ترفندهاي مزيلا فاير فاكس Mozilla Firefox

massom11111

عضو جدید
کاربر ممتاز
فاير فاکس يک مرورگر است مانند همان E آبي روي دکستاپ تان يا همان اينترنت اکسپلورر که خيلي ها آن را اينترنت مي دانند ! و اصلا مرورگر يعني چه ؟! خيلي ها هم که مي دانند تا به حال با فاير فاکس آشنا نيستند يا حتي اسم آن را نشنيده اند فاير فاکس هم مرورگري است مثل اينترنت اکسپلورر با اين تفاوت که خيلي سريعتر خيلي امن تر و خيلي جالب تر(امکانات بيشتر) است ومحيط کاربر پسند تري هم دارد اما براي هر کدام دليل دارم که مطمئنا شما قانع مي شويد که فاير فاکس بهتر است .

آنها که از اينترنت اکسپلورر 6 (هماني که وب سايت ها را در صفحات مجزا مي آورد ) که فاتحه يشان خوانده است .
انها که از اينترنت اکسپلورر 7 استفاده مي کنند (هماني که براي رقابت با فاير فاکس رايگان شد) اين را بدانند براي مشاده ي تفاوت در سرعت بارگذاري صفحه ها کافي است که همين وبلاگ من را با دو مرورگر همزمان فرا خواني کنند تا متوجه تفاوت در سرعت بار گذاري شوند (با فاير فاکس 10 ثانيه «56 کيلو» با اينترنت اکسپلورر حدود 1.5 دقيقه «56 کيلو» ) اين تنها به زمان خلاصه نمي شود بلکه قالبش طوري طراحي شده که در حدود 3 ثانيه طول مي کشد تا نوار ابزارسمت راست بالا بيايد و 2 ثانيه متن وسط بالا مي آيد و شما تا به خواندن آن مشغول شويد طرف راست و مخلفات ديگر وبلاگ بالا مي آيد بدون اينکه وقتي از شما به هدر رود
در مورد امنيت که به هيچ وجه نياز به توضيح نيست چون بر همگان آشکار است اينترنت اکسپلورر 6 را کساني استفاده مي کنند که مي خواهند مورد دستبرد و هک قرار گيرند واينترنت اکسپلورر 7 هم که آنقدر باگ دارد و رمزهايتان در آن به راحتي در آن از طرف ديگران قابل دسترس است که جاي حرف دارد .:smile:
مرورگر هاي زيادي وجود دارند که از مشهورترينشان به اپرا و سافاري مي شود اشاره کرد اما چرا فاير فاکس بهتر است چون امکاناتي که انها دارند را دارد و يک خصوصيت برتر که موجب برتري لاقيد آن مي شود و آن افزونه ها و پوسته هاي آن است پوسته همان تم است که به مقدار بيش از 2000 عدد از آن براي شما در دسترس مي باشد که حتما از يکي ار آنها خوشتان خواهد آمد (حتما)
و افزونه اين ها يک سري وصله هاي کوچک (از10 کيلوبايت تا سقف 1 مگا بايت ) هستند که شما آنهارا دانلود و نصب مي کنيد کار آنها متفاوت است بگذاريد بهتر توضيح بدهم شما در حال استفاده از اينترنت اکسپلورر هستيد و به مشکلي بر مي خوريد مثلا هر روز بايد چند ايميلتان را چک کنيد تا از وجود نامه هاي جديد آگاه شويد با خود مي گوييد چه خوب مي شد اگر اين قابليت وجود داشت تا نامه هاي مرا چک کند و به من خبر دهد يا تبليغات سايتي زياد است ولي سايت جالبي است و شما هميشه براي بالا آمدن آن بسيار معطل مي شويد و مي گوييد کاش اين تبليغات نبودند و اي کاش ها و صد ها اي کاش ديگر ما به اين برنامه هاي کوچک که افراد استفاده کننده فاير فاکس مي سازند تا کا مارا و خواسته هاي ما را براورده کنند افزونه مي گوييم که با آنها اينترنت واقعا دوست داشتني مي شود
بنابراین فایرفاکس یک مرورگر برتر است که کاربران معمولا در آن تعداد زیادی بوکمارک و افزونه قرار میدهند بنابراین لزوم پشتیبان یا بک آپ گیری از تنظیمات و افزونه هائی که روی آن نصب نموده اید واضح و روشن میباشد. اگر هر زمان فایرفاکستان با مشکلی مواجه شد با استفاده از پشتیبان تهیه شده از آن، میتوانید فایرفاکستان را به حالت ایده آلتان برگردانید.
شاید شما راههای زیادی را برای این کار بلد باشید اما من در این مطلب قصد دارم تا سه روش که آسانترین و بهترین روشهای انجام این کار هستند را برایتان شرح دهم.

۱- یک افزونه برای فایر فاکس است. این افزونه به عقیده من بهترین متد برای بک آپ گیری از فایرفاکس بوده و کار کردن با آن بسیار آسان است. پس از نصب این افزونه باید بر روی گزینه Tools و سپس FEBE و بعد از آن روی FEBE Options کلیک نمائید. در آنجا میتوانید تنظیمات مربوط به بک آپتان را تعیین نمائید. شاید شما بخواهید فقط بخشهای معینی را همچون کوکیها یا بوکمارکهایتان پشتیبان گیری کنید و نیز ممکن است بخواهید همه چیز از جمله افزونه ها را در فایل پشتیبان خود داشته باشید، همه و همه اینت تنظیمات را در بخش فوق الذکر میتوانید تعیین نمائید. یک ویژگی خوب دیگر این افزونه scheduled backup است که با تعیین آن افزونه به طور خودکار در زمان خاصی از روز، بک آپی از فایرفاکستان تهیه میکند.

۲- یک ابزار سودمند برای ویندوز است که با آن میتوانید از تنظیمات فایرفاکس خود پشتیبان بگیرید. در ابتدا شما باید آنرا همچون FEBE دانلود و نصب کنید. این برنامه نیز به شما اجازه میدهد تا فقط تنظیمات معینی را بک آپ بگیرید با این تفاوت که این برنامه دارای scheduled backup نمیباشد.

۳- پشتیبان گیری به صورت دستی: میتوانید به طور دستی و بدون نیاز به برنامه و یا افزونه ای خاص از فایرفاکستان پشتیبان بگیرید. برای این کار باید به پوشته پروفایل فایرفاکستانبروید. در ویندوز XP اینت پوشه در آدرس C:\Documents and Settings\\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles قرار میگیرد و در ویندوز ویستا در بخش run میتوانید تایپ کنید C:\Users\\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles تا به آنجا رجوع کنید. در این پوشه فایل prefs.js را بیابید. این فایل حاوی بیشترین تنظیمات شما میباشد. آنرا در جائی دیگر کپی کنید تا هنگام نیاز دوباره آنرا با فایل اصلی Replace نموده و تنظیمات را به حالت ایده آلتان برگردانید.
این سه روش به عقیده من بهترین راههای پشتیبان گیری از فایرفاکس میباشند.
 
آخرین ویرایش:

massom11111

عضو جدید
کاربر ممتاز
کپی / پیست آسان در فایرفاکس

کپی / پیست آسان در فایرفاکس

اگر از اون دسته کاربرانی هستید که روزانه زمان زیادی رو در اینترنت سپری می کنند حتما با کارهای کوچک مثل راست کلیک کردن و کپی کردن و این چیز ها در روز خیلی سر و کار دارید که اگر مجموع وقتتون برای این کارهای کوچک رو حساب کنید زمان اتلافی زیادی می شود . فایرفاکس برای این مشکل یک راه حل ساده دارد .
افزونه AutoCopy هر نوشته ای را که شما Select می کنید کپی می کند و شما با فشار دادن دگمه وسط mouse قادر خواهید بود نوشته انتخاب شده را paste نمایید.

