در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی دولت گفت: ۴۰۰ نفر از مهندسین ما در حوزه سدسازی در سریلانکا فعالیت می‌کنند و یک سد پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی ساخته شده است که اثرات خوبی در سریلانکا داشته است.​

سپهر خلجی رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: اقدام به صادرات خدمات فنی مهندسی متخصصان کشورمان در سریلانکا انجام شده است و از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران هم دعوت شد که برای افتتاح این پروژه‌ها حضور داشته باشد. نزدیک 400 نفر از مهندسان ما در حوزه سدسازی سالهاست در آنجا فعالیت می‌کنند.
وی افزود: این متخصصان سدی بسیار پیشرفته از نظر دانشی ساخته‌اند که سدی معمولی نیست و موضوع انتقال آب از یک سطح به سطح دیگر را هم داشته و همزمان نیروگاهی نیز در آنجا ساخته شده است. این اقدام اثرات خیلی خوبی در سریلانکا داشته است. وقتی در شرایطی که تلاش می‌کنند نشان دهند ایران تحریم است ما ولی می‌توانیم کیلومترها دورتر از خاک خودمان یکی از بزرگترین افتخارات صنعت مهندسی را در سریلانکا ارائه کنیم.
خلجی تاکید کرد: امیدوارم این اقدام، زمینه‌ای برای کارهای بیشتر در این کشور در آینده شود. این اقدام نمونه‌ای از توان صنعتی ماست که کارهای بزرگی از آنان ساخته است. پیش از انقلاب عمده این اقدامات را خارجی‌ها انجام می‌دادند اما اکنون در صنعت سدسازی با اتکا به داخل کار می‌کنیم و برای دیگر کشورها هم پروژه اجرا می‌کنیم.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت یادآور شد: این توانایی فقط در سدسازی نیست بلکه در راه‌سازی، پل‌سازی و ساخت مسیر ریلی هم وجود دارد و امکان اجرای آن در دیگر کشورها نیز میسر است.
 
بالا