[دانلود] نحوه كنترل متغيرهاي عملياتي واحد اتيلن پتروشيمي مرواريد

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دراین جزوه به بررسی عملکردی واحد کنترل وابزار دقیق پرداخته شده ودرمورد اهمیت I & C به خوبی توضیح داده شده است ضمن مطالعه این جزوه میتوانید ازنقشه های P & ID و PFD ونیز جداول ابزار دقیقی نیز بهره بگیرید تا به تفهیم مطالب کمک نمایند
در خصوص نقش و اهميت صنايع نفت و گاز و پتروشيمي تاكنون مطالب زيادي تهيه و تدوين شده است . با عنايت به وجود ذخاير عظيم نفت و گاز در كشور ، پرداختن به اين شاخه از صنعت بسيار لازم و كاربردي مي نمايد .
مواد هيدروكربني طيف بسيار گسترده اي را تشكيل مي دهند كه نقطه مشترك آنها وجود عناصر كربن ، هيدروژن و گاها ناخالصي هايي چون گوگرد يا ازت مي باشد . مي توان از هيدروكربن ه اطيف وسيعي از مواد ثانويه را تهيه نمود كه كاربرد زيادي در زندگي روزمره دارند . در كشور عزيزمان ايران، ذخاير عظيم نفت و گاز عمدتاً در مناطق جنوبي ، جنوب غربي و فلات قاره (مرز دريايي ايران) وجود دارد . شركت هاي زيادي در زمينه هاي اكتشاف ، حفاري ، استخراج ، بهره برداري ،پالايش و فرآوري نفت و گاز فعاليت دارند .
صنعت پتروشيمي يك شاخه مهم از صنعت نفت محسوب مي شود . در اين صنعت از مواد پايه هيدروكربني انواع اقلام مصرفي در زندگي روزمره تهيه مي شود . در ايران صنعت پتروشيمي از سال 1345 با ساخت واحد توليد كود شيميايي در شيراز آغاز به فعاليت نمود و تاكنون نزديك به يك صد واحد بزرگ و كوچك ساخته شده و در حال بهره برداري مي باشند .
 

پیوست ها

  • کنترل متغيرهاي &#1.pdf
    1 مگایابت · بازدیدها: 16
بالا