در قسمت Status bar یک آیکون کوچک از این افزونه اضافه می شود که به شما اجازه می دهد تعدادی از تنظیمات افزونه را تغییر دهید یا با دو بار کلیک کردن بر روی آن تنظیمات بیشتری را مشاهده کرده و در صورت لزوم تغییر دهید.


بعد از مدتی که به این افزونه عادت کردید متوجه خواهید شد که چه زندگی سختی را بدون آن سپری می کردید.
 

massom11111

عضو جدید
کاربر ممتاز
با FireGestures موس را مرکز فرماندهی کنید

با FireGestures موس را مرکز فرماندهی کنید

FireGestures یک افزونه است از سری افزونه های برنامه ی Mozilla Firefox که همانطور که از نامش* پیداست به شما این امکان را میدهد تا فرمان های نرم افزار را تبدیل به حرکات موس کنید، به عنوان مثال اگر قصد بستن یک Tab را دارید به کشیدن موس به ضربدر و کلیک روی آن موس خود را یک بار پایین و راست ببرید.
از مزایای استفاده از این افزونه میتوان به راحتی در استفاده، کاربردی کردن حرکات موس، صرفه جویی در وقت و … اشاره کرد.
این افزونه به طور پیش فرض تعداد زیادی از خواص و قسمت های برنامه ی Firefox را پشتیبانی میکند و شما میتوانید به راحتی برای هر قسمت یک حرکت تعریف کنید یا اینکه حرکت آن را ویرایش کنید مثل : باز کردن پنجره ی دانلودها = DULRR که مخفف پایین بالا چپ راست راست است. اگر هم فرمان درخواستی شما وجود نداشت میتوانید در لینک Get Scripts فرمان خود را پیدا کنید و باز هم اگر نبود کمی به خودتان زحمت دهید و اسکریپت مورد نظر را ایجاد کنید file:///C:/Documents%20and%20Settings/ezzati/Desktop/معرفی%20افزونه%20های%20فایرفاکس%20!%20-%20تالار%20های%20نیک%20صالحی_files/3.gif
دسترسی به تنظیمات افزونه از منوی Tools > Addons > FireGestures >Options قابل دسترسی است.
* : Gestures به معنای حرکات بیانگر است که در اینجا هم شما به حرکات موس معنا داده اید.

 

massom11111

عضو جدید
کاربر ممتاز
۲۰ دلیل برای استفاده از فایرفاکس به جای اینترنت اکسپلولر

۲۰ دلیل برای استفاده از فایرفاکس به جای اینترنت اکسپلولر

اگه شما هنوز هم ، برای دیدن صفحات اینترنتی از اینترنت اکسپلولر ویندوز استفاده می کنید و تا امروز از فاير فاكس استفاده نكرده ايد اين مطلب را بخوانيد :


در زير ۲۰ دليل مهم براي انتخاب فايرفاكس به جاي اينترنت اكسپلولر ذكر شده است .


1) امنيت : يكي از مهمترين نكات بارز اين مرورگر امنيت بسيار بالاتر فاير فاكس نسبت به IE مي باشد . بدين معني كه با استفاده از فاير فاكس شما بسيار كمتر مورد حملات ويروسي قرار مي گيريد .


2) سرعت : دومين گزينه برتري FF ( فايرفاكس ) نسبت به IE سرعت بالاتر اين مرورگر مي باشد . بدين معني كه صفحات اينترنتي بسيار سريعتر در اين مرورگر بارگذاري مي شوند و براي اكثر ما كه از اينترنت هايي با سرعت پايين استفاده مي كنيم مزيت بسيار جالبي مي باشد .


3) امكان Tab Browser: در فايرفاكس پنجره هاي جديد در يك تب (در داخل همان پنجره ) بازگشايي مي شوند و اين عمل باعث مي شود كه اولا محيط Taskbar ويندوز شلوغ نشود و دوم دسترسي سريعتر به سايتهاي موجود در تب مي باشد ، البته به تازگي IE هم در نسخه ۷ از مرورگر خود كه البته هنوز بتا است ، اين قابليت را اضافه كرده است … ولي اين كجا و آن كجا !


4) دسترسي هميشگي به موتورهاي جستجو : در FF ( همون فاير فاكس ديگه … ) شما به راحتي مي توانيد در موتورهاي جستجو معروف از قبيل گوگل ، ياهو ، آمازون ، اي بي ، انسور و ديگر موتورهاي جستجو ، به جستجو بپردازيد بدون اينكه نيازي به تايپ آدرس موتور جستجو باشد . امكاني كه در IE وجود ندارد .


5) امكان Import از مرورگر هاي ديگر : فاير فاكس همچنين مي تواند اطلاعاتي از قبيل : History و كوكي ها و پسوردها و اطلاعاتي كه در فرمها وارد كرده ايد (در مرورگر هاي ديگر ) را Import كند .


6) ذخيره سريع صفحات لود شده به طور كامل : در IE، حتما برايتان پيش آمده كه مثلا وارد سايتي شده ايد و وقتي قصد ذخيره آن صفحه را داريد ، يا بايد خيلي منتظر شويد تا صفحه ذخيره شود و يا اينكه پيغامي را خواهيد ديد كه مبني بر اين است كه شما نمي توانيد اين صفحه را ذخيره كنيد . و دومين مشكل هم عدم ذخيره كامل سايتها مي باشد بدين معني كه مثلا اگر در صفحه اي ، يك يا چند فايل فلش موجود باشد ، پس از ذخيره صفحه مشاهده خواهيد كرد كه فلشها ذخيره نشده اند و در اينگونه موارد مي بايستي از نرم افزارهاي جانبي براي اينكار استفاده كنيد …… اما در مقابل مرورگر فاير فاكس اولا تمامي صفحات را ذخيره ميكند ( آن هم به طور كامل يعني همراه با تمامي تصاوير و حتي فلشهاي به كار رفته ) و ثانياً اگر صفحه به طور كامل لود شده باشد ، بدون لحظه اي تامل صفحه ذخيره مي شود و ديگر خبري از يك پنجره ذخيره كه بايد مدتي براي آن در اينترنت اكسپلولر منتظر مي شديد نيست !


7) افزايش توانايي هاي برنامه با نصب پلاگينها : از ديگر مزيتهايي كه FF نسبت به IE دارد امكان نصب پلاگينها مي باشد . بدين معني كه شما مي توانيد با نصب پلاگينها قابليتهاي فايرفاكس را افزايش دهيد . كه بعدا حتما در مورد پلاگينهاي آن صحبت خواهيم كرد .


8) دارا بودن فايل منيجر : از ديگر مزيتهاي FF نسبت به IE دارا بودن فايل منيجر مي باشد كه شما را در دانلود هرچه بهتر و سريعتر فايلها ياري مي كند .


