زیاده روی در مصرف مسکن ها از دلایل بروز سردرد های مزمن در کودکان است

Spectrum

کاربر فعال تالار زبان انگلیسی ,
یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: یکی از دلایل سردردهای مزمن در کودکان و نوجوانان زیاده روی در مصرف انواع مسکن ها است.
دکتر’ رضا شروین بدو’، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سردرد از مهمترین شکایت های کودکان و نوجوانان و از عوامل تعدد مراجعه به کلینیک ها و درمانگاههای مغز و اعصاب است.
وی، با اشاره به اینکه بسیاری از سردردهای کودکان و نوجوانان جزو اختلالات غیر خطرناک همچون میگرن محسوب می شوند، اظهار کرد: برخی از سردرد های این گروه سنی بسیار مهم هستند و خانواده ها باید نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
این فوق تخصص مغز و اعصاب مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: کودکان و نوجوانانی که سردرد های پیش رونده همراه با استفراغ دارند که با اختلالاتی در خواب و هرگونه اختلال عصبی همچون راه رفتن همراه است باید برای تشخیص دقیق تر به متخصص مربوطه مراجعه کنند.
وی، بابیان اینکه وقوع سردرد در کودکان و نوجوانان ماهیت مختلفی دارد، افزود: سردرد های متناوبی که پس از چند روز قطع و دوباره تکرار می شود میگرن است.
شروین بدو، با اشاره به اینکه میگرن کودکان و نوجوانان خوش خیم و قابل درمان است، خاطر نشان کرد: این بیماری در مبتلایان بیشتر به دلیل سابقه خانوادگی و ارثی بودن بروز می کند.
وی، یادآورشد:‌ برای افراد مبتلا به میگرن پس از معاینه دقیق، رژیم غذایی و دارویی مناسب، دارو تجویز می شود.
 
بالا