سیاست کاربری(ویژه کاربران تازه وارد)

Mute

عضو جدید
کاربر ممتاز
نیاز دیدم برای قشر جدیدی که دارند توی سایت ها و فروم های مختلف شروعی تازه رو تجربه می کنند و فعالیت میکنند مطلبی بنویسم و گفته های خودم رو از فعالیت توی این مدت اینترنت در قالب یک تاپیک بگم،از کاربرای دیگه که مدت زمان زیادی رو اینجا صرف کردن هم تقاضا میکنم اگر دوست داشتند حرف هاشون رو بزنند...

این تاپیک شامل حرف هایی میشه که خودم بهشون عمل کردم و نکردم، پس نگید فقط شعار میدی...این ها نتایج بازخورد هایی هست که ما امتحان کردیم و جواب گرفتیم.صحبتم در مورد سیاست توی فروم ها هست...

اگر به چشم یک جامعه بخوایم به فروم ها نگاه کنیم، باید بگم تقریبا عین جامعه واقعی خودمون هست، روابط، تشکیلات و همه چیز، تفاوتی که وجود داره در مجازات ها و تشویق ها و تعاریف سیاسی هست. توی اینجا سیاستمدار ها و حاکمان رفتاری شبیه چیزی که توی جامعه خودمون مشاهده می کنیم دارند، چه در موارد مثبت و چه منفی، یعنی شما در جامعه ایده آلی فعالیت نمیکنید و نباید انتظار رفتار های ایده آل داشته باشید.

باید بدونید ما تقریبا تمام روابط حقیقی که تو جامعه در برخورد با سیاست دیده میشه رو اینجا داریم و اینکه شما توی این بازی بزرگ چقدر موفق خواهید بود همه وابسته به تصمیمات شما، مخصوصا نوع شخصیت و سیاستی که برای فعالیت انتخاب می کنید داره، پس در مرحله اول نیاز هست در مورد سیاست کاربری هر کس توی فروم صحبت کنم!

سیاست کاربری از سه بخش تشکیل میشه، یعنی شما باید توی این سه بخش حواستون به فعالیت هاتون باشه، این سه بخش رفتار شما در داخل فروم و توسط پست هاتون و همچنین پروفایلتون، برخورد شما در پیغام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارج از سایت و همچنین جلوه حقیقی شما در بیرون از محیط مجازی هست.(که البته درمورد معرفی خودتان و نحوه ارتباط دنیای مجازی و واقعی در پست های بعدی خواهم گفت).

در مورد قسمت پست دادن و پروفایل کلا خیلی بحث هست!اگر دقت کرده باشید هر کاربری توی بخش پست دادن شخصیت خاص به خودش رو داره، یعنی نوشتار، رفتار و روح نوشته خودش رو داره، شما باید نهایتا یه فرم کلی برای خودتون انتخاب کنید و بر طبق اون ارسال داشته باشید، یعنی چی؟
باید برای خودتون استفاده از علائم نگارشی و جمله بندی، طرز گفتار خاصی انتخاب کنید، در واقع همه این ها روی سیاست پستی که مد نظر ما هست تاثیر داره.

این قالب باید به شکلی باشه که جذابیت پست هاتون رو افزایش بده و همچنین معرف شخصیتتون هم باشه، حالا جرا ما به جذابیت اهمیت میدیم؟ خوب مهمترین اصل فعالیتی، یعنی واحد پول، یعنی چیزی که اینجا بهش اهمیت میدن و شما در مقابلش احترام و توجه دریافت میکنید جذابیت فردی، و افراد دور و بر هست، هرچقدر شما دوستان بیشتری داشته باشید، پست هاتون تشکر های بیشتری دریافت کنه(نه تشکر برای پستای کپی و اسپم و این حرفا!) و از دید بقیه موفق تر به نظر برسید کاربر شناخته تری میشید، البته توی این موضوع مسئله دیگه ای هم وجو داره و اون مدت زمان حضور شما در سایت هست که بحثی هست جدا!

سعی کنید قالب پستیتون یه چیز متعادل و متشخصی باشه و طوری باشه که به نظر بیاد شما فرد کم سن و سالی نیستید، در اینصورت راه برای پست های مناسب باز میشه و به اون نتایجی که میخوایم میرسیم.

