ديدگاه سال 2020 در مورد كشاورزي،محيط زيست و غذا در آمريكا لاتين

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
مقدمه :
دیدگاه سال 2020 در مورد غذا ، کشاورزی و محیط اولیه و موسسه بررسی ( تحقیقاتی ) سایت غذایی بین المللی ( IFPRI ) دارای دو هدف اولیه می باشد : برای توسعه و ترویج دادن دیدگاه برای از بین بردن گرسنگی و سوء تغذیه ، زمانی که از محیط حفاظت می کنند و برای تحت تاثیر قرار دادن عملکرد و توسط دولت های ملی و موسسات توسعه بین المللی برای بدست آوردن دیدگاه از طریق ایجاد اطلاعات و بحث .
دیدگاه مقدماتی 2020 دارای ترکیبات و تجزیه و تحلیل هدایت شده بر روی عناوین مربوط به غذا ، کشاورزی و محیط می باشد . در سری هایی از کارگاه های ( مورد بحث ) ، محققان ، تجزیه و تحلیل کنندگان و کارشناسان تکنیکی را برای توسعه دادن حد و ضررهای دانش و به وجود آوردن آن برای وابسته بودن بر روی عملکرد را با یکدیگر آورده است . سر کارگاه اولیه در Sub – Saharan آفریقا، جنوب آسیا و آمریکای لاتین به وجود آمده است . در این کارگاه ها ، سیاستمداران و محققان از مناطق در مورد مسائل و مشکلات بحث کردند و استراتژی های منطقه ای برای بدست آوردن دیدگاه 2020 را توسعه داده اند .
کارگاه در آمریکای لاتین به طور مشترک با CIAT و IICA بر پاشده بود که در 22-20 مارچ در سال 1995 در Cali و کلمبیا حفظ شده بود . بیست و چهار نفر از محققان آمریکای لاتین ، کارشناسان تکنیکی و سیاستمداران از 9 کشور در منطقه در طی 3 روز بحث حساسی را بر عهده گرفته بودند ( مشغول بحث حساسی بودند ) . آنها بر روری پرسش های ملت های منطقه در مقابله با کوشش هایی برای کاهش فقر و سوء تغذیه و بهبود یافتن امنیت غذایی در هر زمان متمرکز شده بودند ، البته موقعی که منطقه ، تغییرهای ، اقتصادی و اجتماعی را تجربه کرده بود . کارگاه با بحث مبنا قرارداده شده بر روی مقالات مهیا شد ، به طور ویژه برای آن آغاز شده بود . این مقالات یک دیدگاه آینده در مورد غذا و موضوعات کشاورزی در آمریکای لاتین را در نظر گرفته بودند و بیانیه ها و اظهاراتی توسط تجزیه و تحلیل کنندگان آمریکای لاتین بر روی مشکلات این منطقه را نشان داده بودند . این مقالات ، موضوعات تغییر تکنولوژیکی ، شهرسازی ، موضوعات دهکده ای و توسعه سیستم کشاورزی و غذایی را همان طوری که آنها به غذا ، کشاورزی و محیط در آمریکای لاتین مربوط می باشند را مورد توجه قرار داده بودند . آنها به عنوان مقالات کاری یا مقالات بحث انگیز در سال 2020 در دسترس می باشند .
شرکت کننده ها سپس به سه گروه کاری تقسیم شده بودند ، که در آن ، آنها تجزیه و تحلیل ها و استراتژی هایشان را برای رو به رو شدن با پرسش ها و تردیدهای غذایی ، کشاورزی و محیطی در منطقه ، توسعه داده بودند . شرکت کننده ها ، در استراتژی هایشان توجه خاصی به اماکن با پتانسیل سیستم کشاورزی و غذایی معطوف ساخته بودند تا به توسعه اجتماعی و اقتصادی کمک کنند . این سند یا مدرک ، تجزیه و تحلیل اسناد مهیا شده توسط سه گروه کاری نشان می دهد . آن همچنین توضیح های شرکت کننده ها بر روی طرح اولیه آن ترکیب را یکپارچه می سازد . ما اعتقاد داریم که نتیجه نهایی ، بیانیه ای است که دیدگاه آمریکای لاتین در مورد اهداف و استراتژی های مربوط به غذا ، کشاورزی و محیط را در سال 2020 نشان می دهد .
بخشی از دیدگاه 2020 برای محیط اولیه ، کشاورزی و غذا ، IFPRT ، کارگاه ها را در 3 منطقه توسعه یافته دنیا پیگیری کرده است . کارگاه در آمرکای لاتین به طور مشترک توسط IICA ، CIAT و IFPRT متعهد شد ، که در Cali و کلمبیا بر پا شده بود . این مقاله بر روی بحث هایی در میان 30محقق آمرکای لاتین ، کارشناسان تکنیکی و سیاستمداران ، پایه گذاری شده است ، که در کارگاه به اشتراک گذاشته شده اند ، واقعیت ها و شکل هایی که در این جا نشان داده شده اند در کارگاه بیان شده ( گرد آوری شده ) و اهداف و استراتژی ها توسط شرکت کننده های کارگاه ادامه یافته اند .

