محققان دانشگاه ایالتی میشیگان برای تحقیق و توسعه بر روی ژنراتور دیسکی موجی (wave disk generator) که یک موتور جدید با راندمان به شدت بالا است، 2.5 میلیون دلار بودجه دریافت کردهاند.
ژنراتورهای دیسکی موجی توان خود را از باتری، اکسیژن و بنزین میگیرند که دیسک را در داخل موتور میچرخانند و باعث ایجاد نیروی محرکه میشوند؛ هرچه نیروی چرخش بیشتر باشد، توان بیشتر خواهد بود. این مفهوم سادهای است؛ اما نوآوری ژنراتور دیسکی موجی در اندازه، وزن و حذف نیاز به بسیاری از قطعات موجود در موتورهای درونسوز (internal combustion engines) سنتی نهفته است.
دیسک موجی هیچ پیستون، میل لنگ و یا سیستم انتقال توانی ندارد و سیستم خنککننده آن حذف شده است. اندازه کوچک و وزن سبک آن که 20 درصد سبکتر از موتورهای معمولی است، به این معنی است که موتور نیاز به سوخت کمتری برای تکان دادن خود خواهد داشت و به عبارتی خروجی بیشتری را با ورودی کمتر تولید خواهد کرد.
امکانات ژنراتور دیسکی موجی قطعا هیجان انگیز است اما هنوز در یک خودرو واقعی استفاده نشده است. این پروژه در جهت ساخت یک ژنراتور دیسکی موجی در داخل یک خودرو به اندازه 25 کیلو وات یا 34 اسب بخار حرکت میکند.
ژنراتورهای دیسکی موجی توان خود را از باتری، اکسیژن و بنزین میگیرند که دیسک را در داخل موتور میچرخانند و باعث ایجاد نیروی محرکه میشوند؛ هرچه نیروی چرخش بیشتر باشد، توان بیشتر خواهد بود. این مفهوم سادهای است؛ اما نوآوری ژنراتور دیسکی موجی در اندازه، وزن و حذف نیاز به بسیاری از قطعات موجود در موتورهای درونسوز (internal combustion engines) سنتی نهفته است.
دیسک موجی هیچ پیستون، میل لنگ و یا سیستم انتقال توانی ندارد و سیستم خنککننده آن حذف شده است. اندازه کوچک و وزن سبک آن که 20 درصد سبکتر از موتورهای معمولی است، به این معنی است که موتور نیاز به سوخت کمتری برای تکان دادن خود خواهد داشت و به عبارتی خروجی بیشتری را با ورودی کمتر تولید خواهد کرد.
امکانات ژنراتور دیسکی موجی قطعا هیجان انگیز است اما هنوز در یک خودرو واقعی استفاده نشده است. این پروژه در جهت ساخت یک ژنراتور دیسکی موجی در داخل یک خودرو به اندازه 25 کیلو وات یا 34 اسب بخار حرکت میکند.