نکته: اگر کل حرف هام رو بخونید این نکته ها تنها چیزی هست که از کل متن بیشتر ارزش داره! اگر تو زمینه پست دادن می خواید موفق باشید سعی کنید چند قالب متفاوت نگارشی داشته باشید
یعنی چی؟
برای تاپیک هایی با موضوعات متفاوت نیاز ها متفاوت هست! همه جا شما نمیتونید شوخی کنید یا چیزی رو به مسخره بگیرید، گاهی اوقات نیاز هست منطقی و جدی پاسخ داد! این از کجا نشات پیدا میکنه؟ خوب من فردی هستم که تو 6-7سال فعالیتم شخصیت های متفاوت رو امتحان کردم، هیچ چیزی بهتر از برخورد Dynamic با پست ها و موضوعات نیست، همیشه غیر قابل پیشبینی باشید و دور از انتظار و به جا پست بدید.

بعد از صحبت در مورد قالب نوشتار باید در مورد پست هاتون در جواب دیگران صحبت کنیم...توی پست دادن هاتون دقت کنید با چه کسی دارید صحبت میکنید، این یکی از چیز هایی هست که خیلیا توجه نمیکنند، شاید گاهی نیاز باشه با یک دختر 25 ساله خیلی با لطافت تر از یه پسر یا دختر 20 ساله صحبت کرد! کلا به روابط خیلی توجه کنید، کل هدف اینکه توجه یه عده زیادی از کاربر ها رو به خودتون جلب کنید! مثال میگم، تا زمانی که یه کاربر جدید هستید سعی کنید کلا با همه به احترام صحبت کنید، به این شکل قابل اعتماد به نظر میاید چه از نظر مدیران چه کاربران چه جنس مخالف و چه موافق... .

یادتون باشه در هر صورت توی سایت افرادی پیدا میشن که دنبال کل کل و بحث هستند، پیروزی تو بحثا اونم به صورت عادلانه راه خوبی برای بالا کشیدن هست، اما باید دقت کنید دعوا نشه
روی پست های جنس مخالف حساس باشید و به دقت پاسخ بدید، موضع گیری ها در این مواقع حساس تر از زمان صحبت با یه جنس مخالف هست، جو هم خواه ناخواه طوری هست که افراد حاضر توی تاپیک دو دسته میشن و ترجیحا هم طرف همجنس خودشون رو در نظر میگیرند.

یه نکته در مورد استفاده از قالب های نوشتاری، گاهی توی یه تاپیک جدی، کمی مزه ریختن خوب جواب میده! اگر دیدید حرفی که میزنید با مزه هست و جای خوبی هم داره مطرح میشه بیان کنید،یعنی روند تاپیک رو کمی انحراف و دوباره در مسیر انداختن! همیشه نحوه پست دادنتون رو با موضوع تاپیک تطبیق بدید، سعی کنید اشتباه نکنید!

در برخورد با کاربرای قدیمی تر و سن بالاتر این نکته ها نیاز هست که بدونید.. کاربر های قدیمی معمولا انسان های مغروری هستند، فکر میکنند صاحب سایت اند و اونا اینجا رو ساختن..البته درست هم هست و کاربر های قدیمی معمولا نقش های مهمی توی سایت در زمان های متفاوت اجرا کردند، پس به همین خاطر انتظار دارند اون هایی که تازه اومدند بیشتر بهشون احترام بزارن(چه درست چه غلط
)، اگر زمانی با یه کاربر قدیمی بحثتون شدید و خیلی بد شد، بهترین راه عذر خواهی کوچولو و کمی گذشت هست و ذکر این نکته که "بله حق با شماست به هر حال شما قدیمی تر هستید.." با زدن این حرف تقریبا فرد رو به عذاب وجدان میندازید، هم شما یه موقعیت خوب رو بین بقیه کسب میکنید هم فرد رو نسبت به خودتون علاقه مند تر!
این ها سیاست هست! تو سیاست باید کمی از غرور رو کنار گذاشت.

نکته ی دیگه ای که در مورد بحث با کاربرای قدیمی هست در مورد شرکت کردن در بحث دو کاربر قدیمی و نحوه رفتار هست! اگر بخوایم با دید سیاست به این موضوع نگاه کنیم و نا عادلانه
بهتر هست طرف فردی رو بگیرید که منطقی تر، قدرتمند تر و با نفوذ تر محسوب میشه، یا اینکه اگر دو فرد از لحاظ موقعیت در شرایط یکسانی هستند، طرف کسی رو که به نظرمون درست تر هست بگیریم! جسارت در شرکت کردن در بحث ها خیلی مهمه، تا زمانی که شما جسارت اینکار رو پیدا نکنید آدم شناخته شده ای نمیشید، اگر در این بحث شما و اون کاربر شکست بخورید چیز زیادی از دست نمیدید! اما یک دوست قدیمی و حمایت کاربر قدیمی که تقریبا میشه گفت پل شناخته شدن شما هستند رو به دست میارید. اگر هم در بحث پیروز بشید چه بهتر!!! کلی هم امتیاز گیرتون میاد