دیدگاه 2020
ملت های آمریکای لاتین ، اکنون تغییر اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی بر جسته را بر خود هموار کرده اند . تاثیرات بر روی فقر ، امنیت غذایی و محیط نا مطمئن می باشد . بنابراین تغییر ، فرصت را فراهم می آورد . آمریکای لاتین اکنون دارای فرصت تاریخی می باشد تا دیدگاهی را بدست آورد که در آن گرسنگی و فقر شدید را از بین ببرد ، و در آن درآمد ، ثروت و فرصت به طور یکنواخت توزیع شده اند ، و همه افراد ساکن از تمیزی ، محیط های سالم و کار با یکدیگر برای استفاده و حفاظت منابع طبیعی منطقه برای خودشان و نسل های آینده ، لذت می برند .

شرایط کنونی
کمبود فقر تا کاهش یافتن
در 25 سال گذشته ، آمریکای لاتین هیچ فرایندی را در جهت کاهش سطح کلی فقر ایجاد نکرده است . 46% از جمعیت آمریکای لاتین ، در فقر به سر می برند و تعداد افراد فقر در حال افزایش از 120 میلیون نفر در سال 1970 به 196 میلیون نفر در حال حاضر می باشند ( جدول 1 ) 61% از جمعیت روستایی در فقر به سر می برند ، که با 39 % از جمعیت شهری مقایسه شده اند ، امّا با افزایش سطح های شهر نشین سازی ، فقر به صورت یک شکل شهری فرض می شود . 75 % جمعیت منطقه ، اکنون در شهرخا زندگی می کنند و 35 میلیون از افراد فقیر اغلب در شهرها بیش از نواحی روستایی زندگی می کنند . تعداد افرادی که در فقر مطلق به سر می برند ، به طور مساوی بین نواحی شهری و روستایی تقسیم شده اند .

میلیون ها نفر دچار سوء تغذیه می باشند
بیش از 60 میلیون نفر از افراد منطقه از عدم امنیت غذایی رنج می برند ، این بدان معنی است که آنها نمی توانند غذایی کافی برای هدایت زندگی فعال و سالم را به دست آورند . 6 میلیون از این افراد کودکان می باشند . در همان زمان ، در خانوار ها با بچه های دچار سوء تغذیه ، بیماریهای " شیوه زندگی " از قبیل بیماریهای قلبی و هر گونه کشیدگی و تنفس ناهنجار افزایش می یابند . از این روش ، مخصوصاَ در میان افراد بزرگ سال در نواحی شهری قابل توجه است ، که به شیوه زندگی بدون حرکت و مصرف بیش از حد شکر و چربی تمایل دارند .

