حالت دادن به موهای بی حالت

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


برترین ها:اگر قرار باشد از خانم‌ها درباره بزرگ‌ترین مشكلی كه با موهایشان دارندسؤال شود، بیشتر آنها به مشكلات یكسانی اشاره خواهند كرد. بسیاری از آنهابا مشكلاتی چون سفیدی موها، ریزش، وز شدن، بی‌حالتی و. . . . مواجه هستند.به‌طور ساده‌تر می‌توان گفت هر فردی حداقل با یكی از این مشكلات درگیر استالبته خیلی‌ها برای حل مشكل‌شان تلاش چندانی نمی‌كنند و تا حد زیادی با آنكنار می‌آیند تا جایی كه حتی فراموش می‌كنند و فقط وقتی مقابل آینه خود رامی‌بینند یادشان می‌آید در موها ایرادی وجود دارد كه زیباییشان را مختلكرده ‌است. اما ناامید نشوید شما می‌توانید با به كار بردن چند روش وتكنیك خاص مشكلات موهایتان را برطرف كنید.


موهایم در حال سفید شدن است

موهای سفید مشكلی است كه همه ما دیر یا زود با آن مواجه می‌شویم و به قولمعروف «دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.» بیشتر پزشكان اعتقاد دارندبرای جلوگیری از سفیدی موها درمان دارویی وجود ندارد اما می‌توان آنها راپوشاند. با توجه به اینكه چقدر از موهایتان سفید است 4 راه‌حل پیش رویشماست:



  • اگر چند تار مو سفید شده باشد

خانملیزا چیكسین،‌ كارشناس آرایشگری در نیویورك می‌گوید: «وقتی فقط تعداد كمیاز موهایتان سفید شده‌ باشد، یك رنگ گیاهی می‌تواند به‌خوبی آنها رابپوشاند. رنگ‌های گیاهی میزان پروكساید بسیار كمی دارند و می‌توانند رویموهای سفید بنشینند. معمولا بعد از رنگ، موهای سفید فقط كمی روشن‌تر ازرنگ طبیعی موهای خودتان می‌شود كه همین می‌تواند به رنگ موها سایه بدهد؛درست مثل اینكه موهایتان را هایلایت كرده‌اید. چنین رنگ‌هایی می‌تواند تا12 هفته روی موها باقی بماند؛ البته ریشه‌ها را باید مرتبا رنگ كنید.



  • وقتی تكه‌ای از موهایتان سفید شده ‌است

وقتیموهایتان به‌صورت تكه‌ای سفید شده است، باید سراغ رنگ‌های نیمه‌دائمیبروید. شما می‌توانید مقداری از رنگ شبیه موهای طبیعی‌تان را با شامپویسرتان مخلوط كنید و به سر بزنید، چنین رنگی 8 تا 10 هفته روی سر دواممی‌آورد. رنگ‌های نیمه‌دائمی مقدار زیادی پروكساید ندارد و به همین دلیلزود از بین نمی‌روند اما می‌توانید برای اطمینان از بهتر رنگ گرفتن ازرنگی كمی تیره‌تر استفاده كنید.



  • چرا موهای سفید حالت نمی‌گیرند؟

احتمالاتا به‌حال از خود پرسیده‌اید كه چرا موهای سفیدتان زبرتر است و برخلافموهای طبیعی گذشته‌تان مدام تاب برمی‌دارد و صاف باقی نمی‌ماند و... .باید بدانید كه شما تنها فردی نیستید كه دچار این مشكل هستید.

دلیل این اتفاق دقیقا مشخص نیست ولی دكتر مورت وستمن، كارشناس شیمی موادآرایشی در این زمینه یك تئوری دارد. او می‌گوید: «موهای سفید وقتی رنگ خودرا از دست می‌دهند یعنی ملانین خود را از دست داده‌اند و در نتیجهنمی‌توانند نور را جذب خود كنند و همان درخششی را داشته ‌باشند كه موهایدارای رنگدانه از خود ساطع می‌كنند.»

بدون ملانین، موها ضعیف‌تر هم می‌شوند و اشعه فرابنفش خورشید می‌تواند بهراحتی به آنها آسیب برساند. اما راه‌حل چیست؟ بهترین كار استفاده ازمحصولات حالت‌دهنده دارای سیلیكون است.

