کنین کار سختی نیست!

اینم حرفیه !!!!!!
ولی ماهی ها هم ناقلا اند
ی سال ماهی مون خودشو زده بود به مردن وقتی خبر دار شد میخوایم بندازیمش تو رودخونه 2باره جون گرفت
:biggrin: :biggrin:
 

aryana446

عضو جدید
آخه من شنیدم این طفلکی ها خیلی حساسند و وقتی محیطشون عوض میشه مثل یه شوک بهشون وارد میشه و اونا از استرس گاهی غش هم می کنن.اونوقت دلتون میاد این ماهی ها کوچولوی خوشگل از استرس تکان دادنای ما یا توی تنگ بلورهای ما بمیرند؟!
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
انگار خودمون تو بهشت زندگی میکنیم اونوقت ماهی ها گناه دارن.
 

aryana446

عضو جدید
:eek:یه حرفایی میشنوم بسیار تعجب میکنم
استارتر جان انقدر هم دل رحم بودن خوب نیست
ما دوست داریم سیاه پوستارو بگیریم بندازیم تو قفس جنگیدنشونو تا پای جون ببینیم
شما نگران ماهی قرمز هستی!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هرکسی این اختیار رو داره که هر جور بخواد و با هر روشی که دوست داره زندگی کنه!
 

aryana446

عضو جدید
انگار خودمون تو بهشت زندگی میکنیم اونوقت ماهی ها گناه دارن.
ما تو بهشت زندگی نمیکنیم. اما ماها هستیم که واسه این حیوانات جهنم می سازیم.پس مسئولشونم هستیم.به هر حال ممنون از توجهتون!
 

Sanjaaab

عضو جدید
اما من هر سال ميخرم ، امسالم ميخرم و لازم به ذكره كه ماهي قرمز پارسالم هنوز زنده هست و اين يكي از افتخارتمه و يه كم كمتر از چشام مواظبشم ، اميدوارم عيد امسال هم بهمون افتخار بده و توو هفت سينمون قر بده!!! :w31::D
 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
دفاع از حیوانات مثل همین نخریدن ماهی قرمز عید و قربانی نکردن گوسفند ها وسط خیابون ها همیشه با این واکنش مواجه میشه که این همه آدم ها دارن توی سختی و زیر ظلم و شکنجه زندگی میکنن اونوقت شما فکر حیوون ها هستید!! یا مثلا اگه ما ماهی نخریم این همه آدم ماهی میخرن یا این همه ماهی ها رو میکشن و میخورن و ...
در جواب اینها باید گفت ما اگه کمکی به انسان های تحت فشار اگه بتونیم بکنیم دریق نمیکنیم اگر هم نمیکنیم چون نمیتونیم، حالا که میتونیم برای موجودات زنده ای که خودمون باعث اذیتشون میشیم یه کاری بکنیم تا از طرف ما آزاری بهشون نرسه چرا این کار رو نکنیم؟ حداقل اگه تبلیغات نمیکنیم خودمون این کار رو ادامه ندیم... ممنون از تاپیک خوبتون .
 
بالا