منابع طبیعی و کشاورزی برای توسعه ، بحرانی می باشند
توان بر جسته منابع طبیعی و کشاورزی برای کمک به فرایند اجتماعی در آمریکای لاتین شناخته شده است . بسیاری از اثر گذاری های کاذب و غیر واقعی که نخش کشاورزی در اقتصاد دارا میباشند ، مهم نیست ، مخصوصاَ به عنوان منطقه ای که بیشتر شهری شده است . کمک های در ارتباط با کشاورزی به اقتصاد در سال اخیر کاهش یافته است ، امّا سیستم کشاورزی و غذایی ، که شامل صنعت کشاورزی می باشد ، هنوز برای 25 % از فعالیت اقتصادی به طور متوسط ، محاسبه گردیده است ( شکل 1 ) . تولید کشاورزی تنها ثروتی است که بیش از 90 میلیون دلار آمریکا ارزش دارد و بیش از 10 % از GDP منطقه کمک می کند . در طی سال 1980 ، محصول کشاورزی در آمریکا لاتین و Caribbean در واقع سریعتر از اقتصاد کلی رشد یافته است .
قدرت پایداری سیستم کشاورزی و غذایی دارای اهمیت بسیار زیاد برای اقتصاد کشورهای فقیر منطقه ، از قبیل بولیوی ، گواتمالا ، هاندوراس و پاراگوئه می باشد ، که 50 % یا بیشتر جمعیت هنوز در نواحی روستایی زندگی می کنند . آن همچنین برای اغلب اقتصاد های شهری شده حائز اهمیت می باشد . افراد ساکن شهر به کشاورزی برای غذا و منسوجات وابسته می باشند و بخش کشاورزی سالم ، اشتغال را در بخش های دیگر به وجود می آورد ، همان طوری که درآمدهای روستایی افزایش می یابد ، تقاضا را برای سرویس ها و کالاهای اضافی به وجود می آورند . تخمین زده شده که در آمریکای لاتین ، هر گونه افزایش در محصول کشاورزی 1 دلاری ، محصول اقتصادی کلی را تا 4 دلار افزایش می دهد .
در مورد منابع طبیعی ، آمریکای لاتین یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا می باشد . با 8 % جمعیت دنیا ، آمریکای لاتین ، دارای 23 % از زمین قابل کشت دنیا ، 12 % زمین کشت و زرع ، 46 % جنگل های گرمسیری و 31 % آب تازه می باشد . جنگل آمازن ، یکی از غنی ترین زیست کره های گرمسیری می باشد که شامل نیمی از گونه های گیاهان و حیوانات دنیا می باشد .
به علت جنگل زدایی ، علفزار بیش از حد و بهره برداری بیش از حد ، این منابع طبیعی به خطر انداخته شده اند . امروزه 200 میلیون هکتار از زمین در آمریکای لاتین به طور شدید ، تنزل رتبه داده اند ، که اغلب 3/1 از کل زمین کشاورزی می باشند ( جدول 2 ).
در طی 25 سال گذشته ، هر کشور آمریکای لاتین به جز آرژانتین ، بیش از 5 % از جنگل هایشان را از دست داده اند . از این رو در سال 1960 ، بیش از 50 % از جنگل های آمریکای مرکزی تخریب شده اند . ضرر های آن بسیار زیاد می باشند و تا کنون ادامه دارد .
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
پایه و اساس استراتژی :
رها کردن پتانسیل منابع منطقه
دولت های آمریکای لاتین ، اکنون در حال پیگیری رشد اقتصاد پایه گذاری شده بر روی تجارت آزاد ، قیمیت های آزاد و بخش خصوصی می باشند . در گوشه ای برای به وجود آوردن دمکراسی واقعی و برای ایجاد برنامه های هم زمان با ظرفیت ها و نیاز های محلی ، اغلب کشور ها ، تصمیم های مالی و اداری برای سطح محلی را مرکزی دهی می کنند .
موقعیت آمریکای لاتین در تشخیص دیدگاه وابسته به قابلیت آن برای به وجود آوردن رشد عریض پایه گذاری شده در این محیط جدید می باشند . فراوانی و تنوع منابع طبیعی و کشاورزی آمریکای لاتین ، منطقه را با مزایای قابل مقایسه بسیار زیاد برای رقابت با بازارهای دنیا و به وجود آوردن رشد گسترده پایه گذاری شده بر روی اقتصاد برای ساکنین شهری و روستایی را به وجود می آورد .
توجه بیشتر به دیگر منابع طبیعی و کشاورزی به حل مشکلات فقر ، عدم امنیت غذایی و تنزل محیطی کمک خواهد کرد . افزایش در تولید کشاورزی نه تنها به بدست آوردن سطوح با لاتری از امنیت غذایی کمک خواهد کرد ، بلکه به افزایش عرضه غذای دنیا نیز کمک می کند ، همان طوری که آمریکای لاتین صادر کننده غذا می گردد .
اگر دیدگاه به دست آورده شده باشد ، توجه جدی باید به مدیریت این منابع معطوف گردد . برنامه های تنظیم اقتصادی و وارته سازی برای کاهش در گرفتاری یا پیچیدگی حالت در بخش های موثر و پربازده مانند کشاورزی و افزایش در پیچیدگی بخش های اجتماعی مانند سلامتی و آموزش نام گذاری شده اند . همان طوری که سرمایه گذاری ها در سلامتی و آموزش می توانند بهره وری را افزایش دهند و در به دست آوردن اهداف اقتصادی کمک کنند ، سرمایه گذاری در توسعه کشاورزی و منابع طبیعی می تواند در به دست آوردن اهداف اجتماعی کمک کند .
سیستم کشاورزی و غذایی قوی و پر جنب و جوش ، محور اصلی اولیه در استراتژی را برای ایجاد حقیقت دیدگاه ، تشکیل می دهد . منطقه با استفاده کامل منابع را ایجاد کند و اهداف اجتماعی را در همان زمان ترویج دهد . آن باید از سرمایه گذاری شخص و با اهمیت در منابع بشر ، حتی در نواحی روستایی اطمینان حاصل کند . به طور اقتصادی ، دولت ها باید چهارچوب کاری سیاسی و وابسته به نظارت برای بخش خصوصی را به وجود آورند تا به بازار پاسخ دهند .از نظر سیاسی ، دولتها و جوامع باید ترتیب های سازمانی را به وجود آورند که به طور موثر به ساکنان اجازه می دهند تا در ایجاد تصمیم های که زندگیشان را تحت تاثیر قرار می دهد ، مشارکت کنند .