فکر میکنم در مورد برخورد و سیاست با کاربر های قدیمی به اندازه کافی صحبت کرده باشم، نکته ای به ذهنم بیاد بعدا میگم! بحث بعدی پست دادن تو شرایطی هست که همه رو سر شما خراب شدن و شما هم اشتباهاتی رو کردید و راه پیروزی ندارید، توی این موقعیت ها بهترین راه تجزیه تحلیل موقعیت هست، باید ببینید چه کسانی با شما و چه کسانی علیه شما هستند! یادتون باشه بهترین پشتیبان ها کاربر ها هستند!!نه مدیر ها!! مدیر ها محدودا! اگر شما بخواید آدم موفقی بشید نیاز هست حمایت کاربری رو به دست بیارید..البته ترجیحا هم مدیر ها هم کاربر ها باشه..علت این موضوع رو بعدا برای کسایی که نیاز دارن مدیر بشن میگم! بعد از تجزیه تحلیل موقعیت ببینید اگر عده زیادی باهاتون مخالفن چه دلیلی داره؟ ایراد از شماست یا از اون ها؟اگر ایراد از شما بود و کاربر ها سمت مخالفتون بگید حق با شما هست و من اشتباه میکردم!این خیلی راه خوبی برای عذر هست!

اما اگر دیدید عقیده شما درست هست و موافقانی هم داره، روش پافشاری کنید و با کمی خلاقیت بر طرف مباحثتون پیروز بشید! شاید طرفدار های مخالفتون هم دوستانش و دور و بریاش باشند..زیاد اتفاق میفته هم دانشگاهی ها پشت سر هم رو میگیرند و به دوستشون امتیازات فراوانی میدن! پس اعتماد به نفس رو از دست ندید! این حرف هایی که میخونید رو من تجربه کردم... .

اگر احساس کردید توی بحث هاتون حتما دوستانتون رو دعوت کنید تا به کمکتون بیان و یا یک عقیده و نظر دیگه رو مطرح کنند، این کار خیلی کمک میکنه


قسمت بعدی برخورد با مدیران هست، این موضوع کمی پیچیده تر و حساس تر هست. برای افراد مختلف با هدف های مختلف هم متفاوت تر! من برای اون عده ای مینویسم که دوست دارن هوای دو طرف رو داشته باشن!
توی این جامعه و سایت، خواه ناخواه مدیران بعد از رسیدن به ریاست آدم های گاه مغرور و جدی تری میشن که به خاطر شرایطشون هست! پس اینجا ما اکثرا با یکسری مدیر که ترجیحا مغرور و خودخواه و جدی هستند طرف هستیم البته با یکسری استثنا، نحوه برخورد با این ها متفاوت هست.
کلا بهتر هست با مدیرا زیاد لج نکنید،مخصوصا اگر تازه کار هستید و یا خیلی فعالیت نکردید، علت این موضوع توی این مورد هست که اگر شما با یکی از مدیرا بد بشید، بقیه مدیران طرف همکار خودشون رو میگیرن، نتیجتا که اینطور بشه، بعد ها اگر نیاز به تاییدیه مدیران و یا پشتیبانیشون داشته باشید شما این موقعیت رو از دست دادید..و یادتون باشه توی فروم های مختلف اشتباه اون هم برای مدیران اولین و آخرین بار هست و خیلی سخت میشه دوباره اعتمادشون رو جلب کرد! پس تا جایی که میتونید باهاشون همکاری کنید!

اگر با مدیری بحثتون شد، بسته به رفتارش قالب خوبی به کار ببرید، سعی کنید در عین اینکه با منطق هستید صمیمی هم باشید، این برای آیندتون خوبه! یعنی تا جایی که میشه باهاش راه بیایید یا واقعا از رو منطق توی از بحث شوتش کنید! خیلی کار ظریفی هست، نباید فردتون عصبی بشه
دیگه نیاز هست هواشونو داشته باشید
به هر حال کارتون میفته به هم! حداقل تا زمانی که تازه وارد هستید!!پس غرورشون رو لطمه دار نکنید و اون نکات برخورد با کاربر قدیمی رو هم در نظر بگیرید!