9) استفاده از كليدهاي ميانبر بيشتر : يكي از مواردي كه كاربران حرفه اي بسيار از آن استفاده مي كنند كليدهاي ميانبر مي باشد كه كار با اينترنت را سريعتر و لذت بخش تر مي كند و البته در فايرفاكس اين كليدها بسيار بيشتر مي باشند . از جمله : شما در IE مثلا براي تايپ سايتي هايي كه داراي دامين دات كام هستند كافي بود نام سايت را نوشته و كليدهاي تركيبي Ctrl+Enter را بزنيد ولي براي سايتهاي دات نت و همچنين دات ارگ فكري نشده است ولي در FF مي توانيد براي سايتهاي دات نت كليدهاي تركيبي Shift+Enter و براي سايتهاي دات ارگ كليدهاي Ctrl+Shift+Enter را بزنيد ، و يا مي توانيد براي ذخيره يك صفحه كليدهاي Ctrl+S را بزنيد و يا براي دسترسي به سرس صفحه نمايش داده شده كليدهاي Ctrl+U را بزنيد و بسياري ديگر از كليدهاي ميانبر ديگر . لازم به ذكر است تمامي كليدهاي ميانبر در IE نيز در فايرفاكس انجام پذيرند .


10) قابليت Bookmark : در مورد Bookmark قبلا در سايت توضيحات مفصلي را همراه با عكس داده بوديم ، ولي به طور خلاصه مي شه گفت : دسترسي به عنوان آخرين مطالب سايتها ، بدون نياز به مراجعه مكرر به سايت براي باخبر شدن آپديت آن سايت .


11) مديريت بسيار كاملتر بر روي علاقه مندي ها يا همان Favorites : شما مي توانيد ليست سايتهاي مورد علاقه خود رو در IE به راحتي اضافه كنيد ولي مثلااگه يه روز بخواهيد ويندوزتون رو عوض كنيد خواهيد ديد كه تمامي علاقه مندي هاتون نيز پاك ميشه ولي در فاير فاكس ميشه اونها را به راحتي ذخيره كرد و بعدا مجددا وارد مرورگر كرد .


12) امكان حذف كوكي ها و ليست سايتهاي مرور شده : شما درFF تنها با فشردن چند كليد تركيبي Ctrl+Shift+Del به راحتي قادر به پاكسازي مرور اينترنتي خود خواهيد بود كاري كه در IE از طريق منوها و با چند عمل مختلف انجام مي گيرد .


13) تغيير ظاهر فاير فاكس : شما حتي مي توانيد در FF شكل ظاهري مرورگر را تغيير دهيد ( يا به قول خودمون تغيير پوسته ) . اين هم يكي ديگر از مزيتهاي FF نسبت به IE .


14) جستجوي دقيقتر : در IE شما با فشردن كليدهاي تركيبي Ctrl+F ميتوانستيد به جستجو در متون به كار رفته در صفحه بپردازيد ولي اولا مكان قرار گيري پنجره Find نامناسب بود و جستجو با آن كمي وقت گير مي بود و لي در FF علاوه بر قرار گيري اين پنجره در مكاني بسيار عالي ، شما مي توانيد كليه موارد يافت شده را هاي لايت (Highligh) كنيد در كار جستجو را بسيار راحت تر مي كند .


15) جستجوي سريع بدون نياز به تايپ كلمه : شما در FF مي توانيد عبارتي را با ماوس انتخاب ( يا همان هاي لايت ) كرده و سپس يك كليك راست كنيد خواهيد ديد كه گزينه اي در منوي كليك راست وجود دارد با عنوان Search Web For Test كه البته به جاي كلمه Test عبارت هاي لايت شده شما قرار دارد و تنها با كليك برروي اين گزينه مي توانيد نتايج جستجو را در سايت گوگل مشاهده كنيد .


16) مديريت بسياركاملتر بر روي فريمها : در FF در صفحاتي كه از فريم استفاده شده باشد ، شما قادر خواهيد بود كه مثلا تنها فريم را مشاهده كنيد و يا تنها فريم را ذخيره كنيد و يا سورس فريم را ببينيد و كارهاي مختلف ديگري كه مي توانيد بر روي فريمها انجام دهيد .


17) تبديل قالب سايتها مناسب براي فارسي زبانان : شما همچنين مي توانيد بسياري از سايتها را مطابق با استاندارد فارسي از راست به چپ كنيد . يعني تصور كنيد در قسمت Yahoo Mail ، تمامي منوها در سمت چپ قرار دارند ولي طبق استاندارد فارسي منوها مي بايست در سمت راست قرار داشته باشند ، شما كافي است در فاير فاكس يك كليك راست كنيد و گزينه Switch Page Direction را انتخاب نماييد . خواهيد ديد كه تمامي منو هاي موجود در سمت چپ به سمت راست منتقل شده اند . اين عمل در بسياري از سايتها جواب قابل قبولي را مي دهد كه در نوع خود بي نظير است .


18) حذف اتوماتيك پنجره هاي تبليغاتي : فاير فاكس همچنين به صورت اتوماتيك پنجره هاي تبلغاتي را مي بندد كه اين مورد يكي از مشكلات اساسي كاربران IE مي باشد ولي فاير فاكس به راحتي اين مشكل را حل كرده است .

19)جستجو در سايت گوگل بدون تايپ كردن كلمه : شما مي توانيد در FF يك كلمه را با كمك ماوس انتخاب (هاي لايت) كرده و سپس كليك راست نماييد . مشاهده خواهيد كرد كه گزينه اي با عنوان Search the web for X اضافه ميشود كه البته به جاي حرف X كلمه اي كه انتخاب كرده ايد مشاده مي گردد و شما با كليك بر روي اين گزينه مي توانيد نتايج جستجو را در سايت گوگل ، بدون تايپ كردن حتي يك حرف ، مشاهده كنيد ! .

20)نمايش آخريم مراجعات : علاوه بر داراي بودن History ، همچنين شما مي توانيد در فاير فاكس ، آخرين ۱۰ سايت بازديد شده را تنها با يك كليك مشاده نماييد .
پس از اين ۲۰ دليل قانع كننده براي تعويض مرورگر خود از IE به FF ، مي بايست يك نمره ۲۰ هم به فاير فاكس داد !، آيا هنوز هم مايل به استفاده از اينترنت اكسپلولر هستيد ؟!
 

Zargham

عضو جدید
کاربر ممتاز
تفاوت Opera & Firefox

تفاوت Opera & Firefox

نظر شما درباره اپرا چیه ؟
مگر نه اینکه هسته Opera & Firefox یکیه ؟
آیا این دوتا می تونند تفاوت زیادی با هم داشته باشند ؟البته از نظر ساختاری و سرعت ؟
 
  • Like
واکنش ها: Next

Next

عضو جدید
مرورگر گوگل کروم،

مرورگر گوگل کروم،

سلام ..
همانطوري که متوجه مدتي است که مرورگر گوگل کروم، در اختيار کاربران قرار گرفت.
اگر هنوز از اين مرورگر استفاده نکرديد ولي قصد استفاده داريد، بد نيست به نکات زير نوجه کنيد:


يک. کروم سرعت خوبي دارد. مخصوصا اين سرعت توي صفحات جاوا اسکريپت به کار مي آيد. آن جوري نيست که ناگهان مرورگر از سرعت لود شدن متلاشي بشود اما بايد قبول کرد سرعت خوبي دارد. يک جاهايي اما خيلي لنگ مي زند!



دو. مصرف رم در اين مرورگر پايين آمده است. همين ميتواند گزينه خوبي باشد براي کساني که از سيستم هاي پرسرعت بهره مند نيستند. خدا را شکر از اين سيستمها در کشور ما کم هم نيست. کروم روي يک سيستم با رم 64 نمايش قابل قبولي داشت. البته به نسبت مرورگرهاي ديگر!