این محصولات موها را براق نشان می‌دهد و از موها نیز در مقابل اشعهفرابنفش خورشید محافظت می‌كند. اگر فقط چند تار موی سفید دارید می‌توانیدآنها را بكنید و نگران این هم نباشید كه با كندن آن موهای سفیدتان چندبرابر شود.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


موهایم نازك شده است

وقتی موهای سر نازك می‌شود می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد؛ چون هم موهاكمتر نشان می‌دهد و هم حالت دادن آنها مشكل‌تر می‌شود. البته جالب استبدانید پزشكان نازك شدن موها را نیز جزئی از فرایند ریزش موها می‌داننداما خبر خوب اینكه برایتان راه‌حل‌هایی داریم.



  • تمام درمان‌هایی كه برای ریزش وجود دارد

حالابا این نازكی موها باید چه كار كرد؟ اگر ریزش و نازك شدن موهای شما بعد ازاستفاده از داروی خاصی شدت گرفته است، می‌توان موهای ریخته شده را با كمكپزشك بازگرداند اما اگر ریزش موها به‌طور دائم است و تبدیل به یك دردسرمزمن شده ‌است از نظرسازمان FDA تنها 2 راه درمان قابل‌قبول وجود دارد:یكی استفاده از ماینوكسیدیل كه در 2 نمونه 2 درصد و 5 درصد در داروخانه‌هاموجود است و باید 2بار در روز به‌طور موضعی استفاده شود. این مادهمی‌تواند ریزش و نازك شدن موها را متوقف كند كه در حدود 40 درصد از زنانرویش مجدد اتفاق می‌افتد.

اگر شما یائسه شده‌اید، پزشكتانمی‌تواند برایتان قرص فیناستراید تجویز كند یا داروهای دیگری كه می‌تواندتولید آندروژن را كاهش دهند. افزایش این هورمون در بدن می‌تواند ریزش موایجاد كند(البته بسیاری از پزشكان این قرص را در دوران باروری برایخانم‌ها تجویز نمی‌كنند چون احتمال دارد كه باعث ایجاد نواقصی در جنین پسرآنها بشود). بعضی از پزشكان هم برای درمان ریزش موها از لیزر استفادهمی‌كنند اما تا به حال درباره اثربخشی این روش تحقیق مستقلی صورت نگرفته‌است. اگر هم با جراحی مشكلی ندارید، روش‌های مختلف كاشت مو می‌تواندبرایتان كارایی داشته‌ باشد این روش می‌تواند به خانم‌ها ظاهری كاملاطبیعی دهد.



  • آینده درمان‌های ریزش مو چیست؟

1.شركت تولید داروی آلارگان دارویی جدید برای ریزش مو ساخته است كه حاویموادی است كه قبلا در رویش مژه‌ها بسیار موثر بوده‌ است. این شركت به‌دنبال دریافت تأیید سازمان FDA است. در واقع تحقیقات كلینیكی فراوانی برایدرمان این مشكل رایج در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2014 ایندارو وارد بازار شود.

2. محققان طی تحقیقات خود روی موش‌ها به این نتیجه رسیده‌اند كه سلول‌هایساقه‌ای می‌تواند به رشد موهای تازه كمك كند. دكتر مایكل لانگاكر، استاددانشكده پزشكی دانشگاه استنفورد می‌گوید: «در 10 سال آینده این روشمی‌تواند تحول عظیمی در درمان‌ها ایجاد كند. در این روش سلول‌های ساقه‌ایرا از مناطقی كه رشد موها در آنجا بیشتر است، برمی‌دارند و بعد اینسلول‌ها را به قسمتی كه موهای آن نازك شده‌است تزریق می‌كنند تا موجب رشدموهای جدید شود.»



  • كم مویی خود را بپوشانید

یكمدل موی درست می‌تواند این نازكی موها را بپوشاند. بهتر است اندازهموهایتان را روی شانه‌ها نگه دارید. اگر موهایتان خیلی بلند باشد،كم‌پشت‌تر نشان می‌دهد. اگر نوك موهایتان یكدست باشد، ضخیم‌ جلوه می‌كند؛البته كناره موها باید مدلی لایه‌لایه داشته باشد.

