سیمای زنان درآخرالزمان

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
سیمای زنان درآخرالزمان[FONT=&quot][/FONT]​
خداوند زن را گوهر گرانبهایی آفریده که همچون دیگرگوهرها در پوشش و محل امن بوده، به دور از چشم بداندیشان مایه درخشش کانون خانواده باشد.او نباید آنقدر تنزل کند که زیر نگاه های هر رهگذر چشم‌چرانی لگدمال گردد!!.
زنی که تمام برجستگی های بدنش را در برابر دیدگان نسل چشم‌چران به نمایش گذاشته، دیگر جذبه‌ای ندارد،‌ زیرا عادی شده، ارزان شده، نیازی به جستجو ندارد، در سر هر کوی و برزن به تعداد فراوان یافت می‌شود، دیگر آن شکوه، هیبت، کشش، کرامت و جذبه زن های عفیف را ندارد که دل مرد را تسخیر کند و دیدگان او را جلا دهد و زندگانی او را صفا بخشد و کانون خانواده را گرم کند و رشته اتصال و تداوم نسل بشری را محافظت کند!.
پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) می‌فرماید :
« چگونه می‌شود حال شما هنگامی که زن های شما فاسد شوند و جوانان شما به فسق و فجور بگرایند، شما نیز به جای امر به معروف، امر به منکر و نهی از معروف نمایید! معروف را منکر خیال کرده، منکر را معروف پندارید؟!. پرسیدند:آیا چنین وضعی پیش خواهد آمد ای پیامبر اکرم(ص)؟!.
فرمود:آری،و بدتر از آن! »
آنگاه در توصیف زن های عصر ما که در آستانه ظهور و روزگار رهایی قرار گرفته‌ایم، چنین می‌فرماید :
« هنگامی که زن‌ها برای طمع دنیا در دادوستد همسرانشان شرکت کنند.»
« مردها خود را به صورت زن، و زن‌ها خود را به صورت مرد در می‌آورند.»
اگر ویژگی‌های بدن دختران، چون ظرافت بدن و برجستگی‌های مختلف آن نبود، بسیاری از دختران امروز با پسران اشتباه می‌شدند!.
ادامه حدیث پیامبراکرم صلی الله علیه و آله :
« لعنت خدا بر زنانی که خود را به صورت مرد در می آورند و مردانی که خود را به صورت زن در می آورند.»
« هنگامی که زن‌ها جامه مرد بپوشند و پوشش حیا از آن‌ها گرفته شود.»
« درآخر امت من مردانی پیدا می‌شوند که زن‌هایشان همچون مردها بر روی زینها سوار می‌شوند، درآن عصر بر فراز تشک‌ها سوار می‌شوند و تا درِ مساجد می‌روند، زنانشان در عین لباس پوشیدن لخت و عور هستند و بر سرشان چیزی همانند کوهان اشتران لاغر است، آن‌ها عطر بهشت را نمی شنوند.آن‌ها را لعنت کنید که آنها از رحمت خدا به دور هستند.»
 

rahaashiyan

عضو جدید
سیمای زنان درآخرالزمان







آنگاه در توصیف زن های عصر ما که در آستانه ظهور و روزگار رهایی قرار گرفته‌ایم، چنین می‌فرماید :


« هنگامی که زن‌ها برای طمع دنیا در دادوستد همسرانشان شرکت کنند.»




« درآخر امت من مردانی پیدا می‌شوند که زن‌هایشان همچون مردها بر روی زینها سوار می‌شوند، درآن عصر بر فراز تشک‌ها سوار می‌شوند و تا درِ مساجد می‌روند، عطر بهشت را نمی شنوند.
یعنی پیامبر با کارکردن زنها مخالف بوده؟:question:
 