سه. گوگل کروم از يک موتوري به نام وب کيت استفاده مي کند. نيازي نيست بدانيد که اين موتور چه طور کار مي کند، ولي بايد بدانيد که بعضي وقتها اين موتور در استفاده از زبان هاي راست به چپ اذيت مي کند. کلا مايکروسافت فکر مي کنم در اين زمينه موتور بهتري دارد. gecko هم که موتور مورد استفاده از فايرفاکس است جايگاه خوبي دارد. بقيه رسما تعريفي نيستند.



چهارم. کروم از نظر محيط کاربري خيلي جالب است. يعني جالب هم نباشد جديد است. بعضي چيز ها را دارد که بد نيست بقيه هم ياد بگيرند! مثلا همين که به صورت پيش فرض انگار که صفحه را فول اسکرين مي بينيم! کروم براي مانيتور هاي wide جديد هم خيلي خوب به نمايش در مي آيد



پنجم. کروم هنوز به ثبات کافي براي نمايش صفحات نرسيده است. مثلا شما نمي توانيد مطمئن باشيد که صفحات در کروم نسبت به ديگر مرورگرها چه طور نمايش داده خواهد شد. . بعضي وقتها هم بازي هاي خاص خودش را در مي آورد که زياد مهم نيست.



ششم. اگر کاربر فايرفاکس باشيد مي توانيد بي خيال اين همه افزونه بشويد؟. فکر مي کنم کروم فعلا به مرورگر اول خيلي ها تبديل نمي شود چون افزونه ندارد.البته احتمالادر آينده گوگل مرورگر اول خيلي ها بشود چون گوگل خيلي زود بانک افزونه کروم را پر و پيمان خواهد کرد.



هفتم. کروم هنوز با پخش کننده هاي مدياي سايتهاي زيادي مشکل دارد. اين در حالي است که گوگل ادعا مي کند که کروم کلا براي سايت هاي پر از فايل هاي چند رسانه اي بهينه شده است. اگر گوگل نتواند کروم را براي اين سايتها بهبود بدهد شکست سختي خواهد خورد. هر چند اصلا عجيب نيست که در نسخه هاي بعدي گوگل ما را شگفت زده کند.



هشتم. کروم محصول گوگل است. . شما با مرورگري طرف هستيد که به سرعت مي تواند با محصولات گوگل هماهنگ بشود. مثلا گوگل گيرز در اين مرورگر به صورت داخلي عمل مي کند. فکر مي کنم اگر امکاني هم باشد که هم اکنون يک پارچه سازي نشده باشد حتما مي شود. اين يعني گوگل ريدر، جيميل، گوگل داکس و … بهتر و سريعتر و راحت تر!




نهم. اگر يک تب را باز کنيد اگر تب کرش کند، يعني کلا سايت به خوبي باز نشود فقط همان تب کرش مي کند. اينجاست که مي گويند ببينيد عقل گوگل به کجاها که نمي رسد. با اين کار عملا مشکل کرش کردن که در فايرفاکس هم شايع بود ديگر به چشم نخواهد آمد. اگر کروم همه امکاناشتش کپي از ديگر مرورگرهاست در اين مورد بقيه بايد از کروم کپي کنند.

دهم . کروم در آينده و به سرعت زياد پله هاي ترقي را طي مي کند اما الان فقط سرويسي است که بايد براي يک تست از آن استفاده بشود و نه بيشتر. بايد فقط کمي صبر کنيم تا نسخه پايدارتري بيايد. آن وقت بين کروم جديد و احتمالا غولي چون فايرفاکس 3.1 مقايسه کنيم.

وبلاگ دانشگاه فناوری اطلاعات --پیام نور --- قم.
 

Next

عضو جدید
نظر شما درباره اپرا چیه ؟
مگر نه اینکه هسته Opera & Firefox یکیه ؟
آیا این دوتا می تونند تفاوت زیادی با هم داشته باشند ؟البته از نظر ساختاری و سرعت ؟

من هم می خوام بدونم که ..سرعت opera 9 در مقایسه با firefox 3چه طوره ..
در ضمن میشه راجع به ساخت این دو توضیح بیشتری بدین ..
ممنون
 

M.Reza2008

عضو جدید
من هم می خوام بدونم که ..سرعت opera 9 در مقایسه با firefox 3چه طوره ..
در ضمن میشه راجع به ساخت این دو توضیح بیشتری بدین ..
ممنون
اپرا اول متن سايت بعد عكسا و فلشها رو دانلود ميكنه, ولي تا نصف عكسها رو نگيره شما هيچ متني هم نميبيني.
فايرفاكس بعد از لود متن اونو نشون مي ده و بعد عكسها رو لود ميكنه ولي اين كارو تقريبا سريع انجام ميده و اگه تو دو تا از صفحات يه سايت يه عكس يكسان (مثل آرم سايت) باشه اونو دانلود نمي كنه بلكه اوني رو كه قبلا دريافت كرده نشون مي ده كه اين سرعتشم بالا مي بره
پسسسس دركل firefox سريعتره
 

M.Reza2008

عضو جدید
ترفندهاي مزيلا فاير فاكس Mozilla Firefox

فایرفاکس 3 با تغییرات زیادی در مورد بازدهی و سرعت کار منتشر شده‌ است به طوریکه رضایت خاطر درصد بالایی از کاربران را کسب کرده است. با این حال با تغییراتی در پیکربندی این مرورگر میتوان سرعت آن را از آن چه که هست نیز بیشتر کنید. برای اینکار میتوانید از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد بهره بگیرید.

بدین منظور:

Firefox3 خود را اجرا کنید.
صفحه خالی را باز کرده و در نوار آدرس مرورگر ، عبارت about:config را وارد کرده و Enter بزنید.
اگر با پیغامی روبرو شدید روی دکمه I'll be careful, I promise کلیک کنید.
اکنون با دقت فراوان مراحل زیر را که حساس هم هستند را انجام دهید:
1. در ستون Preference Name ، عبارت network.http.pipelining را بیابید. سپس بر روی آن دوبار کلیک کنید تا Value آن به True تغییر کند.
2. network.http.proxy.pipelining را اینبار بیابید و عمل فوق را بر روی انجام دهید.
3. network.http.pipelining.maxrequests را پیدا کنید و بر روی آن راست کلیک کرده و Modify را انتخاب کنید. عدد آن را از 4 به 8 تغییر دهید و OK کنید.
4. بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کنید و از New گزینه Boolean را انتخاب کنید. نام آن را network.http.pipelining.firstrequest قرار داده و OK کنید ، Value آن را هم بر روی True تنظیم کنید.
5. بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کنید و از New گزینه Integer را انتخاب کنید. نام آن را nglayout.initialpaint.delay قرار داده و OK کنید ، مقدار عددی آن را هم روی 0 تنظیم کنید.
6. یک Integer دیگر با نام content.notify.interval و همان مقدار 0 ، به روش فوق بسازید.
کار تمام است ، یکبار مرورگر خود را ببندید و از نو راه اندازی کنید. با باز کردن یک سایت سنگین متوجه تغییر سرعت مرورگر خواهید شد.
به نقل از ترفندستان
 