استراتژی ها و اهداف خاص
تغییرات اساسی و کلی اکنو ن در آمریکای لاتین رخ می دهد که منطقه را با فرصتی برای دنبال کردن استراتژی های جدید نشان می دهد تا دیدگاه را به دست آورد . اهداف و استراتژی های خاص هماهنگ با واقعیت کنونی و آینده آمریکای لاتین در اینجا به چهار منظور توسعه یافته است : فقر ، امنیت غذایی و تغذیه ، کشاورزی و منابع طبیعی و محیط های سازمانی و سیاسی . هر چند تجزیه و تحلیل ها ، اختلاف هایی را در بین کشورهای آمریکای لاتین تشخیص می دهند ، استراتژی های توصیف شده ، به طور قانونی بر روی نقاط این کشورها پیش بینی شده اند که عمومی هستند .
فقر :
گزارش نتیجه تجزیه و تحلیل . ضعف ناراحت کننده پیشرفت یا ترقی در کاهش سطح فقر در آمریکای لاتین دارای ریشه هایش در کمبود تاریخی و کم بازدهی سرمایه گذاری در بخش اجتماعی و در زیر ساخت اصلی می باشد . آن کنون به طور گسترده تشخیص داده شده که سرمایه گذاری ها در سرمایه بشر برای افزایش بهره وری سرمایه مالی و فیزیکی مورد نیاز می باشد . بدون این سرمایه گذاری بر روی افراد کشور ، فقر به صورت رشد اقتصادی پایین ، تشدید خواهد شد که به سمت جذب افزایش عرضه نیروی کار افت می کند ، و باعث افزایش متعاقب در جهت بیکاری و کم اشتغالی می گردد . این رشد اقتصادی کند ، یک نواخت می شود ، و به صورت مارپیچ به عمیق تر شدن فقر در آینده باز می گردد .
برنامه های وارسته سازی که پاسخ های دولت به بحران اقتصادی دهه گذشته را تشخیص داده ، فرض کرده که اقتصاد ( وضع اقتصادی ) می تواند به طور سریع به پرسش های رقابتی پاسخ دهد . متاسفانه ، زمانی که استراتژی های توسعه قبلی ممکن نیست ادامه دادنی باشند ، کم بازدهی بخش عمومی ، عدم کفایت ارتباط ، انتقال و سیستم های انرژی و نیروی کار به طور بد آموزش داده میشوند که وضع اقتصادی در پاسخ به پرسش های جدید بازار ، انعطاف پذیر نمی باشد . سطح بالای حفاظت تجاری در بسیاری از کشور های توسعه یافته از موفقیت جهت گیری ضمنی صادرات در استراتژی های قابل تنظیم جلو گیری می کند .


اهداف :
vافزایش درآمد سرانه تا 3 % در سال .
vکاهش سطح فقر تا 15 %
vحذف ونابودی فقر شدید .
vفراهم کردن دست یابی عمومی به سرویس های اصلی ، آموزش اولیه و ثانویه ، مراقبت سلامتی بازدارنده ، بهداشت و آب تمیز .