FZ.H

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون بایت پست قشنگتون.البته باید با دقت و عمق بیشتر به این مطالب نگاه کنیم.اصلا منظور این نبوده پیامبر با کار زنان مخالف بوده و...
من از مازندران هستم.شهر خودم تقریبا شهر خوبیه از نظر حجاب.البته از وقتی واحد دانشگاه آزاد دایر شده شاهد .....
تابستون داره از راه میرسه و متاسفانه انگار تو بعضی شهرهای اینجا حجاب خانوما آب میره.خودمم خجالت می کشم که اونا اسم خودشون رو میذارن زن.
دفعه قبل تهران بودم تا کارت ورود به جلسه ارشد بگیرم.تو واحد چند تا دختر خانوم همسن من مقنعه هاشون رو در آوردن و راحت لم دادند و بلند بلند می خندیدند.حالا حساب کنید بعضی صندلیهای آقایون روبروی قسمت زنانه بود(خودم دخترم)
آخه من نمیدونم اینا چی فکر میکنند.چرا خودشون رو مفت عرضه می کنند.چرا واسه خودشون ارزش قائل نیستند و اجازه میدند هر کس به اونا نظر بد بندازه.در صورتی که تو کتابای روانشناسی بابام خوندم مردا دنبال چیزایی میرن و قدرشو میدونند که به سختی بدست میارن.
امیدوارم خدا همه جوونا رو علاقل کنه.و روزی برسه که تموم خانوما پی به معیار وجودی خودشون ببرند.
 

rahaashiyan

عضو جدید
ممنون بایت پست قشنگتون.البته باید با دقت و عمق بیشتر به این مطالب نگاه کنیم.اصلا منظور این نبوده پیامبر با کار زنان مخالف بوده و...
من از مازندران هستم.شهر خودم تقریبا شهر خوبیه از نظر حجاب.البته از وقتی واحد دانشگاه آزاد دایر شده شاهد .....
تابستون داره از راه میرسه و متاسفانه انگار تو بعضی شهرهای اینجا حجاب خانوما آب میره.خودمم خجالت می کشم که اونا اسم خودشون رو میذارن زن.
دفعه قبل تهران بودم تا کارت ورود به جلسه ارشد بگیرم.تو واحد چند تا دختر خانوم همسن من مقنعه هاشون رو در آوردن و راحت لم دادند و بلند بلند می خندیدند.حالا حساب کنید بعضی صندلیهای آقایون روبروی قسمت زنانه بود(خودم دخترم)
آخه من نمیدونم اینا چی فکر میکنند.چرا خودشون رو مفت عرضه می کنند.چرا واسه خودشون ارزش قائل نیستند و اجازه میدند هر کس به اونا نظر بد بندازه.در صورتی که تو کتابای روانشناسی بابام خوندم مردا دنبال چیزایی میرن و قدرشو میدونند که به سختی بدست میارن.
امیدوارم خدا همه جوونا رو علاقل کنه.و روزی برسه که تموم خانوما پی به معیار وجودی خودشون ببرند.
بله من هم با اینکه خانما پوشیده باشن و خودشون حراج نکنن موافقم ولی اینکه از نشانه های آخر زمان مشارکت های اقتصادی خانمهاست و این مورد را به نوعی گناه جلوه بدن تو کتم نمیره . چه طور مواقعی که زنها تو ایلات وعشایر پابه پای مردها کار می کنند یا تو شالیزارهای شمال عرق می ریزن کسی جلوی کار کردنشونو نمیگیره ولی به محض این که حرف از استقلال مالی زن و فعالیت های اقتصادی زنها تو عرصه های گسترده تر میشه همه یاد اسلام و آخر زمون می افتند.
 
  • Like
واکنش ها: FZ.H

rabin_huood

عضو جدید
کاربر ممتاز
یعنی پیامبر با کارکردن زنها مخالف بوده؟:question:
( پیامبر با هیچ چیز مخالفت نمی کرد جز برای رضای خدا ) اسلام با خیلی چیز ها مخالف بوده اما چون در این روزگار نفی شخصی و گروهی مهمتر از اسلام است متاسفانه خیلی ها اسلام و ... را بخاطر این مسائل زیر سوال می برند ...
تا وقتی مسئله ای با نام آزادی هست اسلام مورد توجه قرار نمی گیرد . خیلی ها هر کاری رو که دوست دارند انجام میدند بعد میگذارند به پای مسئله آزادی یا حقوق زنان ....
مگر فاطمه ها ، زینب ها ، معصمومه ها زن نبودند .... !
ما آدم ها هر وقت هر چیزی رو می بینیم که به نفعمووون نیست سریع رد میکنیم و هزار دلیل و منطق براش می چینیم ....
همه میگن زنها کار کنند ... به قیمت اینکه مرد ها بی کار بمانند .... زنها اکثرا کار میکنند چون دوست دارند کار کنند ... مردها کار میکنند چون یک زندگی بر پای آنهاست ... اگر در اسلام کاری هم بد شمرده میشود نه بخاطر چند دلیل کم ارزش ، بلکه مطمئن باشید حکمت هایی در پشت این داستان نهفته است ...
 