M.Reza2008

عضو جدید
جستجو و دسترسی سریع به سایت ها با استفاده از 2 ترفند در فایرفاکس

جستجو و دسترسی سریع به سایت ها با استفاده از 2 ترفند در فایرفاکس

مرورگر موزیلا فایرفاکس شاید دیگر نیازی به معرفی نداشته باشد. دانلودهای فراوان و رضایت کلی کاربران از این مرورگر ، فایرفاکس را به سمبلی از اینترنت سریع تبدیل کرده است. اما فایرفاکس باز هم راه هایی برای بهینه سازی استفاده دارد. دسترسی سریعتر به سایت های مورد علاقه شما و جستجوی سریع در این سایتها دو ترفندی است که تقریبأ 99% کاربران از آن بی اطلاعند و این قابلیت های جالب فایرفاکس به نوعی در پشت مه باقی مانده است. هم اکنون قصد داریم به معرفی این دو ترفند بپردازیم.
در فایرفاکس قابلیتی نهفته است که شما میتوانید تنها با وارد کردن یک حرف و فشردن Enter به صفحه مورد نظر خود مراجعه کنید.
برای این کار از منوی Bookmarks به Organize Bookmarks بروید.
در پنجره باز شده ، بر روی New Bookmark کلیک کنید.
در عبارت Name ، نام سایت مورد نظر مثلأ Tarfandestan ، در تب Location آدرس سایت مثلأ www.Tarfandestan.com و نهایتأ در قسمت Keyword حرف یا واژه کوتاهی که قصد دارید با وارد کردن آن مستقیمأ به این سایت وصل شوید را وارد کنید. مثلأ برای ورود به ترفندستان ، میتوانید حرف T را وارد کنید. ( از حروف فارسی نیز در این قسمت میتوانید استفاده کنید.)
حال در صفحه اصلی فایرفاکس و نوار آدرس ، حرف T را وارد کرده و Enter بزنید.
خواهید دید مستقیمأ به آدرس ترفندستان که وارد کرده بودید روانه خواهید شد.

ترفند فوق برای ورود مستقیم به یک سایت بود. اما ممکن است شما قصد داشته باشید مستقیمأ و بدون ورود به سایت خاصی محتویات آن را از طریق فایرفاکس جستجو کنید.
برای این منظور ابتدا باید سایت مورد نظر را توسط فایرفاکس باز کنید.
اکنون باید در صفحه سایت مورد نظر به دنبال یک فیلد باشید. ( منظور از فیلد به زبان ساده فضاهایی است که شما امکان تایپ یک عبارت را دارید.)
به فرض برای جستجوی سریع در سایتی مانند Wikipedia به صفحه اصلی سایت یعنی www.wikipedia.org مراجعه کنید.
بر روی فیلد مخصوص جستجو راست کلیک کرده و Add a Keyword for this Search را انتخاب کنید.
در پنجره کوچک باز شده نام سایت (در اینجا Wikipedia) و در قسمت Keyword کلمه کلیدی که از آن برای جستجو استفاده خواهید کرد مثلأ W را وارد کنید.
کار تمام است.
اکنون کافی است در آدرس بار فایرفاکس ، عبارت W را وارد کنید ، یک فاصله تایپ کنید و سپس واژه مورد جستجوی خود مثلأ Iran را وارد کنید.
اتوماتیک وار ، واژه Iran در ویکی پدیا جستجو خواهد شد.
نحوه کار در سایر سایت ها نیز به همین منوال است.
به نقل از ترفندستان
 

M.Reza2008

عضو جدید
59-Firefox Addone - Auto Link Checker

59-Firefox Addone - Auto Link Checker

یکی از مشکلات عمده و اذیت کنی که وجود داره اینه که در اکثر مواقع با لینک های مشکل دار بروی فایل هاستینگ ها مواجه میشیم.
بر فرض مثال میخواهیم از یک سایت که 20 تا Part بروی سایت Rapidshare گذاشته دانلود کنیم و باید دونه به دونه اونهارو دستی چک کنیم و یا توسط یکسری ابزارهای مختلف که دردسرهای خاص خودش رو هم داره.
در بعضی مواقع هم که بدلیل بالا بودن تعداد لینک ها تازه بعد از دانلود چندین Part متوجه یک لینک خراب میشوید که دانلودهای قبلی تون هم به باد خواهد داد!
در این آموزش با یک Addon و Script میتونید براحتی تصویر زیر, لینک های موجود در صفحات وب را بدون گذراندن حتی چند ثانیه و بصورت کاملا خودکار چک کنید.


همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید, بعد از طی مراحل نصب, لینک های سالم با یک تصویر سبز رنگ و لینک های خراب (مرده) با علامت قرمز رنگ و خط خورده نمایش داده میشوند.
فقط کافیست در سایت های مورد علاقه تان در حال مرور باشید تا به هر لینکی که رسیدید بدون انجام هیچگونه عملی از زنده و یا مرده بودن لینک های مورد نظرتون اطمینان حاصل کنید.

قابلیت پشتیبانی و چک کردن تمامی لینک های File Hosting های زیر:
rapidshare.com
megaupload.com
filefactory.com
depositfiles.com


نحوه نصب
1- به این صفحه وارد شده و از سایت رسمی FireFox پلاگین Greasemonkey را دانلود و نصب کنید. کافیست بعد از ورود بروی دکمه Add to Firefox را بزنید تا نصب شود.
لینک مستقیم پلاگین

بعد از نصب یکبار مرورگر خود را Restart کنید.


2- وارد این صفحه شوید و بروی دکمه مشکلی رنگ بالا - سمت راست (Install this script) کلیک کنید تا Script مخصوص چک کردن لینک توسط پلاگین Greasemonkey نصب شود.
لینک مستقیم اسکریپت

بعد از نصب یکبار مرورگر خود را Restart کنید.


حالا از مرور و دانلودتان با چک کردن Automatic لینک هاتون لذت ببرید...
 
آخرین ویرایش:

هياهو

عضو جدید
سرعت مرورگر firefox را تا دو برابر افزايش دهيد !

سرعت مرورگر firefox را تا دو برابر افزايش دهيد !

در اینکه FireFox یکی از بهترین مرورگر های حال حاضر دنیاست شکی نیست . در این ترفند میخواهیم سرعت این مرورگر رو تا دو برار افزایش دهیم.

در آدرس بار خوتون عبارت : about:config رو بنویسید و Enter رو فشار بدید.





حال مطابق تصویر این عبارات رو پیدا کرده مقادیر پیشفرض رو تغییر بدید.


network.http.pipelining: true
network.http.pipelining.maxrequests : 8
( روی این دو تصویر کلیک کرده این تغییرات رو هم اعمال کنید )








در این قسمت باید عبارات داده شده را ایجاد کنید . برای این کار در صفحه راست کلیک کرده با انتخاب New یکی از گزینه های
( Integer , Boolean , String ) را طبق الگوی زیر انتخاب کرده , به همین روش همه ی عبارات رو ایجاد میکنید.
New :Boolean :content.interrupt.parsing:true
New :Integer :content.max.tokenizing.time:2250000
New :Boolean:content.notify.ontimer:true
New :Boolean :content.notify.ontimer :true
New :Integer :content.notify.backoffcount:5
New :Integer :content.switch.threshold:750000
New :Integer :nglayout.initialpaint.delay:0
 
آخرین ویرایش:

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز

عرضه نگارش 5/3 فايرفاکس
روباه‌ جديد متولد شد

بنياد موزيلا شنبه گذشته فايرفاکس 5/3 را عرضه کرد. اين نگارش به‌روزرساني کلي براي مرورگر وب محبوب، مجاني و منبع‌باز اين بنياد به‌شمار مي‌رود. تقريبا يک سال بعد از ارائه موفق فايرفاکس3، فايرفاکس5/3 علاوه بر يک دوجين ويژگي و قابليت، پشتيباني از آخرين استانداردهاي وب را به ميان آورده است.