نکته: مدیرا به قولی 1000 امتیازی هستن
مخصوصا تو بحثا! اگر بحث رو ببری حمایت کاربری خوبی رو دریافت میکنی،ولی باخت تو بحث خیلی بده!!!

این بخش اول پست سیاست کاربری در رابطه با نحوه پست دادن توی فروم های مختلف بود که توضیح دادم.
از اون جاییکه من خودمم توی این فروم فرد تازه واردی محسوب میشم،طرف این صحبت ها در وهله اول خودم هستم بعد بقیه کاربر ها.
پست بعدیمو ان شاء الله درباره نحوه رفتار کلی هر فرد تو دنیای مجازی توضیح خواهم داد.


پ.ن:درسته که متنش خیلی طولانیه،ولی واقعا ارزش خوندنو داره!
 

Paydar91

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
عجب نفسی داشتی دوست عزیز.

بعضی حرفاتو قبول دارم.

ولی این که گفتی کاربران قدیمی مغرورند اصلا این طور نیست تقصیر اون عده ایه که عضو باشگاه هستند بعد با یکی خصومت شخصی دارند یا بحث مسخره بازی یا هرچی میان با یه نام کاربری دیگه عضو باشگاه میشند و همون کارا رو میکنند(تو اکثر تاپیکا که نگاه کنی کسی که کل کل میکنه یا مسخره بازی دراورده میبینی 2 ماه یا بعضی مواقع دو روز هم نیست که عضو باشگاه شده ..........خب به شخصه بحث با چنین کاربرانی ضمن احترام به همه اون کاربرانی که واقعا تازه وارد هستند کار بسی اشتباهه) به خاطر اون عده است که ادم نمیتونه اعتماد کنه ایا طرف واقعا تازه وارده یا نه
ولی من به شخصه میتونم تو بیش تر مواقع تشخیص بدم طرف واقعا تازه واسه اولین بار عضو باشگاه شده یا نه عضو باشگاه هست و با یه نام کاربری جدید هم میاد عضو میشه تا به اهدافش برسه.
 

Mute

عضو جدید
کاربر ممتاز

fifa

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سی سال گذشت و من هنوز نتونستم خوندن تایپیکت رو تموم کنم.:confused: ماشاا... چه طولانیه! نمیشه تو چند جمله خلاصه اش کنی؟
 

yoolia

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسپم ندید!
اگه نمی تونین همشو یه جا بخونین،چند قسمتش کنین.
گفتن این کلمات بقیه رو هم نسبت به خوندن متن بی میل می کنه!
من هم با میوت موافقم
متن خوبی بود باید روش بحث بشه
البته زمانی ک آغازگر تاپیک باشه (ک الان نیس)
زنده باشی میوت
جان
 

Mute

عضو جدید
کاربر ممتاز
عجب نفسی داشتی دوست عزیز.

بعضی حرفاتو قبول دارم.

ولی این که گفتی کاربران قدیمی مغرورند اصلا این طور نیست تقصیر اون عده ایه که عضو باشگاه هستند بعد با یکی خصومت شخصی دارند یا بحث مسخره بازی یا هرچی میان با یه نام کاربری دیگه عضو باشگاه میشند و همون کارا رو میکنند(تو اکثر تاپیکا که نگاه کنی کسی که کل کل میکنه یا مسخره بازی دراورده میبینی 2 ماه یا بعضی مواقع دو روز هم نیست که عضو باشگاه شده ..........خب به شخصه بحث با چنین کاربرانی ضمن احترام به همه اون کاربرانی که واقعا تازه وارد هستند کار بسی اشتباهه) به خاطر اون عده است که ادم نمیتونه اعتماد کنه ایا طرف واقعا تازه وارده یا نه
ولی من به شخصه میتونم تو بیش تر مواقع تشخیص بدم طرف واقعا تازه واسه اولین بار عضو باشگاه شده یا نه عضو باشگاه هست و با یه نام کاربری جدید هم میاد عضو میشه تا به اهدافش برسه.

حرف شما کاملا درسته.
اما خب اگه توجه کرده باشین،من این تاپیکو تو انجمن راهنمای استفاده از سایت نزدم،بلکه تو انجمن گفتگوی آزاد زدم به این دلیل که طرف صحبت من فقط کاربران این سایت نیست.
این پست خطاب به تمامی افرادیه که به نوعی تو فروم های مختلف فعالیت می کنن و تازه واردن و احتیاج ود چیزهایی رو بهشون گوشزد کنم.
شاید برای این سایت بعضی از مشکلاتی که اشاره کردم،صدق نکنه.
ولی همگی قبول داریم که برای فروم های دیگه ممکنه این مسائل برقرار باشه.
که البته من خودم این مسائل رو توی فروم های دیگه مشاهده کردم و بهتر دونستم این جا هم بگمشون.
 