وقتی موها در فرق‌سر نازك می‌شود اما همچنان در جلوی سر ضخیم‌ استمی‌توانید جلوی آنها را چتری بزنید تا مو ظاهری پرتر پیدا كند. علاوه براینها می‌توانید از پودرهای پرپشت‌كننده هم استفاده كنید. این پودرها ازفیبرهای خیلی ریز كراتین تشكیل شده‌ است كه به موها می‌چسبد تا منطقه‌هایخالی را پركند و نمی‌گذارد پوست كف سر مشخص شود و در واقع با رنگ اینپودرها پوست سر كاملا پوشیده می‌شود.



  • مدل‌هایی كه موها را پرپشت نشان می‌دهند

بیشتردرمان‌های مربوط به ریزش موها برای اینكه اثر خود را نشان دهند باید حداقلیك سال استفاده شوند. در این مدت با استفاده از یك مدل مو درست می‌توانیدكم پشتی موهای خود را بپوشانید؛ البته اگر بیشتر موهایتان را به خاطرعوامل ژنتیك یا بیماری‌های دستگاه ایمنی مثل آلوپشیا از دست داده‌اید،شاید بهتر باشد به ‌دنبال یك كلاه‌گیس باشید.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


موهایم به هیچ وجه حالت نمی‌گیرد

اگر موهایتان حالت نمی‌گیرد شما تنها نیستید خیلی‌ها همین مشكل حسابیآزارشان می‌دهد. احتمالا برایتان پیش آمده كه با هزار زحمت حالتی بهموهایتان داده‌اید و بعد از مدت كوتاهی دوباره آن حالت از بین می‌رود وشما با موهای صاف و بی‌حالت‌تان تنها می‌مانید. اما حالا می‌توانید بااستفاده از یك روش و محصولات درست این مشكل را حل كنید.



  • برای اینكه موهایتان كمی فر شود...

برایكسانی كه موهای بی‌حالت و خیلی صاف دارند، مو‌ج‌دار و فر شدن موها یكآرزوست اما چاره كار شما استفاده از اسپری ژل‌هاست. اول از همه باید رویموهای خشك‌تان از نیمه به پایین تا نوك اسپری كنید بعد آنها را شانه كنیدو با استفاده از یك اتو فركننده 4 سانتی موها را فر كنید. با این اتوموهایتان فر درشت می‌شود. ژل این قدرت را به موهای شما می‌دهد كه بتواندفر موجود در خود را حفظ كند و در نهایت با استفاده از اسپری‌هایثابت‌كننده حالت موها را ثابت كنید. هر قدر بیشتر اسپری بزنید موها حالتخود را بهتر حفظ می‌كنند. اما حواس‌تان باشد كه اسپری شما باید به‌گونه‌ایباشد كه موها را چسبناك یا شكننده نكند.



  • چه شامپویی برایتان مناسب است؟

روغنموها را شل و بی‌حالت می‌كند به همین دلیل بسیار مهم است كه سبوم و چربیروی پوست كف‌سر را تا حد ممكن كم كنید. به‌دنبال شامپویی باشید كه حاویمواد پاك‌كننده‌ای چون رزماری و عصاره مركبات(مثل پرتقال) یا روغن درختچای باشد.

موهایتان را روزانه با آن شامپو بشویید و از كاندیشنر هم استفاده نكنید.اگر نوك موهایتان خشك شد، می‌توانید كمی كاندیشنر حجم‌دهنده به نوك موهابزنید تا خشكی آنها را بگیرید.



  • برای حفظ حالت موها در تمام روز

اگرمی‌ترسید بعد از اینكه وقت زیادی را صرف حالت دادن موهایتان كردید، بعد ازچند ساعت همه حالت‌ها از بین برود باید بدانید چاره كار شما استفاده ازشامپوهای خشك است كه در داروخانه‌ها موجود است. شما باید شامپوی خشك راروی ریشه‌ها اسپری كنید تا چربی موها را جذب خود كند و در نتیجه موها حجمبگیرد. ساختار این شامپوها به‌گونه‌ای است كه وقتی روی ریشه موهای خشكاسپری شود چربی‌ها را در خود حل می‌كند تا موها دیگر چرب به‌نظر نرسند.