در ميان مرورگرهايي که موزيلا تاکنون عرضه کرده است، فايرفاکس5/3 بهترين بازدهي را دارد. اين مرورگر بازدهي کدهاي جاواسکريپت را که قلب اکثر نرم‌افزارهاي تحت وب است، افزايش داده است، حالت جديدي با عنوان مرور خصوصي ايجاد کرده است، به‌طور کامل از استانداردهاي ويدئو و صداي باز پشتيباني مي‌کند و مرور مبتني بر محل را به‌طور کامل پياده سازي کرده است. سرعت اين مرورگر جديد فايرفاکس روي وب‌سايت‌هاي پيچيده و سنگين، بيش از 2برابر فايرفاکس 3 و تقريبا 10 برابر فايرفاکس 2 است. با توجه به پشتيباني وسيعي که فايرفاکس5/3 از فناوري‌هاي روز انجام مي‌دهد، اين محصول به قوي‌ترين و کامل‌ترين مرورگر مدرن بدل شده است.
فايرفاکس 5/3 با توجه به روند توسعه منبع‌باز و جهاني موزيلا ساخته شده است. مجموعه موزيلا که شامل هزاران شرکت‌کننده متعصب، برنامه‌نويسان باتجربه و کارشناسان امنيت است، به کاربران خود که بيش از 300 ميليون نفرند و در بيش از 60 کشور جهان ساکن هستند، سرويس مي‌دهد و ده‌ها تست کننده فعال را در سراسر دنيا را در اختيار دارد. فايرفاکس تنها مرورگر وب عمومي است که به‌طور غيرانتفاعي اداره مي‌شود.
جان ليلي مدير اجرايي موزيلا در اين باره اضافه مي‌کند که: «هجوم شگفت‌انگيز مردم به فضاي مجازي، فرصت را براي مرورگرها ايجاد کرده است. فايرفاکس5/3 توانست نوآوري‌هاي بيشتري را در فناوري وب ايجاد کند، و آنها را در يک مرورگر قوي، کامل و مدرن تحويل کاربران دهد.»
فايرفاکس 5/3 چه چيز جديدي دارد؟
فايرفاکس5/3 توانست وب را براي کاربران راحت‌تر و جذاب‌تر کند و به وسيله قابليت‌هاي جديد و به‌روزرساني زمينه‌هاي موجود در وب مي‌تواند دست برنامه‌نويسان وب را براي ساخت نسل جديد محتواي وب باز بگذارد. قابليت‌هايي که در زير به آنها اشاره مي‌شود، تنها چند نمونه‌ از قابليت‌هايي هستند که در فايرفاکس5/3 اضافه شده‌اند:
بازدهي: فايرفاکس 5/3 شامل موتور قوي TraceMonkey جاوااسکريپت است که به‌راحتي با نرم‌افزار‌هاي تحت وب سازگار است و مي‌تواند به‌راحتي هر نرم‌افزار اين چنيني را پشتيباني کند، بدون اينکه هيچ سابقه‌اي از آن داشته‌ باشد.
بازکردن ويديو و صوت: بدون اينکه لازم باشد پلاگين خاصي نصب کنيد، مي‌توانيد از ويديوها و صداها لذت ببريد. ويديو يک بخش حياتي در وب مدرن است که براي ارتباط بيشتر، آموزش و يا حتي تجارت استفاده مي‌شود. فايرفاکس5/3 توانست يکپارچگي محلي صدا و تصوير را به‌طور مستقيم در مرورگر قرار دهد که کاربران آن مي‌توانند به‌راحتي هر فرمت ويدويي را باز کنند و ببينند.برنامه‌نويسان وب مي‌توانند از اين فناوري‌ها براي طراحي صفحات وب استفاده کنند تا بتوانند با محتويات ويديو در راستاي روش‌هاي موجود، تعامل داشته‌ باشند.
کنترل‌هاي امنيتي: فايرفاکس 5/3 شامل قابليت‌هايي است که براي حفاظت از حريم خصوصي کاربر طراحي شده است و کنترل بيشتري روي اطلاعات شخصي شما انجام مي‌دهد و به کاربران ديگر در اينترنت اجازه دسترسي به اين اطلاعات را نمي‌دهد.
زماني شما از حالت مرور خصوصي در فايرفاکس5/3 استفاده مي‌کنيد، هيچ ردپايي از خود به جاي نخواهيد گذاشت. قابليت «اين سايت را فراموش کن.» که فقط در فايرفاکس5/3 وجود دارد، مي‌تواند تمام اثرات يک سايت را از روي مرورگر شما حذف کند. اگر بخواهيد تمام اطلاعات شخصي يا فعاليت‌هاي خود را طي چند ساعت گذشته حذف کنيد مي‌توانيد از قابليت «گذشته اخير را پاک کن» يا (Clear Recent History) استفاده کنيد که اين نيز تنها در فايرفاکس وجود دارد و به شما توانايي کامل کنترل اطلاعاتي که مي‌خواهيد باقي بمانند و آنهايي که نمي‌خواهيد مي‌دهد.
مرورگري آگاهانه محل: بسياري از سايت‌ها هستند که براساس محل زندگي شما، خدمات متفاوت‌تري به شما ارائه مي‌دهند، مثلا فروشگاه‌هاي نزديک محلتان را مي‌آورند و موضوعاتي از اين دست. با حالت «مرور آگاهانه محلي»، فايرفاکس تمام اين وب‌سايت‌ها را به شما معرفي مي‌کند و شما مي‌توانيد انتخاب کنيد که آيا اطلاعات محلي شما در اختيار آن وب‌سايت قرار بگيرد يا خير.
چگونه فايرفاکس 5/3 را بگيريد؟
موزيلا فايرفاکس 5/3 در حال حاضر براي ويندوز، لينوکس و سيستم‌عامل Mac بطور رايگان و روي سايت زير در دسترس است:
http://www.getfirefox.com
همچنين اين مرورگر براي 70 زبان نيز در سايت زير براي دريافت رايگان وجود دارد:
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html
محمدحسين کردوني
 

microsoft

کاربر فعال
من یکی از طرفداران غیرتی فایر فاکس بودم
البته تا قبل از اینکه به دلیل اغتشاشات پهنای باند اینترنت پایین نیاد و جادوگری گوگل کروم رو ندیده بودم.

گوگل کروم رو معرفی نمیکنم.چون به نظر من حرف نداره.
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
وب زير دستان شما