آخرین ویرایش:

.:پدرام:.

عضو جدید
با سلام به دوستان
در قرآن خداوند نمونه های هشدار دهنده ای از نوع ارتباط زنان و مردان را بیان فرموده و خود نیز هر روز از طرق مختلف شاهد داشتن ارتباطات و رفتارهای خارج از عرف هستیم...
پیامبر اکرم (ص) به اعتقاد من با اشتغال زنان تا بدانجایی که عفت و حیای آنان لکه دار نشود و از وظایف زناشویی آنان در قبال همسر و نیز نقش آنان بعنوان مادر در خانواده کاسته نشود و به کانون گرم خانواده اش آسیبی نرسد مخالفتی نداشت...
چه بسا در دین اسلام کار برترین عبادت شناخته شده است...
در ضمن بعضی از کارها بدست زنان سریع تر و صحیح تر صورت می گیرد...
پیامبر عظیم الشأن (ص) خلق عظیم بودند و بدنبال این بودند که امتش دارای کرامات اخلاقی و انسانی باشند و آن هنگام که خدشه ای بخواهد بر کرامت انسانی و اخلاقی فرد تأثیر سوء داشته باشد آنرا منع فرمودند...
بیانات گوهر بار حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) و نیز ائمه معصومین (ع) در ارتباط با رفتار زنان و مردان نا محرم کم نیست و اگر همه این موارد بخوبی مراعات شود انسان از آسیب های اجتماعی در امان خواهد بود...
 

rahaashiyan

عضو جدید
( پیامبر با هیچ چیز مخالفت نمی کرد جز برای رضای خدا )
همه میگن زنها کار کنند ... به قیمت اینکه مرد ها بی کار بمانند .... زنها اکثرا کار میکنند چون دوست دارند کار کنند ... مردها کار میکنند چون یک زندگی بر پای آنهاست ... اگر در اسلام کاری هم بد شمرده میشود نه بخاطر چند دلیل کم ارزش ، بلکه مطمئن باشید حکمت هایی در پشت این داستان نهفته است ...
اگر من جنس مذکر بیکار می مونم به خاطر کم توانی وعدم تواناییهام وگرنه هیچ مرد متخصص اهل فنی بیکار نمی مونه پس بیکار شدن بعضی از ما مردها ربطی به کار کردن زنها ندارد . هیچ آدم با شرف با خانواده ای هم راضی به بی عفتی زن در محیط کارش نیست و محدود به شغل و صنف خاصی هم نمی تونه باشه یه خانم دکتر نمی تونه فقط مریضاشو از بین زنها انتخاب کنه یا یه استاد دانشگاه و یا یک مهندس و..........
وهرزنی که مقید ومتعهد باشه به اصول و خانواده تحت بدترین شرایط راضی به ذلت وخاری نمیشه و این موضوع با شاغل شدن زنها به درصد بالاتری میرسه یک زن شاغل که به هر دلیلی بی سرپرست بشه خیلی بهتر از یک زن خانه دار از عهده زندگیش بر میاد وچه بسا احتیاجی به ازدواج مجدد پیدا نکنه .
 

parikoochooloo

کاربر فعال
اگر من جنس مذکر بیکار می مونم به خاطر کم توانی وعدم تواناییهام وگرنه هیچ مرد متخصص اهل فنی بیکار نمی مونه پس بیکار شدن بعضی از ما مردها ربطی به کار کردن زنها ندارد . هیچ آدم با شرف با خانواده ای هم راضی به بی عفتی زن در محیط کارش نیست و محدود به شغل و صنف خاصی هم نمی تونه باشه یه خانم دکتر نمی تونه فقط مریضاشو از بین زنها انتخاب کنه یا یه استاد دانشگاه و یا یک مهندس و..........
وهرزنی که مقید ومتعهد باشه به اصول و خانواده تحت بدترین شرایط راضی به ذلت وخاری نمیشه و این موضوع با شاغل شدن زنها به درصد بالاتری میرسه یک زن شاغل که به هر دلیلی بی سرپرست بشه خیلی بهتر از یک زن خانه دار از عهده زندگیش بر میاد وچه بسا احتیاجی به ازدواج مجدد پیدا نکنه .
rahaashiyan عزیز من دقیقا با این نوشتتون موافقم......
به نظر من هم اگر زن کار کنه و خودش منبع درآمد داشته باشه براد زندگی آیندش خیلی بهتره......
اکثر زنهایی که کار نمی کنن و شغلشون خانه داری هستش وقتی بی سرپرست میشن تن به ازدواج مجدد میدن و من این رو نمی پسندم.....
 