  • با اینگونه سشوار كشیدن موهایتان حالت می‌گیرد

وقتیموهایتان هنوز نمدار است، روی ریشه‌ها یك اسپری حجم‌دهنده بزنید تا كمیموها پف كند بعد سرتان را به سمت پایین بگیرید و درحالی‌كه موهایتانآویزان است موها را با سشوار خشك كنید. با این كار كمی به موها حجممی‌دهید تا دیگر بدون حالت به كف سر نچسبد.


از وز موهایم خسته‌ شده‌ام

وز مو شدن موها می‌تواند حسابی آزاردهنده باشد چون تمام آرایش موها راخراب می‌كند اما احتمالا این جمله را تا به حال زیاد شنیده‌اید كه بهتریندرمان، پیشگیری است. باید دست‌به كار شوید و وزها را پیش از به‌وجود آمدننابود كنید. برنامه تدگیبسون، كارشناس آرایشگری در نیویورك برای مبارزه باوز موها بر این راهبرد استوار است:



  • یك روز بدون وز

8 صبح. هنگام دوش گرفتن حتما از شامپو و كاندیشنری استفاده كنید كه حاویمقدار زیادی مواد مرطوب‌كننده مثل سیلیكون، پانتنول و شی‌باتر باشد تا رویكوتیكول‌(لایه خارجی) موها را بپوشاند و تمام منافذ آن را مسدود كند تادیگر تارهای مو نتوانند رطوبت موجود در هوا را به‌خود جذب كنند و وز شوند.از تمام محصولاتی كه مواد حجم‌دهنده‌ای چون پروتئین‌های گندم، برنج وابریشم دارند، اجتناب كنید.

8:15 صبح. بعد از حمام موهایتان رابا حوله بپوشانید و آرام با ملایمت حوله را روی موها با دست فشار دهید تاآب روی موها جذب حوله شود. اگر حوله را به موها بكشید ممكن است كوتیكولموها آسیب ببیند و همین آسیب منجر به وز شدن موها می‌شود. بعد با یك شانهدندانه پهن گره‌خوردگی‌های موها را باز كنید.

8:20 صبح. درحالی‌كه موها هنوز نم‌ دارند باید آنها را با مقدار زیادیحالت‌دهنده‌های كرمی از ریشه تا نوك بپوشانید. این كرم‌ها حاوی موادنرم‌كننده سنگینی است كه می‌تواند از وز شدن موها تا حد زیادی جلوگیریكند.

8:30 صبح. بعد از اینكه بیشتر از نصف موهایتان تقریبا خشك شد، با استفادهاز یك برس گرد بزرگ می‌توانید به آنها حالت دهید. هنگام سشوار كشیدن بهتراست از نازل آن حتما استفاده كنید اما یادآوری می‌كنیم بهتر است سرسشوارهنگام خشك كردن به سمت پایین باشد.

8:45 صبح. اگر با توجه به تمام دستورالعمل‌های فوق همچنان موهایتان كمی وزكرد، چاره كار همان كرم ضد‌ وزی است كه روی موهای نمدارتان مالیدید. امااین بار لازم نیست مقدار زیادی از آن را استفاده كنید. كافی است كمی ازكرم را كف دست‌هایتان بریزید و بعد به تمام موها از ریشه تا نوك بمالید.البته اگر موهایی زبر و فر دارید می‌توانید به جای كرم از سرم‌های مخصوصاستفاده كنید تا موهایتان كمی نرم هم بشود. اگر قد موهایتان متوسط است بهاندازه یك سكه سرم را كف دست بریزید و به موها بمالید. مرطوب‌كننده‌هایموجود در این حالت‌دهنده‌ها وقتی روی موهای خشك بنشینند، وزن فر موها راسنگین می‌كند و در نتیجه فرها باز می‌شود. البته سیلیكون موجود در بسیاریاز سرم‌ها موها را نرم هم می‌كند.
 

Similar threads

بالا