Mute

عضو جدید
کاربر ممتاز
1 سال بعد

پس چرا این تموم نمیشه :D

چون تجربیات و چیزهایی که باید گفته بشن واقعا زیاده.
متاسفانه خیلی از افراد تو دنیای مجازی خیلی چیزا رو رعایت نمی کنن و همین باعث دردسر میشه.
من هر چی فکر کردم نتونستم خلاصه تر بگمشون،چون واقعا هر کدومشون یه درسه که لازمه خونده بشه و رعایت بشه.
 

Paydar91

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
حرف شما کاملا درسته.
اما خب اگه توجه کرده باشین،من این تاپیکو تو انجمن راهنمای استفاده از سایت نزدم،بلکه تو انجمن گفتگوی آزاد زدم به این دلیل که طرف صحبت من فقط کاربران این سایت نیست.
این پست خطاب به تمامی افرادیه که به نوعی تو فروم های مختلف فعالیت می کنن و تازه واردن و احتیاج ود چیزهایی رو بهشون گوشزد کنم.
شاید برای این سایت بعضی از مشکلاتی که اشاره کردم،صدق نکنه.
ولی همگی قبول داریم که برای فروم های دیگه ممکنه این مسائل برقرار باشه.
که البته من خودم این مسائل رو توی فروم های دیگه مشاهده کردم و بهتر دونستم این جا هم بگمشون.


ممنون دوست عزیز که تجربیاتتو به بقیه انتقال میدی.

به نظر من تیکه تیکه انتخواب کن جدا پست بزن تا بچه خسته نشند و کامل بخونند تا بهتر بتونیم روشون بحث کنیم میتونه تاپیک خوبی بشه
من به شخصه انتقال تجربه رو خیلی دوست دارم.;)
 
  • Like
واکنش ها: Mute

Mute

عضو جدید
کاربر ممتاز
1.

نیاز دیدم برای قشر جدیدی که دارند توی سایت ها و فروم های مختلف شروعی تازه رو تجربه می کنند و فعالیت میکنند مطلبی بنویسم و گفته های خودم رو از فعالیت توی این مدت اینترنت در قالب یک تاپیک بگم،از کاربرای دیگه که مدت زمان زیادی رو اینجا صرف کردن هم تقاضا میکنم اگر دوست داشتند حرف هاشون رو بزنند...

این تاپیک شامل حرف هایی میشه که خودم بهشون عمل کردم و نکردم، پس نگید فقط شعار میدی...این ها نتایج بازخورد هایی هست که ما امتحان کردیم و جواب گرفتیم.صحبتم در مورد سیاست توی فروم ها هست...

اگر به چشم یک جامعه بخوایم به فروم ها نگاه کنیم، باید بگم تقریبا عین جامعه واقعی خودمون هست، روابط، تشکیلات و همه چیز، تفاوتی که وجود داره در مجازات ها و تشویق ها و تعاریف سیاسی هست. توی اینجا سیاستمدار ها و حاکمان رفتاری شبیه چیزی که توی جامعه خودمون مشاهده می کنیم دارند، چه در موارد مثبت و چه منفی، یعنی شما در جامعه ایده آلی فعالیت نمیکنید و نباید انتظار رفتار های ایده آل داشته باشید.

باید بدونید ما تقریبا تمام روابط حقیقی که تو جامعه در برخورد با سیاست دیده میشه رو اینجا داریم و اینکه شما توی این بازی بزرگ چقدر موفق خواهید بود همه وابسته به تصمیمات شما، مخصوصا نوع شخصیت و سیاستی که برای فعالیت انتخاب می کنید داره، پس در مرحله اول نیاز هست در مورد سیاست کاربری هر کس توی فروم صحبت کنم!
 

Mute

عضو جدید
کاربر ممتاز
2.

سیاست کاربری از سه بخش تشکیل میشه، یعنی شما باید توی این سه بخش حواستون به فعالیت هاتون باشه، این سه بخش رفتار شما در داخل فروم و توسط پست هاتون و همچنین پروفایلتون، برخورد شما در پیغام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارج از سایت و همچنین جلوه حقیقی شما در بیرون از محیط مجازی هست.(که البته درمورد معرفی خودتان و نحوه ارتباط دنیای مجازی و واقعی در پست های بعدی خواهم گفت).