تمام کاربران فايرفاکس به گوش! بعد از خواندن اين مقاله، تجربه استفاده از فايرفاکس خود را بسيار بهبود خواهيد بخشيد و با لذت و تسلط بيشتري به مرور وب مي‌پردازيد. بسياري از کاربران اينترنت در حال حاضر در جهان از فايرفاکس استفاده مي‌کنند. اگر شما نيز از آن دسته از کاربران هستيد و اين ميان‌برها را نمي‌دانيد مطمئن باشيد که به شما کمک خواهند کرد تا از مرورگر فايرفاکس بهتر استفاده کنيد.ميان‌برهاي صفحه‌کليد، ترکيبي از يک يا چند کليد هستند که با فشار دادن اين ترکيب، يک نرم‌افزار يا يک عمليات از سيستم‌عامل صدا زده مي‌شود. براي اجراي برخي از اين ميان‌برها نياز است تا کاربر يک يا ترکيبي از چند کليد را يکي پس از ديگري فشار دهد. براي اجراي برخي ديگر نيز لازم است چند کليد به‌طور همزمان نگه‌داشته شوند.
در حدود 70 ميان‌بر صفحه‌کليد مختلف در محيط ويندوز براي فايرفاکس وجود دارد که در اين بخش 10تاي آنها که به‌نظر کاربردي‌تر و مفيدتر بودند آورده شده‌اند.
1. کامل‌کردن خودکار آدرس‌هاي .org و .net
تقريبا همه‌مان مي‌دانيم که وقتي نام يک سايت را مثلا google در قسمت مربوط به آدرس‌ها وارد کنيم و Ctrl+Enter را فشار دهيم، مرورگر به‌طور مستقيم به www.google.com مي‌رود. ولي آيا براي آدرس‌هاي .net و .org نيز مي‌دانيد بايد چکار کنيد؟ در فايرفاکس، Shift+Enter به‌طور خودکار شما را به .net و Ctrl+Shift+Enter به .org هدايت مي‌کند. پس اگر خواستيد به سايتي با آدرس .net برويد کافيست اسم آن را تايپ کنيد و Shift+Enter را بزنيد.
2. جستجو و آدرس‌بار
هر کجاي صفحه که باشيد، با فشار دادن کليد ترکيبي Ctrl+L مي‌توانيد به آدرس بار برويد تا آدرس جديدي وارد کنيد. همچنين با فشار دادن کليدهاي ترکيبي Ctrl+K مي‌توانيد نوار جستجوي فايرفاکس را فعال کنيد تا به‌طور به جستجوي گوگل يا موتور جستجوي پيش‌فرض خود بپردازيد.
3. بازي با تب‌ها
اگر هنگام کار با وب سايت، Ctrl+T را بزنيد، تب جديدي باز مي‌شود و Ctrl+Shift+T آخرين تب را که بسته‌ايد را دوباره باز مي‌کند. پس ديگر نگران اين نباشيد که يک تب را اشتباهي بسته‌ايد. اگر نمي‌خواهيد از اين راه استفاده کنيد ابتدا به بخش Histoy و سپس Recently closed tabs برويد و آن تب مورد نظر را پيدا کنيد.
4. آدرس در تب جديد
اين ميان‌بر يکي از بهترين ميان‌برهاي موجود در فايرفاکس است. اين ميان‌بر يه‌طور اتوماتيک وب‌سايتي را که در ليست سايت‌هايي که تا کنون رفته‌ايد انتخاب کرده‌ايد، در يک تب جداگانه باز مي‌کند. بطور مثال فرض کنيد مي‌خواهيد به سايت facebook برويد و شروع به تايپ مي‌کنيد: face…، در اين حالت فايرفاکس، شروع به نمايش يک ليست در زير آن مي‌کند. شما فقط کافيست روي آدرس مورد نظر خود برويد (در اين‌جا facebook) و سپس Alt+Enter را فشار دهيد. در اين حالت اين سايت در يک تب جديد باز مي‌شود.
5. استفاده از کليد Delete
کليد delete مي‌تواند براي شما بسيار کارآمد باشد زيرا به‌شما کمک مي‌کند يک آدرس خاص را در پيشينه مرورگر يا فرم‌هايي که بطور خورکار تکميل مي‌شوند پاک کند. مثلا فرض کنيد در جستجوي گوگل حرف a را تايپ مي‌کنيد و براي شما 3 نتيجه برمي‌گرداند. اگر بخواهيد دومي را حذف کنيد مي‌توانيد روي نتيجه مورد نظر خود برويد و دکمه Delete را بزنيد.
6. حرکت روي تب‌ها
با کليد ترکيبي Ctrl+Tab به‌راحتي مي‌توانيد روي تب‌هاي مختلفي که در فايرفاکس باز کرده‌ايد حرکت کنيد و ديگر نيازي به گشتن به‌صورت دستي نداشته باشيد. يادتان باشد که Ctrl+Shift+Tab حرکت برعکس روي تب‌ها است.
7. کنترل عدد!
با فشار دادن Ctrl+Tab شما مي‌توانيد تب‌ها را جابه‌جا کنيد. ولي اگر سر شما شلوغ است و تب‌هاي زيادي باز مي‌کنيد و مي‌خواهيد يک‌راست به سراغ يک تب خاص برويد کافيست Ctrl را همراه با شماره متناظر تب مورد نظر خود فشار دهيد. مثلا براي رفتن به تب سوم، Ctrl+3 را بزنيد.
8. بالا و پايين
دکمه Space يا دکمه PageDown، صفحه‌اي را که در آن هستيد به سمت پايين هدايت مي‌کند و Shift+Space و يا PageUp اين صفحه را به بالا مي‌برد. هر چه باشد، Space از PageDown بزرگ‌تر و دم دست‌تر است.
9. دکمه مياني ماوس

اين يکي، ميان‌بر صفحه‌کليد نيست ولي يکي از بهترين ميان‌برهاي فعلي فايرفاکس است. فقط کافيست با ماوس روي لينکي که در صفحه قرار دارد برويد و دکمه وسط ماوس خود را فشار دهيد. مي‌بينيد که لينک مربوطه در يک تب جديد باز مي‌شود.

10: (چرخ ماوس + Ctrl)
اگر فونت يک سايت براي شما کوچک است و نمي‌توانيد نوشته‌هاي آن را بخوانيد و يا آنقدر بزرگ است که به‌نظرتان منظره خوبي ندارد مي‌توانيد چرخ ماوس را بچرخانيد، درحاليکه دکمه Ctrl را گرفته‌ايد. در اين حال اندازه فونت سايت به‌راحتي تغيير مي‌کند تا به اندازه مورد نظر خود برسيد.
البته اين راه‌هاي ميان‌بر تعداد کمي از اين ميان‌برها بود که ذکر کرديم. مي‌توانيد براي اطلاعات بيشتر از ميان‌برهاي ديگري که در فايرفاکس موجود است به آدرس زير مراجعه کنيد:
[URL="http://support.mozilla.com/en-US/kb/Keyboard+shortcuts"]http://support.mozilla.com/en-US/kb/Keyboard+shortcuts[/URL]
محمدحسين كردوني
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
6 راه سريع کردن فايرفاکس

فايرفاکس تنها مرورگري بود که توانست در مقابل غولي به نام اينترنت دوام بياورد. با هر نسخه‌ جديدتري که از فايرفاکس عرضه مي‌شود، اينترنت اکسپلورر بيشتر از دور خارج مي‌شود، آخرين نسخه فايرفاکس هم از اين قاعده مستثني نبود.