استراتژی :
بهره برداری تقریبی منابع طبیعی و کشاورزی آمریکای لاتین ، رشد و درآمد های بالاتری را نتها در نواحی روستایی بلکه در سراسر اقتصاد ، نه تنها در میان تولید کنندگان کشاورزی ، که فقط بخش کوچکی از ارزش نهایی تولید را در یافت می کنند ، بلکه در میان آنهایی که با ذخیره ، فرایند ، انتقال و فروش کالاهای کشاورزی کار می کنند ، را به وجود می آورند .
برای لذت از سطوح ادامه دادنی ، بالاترین رشد اقتصادی مورد نیاز برای کاهش فقر ، آمریکای لاتین باید قابلیت یا توانایی بخش خصوصی برای در نظر گرفتن این منابع و پاسخ سریع به تغییر شرایط بازار را تقویت کند . با تضعیف کردن موانع تجارت و داد و ستد ، ایت امر حتی برای کشورهایی با بازار های داخلی بزرگ ، صحیح می باشد .
بنابر این ، این استراتژی های جدید ، نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنند و برای فراهم کردن سرمایه گذاری در منابع بشر در زیر ساخت اصلی ، کوتاهی کنند . دولت های منطقه باید با دقت استراتژی های توسعه دهنده کلی ، مخصوصاَ سیاست های اقتصاد کلان را مورد بررسی قرار دهند ، تا اطمینان حاصل کنند که در آنها در رشد با سرمایه اجتماعی نتیجه می دهند .
دولت ها باید کیفیت آموزش ، حفاظت سلامتی و بهداشت ، مخصوصاَ در نواحی روستایی را بهبود بخشند . بنابر این برای منفعت از رشد ، هر یک باید دستیابی به این سرویس های اصلی را تظمین کنند . بعلاوه ، بخش های عمومی باید نیاز های بخش های خصوصی را همایت کند . دولت باید توزیع کردن سرویس های عمومی را پر راندمان سازد ، و باید سطح کالاهای عمومی که برای اقتصاد ملی تا رقابت جهانی ضروری است را مستقر و حفظ کند . این سرمایه گذاری ها باید به افـزایش بهره وری و اشتغال کمک کند .
آن تشخیص داده که ، رشد صنعتی برای حذف کردن فقر شهری کافی نمی باشد و رشد کشاورزی برای حذف فقر روستایی کافی نیست . به طور ویژه برنامه های اجتماعی هدف دار شده ، باید استراتژی ایجاد درآمد از طریق رشد کشاورزی را تکمیل کند . سازمانهای اجتماعی باید مکانیزم های موثر برای شناسایی و تحت تاثیر قرار دادن فقر را توسعه دهند . مشارکت محلی در طرح و مدیریت برنامه ها با ترویج یابد تا این برنامه ها به نیاز های محلی پاسخ دهند .

تغذیه و امنیت غذایی خانوار
گزارش نتیجه تجزیه و تحلیل : سطح درآمد خانوار به طور واضح ، امنیت غذایی و تغذیه را تحت تاثیر قرار می دهد ، اما تغذیه خوب به توجه و مراقبت دریافت شده میان خانوار و دسترسی به سرویس های سلامتی و بهداشتی وابسته می باشد . هر چند میلیون کودک هنوز از سوء تغذیه رنج می برند ، اما همان طوری که درآمدها و شهر سازی افزایش می یابند ، افراد بیشتری ، مخصوصاَ بزرگسالان ، قربانی بیماریهای مزمن مربوط به تغذیه و خوراک می شوند . تغذیه های غیر متعادل و شیوه زندگی بدون حرکت ، شیوع بیماری های مزمن غیر قابل انتقال ، حتی در میا افراد فقیر را افزایش می دهند .
در بسیاری از کشورها ، طراحان و سیاستمداران در مورد چگونگی طرح و هدف برنامه های موثر در پاسخ به سلامتی ، بهداشت و نیاز های غذایی جمعیتی که در معرض عامل های خطر ناک برای سوء تغذیه قرار داده اند ، نامطمئن می باشند .
اهداف :
vتضمین غذایی کافی برای هدایت سلامتی ، زندگی فعال .
vاز بین بردن سوء تغذیه شدید و کاهش سوء تغذیه متوسط .
vبهبود انواع متغیر خوراک روزانه و کیفیت آ ن .
vایجاد تولید غذای موثر و سیستم توزیع عرضا غذاهای اقتصادی ، فقری و غذاهای مطبوع
vتضمین مراقبت سلامتی کافی برای جمعیت توسط فراهم کردن دسترسی عمومی به سرویس های اجنماعی اصلی و ترویج دادن برنامه ها برای جلو گیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر دار شیوه زندگی .
 
بالا