دکتر مرتضی سهرابی

Haaji

عضو جدید
کاربر ممتاز

مرتضی سهرابی درسال 1324در تهرا متولد شد. و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی و اخذ دیپلم در تهران، اخذ کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه تهران، عازم انگلستان شد. وی در سال 1973.م با مدرک دکتری مهندسی شیمی به ایران بازگشت و عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر شد. وی در سال 1363 به مقام استادی رسید و در 1372ااستاد نمونه دانشگاههای ایران و درسال 1380 چهره ماندگار در عرصه شیمی شد.
گروه : فنی و مهندسی
رشته : مهندسی شیمی
تحصیلات رسمی و حرفه ای : مرتضی سهرابی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و دبیرستان تا اخذ دیپلم درتهران، وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد(1343ه.ش) و دوره های کارشناسی وکارشناسی ارشد را در رشته مهندسی شیمی گذراند سپس عازم انگلستان شد و در 1973.م با دکتری از همان رشته به ایران بازگشت.
خاطرات و وقایع تحصیل : اقامت و تحصیل مرتضی سهرابی در دانشگاههای انگلستان بین سالهای 1968.م تا 1973 .م از وقایع مهم زندگی علمی وی بوده است.
فعالیتهای ضمن تحصیل : مرتضی سهرابی درکنار تحصیل در انگلستان در رشته مهندسی شیمی، به مطالعه‌آثار تخصصی در همان زمینه پرداخت و نیز تحقیقاتی را در این زمینه در مجلات بین المللی معبتر به چاپ رسانید.
وقایع میانسالی : مرتضی سهرابی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت از انگلستان، عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر شد. وی در سالهای 1356 و 1363 به مدارج دانشیاری و استادی رسید و در 1372به عنوان استاد نمونه دانشگاههای ایران و در سال 1380چهره ماندگار در عرصه مهندسی شیمی مورد تشویق قرار گرفت.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : مرتضی سهرابی پس از بازگشت از انگلستان عضو هئیت علمی دانشگاه امیر کبیر شد. وی در سال 1356 دانشیار، و در سال 1363استاد شد. او عضو بسیاری مجامع علمی کشور از جمله پیوسته فرهنگستان علوم و هئیت تحریریه بسیاری از مجلات معتبر در رشته مهندسی شیمی است.
فعالیتهای آموزشی : مرتضی سهرابی پس از بازگشت از انگلستان عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر شد. وی در سالهای 1356و 1363 به مرتبه های دانشیاری و استادی رسید. وی در سال 1372به عنوان استاد نمونه دانشگاههای ایران معرفی و انتخاب شد.
سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : مرتضی سهرابی در کنار تدریس، به مطالعه و تحقیق و تدوین آثاری درباره مهندسی شیمی از جمله طراحی راکتورهای شیمیایی، ترمودینامیک و صنایع غذایی می پردازد.
آرا و گرایشهای خاص : مرتضی سهرابی به بحث های مربوط به راکتورهای شیمیایی، ترمودینامیک ( انتقال حرارت) و انتقال جرم و صنایع غذایی درزمینه مهندسی شیمی علاقمند است و در این زمینه تالیفاتی دارد.
جوائز و نشانها : مرتضی سهرابی در سال 1372به عنوان استاد نمونه دانشگاههای کشور ودر سال 1380 به عنوان چهره ماندگار در عرصه مهندسی شیمی در اولین همایش چهره ماندگار برگزیده و معرفی شد.
چگونگی عرضه آثار : از مرتضی سهرابی مقالات متعدد علمی در زمینه مهندسی شیمی به چاپ رسیده است.
 
آخرین ویرایش:

bendr96

عضو جدید
ارزش افزوده ي يك دانشمند به تعداد دانشجوياني است كه در آينده ي نزديك دانشمندان جواني خواهند شد كه خود نيز همچنان دانشمندان ديگري را تربيت خواهند كرد.
آفرين بر همت بلندتان كه ايران و ايراني بودن را سزاست.
 
بالا