برخي از کاربران ممکن است به‌خاطر نصب افزونه‌هاي زياد، فايرفاکس خود را کند ببينند، اما خيال‌تان راحت که با وجود اين افزونه‌ها هم مي‌توانيد با تنظيمات صحيح، سرعت مرورگر را بيشتر و بيشتر کنيد. حتي در برخي موارد بيشتر از سرعت دابل‌کليکتان! همه اين کارها در کمتر از 5دقيقه قابل انجام هستند و هيچ هزينه‌اي براي شما نخواهند داشت.
1- فعال‌کردن پايپ‌ها
مرورگرها معمولا خيلي مؤدب هستند. يک درخواست به سرور مي‌فرستند و تا وقتي که از طرف سرور پاسخي دريافت نکنند، کار خود را ادامه نمي‌دهند. پايپ‌ها (لوله‌ها) تکنيک عصباني‌تري هستند و چندين درخواست را قبل از دريافت درخواست بعدي ارسال مي‌کنند و اغلب اين روش زمان دانلود صفحه را کاهش مي‌دهد. براي فعال‌سازي آن، روي نوار آدرس‌ عبارت about:config را بنويسيد و روي گزينه‌هاي زير دوبار کليک کنيد تا مقاديرشان به True تغيير کند:
network.http.pipelining
network.http.proxy.pipelining
حالا روي مقدار زير دوبار کليک کنيد و مقدار آن را روي 8 تنظيم کنيد.
network.http.pipelining.maxrequests
يادتان باشد که برخي از سرورها از پايپ‌ها پشتيباني نمي‌کنند و اگر شانس شما طوري باشد که سايت‌هاي محبوبتان اين تکنيک را پشتيباني نکنند، بازدهي دريافت صفحه‌هايتان پايين مي‌آيد، بنابراين خاموش و روشن‌ کردنش با شماست.
2- راندوي سريع
صفحه‌هاي وب بزرگ مدت زمان زيادي براي بارگذاري مي‌گيرند. در طول بارگذاري صفحه، فايرفاکس نمي‌خواهد شما را منتظر بگذارد. بنابراين به‌طور پيش‌فرض هر 12/0 ثانيه هر چه دريافت شده را نمايش مي‌دهد (که به‌اين فاصله، فاصله اعلام محتوا يا Content Notify Interval مي‌گويند). اين عمل گرچه در ظاهر سرعت بيشتري به صفحه‌ها مي‌دهد، اما در کل دانلود صفحه تاثير عکس مي‌گذارد، بنابراين بهتر است اين زمان را کمي افزايش داد تا کارايي مرورگر را بالا برد.
مجددا روي آدرس بار عبارت about:config را تايپ کنيد و به آن مسير برويد، سپس هر کجاي پنجره که شد، يک کليک راست بکنيد و از منوي New باز شده، نوع Integer را انتخاب کنيد. و تايپ کنيد:
content.notify.interval
و بعد تاييد را بزنيد، عدد 500 هزار را وارد کنيد و باز هم تاييد کنيد.
دوباره روي پنجره کليک راست کنيد و اين بار Boolean را از منوي New انتخاب کنيد. اين بار مقداري با نام content.notify.ontimer بسازيد و مقدار آن را True بگذاريد.
3- بارگذاري سريع‌تر
اگر براي 75/0 ثانيه ماوس خود را حرکت ندهيد و يا به کيبورد دست نزنيد (آستانه تعويض محتوا)، فايرفاکس وارد حالت يک وقفه با فرکانس کوتاه مي‌شود و به اين معني است که رابط کاربري آن به حالت کم پاسخ مي‌رود، ولي صفحه شما با سرعت بيشتري بارگذاري مي‌شود. پايين آوردن اين ميزان باعث بالا رفتن بازدهي مي‌شود و تنها يک دقيقه وقت شما را مي‌گيرد.
عبارت «about:config» را تايپ کنيد، در صفحه راست‌ کليک کنيد و New » Integer را انتخاب کنيد. عبارت «content.switch.threshold» را تايپ و تاييد کنيد، عدد 250هزار (يک‌چهارم ثانيه) را وارد کنيد و دوباره تاييد کنيد.
4- بدون وقفه
مي‌توانيد حتي به فايرفاکس بگوييد که در زمان بارگذاري صفحه، رويدادهاي رابط کاربري را به‌کل ناديده بگيرد. اين کار باعث مي‌شود در هنگام بارگذاري صفحه‌ها، فايرفاکس‌تان از حالت پاسخگو خارج شده و به‌اصطلاح هنگ کند، اما اگر سرعت بارگذاري براي‌تان مهم‌تر است، اين را امتحان کنيد.
عبارت «about:config» را تايپ کنيد، در صفحه راست‌کليک کنيد و New » Boolean را انتخاب کنيد، « content.interrupt.parsing» را تايپ و تاييد کنيد و مقدار آن را False قرار دهيد و تاييد کنيد.
5- جلوگيري از فلش
انيميشن‌هاي فلش ناخواسته در همه‌جا وجود دارند که از بالاي مرورگر وارد محتوايي مي‌شوند که شما مي‌خواهيد بخوانيد و سرعت خواندن و مرور را پايين مي‌آورد. خوشبختانه راه بسيار ساده‌اي براي آن وجود دارد. افزونه Flashblock را نصب کنيد (flashblock.mozdev.org)! اين افزونه از بارگذاري تمام فلش‌ها جلوگيري مي‌کند و باعث مي‌شود صفحه‌هاي وب بسيار سريع‌تر بارگذاري شود. ولي اگر فکر کرديد که بعضي از فلش‌ها آنقدرها هم بي‌استفاده نيستند، مي‌توانيد روي محل قرار گرفتن آن کليک کنيد تا نصب و طبق روال معمول اجرا شوند.
6- افزايش اندازه حافظه نهان
وقتي که شما سايتي را باز مي‌کنيد، فايرفاکس تصاوير و اسکريپت‌هاي سايت را در يک حافظه نهان (Cache) محلي ذخيره مي‌کند تا اگر خواستيد دوباره همان سايت را ببينيد سريع‌تر باز شود. اگر حافظه زيادي داريد، بگذاريد فايرفاکس هميشه باز باشد تا مرتبا به صفحه‌ها بازگردد. بنابراين شما مي‌توانيد با افزايش حجم اين حافظه کش، کارايي را بالا ببريد. عبارت «about:config» را تايپ کنيد، در صفحه راست کليک کنيد و New » Integer را انتخاب کنيد. عبارت «browser.cache.memory.capacity» را وارد و تاييد کنيد. سپس عدد 65536 را وارد و دوباره تاييد کنيد. مرورگر خود را ببنديد و دوباره باز کنيد تا مرورگر کش جديد و بيشتري را بگيرد.
محمدحسين کردوني
 

Sarp

مدیر بازنشسته
پشتیبان گیری از پسوردهای ذخیره شده در فایرفاکس

پشتیبان گیری از پسوردهای ذخیره شده در فایرفاکس

برای من مدتی جای سوال بود که چطور می توان پسوردهایی که فایرفاکس زحمت می کشد و برای ما نگهداری می کند را حفظ کنیم و از آنها بکاپ بگیریم. این مساله زمانی برای ما ارزشمند می شود که ناگهان سیستم عامل شما دچار مشکل شده و مجبور به پاک کردن تمامی اطلاعات ذخیره شده می شوید.

در اینجا دو راه برای پشتیبان گیری از یوزر و پسوردهای ذخیره شده در فایرفاکس معرفی می گردد.
راه اول > استفاده از افزونه Password Exporter

استفاده از افزونه Password Exporter و نصب آن. پس از نصب باید به منوی Tools رفته و سپس با انتخاب Options تب Security را باز کرده و در قسمت Passwords، دکمه Import/Export Passwords را انتخاب نمایید و سپس بر اساس انتخابهایی که در مقابل شما قرار دارد، گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
دانلود افزونه Password Exporter
راه دوم > کپی فولدر مربوط به اطلاعات ذخیره شده در فایرفاکس


فقط کافیست به آدرس های زیر رفته و سپس فولدری با نام Profiles را در مکانی مطمئن کپی کرده و سپس در زمان نصب مجدد فایرفاکس، این فولدر را دوباره به جای خود بازگردانید.

اگر ویندوز ۲۰۰۰ و XP دارید
C:\Documents and Settings\Windows login name\Application Data\Mozilla

اگر ویندوز ویستا دارید
C:\Users\Windows login name\AppData\Roaming\Mozilla\ Firefox

اگر Unix دارید
~/.mozilla/

و این آدرس هم برای Mac OS X
~/Library/Mozilla/

~/Library/Application Support/


در نهایت امیدوارم این راهکار کوچک برایتان مفید واقع شود.


کد:
http://www.pourali.net/1389/08/2470.html
 
بالا