در مورد قسمت پست دادن و پروفایل کلا خیلی بحث هست!اگر دقت کرده باشید هر کاربری توی بخش پست دادن شخصیت خاص به خودش رو داره، یعنی نوشتار، رفتار و روح نوشته خودش رو داره، شما باید نهایتا یه فرم کلی برای خودتون انتخاب کنید و بر طبق اون ارسال داشته باشید، یعنی چی؟
باید برای خودتون استفاده از علائم نگارشی و جمله بندی، طرز گفتار خاصی انتخاب کنید، در واقع همه این ها روی سیاست پستی که مد نظر ما هست تاثیر داره.

این قالب باید به شکلی باشه که جذابیت پست هاتون رو افزایش بده و همچنین معرف شخصیتتون هم باشه، حالا جرا ما به جذابیت اهمیت میدیم؟ خوب مهمترین اصل فعالیتی، یعنی واحد پول، یعنی چیزی که اینجا بهش اهمیت میدن و شما در مقابلش احترام و توجه دریافت میکنید جذابیت فردی، و افراد دور و بر هست، هرچقدر شما دوستان بیشتری داشته باشید، پست هاتون تشکر های بیشتری دریافت کنه(نه تشکر برای پستای کپی و اسپم و این حرفا!) و از دید بقیه موفق تر به نظر برسید کاربر شناخته تری میشید، البته توی این موضوع مسئله دیگه ای هم وجو داره و اون مدت زمان حضور شما در سایت هست که بحثی هست جدا!

سعی کنید قالب پستیتون یه چیز متعادل و متشخصی باشه و طوری باشه که به نظر بیاد شما فرد کم سن و سالی نیستید، در اینصورت راه برای پست های مناسب باز میشه و به اون نتایجی که میخوایم میرسیم.
 

Mute

عضو جدید
کاربر ممتاز
3.


نکته: اگر کل حرف هام رو بخونید این نکته ها تنها چیزی هست که از کل متن بیشتر ارزش داره! اگر تو زمینه پست دادن می خواید موفق باشید سعی کنید چند قالب متفاوت نگارشی داشته باشید
یعنی چی؟
برای تاپیک هایی با موضوعات متفاوت نیاز ها متفاوت هست! همه جا شما نمیتونید شوخی کنید یا چیزی رو به مسخره بگیرید، گاهی اوقات نیاز هست منطقی و جدی پاسخ داد! این از کجا نشات پیدا میکنه؟ خوب من فردی هستم که تو 6-7سال فعالیتم شخصیت های متفاوت رو امتحان کردم، هیچ چیزی بهتر از برخورد Dynamic با پست ها و موضوعات نیست، همیشه غیر قابل پیشبینی باشید و دور از انتظار و به جا پست بدید.

بعد از صحبت در مورد قالب نوشتار باید در مورد پست هاتون در جواب دیگران صحبت کنیم...توی پست دادن هاتون دقت کنید با چه کسی دارید صحبت میکنید، این یکی از چیز هایی هست که خیلیا توجه نمیکنند، شاید گاهی نیاز باشه با یک دختر 25 ساله خیلی با لطافت تر از یه پسر یا دختر 20 ساله صحبت کرد! کلا به روابط خیلی توجه کنید، کل هدف اینکه توجه یه عده زیادی از کاربر ها رو به خودتون جلب کنید! مثال میگم، تا زمانی که یه کاربر جدید هستید سعی کنید کلا با همه به احترام صحبت کنید، به این شکل قابل اعتماد به نظر میاید چه از نظر مدیران چه کاربران چه جنس مخالف و چه موافق... .

یادتون باشه در هر صورت توی سایت افرادی پیدا میشن که دنبال کل کل و بحث هستند، پیروزی تو بحثا اونم به صورت عادلانه راه خوبی برای بالا کشیدن هست، اما باید دقت کنید دعوا نشه
روی پست های جنس مخالف حساس باشید و به دقت پاسخ بدید، موضع گیری ها در این مواقع حساس تر از زمان صحبت با یه جنس مخالف هست، جو هم خواه ناخواه طوری هست که افراد حاضر توی تاپیک دو دسته میشن و ترجیحا هم طرف همجنس خودشون رو در نظر میگیرند.
 

Mute

عضو جدید
کاربر ممتاز
4.