rabin_huood

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر من جنس مذکر بیکار می مونم به خاطر کم توانی وعدم تواناییهام وگرنه هیچ مرد متخصص اهل فنی بیکار نمی مونه پس بیکار شدن بعضی از ما مردها ربطی به کار کردن زنها ندارد . هیچ آدم با شرف با خانواده ای هم راضی به بی عفتی زن در محیط کارش نیست و محدود به شغل و صنف خاصی هم نمی تونه باشه یه خانم دکتر نمی تونه فقط مریضاشو از بین زنها انتخاب کنه یا یه استاد دانشگاه و یا یک مهندس و..........
وهرزنی که مقید ومتعهد باشه به اصول و خانواده تحت بدترین شرایط راضی به ذلت وخاری نمیشه و این موضوع با شاغل شدن زنها به درصد بالاتری میرسه یک زن شاغل که به هر دلیلی بی سرپرست بشه خیلی بهتر از یک زن خانه دار از عهده زندگیش بر میاد وچه بسا احتیاجی به ازدواج مجدد پیدا نکنه .
دوست عزیز من بر توانایی زن ها خرده نگرفتم ...
در کشور ما حقوق کار زن ها کمتر از مردهاست و این باعث شده که بیشتر کارفرمایان کارمند زن را بر مرد ترجیح داده ، در ضمن ازدواج مجدد هم که دوستمون گفتن ، ازدواج یه سنت حسنه است و مورد رضا و توجه خداوند اگر ایشون نمی پسندن تقصیر دین و خدا نیست ...
بالاخره زن تنها نیازش پول نیست ، با ازدواج میتونه امنیت رو برای خودش بخره و مرد هم همچنین ...
 

sami_s_f

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان
به نظر من نباید برداشت های شخصی خودمون رو به عنوان تفسیر سخن پیامبر (ص)یا هر یک از ائمه به افراد دیگه تعمیم بدیم،چون در قبال این کار مسئولیم...
مطمئناًهیچ حرف پیامبر(ص)بی حساب و کتاب نیست،بهتره کمی در باب مسئله پیش اومده تأمل کنیم و منابع متقن دیگه رو هم ببینیم تا حکمت کاری که ایشون بد دونستن برای ما آشکار بشه در همون حدی که منظور ایشون بوده نه بیشتر....
هیچ کس با کار کردن خانم ها مشکلی نداره مهم کاریه که انجام میدن...
 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام علیکم

کجای حرف پیامبر با کار کردن زنان مخالف است؟؟؟؟؟


عزیزان یک سری مسائل ذاتیات است و یک سری عرضیات......

ذاتیات قابل تغییر نیستند....
مثلا گفتند: مشروب حرام است یا پیدا شدن موی زن حرام است ، آرایش زن برای نا محرم حرام است....

اما یک سری مسائل جزء عرضیات است و دلایل مکانی و زمانی دارد.....

شما در صدر اسلام و زمان پیامبر از نظر زمانی و مکانی با الان مقایسه کنید.....

ببینید الان شرایط و نوع کارهای زنان در فضای بیرون جامعه با آن زمان یکی است؟؟؟؟


تنها احکام و نظر های قرآنی بدون تغییر و ثابت است.....

در احادیث ما به چند مسئله باید دقت کنیم:

1.سند حدیث

سند حدیث با منبع حدیث تفاوت دارد.....مثلا ما میگوییم حدیث نقل از فلان و فلان و فلان.....

صرفا آمدن حدیث در کتبی چون اصول کافی یا تهذیب و یا ...... دلیل بر صحت آن نیست


2.شرایط عرضی یا ذاتی بودن موضوع حدیث

یعنی ببینیم حدیث در چه زمانی و در چه شرایطی از نظر اعتقادی و فرهنگی و اجتماعی گفته شده......

مثلا شما بعضی اوقات در حدیثهای امامان معصوم تفوت احساس می کنید

اما این دلیل بر اختلاف آنها نیست.....بلکه شرایط زمانی موجب تفاوت سخنها شده
 

Similar threads

بالا