[تجهیزات داخلی] چند قانون برای چیدمان مبلمان

mars

کاربر بیش فعال
۱٫ اندازه گیری اولین قدم برای طراحی چیدمان دونستن اندازه فضاست.برای اندازه‌گیری ابعاد فضا از متر استفاده کنین. یه راه ساده‌تر اینه که اندازه قدم‌هاتون رو بگیرین و بعد تو اتاق قدم بزنین و اینحوری اندازه اتاق رو محاسبه کنین. به هر روشی که این کار رو می‌کنین لازمه که اندازه اتاق ، ورودی و راه‌پله رو بدنین ، چون باید مطمئن باشین اثاثی که می‌خرین با ابعاد فضای زندگیتون مطابقت دارن.

۲٫ از مبل‌هایی با اندازه‌های مختلف استفاده کنین هر وسیله‌ای طول ، عرض و ارتفاع خودش رو داره. برای اینکه ظاهر خونتون رو جذاب‌تر کنین از مبلمانی استفاده کنین که خصوصیات متفاوت داشته باشن. اگه دنبال یه فضای آروم و بی‌سروصدا برای استراحت هستین از مبلمان مشابه استفاده کنین ، ولی اگه می‌خواین یه فضای پرانرژی طراحی کنین می‌تونین از یه کاناپه خیلی بزرگ به همراه مبل‌های یه نفره و میز‌های کوچیک استفاده کنین. این تفاوت حجم کارتون رو خاص‌تر می‌کنه.

۳٫ از وسایل مشابه برای ایجاد تعادل استفاده کنین همونطور که گفتیم ، باید در طراحی دکوراسیون از اجزایی استفاده کنیم که طول ،عرض و ارتفاع‌های متفاوت داشته باشن. اما نکته مهم‌تر اینه که باید اندازه ها رو در نظر بگیریم و این تفاوت در عین هماهنگی اتفاق بیفته تا بتونیم تعادل رو به طراحی‌مون هدیه کنیم.

۴٫ ارتباط موثر ایجاد کنین به ارتباط اثاثیه اتاق با هم برای به‌وجود آوردن یه کلیت دلپذیر “تعادل” گفته می‌شه. دو جور تعادل داریم: متقارن و نامتقارن. تقارن دوطرفه مثل بدن انسان می‌مونه ، یعنی از هر چیزی دوتا داریم. تعادل نامتقارن یه جور عدم تعادله مثل وقتی که دو تا شمع با اندازه‌های کاملا متفاوت رو کنار هم می‌ذاریم. تقارن حس آرامش رو القا می‌کنه و از تعادل نامتقارن برای ایجاد حس حرکت و هیجان استفاده می‌کنن.

۵٫ مثل هنرمندا نگاه کنین به خونتون همونجوری نگاه کنین که یه نقاش به سوژه‌اش نگاه می‌کنه. نقاش‌ها یه سری تکنیک‌های بصری دارن که با استفاده از اونا به فضا عمق می‌دن. شما هم می‌تونین از این روش‌ها استفاده کنین.اولین تکنیک در طراحی داخلی “گوشه‌سازی” هست ، گوشه‌سازی قرار‌دادن ۲ تا میز در دوطرف کاناپه و نصب یه نابلو بالای اونه. با این کار روی این قسمت خونه تاکید بیشتری می‌شه.

۶٫ به کار هنری‌تون عمق بدین تکنیک دومی که نقاشا استفاده می‌کنن عمق دادن به اثر هنریشون و دوبعدی کردن اونه.نقاش‌ها معمولا یه پیش‌زمینه ، پس‌زمینه ، صفحه میانی و نقطه گریز دارن.یه گوشه از اتاق یه صندلی بذارین این صندلی میشه پیش زمینه‌تون. یه میز قهوه‌خوری می‌تونه صفحه میانی رو براتون بسازه و کاناپه با دیوار پشتش و تابلوی روی اون پس‌زمینه رو به‌وجود میارن. یکی از پنجره‌های توی اتاق هم می‌تونه نقطه گریز طرح روبسازه.

۷٫ نظریه گشتالت نظریه گشتالتو که یادتونه. همه چیدمان‌ها یه “کلیت” یا یه “فرم” دارن. می‌تونیم برای استفاده از فضامون ، یه فرم رو به چند تا فرم دیگه تبدیل کنین. مثلا یه فضای بزرگ رو بر اساس عملکرد به چند تا فضای کوچیک تقسیم کنین ، یه قسمت رو به ست کاناپه و مبل‌ها و یه قسمت رو به فضای ناهارخوری اختصاص بدین .
 
بالا