یه نکته در مورد استفاده از قالب های نوشتاری، گاهی توی یه تاپیک جدی، کمی مزه ریختن خوب جواب میده! اگر دیدید حرفی که میزنید با مزه هست و جای خوبی هم داره مطرح میشه بیان کنید،یعنی روند تاپیک رو کمی انحراف و دوباره در مسیر انداختن! همیشه نحوه پست دادنتون رو با موضوع تاپیک تطبیق بدید، سعی کنید اشتباه نکنید!

در برخورد با کاربرای قدیمی تر و سن بالاتر این نکته ها نیاز هست که بدونید.. کاربر های قدیمی معمولا انسان های مغروری هستند، فکر میکنند صاحب سایت اند و اونا اینجا رو ساختن..البته درست هم هست و کاربر های قدیمی معمولا نقش های مهمی توی سایت در زمان های متفاوت اجرا کردند، پس به همین خاطر انتظار دارند اون هایی که تازه اومدند بیشتر بهشون احترام بزارن(چه درست چه غلط
)، اگر زمانی با یه کاربر قدیمی بحثتون شدید و خیلی بد شد، بهترین راه عذر خواهی کوچولو و کمی گذشت هست و ذکر این نکته که "بله حق با شماست به هر حال شما قدیمی تر هستید.." با زدن این حرف تقریبا فرد رو به عذاب وجدان میندازید، هم شما یه موقعیت خوب رو بین بقیه کسب میکنید هم فرد رو نسبت به خودتون علاقه مند تر!
این ها سیاست هست! تو سیاست باید کمی از غرور رو کنار گذاشت.

نکته ی دیگه ای که در مورد بحث با کاربرای قدیمی هست در مورد شرکت کردن در بحث دو کاربر قدیمی و نحوه رفتار هست! اگر بخوایم با دید سیاست به این موضوع نگاه کنیم و نا عادلانه
بهتر هست طرف فردی رو بگیرید که منطقی تر، قدرتمند تر و با نفوذ تر محسوب میشه، یا اینکه اگر دو فرد از لحاظ موقعیت در شرایط یکسانی هستند، طرف کسی رو که به نظرمون درست تر هست بگیریم! جسارت در شرکت کردن در بحث ها خیلی مهمه، تا زمانی که شما جسارت اینکار رو پیدا نکنید آدم شناخته شده ای نمیشید، اگر در این بحث شما و اون کاربر شکست بخورید چیز زیادی از دست نمیدید! اما یک دوست قدیمی و حمایت کاربر قدیمی که تقریبا میشه گفت پل شناخته شدن شما هستند رو به دست میارید. اگر هم در بحث پیروز بشید چه بهتر!!! کلی هم امتیاز گیرتون میاد
 

Mute

عضو جدید
کاربر ممتاز
5.

فکر میکنم در مورد برخورد و سیاست با کاربر های قدیمی به اندازه کافی صحبت کرده باشم، نکته ای به ذهنم بیاد بعدا میگم! بحث بعدی پست دادن تو شرایطی هست که همه رو سر شما خراب شدن و شما هم اشتباهاتی رو کردید و راه پیروزی ندارید، توی این موقعیت ها بهترین راه تجزیه تحلیل موقعیت هست، باید ببینید چه کسانی با شما و چه کسانی علیه شما هستند! یادتون باشه بهترین پشتیبان ها کاربر ها هستند!!نه مدیر ها!! مدیر ها محدودا! اگر شما بخواید آدم موفقی بشید نیاز هست حمایت کاربری رو به دست بیارید..البته ترجیحا هم مدیر ها هم کاربر ها باشه..علت این موضوع رو بعدا برای کسایی که نیاز دارن مدیر بشن میگم! بعد از تجزیه تحلیل موقعیت ببینید اگر عده زیادی باهاتون مخالفن چه دلیلی داره؟ ایراد از شماست یا از اون ها؟اگر ایراد از شما بود و کاربر ها سمت مخالفتون بگید حق با شما هست و من اشتباه میکردم!این خیلی راه خوبی برای عذر هست!

اما اگر دیدید عقیده شما درست هست و موافقانی هم داره، روش پافشاری کنید و با کمی خلاقیت بر طرف مباحثتون پیروز بشید! شاید طرفدار های مخالفتون هم دوستانش و دور و بریاش باشند..زیاد اتفاق میفته هم دانشگاهی ها پشت سر هم رو میگیرند و به دوستشون امتیازات فراوانی میدن! پس اعتماد به نفس رو از دست ندید! این حرف هایی که میخونید رو من تجربه کردم... .

