تاسيس نخستين بيمارستان سلول درماني ايران

aftab

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش واحد مركزي خبر رئيس پژوهشكده رويان در حاشيه همايش كاربرد سلول هاي مزانشيمي در ارتوپدي گفت: هم اكنون مركز سلول درماني پژوهشكده رويان با گروهي از محققان فعال است اما با موافقت هيات دولت و همكاري وزارت مسكن قرار است اين مركز به بيمارستان تبديل شود.

دكتر حميد گورابي افزود: در مركز سلول درماني پژوهشكده رويان تحقيقات فراواني با موفقيت صورت گرفته است و از نتايج تحقيقات كنوني نيز حداكثر تا پنج سال آينده مي توان در درمان بيماران استفاده كرد بنابراين تاسيس بيمارستان ضروري است.

گورابي افزود: هنگامي كه پژوهشي در عرصه سلول هاي بنيادي به عنوان مثال استفاده از سلول هاي مزانشيمي در ارتوپدي، از مرحله آزمايش حيواني با موفقيت به مرحله آزمايش انساني مي رسد، پژوهشكده رويان از مراكز درماني و بيمارستاني، بيمار درخواست مي كند كه اين قضيه، سرعت طرح هاي پژوهشي را كند مي كند؛ اگر بيمارستاني زير نظر پژوهشكده تاسيس شود با سرعت بيشتري مي توان پژوهش ها را به پايان رساند.

وي درباره فوائد استفاده از سلول هاي مزانشيمي ( از سلول هاي بافت همبند ) در ارتوپدي گفت: قدرت تمايز سلول هاي مزانشيمي كمتر از سلول هاي بنيادي جنيني است اما اين سلول ها وقتي به بافت استخواني، غضروفي يا چربي تبديل شوند، احتمال بروز تومور سرطاني در بافت تمايز يافته، تقريبا صفر است.

رئيس پژوهشكده رويان گفت: محققان اين پژوهشكده مقالات فراواني درباره سلول هاي مزانشيمي منتشر كرده اند اما اين مقالات هنگامي به نتيجه خواهند رسيد كه بتوانيم با تزريق سلول هاي مزانشيمي به بافت غضروفي يا استخوان آسيب ديده، آن بافت را ترميم كنيم.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
plant_biology سم بيضه يا نخستين قرص ضد باروري براي مردان زیست شناسی 0

Similar threads

بالا