تولید واکسن پی پی آر در کشور به مرحله صنعتی رسید

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

[h=3][/h] رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با تولید دومیلیون دز واکسن پی پی آر در سال جاری، تولید این واکسن به مرحله صنعتی رسید.


به گزارش قدس آنلاین ،هادی قدکچی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: این واکسن که نام فارسی آن طاعون نشخوار کننده کوچک است، برای مصونیت بزها و گوسفندان در مقابل بیماری کاربرد دارد.
وی یادآور شد: طاعون نشخوار کننده کوچک یک بیماری ویروسی بشمار می رود که در صورت ابتلای دام اعم از گوسفند و بز به آن کل اندام دام مختل شده و حداقل 50 تا 60 درصد تلفات برجای می گذارد.
وی اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده ،سال آینده 10 میلیون دز واکسن پی پی آر در این موسسه تولید خواهد شد.
قدکچی با اشاره به اینکه اکنون هر دز از این واکسن به قیمت نیم دلار وارد کشور می شود، گفت: موسسه رازی آمادگی دارد سال آینده کل نیاز کشور به این واکسن را تامین کند.
وی ادامه داد: پی پی آر بیماری کشنده و مسری است که ریشه کنی آن در کشور همچون طاعون گاوی یک نیاز ضروری به نظر می رسد.
وی افزود: دو عامل وجود واکسن کافی و انجام به موقع واکسیناسیون برای ریشه کنی هر بیماری دامی از جمله پی پی آر بسیار اهمیت دارد.
موسسه رازی که بزرگترین مرکز تحقیقاتی و تولیدی واکسن و سرم در کشور بشمار می رود فعالیت خود را از 83 سال پیش آغاز کرد.
این موسسه اکنون با تولید بیش از سه میلیارد دز واکسن طیور و 300 میلیون دز واکسن های دامی توانسته نیازهای کشور را تأمین کند.
این موسسه که اکنون در حصارک کرج واقع است، توانایی تولید بیش از چهار میلیارد دز فرآورده های بیولوژیک اعم از انسانی و دامی را درسال دارد

انتهاي خبر/ قدس آنلاين / کد خبر: 131969
 

Similar threads

بالا