اگر احساس کردید توی بحث هاتون حتما دوستانتون رو دعوت کنید تا به کمکتون بیان و یا یک عقیده و نظر دیگه رو مطرح کنند، این کار خیلی کمک میکنه
 

Mute

عضو جدید
کاربر ممتاز
6.

قسمت بعدی برخورد با مدیران هست، این موضوع کمی پیچیده تر و حساس تر هست. برای افراد مختلف با هدف های مختلف هم متفاوت تر! من برای اون عده ای مینویسم که دوست دارن هوای دو طرف رو داشته باشن!
توی این جامعه و سایت، خواه ناخواه مدیران بعد از رسیدن به ریاست آدم های گاه مغرور و جدی تری میشن که به خاطر شرایطشون هست! پس اینجا ما اکثرا با یکسری مدیر که ترجیحا مغرور و خودخواه و جدی هستند طرف هستیم البته با یکسری استثنا، نحوه برخورد با این ها متفاوت هست.
کلا بهتر هست با مدیرا زیاد لج نکنید،مخصوصا اگر تازه کار هستید و یا خیلی فعالیت نکردید، علت این موضوع توی این مورد هست که اگر شما با یکی از مدیرا بد بشید، بقیه مدیران طرف همکار خودشون رو میگیرن، نتیجتا که اینطور بشه، بعد ها اگر نیاز به تاییدیه مدیران و یا پشتیبانیشون داشته باشید شما این موقعیت رو از دست دادید..و یادتون باشه توی فروم های مختلف اشتباه اون هم برای مدیران اولین و آخرین بار هست و خیلی سخت میشه دوباره اعتمادشون رو جلب کرد! پس تا جایی که میتونید باهاشون همکاری کنید!

اگر با مدیری بحثتون شد، بسته به رفتارش قالب خوبی به کار ببرید، سعی کنید در عین اینکه با منطق هستید صمیمی هم باشید، این برای آیندتون خوبه! یعنی تا جایی که میشه باهاش راه بیایید یا واقعا از رو منطق توی از بحث شوتش کنید! خیلی کار ظریفی هست، نباید فردتون عصبی بشه
دیگه نیاز هست هواشونو داشته باشید
به هر حال کارتون میفته به هم! حداقل تا زمانی که تازه وارد هستید!!پس غرورشون رو لطمه دار نکنید و اون نکات برخورد با کاربر قدیمی رو هم در نظر بگیرید!


نکته: مدیرا به قولی 1000 امتیازی هستن
مخصوصا تو بحثا! اگر بحث رو ببری حمایت کاربری خوبی رو دریافت میکنی،ولی باخت تو بحث خیلی بده!!!
 

Mute

عضو جدید
کاربر ممتاز
7.

این بخش اول پست سیاست کاربری در رابطه با نحوه پست دادن توی فروم های مختلف بود که توضیح دادم.
از اون جاییکه من خودمم توی این فروم فرد تازه واردی محسوب میشم،طرف این صحبت ها در وهله اول خودم هستم بعد بقیه کاربر ها.
پست بعدیمو ان شاء الله درباره نحوه رفتار کلی هر فرد تو دنیای مجازی توضیح خواهم داد.

 

sonay.kiya

عضو جدید
به نظر من فرقی نمیکنه کی زود اومده کی دیر.حرف منطقی رو همه باید قبول کنن .حتی اگه حرف یه بچه باشه
 

Tybe Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در برخورد با کاربرای قدیمی تر و سن بالاتر این نکته ها نیاز هست که بدونید.. کاربر های قدیمی معمولا انسان های مغروری هستند، فکر میکنند صاحب سایت اند و اونا اینجا رو ساختن..
:D این تیکه از حرفاتون در مورد بعضی از کاربرا صدق میکنه!
اما من برام فرقی نداره کی داره صحبت میکنه، هر جا مطلب غیر عادلانه ای ببینم نمیتونم ساکت بمونم!!! :neutral:
فک کنم من از نوادگان زورو هستم!!! :w08: به نام عدالت!! :D
 

soheila73

عضو جدید
سلام به همه دوستان ....:gol:
ممنون از استارتر تاپیک و نظرات خوب و سازنده شون
;)

دقیقا به مواردی که در دنیای مجازی در حال اتفاق هست اشاره کردند و واقعیت رو گفتند

مرسی از اینکه وقت گذاشتید و تجربیاتتون رو در اختیارمون گداشتید

موفق باشید ...:gol:
 

Similar threads

بالا